Hirdetés
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Poco M6 Plus néven újrázhat a Redmi Note 13R
ma A telefon feltűnt a HyperOS által támogatott készülékek listáján és a TÜV Rheinland is adott neki engedélyt.
-
Középpontba kerültek a hibrid autók, alig fogyaszt a BYD újdonsága
it 2,9 literes fogyasztást és több mint 2100 kilométeres hatótávot ígérnek a BYD új hibrid technológiájához, de a Toyota (és a Subaru, Mazda) is a hibrid motorokra koncentrál épp.
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Ha nem ferde a váltófül (mert megütötted a váltót) akkor a beállítás nem atomfizika, csak próbálkozni kell
ha az alapoktól kezdenéd, akkor szükséged lesz egy PH1 csavarhúzóra, egy ötös imbuszkulcsra (régi kerékpárnál esetleg 8-as villáskulcsra) és sok türelemre
- leváltasz a legkisebb fogaskerékre a hátsó váltóval
- kilazítod a bowdent a váltóban
- ezzel a legkisebb lánckerékre esik a lánc, itt folyamatos hajtás mellett* nem szabad leesnie a váz felé. ha nem esik le, akkor a következő lépés kihagyható
- ha leesik, akkor a két határoló csavar (H és L felirat a váltón) közül az H lesz amit kiválasztasz (H mint High gear) és addig csavarod egynegyed-fél fordulatonként, amíg a láncvezető görgője a váltónak egy síkban nem lesz a legkisebb lánckerekeddel. ha a váltógörgő a legkisebb lánckerék síkjához képest inkább a váz irányába van, akkor a csavart befelé (óramutató járásával egyezően) ha inkább a következő lánckerékhez van közelebb, akkor kifelé tekered.
- most, hogy az alsó végállásunk helyesen van beállítva, jön a felső végállás: továbbra is folyamatosan hajtva a hajtókart a paralelogrammát addig tolod, amíg a váltó engedi. kicsit nehéz elmagyarázni, ezért újabb képet teszek be
a zöld nyíllal jelölt ponton megnyomod befelé (rugó ellenében) határozott erővel, de óvatosan. ha bedobja, vagy bedobná a láncot a küllők közé, vagy a váltó kanala a küllőkhöz ér, akkor az L jelű csavart befelé tekerve ellenőrzöd, hogy ne tudja ezt megcsinálni. csak addig tekered befelé az L jelű csavart, amíg a váltó felső vezető görgője egy síkban nem lesz a lánckeréksor legnagyobb (utolsó) lánckerekével.
- ha megvagy a végállások beállításával, akkor jön a java, be kell kötni a bowdent
- ehhez első körben a váltókaron lévő állító csavart betekered ütközésig, majd kitekered 1 teljes fordulatnyit
- a váltón lévő bowden feszesség állítót betekered ütközésig, és úgy hagyod. ha nincs a váltón bowden feszesség állító, akkor ez a lépés értelem szerűen kimarad
- behúzod a bowdent a váltóban a helyére, meghúzod a végét annyira feszesre, amennyire csak tudod, majd rögzíted a váltóban az imbusszal
- újra elkezded tekerni, és váltasz egyet felfelé. ha a lánc egyet ugrik, nyertél, de nagyobb az esélye, hogy kézzel nem tudtad a bowdent eléggé megfeszíteni, így egy váltásra nem történik semmi. nem esel pánikba, a váltón (és a váltókaron) lévő bowden feszesség állítót ezért hagytuk a legbelső állásban, hogy legyen helyünk kifelé tekerni. el is kezdjük szépen, fél fordulatonként. amikor egy váltásra megy a láncod egy lánckeréknyit felfelé, akkor a feszesség nagyjából jó. (megjegyzés: ha a váltón van feszesség állító, akkor azt tekergetjük, ha nincs, akkor megyünk a váltókarhoz)
- van egy nagyjábóli feszességünk, szóval elkezdünk oda-vissza váltogatni a lánckerekek között. ha van olyan pont, ahol nehezebben megy egyik vagy másik irányba, akkor az iránytól függően két dolgot lehet tenni: ha lefelé megy nehezebben, akkor lazítani kell a bowden feszességén, a váltón (vagy a váltókaron) a csavart befelé, óramutató járásával ellentétesen csavarod, egy negyed fordulatot. ha a másik irányba, tehát felfelé megy nehezebben, akkor értelem szerűen kifelé tekersz az állítón egy negyed fordulatot. ha kevés, újabb negyed fordulat jön, addig amíg nem lesz sima a váltás
- ha a hátsó váltóval meg vagyunk jöhet az első
- itt is lesznek limit csavarok, H és L betűvel jelölve, itt is "high gear" és "low gear" a jelentés, de itt pont fordítva van, a nagyobb lánckerék a high gear értelem szerűen.
- leváltasz legkisebb lánckerékre elöl, felváltasz a legnagyobbra hátul
- kilazítod a bowdent az első váltóból
- a váltókar feszesség állítóját betekered ütközésig, majd ki egy egész fordulatot
- meg kell kereseni az első váltó megfelelő pozícióját! ehhez a bilincset kilazítod, és addig mozgatod a vázon, amíg a következő 2 pozíciónak megfelel:
az első képen az C állás lesz a megfelelő, a második képen pedig a távolságra kell ügyelni (1-3mm) sokszor a váltókon még rajta a matrica, ha nincs, akkor keress egy 20 forintost és tedd a lánckerék teteje és a váltókanál alja közé, az is megteszi
- az elsőváltón megkeresed a határoló csavarokat (H és L) és elkezded csavarni az L jelű csavart kifelé (óramutató járásával ellentétesen) addig, amíg a külső terelő lemeze a váltónak beleér a láncba. ha elértél eddig (vagy már eleve így volt), akkor csavard visszafelé annyira, hogy 1mm legyen a hézag a váltó terelő lemeze és a lánc között. ha nehéz csavarni, akkor kézzel feszítsd kintebb a váltót és úgy csavard a csavart.
- most bekötheted az elsőváltóba a bowdent, ahogy a hátsónál is: megfeszíted kézzel a bowdent (egy kicsit húzhatsz kifelé az első váltón kézzel, pro tipp: egy kis darab fával vagy műanyaggal megtámaszthatod kintebb) és bekötöd
- megpróbálsz tekerés közben fentebb váltani, ha megy akkor nyertél, ha nem, akkor feszíteni kell a bowdenen. csavarod az állítót a karnál kifelé óramutató járásával ellentétesen addig, amíg nem vált stabilan felfelé.
- ha megvan, felváltasz a legnagyobb lánckerékre, figyelve, hogy túl ne dobja a láncot a váltó a pedálod felé, mert mindent összekarcol
- közben hátul leváltasz a legkisebb lánckerékre
- most fogod beállítani a H csavarral a végállást, addig kell tekerned (kifelé vagy befelé) amíg a külső terelőlemez 1mm-re nem lesz a lánctól.
Ha ezekkel megvagy, akkor elméletben nyertél, gatulálok!
*a váltó beállítása legegyszerűbb úgy, ha kézzel folyamatosan tudod hajtani a hajtókart, szóval állványban van a bringa, vagy valaki folyamatosan emeli neked a nyeregnél, de az állvány jobb. ha nincs állvány, akkor a nyerget próbáld meg felfüggeszteni az ajtófélfába tekert csavarra egy kötéllel, vagy hasonló megoldás. de a földön nem lehet beállítani, csak ha állandóan mész vele és próbálgatod...
By... f4lcon.
(csak így tudom )"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
Új hozzászólás Aktív témák
- Macska topik
- PHP programozás
- Formula-1
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Villanyszerelés
- Szimpatikusnak tűnik a T Phone új generációja
- Yettel topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs