Hirdetés
-
Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
ph A megfizethető, szivacsokkal jól megpakolt modell ötfajta kapcsolóval és kétféle színösszeállítással/kupakprofillal szerezhető be.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Olcsó 5G-s ajánlatot nyújt a Realme Indiának
ma Megérkezett a Realme C65 5G, az első készülék a MediaTek Dimensity 6300-zal.
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Zola007
veterán
válasz Cathfaern #26699 üzenetére
8as Alfine mellé nem fér sor, szerintem nem jól lett belöve a lánchossz és azokban a fokozatokban lép oda nagyobb nyomatékkal
[ Szerkesztve ]
Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
HollyBoni
veterán
válasz lsebestyen #26695 üzenetére
Ezt én linkeltem kb egy éve, szóval votmá!
-
Cathfaern
nagyúr
válasz Vasinger! #26700 üzenetére
Az elsők általában jobban bírják, szóval jó esély van rá, hogy azokat nem kell cserélni (extrém esetet nézve 54-es elől, 12-es hátul: ez esetben egy-egy fogra hátul 4,5x akkora kopás jut, mint az elsőre).
Zola007
Jogos, hátsó lánckerékre írtam, csak ösztönből írtam sort -
sssent
senior tag
válasz zoli03 #26697 üzenetére
A hosszabb tengelyhez a mostani indikátor lánc gondolom valóban nem lesz jó. Amúgy tudom, hogy hogyan megy a tengely csere, szét tudom szedni.
Ez egy a 40-es évektől az ezredfordulóig lényegében változatlanul gyártott cucc, rettenetesen sok volt (van) belőle. Nem egyszerűen elpusztítható darab, és szétszedni is elég könnyű, így sokan újítják fel őket, ezért dobtam be a kérdést. A gyártótól szinte biztosan lehetne alkatrészt szerezni, de az már nem hinném, hogy rentábilis lenne.
-
HollyBoni
veterán
185cm körüli országútisok, mekkora vázat használtok mekkora stucnival? Váznál felsőcső méret érdekelne.
[ Szerkesztve ]
-
sanzi89
addikt
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
nagyúr
válasz HollyBoni #26705 üzenetére
Geometriam:
Inseam: 84 cm
Trunk: 64 cm
Forearm: 40 cm
Arm: 71 cm
Thigh: 61 cm
Lower Leg: 56 cm
Sternal Notch: 150 cm
Total Body Height: 182 cmOrszaguti bringa 1: Focus Izalco Pro 1.0, L-es, 555 mm-es felsocso:
Orszaguti bringa 2: Cannondale CAAD9, 575 mm-es felsocso:
A Cannondale emelkedokon tokjo, sikon kicsit talan hosszu. A Focus kb. tokeletes.
while (!sleep) sheep++;
-
Osiris
őstag
válasz Cathfaern #26699 üzenetére
Új az egész cucc, nincs nyúlás, a láncfeszességgel sincs baj és az is biztos, hogy az agyban történik az ugrás.
@Zola007:
Nem jól lett belőve a lánchossz? Elvileg gyári a lánc és a feszességét a középrésznél excenterrel tudom állítani. Nem lóg és nem is túl feszes. Nyúlásmérővel nem néztem, mert nincs kéznél. Elvileg fél éves a bringa és nem volt sokat használva.[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
A karodra hogy jött ki a 71? Váll tetejétől ujj végéig? Érdekes, én 183 vagyok a vázam 62-es 13-as stucnival, így kényelmes. Próbáltam kisebb bicót de azon megfájdult sok mindenem. Viszont egyeneskormányom van, szóval ha fékváltókart fogod kicsit még előrébb van a kezed.
-
#16729600
törölt tag
válasz HollyBoni #26710 üzenetére
Én 183 körül vagyok és áldom az eszemet,hogy nem "56-osat vettem,hanem "59-eset.Párom 178 neki se lenne igazán nagy az enyém,az ővé "56 os. Én az övén úgy érzem magam,mint majom a koszorúkövön....
más: se házi kompresszorral,se normális pumpával én nem tudok csak 6.5 fújni a kerekeimbe.Ha veszek egy presta adaptert akkor a benzinkútival fog működni? ill. gondolom azzal lehet 8 at fújni a kerekekbe..
[ Szerkesztve ]
-
#16729600
törölt tag
-
-
Cathfaern
nagyúr
válasz #16729600 #26711 üzenetére
Benzinkúton sok helyen csak ilyen 4-5 barig tudnak fújni, szóval azzal se biztos, hogy előrébb leszel. Kézipumpával tényleg nem élmény a dolog, de egy normális (nem régi!) műhelypumpával gond nélkül kell mennie a dolognak. Az a lényeg, hogy ne műanyag testük legyen, hanem fém. De mindenképp szerezz be egy jó pumpát, mert 8 barról 1 hét alatt le fog ereszteni 5-6 barra, szóval gyakran kell majd pumpálnod.
Más:
Van olyan magyar webshop ahol értelmes mennyiségben lehet találni SS / fixi alkatrészeket? Mert oké, ott a bajnok, de nekik nincsenek a cuccok frissítve. Máshol meg egész webshopban találni mondjuk 1 flip-flop agyat összesen. Vagy ha magyar nincs, akkor külföldön hol érdemes körbenézni? És az alsóbb kategóriákban gondoltam, 8barnak nagyon jó cuccai vannak, de nem az az árszint ami engem most érdekel
Esetleg ha Győrben tud mondani valaki olyan bicikli boltot, ahol érdemben foglalkoznak ilyennel, az még jobb lenne[ Szerkesztve ]
-
csabi94
őstag
válasz lsebestyen #26683 üzenetére
Mennyit szoktál foglalkozni a bringával? Vagy Te is csak felülsz rá, és mész?
Van ilyen csapattársam, meg is látszik a bringáján (viszont ugyanakkor igen jól megy).Kis WD40-et kéne nyomni néha a bowdenházakba, és évente nem árt cserélni az összes bowdent, meg házat.
-
VGYke
addikt
válasz Cathfaern #26648 üzenetére
Köszönöm! Egyébként érdekes, mert a boltban egy 52cm-es vázzal rendelkező típus van, ami a Ferrini honlapon nincs is... A túrázásba egyszerűbb földút, terep beleférhet?
Másik kiszemeltem túrázásra: Caprine Peak MTB gép, 99eFt-ért, aszfalt gumikkal. Hátránya állítólag hogy sárvédő nem szerelhető rá, csomagtartó talán... Erről mi a véleményetek, jobb mint az előző, Ferrini?
kutya az ember legjobb barátja... lenne, ha tudna kölcsönadni
-
Vasinger!
nagyúr
Másnál is halott a Sports Tracker oldala? Nem bír betölteni semmilyen workoutot sem.
-
fungeld
aktív tag
Sziasztok! Szerintetek ez milyen lehet? [link] Még soha nem voltam semmilyen bringával kapcsolatos versenyen, érdemes egy ilyennel kezdeni? Pont ott leszek a környéken a bringámmal együtt. MTB rövidtávra gondoltam első körben.
[ Szerkesztve ]
https://www.flickr.com/photos/118824533@N04/
-
Vanir
veterán
-
Tothgera30
Ármester
Az új 29er Cube Race One nagyon tetszetős .
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Gyufaaa
veterán
MOst volt a híradóban, hogy a roma srácot már sokadjára bűntették meg bicajjal a rendőrök. Eddig mindig leülte a bírság összegét, de most megint 25 ezerrel megskalpolták. Fel vannak háborodva. Mire fel? Nincs összesen 2k Forintja, hogy vegyen KRESZ kellékeket? Ő inkább össze szedett 170 ezer forintnyi bűntetést. No komment...
-
-=Vacsek=-
senior tag
hali. ma elmentem egy szervizbe kb 5 éve voltam utoljára akkor is talán felniért szal a lényeg h tudtam h eljön az idő mikor szervizbe kéne menni. a váltás / hajtás nem az igazi mostanság kérdezzünk akkor rá. a lánc kuka a hátso fogaskoszoru 7-8 de inkább 8 kuka. ha tekerek egyedül 3-8ba érzem h darál de ez a legmagasabb fokozat nem sokszor használom valamint 2-1be ha hátrafele pörgetem ledobja 2-2be, ennyi a baja de tökéletesen müködik ezeket leszámítva. na most ha javítanám akkor lánc + fogaskoszorú + hajtás csere + szerviz. egy 10 éves bikerol van szó gyári simano hajtás nem vagyok benne biztos de szerintem a lánc is gyári meg ugye a fogaskoszorú.. mennyire szállhat el a hajtás ha nem cserélem ki? külön külön nem tudnám cserélni mert elég jól összekopott az egész rendszer csak egyben, nekem meg nincs kedvem rá költeni.
-
-
madmike
őstag
Sziasztok!
Tanácsot szeretnék kérni.
Egyik ismerősöm bringája kerül felújításra, átalakításra.
A hátsó fékje ilyen. (a piros fékpofás)Számomra ez egy elég egzotikus valami. Szerintetek mivel lehetne kiváltani?
"Az igaz, hogy a kemény munka még senkit sem ölt meg, de minek kockáztasson az ember?" - Ronald Reagan
-
atish15
aktív tag
Sziasztok. Nem régen cseréltem el az electramat egy specialized hardrockra. Nagyon jó bicaj egy dolog zavar. Első váltó 2. fogaskeréken és a hátsó 8.-ban viszonylag gyorsan tekerve csörgő hangot ad. Voltam vele szerelőnél átnézte a középcsapágyat bezsírozta meg elvileg meghúzott mindent de a probléma fennáll. És ha erősebben nyomom le a pedált a hang erősödik. Valakinek valami ötlete?
-
atish15
aktív tag
válasz HollyBoni #26736 üzenetére
Azt mondta átnézi. Kb a 2mm van a lánc és a terelő között. De ha a földön tekerem akkor nem látom hogy beleérne én még gondoltam a láncfeszítőre is mert ha padkáról megyek le vagy ilyesmi akkor hallani a lánc csörgést. Csak azért tudakolózom hogy ne hülyén menjek vissza.
-
Zebu
addikt
Szerintem nagy lenne az 575 felsőcső hossz. Kb hasonlóak a méreteim. Bár érdekes, mert 183 vagyok. Nekem ezek a méretek:
Inseam: 84
Trunk: 67
Forearm: 31.5
Arm: 62.5
Thigh: 60
Lower Leg: 55.2
Sternal Notch: 148.2
Total Body Height: 183Nekem az 56-os felsőcső hossz lett pont jó!
Szunya: a felsőcső hossz a lényeg szerintem. Nem a CT amit általában méretként használnak. Az L-es Giant rapid felsőcső hossza 59.5. Azért az durva...
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Runner_fxr #26690 üzenetére
A Scott éppen megfelelne az igényeimnek. 130-as rugóút, L-es méret.
Pontosított az eladó, én értettem félre. Nem újonnan vette, hanem újszerűen. Vagyis használtan, bár állítja, hogy nem mentek vele sokat, "még a gumin megvoltak a szőrök is".
Szerinte egy kis polírozás megoldja a karcos fejcső gondot is.
Mondjuk engem kicsit elbizonytalanít, hogy ennyire igénytelen - még egy matricát se rakott oda.
Nekem az volt az első dolgom, mikor meglett a Mistral, hogy a teljes alsó csőre és a fejcsőre körbe vastag átlátszó matricát ragasztottam, még ha a váz már nem volt makulátlan, akkor is.Amúgy ezek a karbon vázak - főleg 8-10 évvel ezelőtt - mennyire strapabíróak? Megbízható minőség?
Elvégre azért akarok fullyt, hogy kibírja üzemszerűen azt, amit most a merev vázassal túlzásnak érzek.
Elvégre ha a bringa le akar dobni a hátáról lejtőzés közben, akkor már gondolom igencsak a határon megyek.
Gondolom egy AM bringa nem kevésbé masszív, mint egy merev XC. Még ha nem is Enduro.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Amúgy ha már szóba jött a váltó, én az XT M765-ös hátsó váltóval annyira nem vagyok elégedett. Remélem sokat fejlődött az évek alatt, mert ennek a láncfeszítése elég gyenge.
Terepen sokszor recsegtettem már a láncot, mert nem a megszokott tizedmásodperces idő alatt akart váltani, hanem vmiért totojázott én meg közben ráadtam a terhelést is mondjuk egy kaptató előtt. Emiatt estem már vissza, mert megállt a bringa az emelkedőn.
Lejtőzéskor meg legutóbb igaz a lelket is kiráztam a gépből, de azért azt nem vártam volna, hogy elől és hátul is leesett lánccal érek le.
És akkor még nem is említve a hop-okat, amikor átemelem vmin a gép seggét és már terhelném is, de a lánc megugrik, stb.
Elég kiábrándító, hogy általában precízen működik, de amikor a legnagyobb szükségem lenne rá, meg totál koncentrálok az akadályra, akkor pofára ejt ilyen hülyeségek miatt.Nagyon kipróbálnék egy azonos szintű Sram-ot, úgy tudom azok beton stabilan tartják a láncot és terhelés alatt is jobban működnek.
-
Doki16
addikt
Szeretnek egy masik feket venni a bringamra, de nem tudok donteni, hogy melyik lenne jo. Egy MTB-ra kellene es atlagos lejtozesre is lenne hasznalva. Avid elixir csaladot nezegetem, de nem igazan latok kulonbseget az 1-3-5 kozott. Van valakinek tapasztalata ezekkel? Megeri az 5 azt a felarat. Most jelenleg egy Tekrtro auriga comp van de nem vagyok tulzottan megelegdve vele, mindenkepp jobb kellene ettol.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
nagyúr
De a felsocsohossz az egy dolog, a geometria meg egy masik. Nem mindegy, hogy a felsocso milyen szoget zar be a nyeregcsovel, esatobbi. Tehat nekem tenyleg kicsit nagy az 575-os felcsocsohossz, de a Focus 555-je meg kifejezetten rovidnek tunik, holott a bringa ugyanugy L-es.
Volt M-es Giant OCR-em, na az eszetlen kicsi volt. Szerencsere elloptak.
while (!sleep) sheep++;
-
dqdb
nagyúr
válasz Doki16 #26745 üzenetére
Én a helyedben inkább a 2013-as SLX (BR-M675) vagy Magura MT2 felé nézelődnék. Volt Elixir 5-öm (pontosítva bedobozolva még most is megvan), nagyon nem szerettem, az egyik legjobb döntésem volt, hogy lecseréltem.
A különbség a féktestnél súlyban fog megnyilvánulni, a fékkarnál súlyban és beállíthatóságban (nyomáspont, kar távolsága a kormánytól).
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Teasüti #26742 üzenetére
Biztos nem rossz gép az a scott, bár én soha nem próbáltam azt a típust, úgy tudom az ilyen speciális scott találmány, hogy húzza szét a tagot, nem összenyomja. Viszont ez nem mai darab, én ennyire régi gépet nem vennék meg, csak akkor ha igazán jó áron lenne, de a 250 az nem az az ár amiért lecsapnék rá.
Hogy az eladó mit állít az majdhogynem mellékes, el akarja adni, ilyenkor mindenki szereti fényezni a portékát, a lényeg az, hogy te mit tapasztalsz. Karbon váznál különösen oda kell figyelni, végig kocogtatni mindenhol, ha bárhol fura hangja van, repedés gyanús, akkor nem szabad megvenni. Alu vázat nem nagy cucc javítani, de karbont, majdhogynem lehetetlen. Egyébként nagyon sokat kibírnak a karbon vázak, a legtöbb esetben többet mint az alu, nem fáradnak. Van egy max terhelés aminek ellenáll, ha azt túllépik akkor törik.
8-10 éve is már bőven nagyon fejlett volt a karbon gyártás.A merev vázassal nem nagy cucc elérni azt a pontot, hogy le akar dobni magáról, 30-35km/h terepen, már legtöbbször halál közeli élmény. Míg egy jó fully-nál ott indul a buli.
Szóval egész más.
Egy jó AM gép masszívabb mint egy XC, az első villa kivételével kb ugyan azt bírja ki mint egy Enduro csak kisebb a rugóút. A fő különbség az AM és Enduro között az első villában keresendő, AM 32mm-es becsúszó, Enduró 34-35-36mm.Egy jó AM fully üzemszerűen bírni fogj a kiképzést zokszó nélkül, de csak akkor ha megkapja a rendszeres karbantartást, amit bizony sokkal sűrűbben el kell végezni mint egy hobbi, sport montin.
A teleszkóp, rugóstag szervize viszonylag sűrűn esedékes. Ha nem is tartod be az előírást, de én 1000km-nél többet biztos nem mennék vele úgy, hogy nem szedtem szét és pucoltam ki, meg nem kapott friss olajat. Az előírás a legtöbb komolyabb telónál egyébként 100 üzemóra, utána szét kéne szedni kipucolni. Én holnap fogom szétszedni az Xfusion villát, kipucolom, új olaj, friss zsír a szimmeringre, mentem vele 650km-t összesen.
Illetve a váz forgáspontjainak csapágyai is időnként cserét fognak igényelni.
Én minden nagyobb bicajozás után, de maximum 1 hét használat után csillogó tisztára pucolom az egész hajtást és kap egy kicsi olajat.
Ha ezeket betartod akkor biztos sokáig hű társad lesz.Egyébként ha már AM fully, olyan gépet se vennék már aminek nem tapered a fejcsöve, sokkal merevebb, érezhetően jobb. Vázméretnél minden esetben a tényleges felső csőhosszt vedd alapul.
Váltóban én abszolút Sram buzi vagyok, nagyon szeretem a Sram váltókat, pontosabbnak és határozottabbnak érzem mint a Shimano-t. Mondjuk azt el kell ismernem, hogy a mostani Shimano RD-M781-es hátsó váltóm baromi jól működik, az elején volt egy kis szórakozás vele mire pontosan beállítottam, láncot egy szemmel megrövidítettem mert a rugó előfeszítést meg kellett lazítani a hátsó váltón és akkor már laza volt a lánc. Most viszont baromi pontos és határozott, össze se lehet hasonlítani a régebbi XT-vel. Bár ha cserélem akkor csak is Sram. Azért egy X.0 még mindig sokkal jobb mint ez.
-
concret_hp
addikt
ha vótmá' akkor bocs
A bringaúton a Tímár utcai felüljárón böntetik a bringásokat, ha nem tolják a biciklit.vagy fullba vagy sehogy :D
-
fpeter07
veterán
Lesz redbull tv-n Crankworks közvetítés élőben. Holnap délután kezdődik és szombaton is lesznek versenyszámok. Akiket érdekelnek az extrém szakágak, azok nézzenek majd bele. Pump track pl. eleve látványos.
Új hozzászólás Aktív témák
- POLICE EPIC férfi analóg karóra!
- DJI Mini 4 pro FMC drón - 3 akku, RC2 táv, 2 táska, Filterek, 2025. decemberig garancia, DJI Care
- DJI Mavic 3 FMC drón szett - 2 kamera, 4/3" CMOS - 3 akku, koffer
- FREEWELL 8/16/32/64 ND/PL szűrőkészlet - DJI Mavic 3 drónhoz
- Vadonat új, csomagolt O'neal kerékpáros termékek