- Elveszítette az egyik legnagyobb kínai partnerét az Intel és a Qualcomm
- Projektor topic
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Milyen cserélhető objektíves gépet?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Hobby elektronika
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Házimozi haladó szinten
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
Hirdetés
-
Akciófigyelő: kedvezményekkel indít az Ulefone Armor tablet/telefon páros
ma Az Armor Pad 3 Pro és az Armor 26 Ultra árából sokat enged a gyártó.
-
Steet Fighter 6 - Így harcol Akuma
gp A sorozat legútóbbi részének DLC karaktere alig több mint egy hét múlva érkezik a játékba.
-
Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
it Meggondolta magát a Ford, a helyzetre való tekintettel 2030 után is kínálhat Európában hibrid és benzines autókat.
Aktív témák
-
nagyúr
válasz urban racer #2908 üzenetére
Erről van szó: [link] A gyártón kívül nincs köze az agyváltóhoz. Ettől függetlenül lehet, hogy kapott ajcsiba egy bödönnel.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz urban racer #2917 üzenetére
Tudnám miről beszélsz...
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz tr00p3r #2986 üzenetére
Puszta véletlen. Egyrészt, mert a hasonló névtől eltekintve nincs kapcsolat a nagy német lappal, másrészt, mert durván 2 hónappal dolgozunk előre az aktuál témákat leszámítva. Tehát most mondjuk a szeptemberi szám lapzártája közeleg vészesen.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Ebben csak az a hiba, hogy hogy kerülsz a zebrára? A járdán alapvetően tilos kerékpározni. A gyalogosátkelőhelyen (zebrán) kerékpárral egyféleképpen kelhetsz át szabályosan, ha leszállsz, és áttolod. Ennyi. Nyilvánvaló, hogy mindannyian követünk el szabálytalanságokat, de utána legalább ne mérgelődjünk, ha ki akarnak vasalni.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz urban racer #3519 üzenetére
Nem tudod eldönteni, hogy mit szeretnél, vagy mind tönkremegy?
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz Azazello- #3542 üzenetére
Ízlés kérdése. DH versenyzők szokták középső ujjal húzni, mert úgy erősebben tudják fogni a kormányt. Más szakágaknál ez másodlagos szempont. V-féket nem nagyon tudsz egy ujjal húzni. Ha egy ujjasra állítod a fékkart, akkor beljebb kerül, és a rövidebb XC kormányokon már jó eséllyel nem férnek el, míg a széles DH kormányokon ez nem okoz gondot.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Hogy lehet egy kazettás fogaskoszorút úgy meghúzni, hogy nem a kazettát húzod beljebb az agyon? Úgy értem mit húztál rajta, mien kulccsal? A kotyogást hogy érzed? Nagy a holtjáték, mielőtt reteszel az agy?
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
-
nagyúr
Attól függ, hogy mitől szeretnéd védeni. Ha eséstől, ütéstől, akkor nem igazán, ha a hidegtől, akkor igen, kamásli a megoldás. Van sokféle, őszi, vízhatlan, téli, bundás, stb. RideBike kínálata.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz raczger #4747 üzenetére
Nem a hátsó sor a lényeg, hanem, hogy elöl mekkora a fogszám-különbség a nagy- és kistányér között, mert ezt a különbséget kell felvennie a hátsó váltónak. 44-32-22-es hajtóművel szerelt rendszernél mindenképpen javallot a hosszúkanalas váltó, mert a rövid, lánchossz függvényében vagy nem veszi fel a különbséget, és lógni fog a lánc, vagy a felsőbb tartományokban nagyon meg lesz feszülve, és hamar elfárad a rugó.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz raczger #4750 üzenetére
Ők nyilván profik, és sosem váltanak véletlenül keresztbe, mert akkor valszeg leszakadt volna a váltójuk. Rövidkanalassal, optimális lánchosszal 44-es tányéron jó, ha az alsó 2 fogaskereket tudod használni, annál följebb inkább ne nézd meg a váltódat oldalról.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz raczger #4758 üzenetére
Na igen. Egyébként merev vázaknál kevésbé jelentkezik a probléma, de telós vázaknál (kivéve ugye a Demok, I-Drive rendszerek, stb. ahol nincs lánchossz-változás berugózás közben) 3 tányér esetén csakis hosszúkanalas váltó jön szóba.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
No, mi az, mindenki bejgli recepteket cserélget, vagymi?
Én a hidegre való tekintettel beszereztem egy SH-MT50-es cipőt, egy BTwin Comp téli kantáros gatyót, néhány North Face alsóruhát, egy Sombrio SimFit kabátot, Speckó téli kesztyűt, és hőtartós ivószatyrot.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
-
-
nagyúr
Érdekes eszmefuttatás. Kíváncsi vagyok, hogy a sok véleményből mennyi a saját tapasztalat, és ki hány darab bovdenes és olajos tárcsaféket próbált huzamosabb ideig.
Egy normális olajos fék erősebb, mint egy normális bovdenes. Egy normális olajos fék drágább, mint egy normális bovdenes. A karbantartásigény mindkét típusnál nagyjából ugyanannyi, vagyis évente, másfél évente pofacsere és olajcsere/bovdencsere. Emellett, ha sokat mész sárban, porban, akkor bizony a bovdenezés sokkal korábban el fog koszolódni, mint a zárt, hidraulikus rendszer, tehát, ha valamelyik több törődést igényel, az pont a bovdenes kialakítás. Annak az esélye, hogy az olajvezeték elszakad, minimális. Ehhez persze fontos, hogy normális, jól méretezett, jól vezetett olajvezetékkel szereljük a gépünket. Ahol az olajvezeték elszakad valamiért, ott a bovden is szakad a házzal együtt. Namost, kíváncsi vagyok, hogy hány bovdenes tárcsafékkel rohangáló visz magával méretre vágott bovdenházat bovdennel, kupakokkal az első-hátsó fékéhez. Ettől eltekintve sokan ódzkodnak valamiért a hidraulikus rendszerektől - alaptalanul. Ugyanakkor ár/érték arányban egy jó bovdenes fék jobb választás, mint egy drágább olajos, tehát itt már inkább a pénztárca dominál. Én személy szerint másfél éve cseréltem olajat a Hayes MAG-omban, azóta rá sem néztem. Majd tavasszal olajat cserélek benne, ami bő 4 perces művelet fékenként, kicserélm a pofákat, és ezzel a 10 perces aktussal letudtam újabb másfél évre a fékkel való foglalkozást. Ennyit a karbantartás-igényességről. Sokszor megyek a bringával mínuszokban, nem csak itthoni hegyekben, és nyugodtan ki merem jelenteni, hogy Európában nem nagyon van olyan hideg, hogy az a fékhatáson érezhető legyen. A használatos Shimano mineral és DOT 4-es olajok -18 fok körüli hőmérsékletig szavatolják a kifogástalan működést. Zárt rendszer révén ez -25 fok alatti külső hőmérsékletet jelent fékezés nélkül. (Mivel, ha fékezel, a fékfolyadék nyilvánvalóan melegszik.) Nem emlékszem olyan évre, amikor Budapesten ilyen hideg lett volna, tehát nem értem hogy dermedhetett meg az illető fékolaja a János-hegyen.
Összegezve, mindenki vegyen olyan féket, amire gusztusa, pénze van, de fogadja el a másik érveit is. Én például nem mennék mással, csak csúcskategóriás olajos tárcsafékkel. Mondom ezt úgy, hogy az elmúlt 7 év során nagyjából 25 féle tárcsaféket volt alkalmam huzamosabb ideig használni.
Az adagolhatóságra meg még visszatérek, ha valakit érdekel.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz raczger #4877 üzenetére
Köszönöm! Egyébként sanyixXx jól mondja, a tárcsaátmérő számít, nem a fék ereje. Ha végiggondolod, hogy a BB7-essel is állóra tudod fékezni a kerekeket, annál jobban egy erősebb fék sem tudja fékezni. Ergo nem tud kifejteni nagyobb fékerőt, legfeljebb abban lehet különbség, hogy kisebb fékkar-elmozdulással, a fékkarra kifejtett kisebb húzóerővel tudod elérni ugyanazt a fékhatást, de az erősebb fék nem csavarja jobban a villát. Gond a nagyobb tárcsánál lehet, főleg hogy azt egy 160 mm-es tárcsához tervezett konzolnál csak adapterezéssel tudod felrakni, és így a fékezéskor ébredő erők nem csak a konzolra hatnak, hanem feljebb a villa lábaira is, ami jobban csavarja a fékhidat, ráadásul csak az egyik oldalon ugye. Ez egyrészt fékerő-vesztést jelent, hiszen csavarodik a villa, másrészt előbb-utóbb elfárad a fékhíd vagy a papucs, és az rossz.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz Ariadne #4876 üzenetére
Nos, a fékek adagolhatósága relatív. Vannak jobban és kevésbé jól adagolható fékek, de ez csak és kizárólag szokás kérdése. Én általában a konkrétabb nyomáspontú fékeket szeretem. Ami mások szerint "jól adagolható", az nekem már "taknyos", nyúlós. Az egyik legdigitálisabb olajos fék annak idején a Hope Enduro 4-ese volt, amit mindenki adagolhatatlannal tartott, én viszont imádtam, és természetesen nagyon jól tudtam használni. A vélemények nagy többsége vagy hallomás alapján, vagy egy betonon végrehatjtott 2 perces próbakör alkalmával alakul ki az emberekben az adott fék adagolhatatlanságáról, noha sok esetben csak egy határozottab nyomáspontú fékről van szó. Lényeg a lényeg, minden fék adagolható, csak meg kell tanulni vele fékezni.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Jó lehet, nagyrészt alsó-közép kategóriás Shimano cuccokkal van szerelve, persze meg kellene nézni az agyakat, középcsapágyat, felniket, fogsort, tányérokat, láncot, mert ha ezek egy részét cserélni kell, akkor hamar az ár többszörösénél fogsz tartani.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Én személy szerint nem vásárolnék látatlanban, legfeljebb, ha ismerem az illetőt. Szerintem nézz körül Kecskeméten, vagy a környéken, biztosan lesz közelebb is bringa, amibe beleszerelmesedhetsz.
Hogy konstruktív legyek: tessék!
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Én olyat használok, mint amilyet linkeltél, csak más gyártótól. 5 ajtós autókhoz jó, én meg vagyok vele elégedve. Nem mindig rögzítem a bringát, főleg rövid úton, de még sosem akart leeseni a bukkanókon. A tetőcsomagtartóra szerelhető kialakítás nekem nem tetszik, nagyon ingatag, rontja a légellenállást, főleg nagy sebességnél, nem fér be a sínbe vaskosabb külső, és a rögíztő mechanizmusa sem éri át a vázam alsócsövét. Ettől eltekintve még lehet, hogy neked be fog válni.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Azért az autózásnál jóval olcsóbb a vonat. Persze kalandos, izgalmas, vadregényes, igénytelen és miegyéb vonatozni, de az biztos, hogy olcsóbb. Bejártuk az ország meglehetősen sok részét vonattal és bringával, de mindig olcsóbb volt, mint autóval. Ja, és ha autóval mész, nem lehet kocsmázni sem, ami a kerékpáros turizmus egyik alapköve.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz sanyixXx #4957 üzenetére
"na a matuzzal csak óvatosan" Jaja, vannak muris dolgai, meg elképzelései.
Én kantáros, betétes téli gatyát szoktam felvenni télen a rövidgatyó alá, így még fel sem kell hajtani a hosszúnadrág szárát.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
Aktív témák
- Milyen okostelefont vegyek?
- Elveszítette az egyik legnagyobb kínai partnerét az Intel és a Qualcomm
- Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
- Gray Zone Warfare
- Ghost of Tsushima - A PC-s kiadás több mint 170 országban elérhetetlen lesz
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Projektor topic
- Politika
- Hálózati / IP kamera
- További aktív témák...
- MECHANIC PCB repair PAD - 2. generációs kialakítás
- DC csatlakozós ventilátor kábel - 1 utas vagy 3 utas változat
- ÚJ, bontatlan iPad PRO 13 (2024) M4 CHIP! 256GB WIFI asztrofekete, 1 év Apple garancia!
- Samsung Galaxy S22 Ultra 5G 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- HP Victus 16-r1019nt - ÚJ 16" FullHD IPS GAMER notebook - i7-14700HX, 32GB, RTX 4070
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen