- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- OLED TV topic
- HDD probléma (nem adatmentés)
- SSD kibeszélő
- Telekom TV SmartBox: szolgáltatói set-top box alacsony korlátokkal
- Übergyors Samsungnak próbál látszani egy hamisított NVMe SSD
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Milyen egeret válasszak?
- Realme Pad – vissza az iskolapadba
Hirdetés
-
Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
ph A megfizethető, szivacsokkal jól megpakolt modell ötfajta kapcsolóval és kétféle színösszeállítással/kupakprofillal szerezhető be.
-
A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
it A jobb célzott hirdetések érdekében adatplatformot indít a Warner Bros Discovery.
-
SMITE 2 - Napokon belül indul a zárt alfa teszt
gp Több mint egy tucat karaktert próbálhatnak ki a szerencsésebbek, a teljes listát a május első napján esedékes streamben árulják el.
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
syberia
veterán
Lesd meg ezt a gépet, jobb alkatrészeket (teló, váltó) kapsz hozzá és olcsóbb is!
szerk: ezekkel már könnyű terepen is lehet haladni, gumi és edzettség függvénye
[ Szerkesztve ]
https://howbad.info/
-
#48525824
törölt tag
válasz HollyBoni #26650 üzenetére
Nem lehet, csak ha egyesületben vagy, néha be szoktak lógni, akkor lehet pályázni, de illegál
Az átépítés miatt viszont most lesz az utolsó alkalom, hogy ezen a pályán lehet menni és most bármiféle bringával, persze sisak kötelező.
a 8bar-bikes.com mellett a http://www.wiggle.co.uk/ -ról is lesz rendelés, ha valakinek esetleg kellene valami szóljon.
-
Teasüti
nagyúr
Montis egyesületbe/klubba/közösségbe hogy lehet bekerülni? Egy-két alkalommal láttam már a Mecseken ilyen egyenruhás bringásokat, de még csak hallomásom sincs ilyen klubbokról.
Mindnek fasza gépe volt, biztos kedvezményesen jutnak hozzá.Mecseki Hegyikeréken fel is vettem velük a versenyt, lehet, h többet tekernek egy évben, de nem keményebbek úgy nagy átlagban. Az ő kis mezőnyükben erős közepesnek éreztem magam mellettük. Mondjuk lefelé jobban eleresztették, ott az már nekem kicsit parás volt. De felfelé nem voltak kitartóbbak nálam.
-
Teasüti
nagyúr
válasz Runner_fxr #26608 üzenetére
Pedig mutathatnál olyat is, amire rákapok.
Az a Kona 2+2DL korábbról is 18"-os és a gazdája 183 cm, szóval érdekes egy méretezésük van ezeknek.
Én 186 cm vagyok, most a 20,5"-os merevvázason mondhatni jól érzem magam, bár nem lenne hátrány, ha picit jobban fel tudnék egyenesedni. Táblázat szerint viszont jó a méret, a gépet meg kalkulátorokkal állítottam be éppen az ajánlott méretekre. A derekam az első, ami elfárad rajta bringázáskor. Emiatt is nyitott lennék egy M-es gépre, ha tényleg jobb kisebbet venni fully-ból, mint közönséges bringákból. -
Runner_fxr
Ármester
-
Cathfaern
nagyúr
válasz Teasüti #26654 üzenetére
Alapvetően biciklizéskor kompromisszumot kell kötnöd a teljesítmény és a kényelem között (itt most pl. az egyenes testtartásra gondolok, nem arra hogy pl. anatómiailag jó legyen a gép). Elvileg ez azt kéne, hogy jelentse, hogy kaphatsz jó gépeket, amik kényelmesek X áron, meg kaphatsz jó gépeket, amiknek jó a teljesítménye X áron. Viszont valamilyen számomra teljesen érthetetlen módon a kerékpáros felső(bb) kategória megegyezik a versenygépekkel. Szóval vagy veszel olcsón rosszat, de kényelmeset, vagy drágán jót, ami igazából versenyzésre lenne alkalmas. Ezen lehet javítani ilyen olyan "hibrid" megoldásokkal (pl. kisebb vázméret), csak az a baj, hogy a nyert kényelmet lehet úgy éred el, hogy sokkal egészségtelenebb lesz a biciklid. Pl. lehet derekad nem fog fájni, viszont tönkremegy a térded.
Szóval ha csak nincs meglévő egészségügyi problémád, akkor én derékfájásra edzést javaslok (pl. planking), és nem kisebb biciklit. -
Coyot
őstag
válasz Runner_fxr #26656 üzenetére
Közben belátom hogy tényleg hülyeség volt
Pedig nagyon megtetszett az a teló - ha már úgyis építgetek szépen lassan - teljesen jó lett volna.Ha esetleg valakinek kell akkor legalább most jó áron megveheti
[ Szerkesztve ]
Má' nem
-
zoli03
őstag
válasz Runner_fxr #26656 üzenetére
Van, amelyik váznál működik, a Cane Creek-nek van hozzá kormánycsapágya. Utánaolvasgatni nem fogok, milyen körülmények kellenek hozzá, nekem nincs rá szükségem, akinek kell, majd utánanéz.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Cathfaern #26657 üzenetére
Hmm most így belegondolva teljesen logikus igény lenne. Valószínűleg soha nem fogok versenyezni, csak hobbiból bringázok, még ha néha teljesítmény orientáltan is. Persze a kényelem nem elhanyagolható szempont, elvégre ha állandóan törne, meg nyomna, akkor kidobnám a fenébe. Nem is értem miért kellett nekem XC gép, elvégre nem a kényelem a szempont rajta. De könnyen feljutok a hegyre, ez is egy érv.
Annak már viszont nagyobb a valószínűsége, hogy felsőbb kategóriás gépet veszek még az életem során, de nem azért, h versenyezzek vele.Kell egyszer majd egy Bionicon, de akarok egy FSR Specit is majd egyszer - hülye Brain nélkül.
Ezek egyike sem versenygép pedig.[ Szerkesztve ]
-
glacious
addikt
Hogyha a hátsó kerék nagyon "kotyog", azt mi okozhatja?
-
-
-
fpeter07
veterán
válasz Teasüti #26665 üzenetére
Ingyen szerviz miatt mindenképpen megéri. Ezt nem tudom egyébként. Lehet, hogy összeépítenek egy-egy bringát a tagoknak, amíg nincs megfelelő bringájuk vagy olcsóbban juthatnak hozzá. Olyan sok kötelezettséget szerintem nem jelent a tagság. Gondolom edzésekre kell kijárni, ha indulsz versenyen, akkor a klub mezében rajtolsz stb.
-
Teasüti
nagyúr
válasz fpeter07 #26666 üzenetére
Most már amúgy is ingyenes a szerviz, regiztem a Devils sportegyesület szervizében. Így ingyen megcsinálnak minden apróságot, a nagy dolgok mint a generálozás is vicces áron vannak. Viszem is majd a gépet áthuzalozni, ha ebike-tól megjön a csomag.
Nagyon kíváncsi lennék, ha mondjuk áron alul alám raknának a fully-t, hát na, akkor mennék tagnak sebtiben.
-
Vasinger!
nagyúr
Jelenleg egy Shimano XTR lánc és egy HG61 fogsor van a biciklimen, ami úgy néz ki, hogy megkopott/elnyúlt, így cserére szorul. Milyet lenne érdemes venni helyette? Van e értelme XTR láncot venni, vagy elég egy Deore vagy LX is? Ugyanez lenne a kérdés a fogsorra kapcsolatban is.
-
nagyúr
válasz Vasinger! #26673 üzenetére
Semennyire, valoszinuleg. Az biztos, hogy nem birjak kevesbe, az meg valoszinu, hogy a minosegi kulonbseg nem tul nagy.
Az egyik bringam full Dura Ace, a masik full Tiagra, mindketto kb. 3 eves. Minimalis kulonbseg van koztuk, tenyleg, szinte elhanyagolhato.
while (!sleep) sheep++;
-
lsebestyen
addikt
hmm...és versenyszerűen nyomod mindkettővel? Én pl ott buktam el a vasárnapi OB-t, h a váltóm nem akart váltani egy lósznál, és annyira elmentek h esélyem se volt befogni a mezőnyt...Pedig 105-ös váltó...Azért egy tiagrát egy szintre hozni egy DA-val...hát nemtom
szerk.: neked lehet hasonló, de akkor írd oda h mire használod, szerintem úgy korrekt
[ Szerkesztve ]
-
imyourfriend
őstag
válasz Vasinger! #26673 üzenetére
Az XTR mindig a csúcskategória, az a legkönnyebb legprofibb cucc és a legjobban is működik. Minden éven kiadnak egy új szettet, de ha nem számít a súly akkor nem érdemes megvenni mert méregdrága alkatrészek azok, megfelelő a Deore hobbi szintre azt hiszem, vagy az XT.
-
Vasinger!
nagyúr
válasz lsebestyen #26676 üzenetére
De itt nem váltóról volt szó, ott azért van különbség pontosságban, anyagminőségben stb. ami azért számíthat. Fogaskerék és lánc más tészta.
imyourfriend:
Hát azért az XT és a Deore között se kis árkülönbség van.
[ Szerkesztve ]
-
Cathfaern
nagyúr
válasz lsebestyen #26676 üzenetére
Szerintem a topic kb. 1%-át érinti, hogy egy hibás váltás miatt lemarad egy versenyen (és ez problémát is jelent). Just said Szerintem emvy se azt mondta hogy nincs különbség, hanem hogy gyakorlatilag átlagos felhasználás során érzékelhetetlen.
-
Toomy
senior tag
válasz lsebestyen #26676 üzenetére
Elég sok gondod van a váltóval. Emlékszem Gyömrő előtt is sz@rakodott.
(#26611) gergo5991 - Mountival, lób@szó terep gumival, erdőben szintezve. Az bizony teljesen rendbe van!
[ Szerkesztve ]
-
Gyufaaa
veterán
válasz Vasinger! #26678 üzenetére
Én szaros ACERA szettet hajtok. Ha nincs kenés megfelelő mennyiségben, bezony ropog és pontatlan tud lenni. Ha megfelelően karban van tartva és jól meg van kenve, egy rossz szavam sincs hozzá. Még dombon felfelé, terhelés közben sem. Volt szerencsém márkásabb bicajokkal mint OUTI, mint 29er személyében komoly felszereltséggel tekerni. Az Én használati teljesítményemben és körömben nem vettem eget rengető különbséget észre.
Hozzá kell tennem, sokat nem tekerek, vagy is nem intenzíven. Mikor megyek egy nagyobb távot, akkor ezeket tapasztalom. Az viszont bizti, ha elhasználódik a cucc, akkor valószínű DEORE lesz belőle.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz lsebestyen #26676 üzenetére
A Tiagras cuccal lenyomtam jopar hagot az Alpokban (napi 2000 szint atlag), es a Tiagra tokeletesen mukodott. Nyilvan a DA az kicsit finomabb, de en meg nem tartok ott, hogy nagyon szamitana. A modern 105 az meg mar tenyleg jo.
while (!sleep) sheep++;
-
zoli03
őstag
válasz imyourfriend #26677 üzenetére
Minden évben kiadnak egy új szettet? XTR-ből tudtommal 2011-ben adtak ki legutóbb, előtte meg 2007-ben. 2015-ben jön az új szett, szóval az 1 év inkább 4.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz imyourfriend #26686 üzenetére
Szerintem országútinál sem adnak ki minden évben új szettet.
-
imyourfriend
őstag
válasz Runner_fxr #26687 üzenetére
Mindig újítanak valamit, most nézem a "history-t" néha újítanak valamit rajta. Ugye a Dura-Ace olyan árban van ami hát köszönöm, 175k egy hajtómű.
-
Rottweiler89
aktív tag
Na ha most lenne pénzem,akkor ilyet vennék inkább...
Üdv: Rottweiler89
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Teasüti #26654 üzenetére
570-585mm közötti felső csőhossz az optimális neked. Ezek általában az L-es vázak.
19" körüli vázmérete lenne a jó neked.Fully-ból sem kell venni kisebbet mint más bringából, legalább is rövidebbet semmiképp, csak a nyeregvázcső hossza és a felső cső hossza máshogy aránylik egymáshoz mint egy sima merev montinál és mivel a nyeregvázcső hossza alapján adják meg a vázméretet, ezért ez valóban néha kisebbe méretet jelent adott testmagassághoz mintha egy sima merev hobbi montit néznél.
Egyébként meg minél nagyobb a rugóút, annál inkább felegyenesedettebb az üléspozíció. A súlypont egyre inkább hátrébb kerül. 120mm rugóúttól indul a kényelmesnek nevezhető kategória, szerintem 120-140mm közötti tartományban nézegess. 140mm felett már a hangsúly inkább a lejtőzésen van. 120mm alatt pedig ne számíts kényelmes üléspozícióra, komfortos rugózásra.
-
#48525824
törölt tag
Utoljára bedobom a lehetőséget, hogy akinek a wiggle.co.uk-ról kell valami szóljon, postaköltséggel nem kell számolnia.
-
#16729600
törölt tag
válasz #48525824 #26691 üzenetére
Srácok egy újabb ultra noob kérdés, egy ilyen hagyományos nyerget rá lehet varázsolni egy outi nyereg helyére,ahogy nézem azon van egy felső csonk alulról két csavarral, vagy kell venni új nyeregszárat hozzá? Ha igen a Ti hibátok és jöttök pár sörrel, mert amikor írtam, hogy rendelek új kényelmes nyerget nem szóltatok róla
[ Szerkesztve ]
-
313313
addikt
-
#16729600
törölt tag
-
lsebestyen
addikt
-
sssent
senior tag
Találtam egy régi Sturmey-Archer AW agyváltót. 110-es villasaru-távolsághoz jó, nekem meg most inkább 130-as kéne. Van esetleg valakinek ötlete, hogy honnan tudnék hosszú tengelyt szerezni hozzá?
[ Szerkesztve ]
-
zoli03
őstag
válasz sssent #26696 üzenetére
Szerintem nem nagyon fogsz találni hozzá, meg más alkatrészt se. Ezekben nem úgy megy a tengelycsere, mint egy sima agyban, szerintem az egészet szét kell szedned hozzá (a tengely se csak egy sima tengely), plusz a szerelék is kérdéses így, mert nem hosszabb tengelyhez van tervezve.
-
Osiris
őstag
Shimano Alfine 8 sebességes agyváltónál 6, 7 és 8-as fokozatban, mikor hagyom szabadon futni, majd újra tekerni kezdek, időnként azt tapasztalom, hogy megugrik a hajtás (nem mindíg azonnal van, hogy jópár fordulattal később). Olyan mintha a "racsni" nem akadna be rendesen. Nagyobb rázkódás esetén is előfordul ilyesmi.
Viszonylag új váltónál ez lehet normális, pl. azért mert még nincs bekopva vagy érdemes emiatt szervizbe vinni azonnal? (nem garanciális és az szervizelése elég drága)[ Szerkesztve ]
-
Vasinger!
nagyúr
Még 1 kérdésem lenne. Ha láncot és hátsó fogaskoszorút cserélek, akkor mindenképp érdemes/kell cserélni az első 3 fogaskereket is cserélni evvel egy időben, vagy azok maradhatnak, ha nem annyira kopottak?
Új hozzászólás Aktív témák
- Trollok komolyan
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Gitáros topic
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Építő/felújító topik
- Szevam: Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- Büszke apukák és anyukák topikja
- Google Chrome
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- További aktív témák...