- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Átlátszó OLED kijelzőket építenek az ablakok helyére a koreai metróban
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- iPad topik
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Videós, mozgóképes topik
- Gaming notebook topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Melyik tápegységet vegyem?
Hirdetés
-
Akciófigyelő: kedvezményekkel indít az Ulefone Armor tablet/telefon páros
ma Az Armor Pad 3 Pro és az Armor 26 Ultra árából sokat enged a gyártó.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
2024 - Íme a 20. héten megjelenő játékok listája
gp Az elkövetkező napokban többek között érkezik a Ghost of Tsushima PC-s kiadása.
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
rétisün
veterán
válasz Friczy #208552 üzenetére
nem értem a kérdést..... lekanyarítom a fékhez. ezzel nem lesz gond, mert általában ez hosszabb. az elsőfék bovdenháza lehet, hogy rövid lesz, nem ér el a vázon lévő bovdenakasztóhoz, akkor ezt hosszabbra kell cserélni, ehhez tényleg meg kell bontani a bandázst. de mindkét oldalon fölösleges.
megint mondom, ez a bovdenházak hosszától függ.
és most már tényleg fejezzük be, hadd ne bontsam szét a bringámat, és videóval illusztráljam, szerintem mennyire egyszerű is ez az egész. .
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz rétisün #208550 üzenetére
Ja tényleg! ... de akkor ott minden kar annyit vált amennyit a váltó engedi?... és a húzás is ugyanaz elől, hátul? 🤔
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
rétisün
veterán
válasz Hasaggymeg #208555 üzenetére
outinál is ugyanúgy, mint montinál, a (fék)váltókar határozza meg, mennyit (hányat) vált, ha erre gondolsz. a bovdenhúzás tök mindegy, úgyis csak a megfelelő oldali karral fogod használni a váltót, akár első, akár hátsó. mint ahogy montinál sem kötöd a kétsebességes baloldali karra a hátsó váltót.
(#208554) Friczy: működik ez ott is, ahol a vázban megy a bovden, a fékből mindenképpen ki kell kötni, utána meg úgy vezeted, ahogy kell.
a fékeket nem cserélheted meg, mert nem egyforma hosszúak a csavarok, amikkel rögzítve vannak, elvégre az első a villába van fogatva, a hátsó egy támvilla összekötőre.[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
válasz szimpláncsak #208549 üzenetére
Sry, a 20 kmph a közös gyalogos és kerékpárút, jogos. Ahol, csak gyalogút, vagy járda van, az 10, így van.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #208528 üzenetére
Nekem sem teljesen egyértelmű, hogy miért kéne utánaállítani, mert ráül a bringás, gondolom talán a lánc jobban megfeszül. Elég sok 1X12-es rendszert állítottam már be, igaz AXS-t keveset, de az is ugyan úgy működik csak vezeték nélkül. Én még a sablon szerszámot sem szoktam használni, beállítom érzésre úgy ahogy jónak ítélem meg a váltást. Ezek az extra bűvészkedések a sablon szerszámmal, meg a beüléssel csak amolyan hókusz pókusz. Nagyon menőn néz ki, egy átlag ember dob egy hátast, hogy micsoda bűvészkedés megy itt a váltóval, de az igazság az, hogy minden láncváltó beállítási procedúrája kb ugyan az. Érezni, hallani lehet ha nem tökéletesen a fokozatban fut a lánc, vagy amikor a legnagyobb lánckerékre váltasz. Amint megszűnik a darálás, onnantól jó, most persze ezt lehet tovább feszíteni, hogy a sablon szerszámnak megfelelő legyen, de a legtöbb esetben inkább ront rajta. Akkor szoktam jobban belemerülni az ilyenekbe, ha valami miatt nem működik rendesen a váltó, és nem egyértelmű, hogy miért, akkor persze megpróbál az ember mindent, de ez ritka.
sebgutkopf
Sokat számít a bringa tömege, nem érdemes a bringás súlyát ide keverni, az két külön dolog.
Ritkán használnak gyári olajakat a szervizek, de a viszkozitásra azért figyelnek.
Teljesen jó egy motorex is.Kollégám semmilyen betétet nem használ a gumiban, de nyilván nem bike park-ban megy. Nagyon durván jól bringázik, XC-vel is bead olyan dolgokat amit sokan Enduro-val is meggondolnak. Jelenleg a Ninety-Six 10,45kg, nagyon súly buzulós. Annak ellenére, hogy durva dolgokat bevállal, ügyel a bringára, ritkán sérülnek alkatrészek.
Én már elgondolkodtam valami védelmen a gumiba, mert sajnos horpadnak a felnik alattam. Viszont 1,3 felett már érzem, hogy nem tudom olyan jól betenni a kanyarokba, csúszok le az ívekről. Nekem elöl 1,3, hátul 1,4 vált be. Kollégám 1,2 elöl-hátul.#208541 jjeahh
Tudom, hogy most ez így macerának hangzik, de nem rossz dolog az elektromos váltás, a modern bringák bowdenezése nagyon sok problémát tud okozni. És nagyon gyorsan tud váltani egy elektromos szett, országúton is baromi jó egy di2. Szerintem nem hülyeség ez, persze tény, hogy nem kell minden bringába ilyen, de amibe kell, abba viszont nagyon.[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz rétisün #208556 üzenetére
Ja, ezt tudom és most már értem is miről van szó, itt nem a váltó (eddig azt hittem ), hanem a fék van felcserélve és azt kell visszacserélni. ...ezért nem értettem hogyan lehet a váltókarokat átszerelni.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
gabro0
őstag
Cateye AMPP 800 első benyomás alapján jó. Ma mentem egyet vele a városban a legkisebb, 200 lumen beállítással. Néhol soknak, de többször kevésnek bizonyult. A következő fokozat a 400 lumen, talán ez ideális nálunk, viszont tartok attól hogy ez már elvakítja a szembejövőket. Igyekeztem lefelé állítani, így viszont azon kaptam magam, hogy nem úgy kerekezek, mint szoktam, nagyon a lámpa csóvájára koncentráltam, ami csak 4-6 méterre van az első keréktől. Látni láttam volna azért nélküle is, lehet csak szokatlan, hogy végre van egy olyan lámpám, amivel én is látok A 800lm meg egyenesen pazar.
Így elsőre pozitívumként a jól elterülő csóvát tudom mondani, negatívumként a kesztyűben kissé nehézkesen használható gombot és a világítási módok váltását. Zavaró hogy végig kell hajtani az összeset (két villogást is), ha feljebb akarom venni és nincs finom átmenet a módok közt, "ugrik" a fényintenzitás. Ilyen szempontból jobb az itt korábban linkelt Olight RN 800.
Remélem jobban összebarátkozunk, mert egyébként a fény és a felfogatás kárpótolna.
-
-
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz mobal #208561 üzenetére
Az a Sigma... de attól lehet ez is olyan, egy próbát megér.
rétisün... mondj egy árat és csináld meg neki. 🤭
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
rétisün
veterán
válasz Hasaggymeg #208564 üzenetére
megcsinálnám én szívesen 2 sörért is, szeretek ilyenekkel foglalkozni, de a távolság miatt alighanem csak 'távgyógyítás' jöhet szóba.....
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
MPowerPH
félisten
Allvanyon hogy a fenebe lehet szimulalni a SAG poziciot?
Feltettem most a bringat ujra, de jelenleg mivel log, ezert a valto nagyon nem ugy all az indikator szerint, ahogy kellene.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
válasz MPowerPH #208567 üzenetére
Meg arra gondolok, hogy tul rovidre szabtak a lancot. Az okozhat ilyen problemat?
Bar nem hinnem, hogy ez itt elofordul. Szepen valt a nagy fogaskerekre is. Ami feltunt, es uj, hogy a nagy fogaskerekeken erezhetoen no az ellenallasa a rendszernek.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz MPowerPH #208568 üzenetére
Azt könnyen megtudod nézni, hisz ha a legnagyobbra váltasz kell még kis feszítése legyen a váltónak, tehát nem nyúlhat ki maxra... amúgy meg a rövid lánc inkább ott okozhat bajt mintsem a kis lánckereken. A beülést talán a levegő elengedésével a tagból és a hátsó 3szög felkötésével tudod szimulálni. Itt még tagot is kiakasztja. [link]
Maga a felváltás az utolsókra nálam is jelentős ellenállással történik, hisz ott már nagyon kinyúlik a váltó, de csak maga a váltás, a hajtás ott is olyan sima mint mindenhol.
Amúgy meg biztos jó lesz, ilyen kalíberű kerékpáron és felszereléssel csakis a finomállítás lehet a ludas, az előbb utóbb tökéletesen kell működjön.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
stefi81
tag
Sziasztok
Két napja “használok” GARMIN Speed/Cadence szenzort szabad görgőn. Mikor megjött feldobtam a bringára és azonnal működött a Tacx training appal a telón. Ma viszont nem akar menni. Csatlakozik mind a két szenzor de nem mutat adatokat. Az órámon is csatlakoznak de sebesség nincs csak pedál fordulat. Már próbáltam a szenzort átrakni a másik kerékre is de semmi és elemet is cseréltem benne. Mi lehet a baj?
-
-
jjeahh
nagyúr
Szép bringa, de a nyerg szögét nem állították be rendesen . Mielőtt valaki megaszondaná, hogy a dreambuild úgyis kamu, mert nem sz*pik a csávó semmivel: Legutóbbi bringa szervizem nekem is ilyen simán ment, semmi de semmi probléma nem volt . Pedig leszervizeltem a telót, szétszedtem a csapágyakat (ami nem ipari), kitakarítottam, újrakentem, kicseréltem a fogaskoszorút, az egyik lánctányért, a láncot, a váltógörgőket, a fékbetéteket és a gumikat (tubeless). Minden olyan simán ment mint egy dreambuild videóban, kezdett kialakulni a rutin .
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
flash-
veterán
Országúti kerékpár beállításban tudtok segíteni?
Megvettem a Specialized országútit, még meg kell találni a beállításokat, nem tudom merre induljak el,
Ha a hoodon fogom, akkor nem áll kézre a fék, nagyon a tetejét tudom csak a fékkarnak húzni, nem igazán kényelmes nem is lehet úgy erőt kifejte ini mert ha ott húzom nem mozdul könnyen..mintha messze is lenne ebben a hood fogásban a fékkar
Most vagy ujjra kell gyúrni és rendelni amerikábol coc ujjerősítőt 20ezerért(a decathlonos az gyerekjáték) vagy valamit maskepp kell beallitani?
A fék az egész jól fog de farol csúszik egyből ahogy behúzom elől-hátul, talan a Schwable lugano az oka?
Meg valóban érdekemes a fékbetétet valami jobbra cserélni? Vagy a fékpofát kell? Ez eg axis patkófék, mit javasoltok?
Köszönöm előre is[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
stefi81
tag
válasz Hasaggymeg #208571 üzenetére
+hatalmas szél
-
Mezga Aladár
veterán
válasz flash- #208573 üzenetére
Először meg kell találni a kormány pozícióját. Talán az jó hogy alsó fogásban ne akarjon lecsúszni a kezed a kormányról. Utána lehet játszani a fékváltókar magasságával. Ha túl magas akkor akárhogy állítod alul messze lesz a fékkar. Ha túl alacsony akkor felső-fogásban megfájdulhat a csuklód.
És mindez csak akkor müxik tökéletesen ha már megvan a számodra tökéletes kormány magasságát, stucni hossz, és sikerült a nyereg magasságát, dőlését, kormánytól való távolságát beállítani.
És persze a tested is változik, ami először jónak tűnik az idővel már nem jó mert igazodik a tested a bringához.
Jó szórakozást, és figyelj arra a tested mit mutat neked, mert csak úgy lesz tökéletes.[ Szerkesztve ]
Accuphase E-306 integrált erősítő eladó.
-
flash-
veterán
válasz Mezga Aladár #208576 üzenetére
Köszönöm mindkettőtöknek hát ez nem is olyan egyszerű, bikefittingre elmennék de azt taposóval nem csinálnak sajna
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
MPowerPH
félisten
válasz Hasaggymeg #208569 üzenetére
Most odaig eljutottam, hogy szerintem szepen valt, de mar az allvanyon eszrevettem, hogy az 3 legkisebb fogaskereken nem erzodik simanak, mintha daralna. Probakoron egyertelmu, hogy nem jo, mert ott hangja is van. A 3. -on csak eppen hogy, aztan lefele erosodik.
Don't Tread On Me
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #208572 üzenetére
Egyrészt sokat segít ha van egy erre kialakított műhelyed, minden finomsággal, aztán nem árt érteni is hozzá, ugyanakkor ez olyan mint a főzőshóúk, a krumpli pucolása, megfelelő edények kikeresése, vagy utána a mosogatás nincs benne, így minden olyan szürreálisan egyszerűnek tűnik... továbbá az, hogy neked utoljára minden klappolt nem azt jelenti, hogy nem lesznek még olyan szereléseid is ahol majd többet káromkodsz mint amennyit szerelsz, just wait and see... nézd csak a kollégát akinek csak a hajtása többe kerül mint a teljes kerékpárod, mégis szívatja a technika ördöge, egyszerűen mert ilyen ez a popszakma.😕
MPowerPH... közben azért agyalok mi okozhatja. 🤔... ha belenézel hátulról a láncvonal rendben van, vagyis valahol 6-7 körül fut felül legegyenesebben hátulról előre a lánc? Azt gondolom már megnézted, hogy a sor nem kotyog-e semmit sem az agyon... lánc is rendben, nincs véletlenül egy szoruló szem benne, mely ott a kicsiken nem idomul annyit amennyit kellene?
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
MPowerPH
félisten
válasz Hasaggymeg #208581 üzenetére
Hat nem. Egyebkent gorbe tukor, hogy a sajat bicajomat nullarol felepitettem, igaz felugyelettel, de a kerekeket befuztem, beallitottam. Felesegemet detto, igaz, az nem volt annyira high tech, de akkor is. Zero hiba volt. Pontosabban egy igen, amikor a hajtokart nem jol raktam fel, es fel km utan lepottyant.
Itt meg egy rohadt valtoval szivok mar 2 napja.[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #208581 üzenetére
Ezek a dolgok nekem már szinte mindíg klappolnak, de a fék légtelenítésével azért tényleg máig szívok . Pedig az is egyszerű lenne, de valahogy elsőre mindíg bubisra sikerül, vagy lerántom a légtelenítő csavarról a fecskendőt és mindent összelocsolok olajjal, vagy... de remélem következőben már menni fog mint a karikacsapás
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
-
flash-
veterán
válasz Mezga Aladár #208584 üzenetére
Najo ő Chris Froome:) még nem tartok ott 😄 egyenlőre magamat próbálom legyőzni
ZolkoW:holnap majd megy a fitting kép:)[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
válasz flash- #208573 üzenetére
Szerintem először csak használd kicsit, mert egyszerűen szoknod kell. Trekking, MTB-het képest az országúti nagyon más világ. A szűk gumik nagyon gyorsan blokkolnak, és csúsznak, pánikszerű vészfékezésnél hamar be tud előzni a hátsó kerék, miközben még mindig előre csúszol, két állóra fékezett kerékkel. Been there, done that. Kívülről biztos marha jól néz ki, ahogy az ember driftel a körforgalomban, mert egy autóbehajtott eléd, de a bicajon ülve akkor, és ott nem annyira mókás.
Amúgy ha ilyen jól fog ak a fékek, én nem nyúlnék hozzá, majd akkor, ha csökken a fèkerő.
Lugano nem egy csúcs gumi, de nem is überszar, ezzel együtt én cseréltem a mindent vivő gp5000-re. Ennek egy baja van, hogy nem olcsó, de akciósan nem is volt vészes (75 euróért vettem a kettőt, 2 ajándék belsővel szettben).
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
stefi81
tag
válasz parandroid #208585 üzenetére
Laptopon csak kipróbáltam a zwift-el mert 1hétig ingyenes és azzal ment. Telefon 10x inditottam újra,de csak pause módban van a tacx app mintha nem tekernék, de az eszközöket látja...
-
MPowerPH
félisten
-
addikt
-
stefi81
tag
válasz Dark Archon #208594 üzenetére
Itt is valami rejtély lehet mert a feleségem telóján (iphone 8) működik úgy mint nekem is ment első alkalommal két napja. Már az enyémen a teló fw-t is frissítettem meg az appot is leszedtem felraktam 2x is, de nem akar működni rendesen. Nekem xs van. Esetleg pc-re van valami hasonló progi ami nem fizetős?
-
Ringman
nagyúr
válasz stefi81 #208595 üzenetére
nálam a garmin speed+candence szenzor nem ment alapból iphone se2020-szal (ugyanaz volt mint nálad, látja a rendszer, csatlakozik, de nem mér), csak a telefon gyári visszaállítása után javult meg. (ill. minden más eszközre simán csatlakozott, droid, másik iphone, ipad, stb)
nem az appal volt baj, mert egyik alkalmazással sem ment.
[ Szerkesztve ]
-
zsocy
őstag
Na, ha senki sem kezdi, elkezdem én, itt a szokásos év végi Strava kivonat.
Sajnos nem lett annyi amennyit szerettem volna, de több lett mint tavaly, és ez is valami.
Egy ilyen évben ennek is örülni kellJövőre belehúzok, bár az elevation talán nem is annyira rossz! Egész addig amíg meg nem látom jjeahh eredményeit
[ Szerkesztve ]
-
Maximum1
őstag
válasz zsocy #208599 üzenetére
Még hova, van 2 hét az évből
Sajna egybeszámolja az összes sportot, tavaly mintha külön választotta volna, de úgy rémlik az egy külső program volt....
Itt is van, majd 31.-én pezsgővel a kezemben összesítek.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Toyota topik
- Gumi és felni topik
- Samsung Galaxy A72 - kicsit király
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Diablo IV
- NBA és kosárlabda topic
- bitpork: 2024 phautós tali ?
- Átlátszó OLED kijelzőket építenek az ablakok helyére a koreai metróban
- Nők, nőügyek (18+)
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen