Keresés

Hirdetés

Aktív témák

  • Jancsi

    aktív tag

    válasz Ariadne #4069 üzenetére

    Nem kell félni a tárcsátol nem bánt az, csak át kell szokni a 2-3 ujjal tépésröl az egyujjal finom húzásra :D Sokkal jobban adagolható egy tácsafék, arrol nem is beszélve hogy hóban, fagyban, sárban is fog. Egy bowdenes bőven elég lenne neked pl.Avid BB5-ös, az olajosakat nem preferálom, mert otthon nem olyan könnyű karbantartani és egy jobb olajos 2-3szor annyiba kerül mint egy bowdenes.
    Mi a Zemplén Maraton [közép]közép távot szoktuk megtenni ha fentvagyunk, feltéve ha nem tévedül el, :DDD ami igen gyakran előfordul. Két kép hátha mégjobban meghozza a kedved a montizáshoz ;] esett fent némi zúzottkő [ezzel] a bringával küzdök a hegy és a sár ellen :D
    28"-as kerék szerintem kimondottan jó terepen, a szántásba traktornyomban is fixizek néha (ha a nagygép éppen nem működőképes), sokkal könyebben gördül át mindenen.

    zoo8800
    Nem állna hülyén, ha van egy 10centis duplavállasod :DDD nem ismerem pontosan a váz geometriáját, de rágebben nem volt divat a nagyrugóút, aszem abba a vázba 80-100mm elég.

  • Jancsi

    aktív tag

    válasz Ariadne #4073 üzenetére

    Hayes Sole... olcsú húsnak híg a leve, annka az árábol egy jobb bowdenes jönne ki csak. Ha olajos tácsa Avid Juicy 5 és fölötte. A tácsa sokkal szebben adagolahtó mint a V-fék, de talán egy leheletnyivel gyengébb (BB5-el és párhuzamos XT-vel próbáltam, az XT-vel simán lehet repülni).
    Cuccokat lehet kapni a a fékhez, de akkor kell egy adag szerszám is, plusz ha valami kis tömítés véletlenül elszakad, vagy csak tönkremegy, lehet rá várni heteket ha egyáltalán tudnak hozni.

  • Jancsi

    aktív tag

    válasz Ariadne #4076 üzenetére

    GIANT Trance-re még nem hallottam rossz szót senkitöl csak az ára húzós kicsit :D

    Az egydugatyús féktöl sem kell félni ha jól be van álíltva csak tiezd mm-eket hajlít a tárcsán. Ha mindenáron Shimano féket akarsz akkor LX avgy XT szinten keresgélj, de inkább nézd meg az Avid-okat.

    A váz anyaga majdnem mindegy, nem használdo tul agresszíven és mire kifáradna addigra már úgy is lecseréled. Valaki a 7005-re valaki a 6061-esre esküszik, szerintem a megfelelő hőkezeléssel mind a kettőböl jó vázat lehet csinálni.

    Szerintem találd ki hogy mennyit akarsz maximum költeni a bringára és úgy egyszerúbb lesz összeállítani hogy mi lenne a legjobb megoldás, egy komoly össztelós már elég húzós árban.

  • Jancsi

    aktív tag

    zoo8800
    Nem azért ciripel néhány fék mert 6 csavaros a tárcsája, hanem mert lehet a tárcsában valami hullám vagy ferdén áll/lötyög a pofa.

    don pardon
    A Crater jobbnak tűnik, de mindenbizonnyal egy 14-16 éves kissrác használta ugrabugrálni. Nincs rajta első fék, sem váltó, de még nagytányér sem, a nyereg tuti csere, a nyeregcső is, vagy 10-15k-t rá kell költeni hogy monti legyen belöle.

    Bocs a két hsz.-ért de el kellett mennem a géptöl

  • Jancsi

    aktív tag

    válasz Ariadne #4088 üzenetére

    Szerintem gondolkozz inkább merevvázban. Mit takar nálad a "kompromisszum nélküli jó váz" merevböl a komolyabb XC vázak amit nézegettél inkább elfekvős keményen felfelémászós bringák alapjai szoktak lenni. Szerintem Deore szintnél magasabban gondolkodj, igaz Deore rendszerem nem volt, de szinte az összes haver mással jár, többnyire Sram X-9-el vagy 7-el, néhányan régebbi XT-vel, a Deore az a szint amitöl felfelé már vannak rendes monti alkatrészek alatta meg inkább csak túra, voltam a zemplénben Alivio-val is, hátul váltott is rendesen csak elöl makacskodott. Ha az ember kiad már ennyi pénzt bringára ne adja alább mint X-7 (ezt csak utólag szúrom be, eredetileg X-9-et írtam csak a Sram átcimkézte, már X-7, de az eredeti árán) vagy XT, abban biztos nem fog csalódni.
    Olcsóbb össztelósvázra még ötlet MALI WAR HORSE nem csúcskategria, de szerintem az az ára ellensúlyozza.
    Egy kis lsita amit érdemes feltenni a bringára:
    váltókar, csak azért X-7 mert én tavaj ilyet vettem még X-9 néven14k
    h váltó13k
    e váltó7,5k
    fogaskoszorú8,2k
    lánc5,2k
    hajtómű40k
    Keréknek:
    h agy13k
    e agy, csak azért más mint az első mert olcsó7k
    felni9k
    küllők fűzés kb 15k

    [http://ebike.hu/termekek/fek/mech-tarcsafek/763]egy pár fék[/L]32k
    vagy
    V-fék12k
    fékkar10k
    villa60k
    kormány és stucni valami egyszerűbb 10k
    kormánycsapágy 5k
    ár gumi 10k
    nyereg nyeregcső még 10-15k
    Összesen már jóval tulvan a kereten, de ezekben az alkatrészekben nem nagyon lehet csalódni.
    Ezek voltak a jó alkatrészek, msot jobben a nagyon jó ár/érétk arányúak:
    hajtómű maszív, de még sem tul nehéz11k
    Igazábol hirtelen más nem is nagyon jut eszembe, a BikePositive cuccok aránylag jók, sokat lehet spórolni árban az ő kiegészítőikkel. Agyakbol csak iparisat vegyél. Telót mostanában szerintem semmi használhatót nem adtak ki, a többség vagy baromi nehéz, vagy levegős, vagy drága. Alád elég lenne egy Sid is használtan néha pofátlanul olcsón adják őket.
    Komplett bringábol a Crux Sram X9 Disc 2007 néz ki használhetónak, de ez is inkább már XC, nem tudom mennyire jön be neked az egyenes kormány és a lefőn a kormány fölött most rögtön átesek érzés. A villa benne több mint két kiló és a hajtómű is egy kiló fölött van, a felnik sem éppen XC-sek, ezeken simán le lehetne faragni 1-1,2 kilót. Őszinténszolva ha magadnak állítassz össze bringát könyebb és kényelmesebb és olcsóbb lehet.

  • Jancsi

    aktív tag

    válasz rétisün #4094 üzenetére

    A fékpofának a kopó gumirésze cserélhető, nem kell az egész pofát cserélni.

  • Jancsi

    aktív tag

    válasz Ariadne #4113 üzenetére

    A msotani X7 tavalyi X9 kb az XT-vel van egyszinten. 3 haverom van aki komolyabban versenyzik és mind tavalyi X-9-et használ, ha neked az nem lesz elég akkor semmi :D
    A Sram nem gyárt fékváltókarokat, ennenben mivel övé az Avid nagyin szépen passzol a váltókarhoz a fékkar, kialakításban és még színben is :DDD Szerintem próbálj ki egy tavalyi X-9 vagy idei X-7 és Avid SD-7 párosítást nagyon kellemes, mondanám hogy próbál ki az enyém, de nem hiszem hogy megérne neked 500km utat. :D

    A hajtúmű nem azért integált nem bontható :D a lánctányérjai szabávnyosak 64/104-es lyukkörűek 4 csavarosak, rámegy a sima acél tányér is, abbol egy szett pedig megvan 2-3k-bol.

    Az összes össztelósnak iparisnak kellene lennie, vásárlás előtt derítsd ki valahonnan hogy milyen csapágyak kellenek bele majd nézz utána (pl. SKF-nél) hogy gyártanak-e olyanokat vagy szabványos méretek-e egyáltalán.

    Mivel nem CC versenyzőnek készül akinek minden gramm számít és képes felfúrt titáncsavart venni többezer Ft-ért, nyugdtan vállalj be egy mechanikus tárcsát, nem olyan drágga egy Avid BB5 és megfog, később tárcsa és adaptercserélvel növelni lehet az erejét és nem forr fel olyan hamar.
    Azt írtad hogy azért félsz a tárcsátol mert orra lehet esni vele, ez nagyon nem igaz ha tudod használni, a BB5-ösöm gyengébb mint az XT V-fékem, ha úgyvesszük, az XT-vel simán tudnék repkedni mert a vázat és a villát is hajtogatja annyira erős, a tárcsafék szépen adagolható ha megcibálom akkor ez is blokkol, de sokkal vadabb cibálás kell mint a V -féknek. Kb a lényeg, tárcsa finoman adagolható, nehezebb blokkolni a kereket és fejreállni, csak más technika kell hozzá mint a V-hez, de mire bekopik a tárcsa és teljes erővel fogni fog rájössz hogy kell használni.

  • Jancsi

    aktív tag

    válasz becuszabi #4638 üzenetére

    Van egy nagy piros tekerntyű a fék kerék felöli oldalán, azt ha tekered akkor lehet kijebb vagy beljebb állítani a fix pofát, ha nem iskerülne kézzel tekerni, akkor a fékhez adott torx kulcsal menni fog. [link] 5a és 6-os ábra

  • Jancsi

    aktív tag

    válasz becuszabi #4658 üzenetére

    Bowdennel, ha sokat kell állítani, ha kevest akkor a bowden becsatlakozásánál kévő kis fekete bigyót érdemes tekergetni, de ezzel csak 2-3mm-rt lehet állítani.

  • Jancsi

    aktív tag

    válasz concret_hp #4702 üzenetére

    Igazábol semmire nem kell különösebben figyelni, a lánc, fogaskoszorú lánctányérok és váltók legyenek mindig tiszták, ha van benne teleszkóp, akkor annak is a becsúszói és a lánc legyen szolidan megkenve. Olajbol csak a csapokra kell 1-1 pöttyöt tenni, Rohloff-ot érdemes használni, egy kis 50ml-es flakon ezer párszáz forint, de utntöltik 700-800-ért és elég egy évre.

    A keréknyomás függ a gumi méretétöl és a súlyodtol, 2-4 bar közzé kellene belőni a nyomást ahogy kényelmes, minden kútnál pumpálhatod, de azért vegyl egy kis pumpát és egy gumijavító készletet, megspórolahtsz magadnak pár km sétát :D

    Elvileg a km órához adtak neked egy szép nagy táblázatot amiben benne van a kerék és a gumi mérethez tartozó kerület ( pl 26x1.9" 210cm), de a a legbiztosabb ha leméred.

    Addig pötyögtem amig megelőztek :)

    [ Szerkesztve ]

  • Jancsi

    aktív tag

    Váz ügyben kérnék egy kis segítséget vagyis inkább pár tippet típusra, olcsón szetném megúszni a dolgot mert a mostani Polaris-al sem volt semmi bajom csak kicsi.
    Elvárások:
    - ne legyen nehezebb mint a mostani ( 1870gramm)
    - kb 17,5-ös méret ( 173-4 körül lehetek)
    - lehetőleg nem integrált csapágy
    - lehessen vele mászni
    - maratonra/ agresszív CC-re lenne használva
    - 10 centis villa menne bele
    - ne legyen sokkal 20k fölött
    - majd elfelejtettem tárcsafékszem

  • Jancsi

    aktív tag

    válasz Dirtyz #5347 üzenetére

    Ha tudsz egyet nem sokkal 20k fölött, akkor csak annyi a kérdésem hol van és milyen sört szeretsz :)
    20k magasságában inkább Crux-okat látni, haveréval mentem pár km-ert, hát nem tünt tul merevnek, bár az egész bringa nem az én stílusom volt a 11-12 kilójával.

  • Jancsi

    aktív tag

    válasz Dirtyz #5351 üzenetére

    Dejó spóroltam egy rekesz sört ;]
    Rohanni nem rohantam volna, nagy úr a lustaság hát még 230km...
    A szín tulzottan nem érdekel ha rózsaszín az sem zavar, remélhetőleg a hegyen lefelé senki sem akar felszedni :D
    Olcsobb magellan-ok merevségével kapcsolatban nincs tapsztaltod vagy esetleg azzal hogy állna benne egy 10-11 centit mozgó teló?

    Szerk.: nekem összejött 13,5 igaz nem a többége a kerekeken van és a hajtóművön, plusz egy akár 13 centit mozgó teló sem éppen könnyű, bár annak ellenére hogy rugós vágott nyakkal 2 kiló alatt van.
    A kerekekkel amúgy minden haver sziat hogy minek 595 grammos felni és 2mm-es küllő, de amikor bekadt a kerékben egy 6 centi vastag karó amit felkapott és haátbavágott, csak röhögtem, haver pedig 2 perc alatt kihúzta a másfél mm-es nyolcast

    [ Szerkesztve ]

  • Jancsi

    aktív tag

    válasz Pinya007 #5354 üzenetére

    Nem csak szimplán hülye kicsit szegény. 440 grammos CR18 felnije van 1.8/1.5/1.8-as küllőkkel, amúgy 15 kilóval nehezebb nálam a srác. Büszkén mutatta hogy L alakban kb 30 fokot hajlott el alatta a felni mikor elpattant egy küllő.
    Amúgy ilyen a felnim

  • Jancsi

    aktív tag

    válasz Azazello- #5933 üzenetére

    Nem vagyok benne biztos de nekem úgy rémlik hogy a integárlt hajtóműhöz adnak egy párféle gyűrűt amivel be lehet lőni a legtöbb vázhoz (féltve ha stimmel a menet).
    A Recon állíthatónak rémlik csak belülröl.
    Nézd át a doksijukat, lehet spórolsz egy jópárt k-t kis olvasgatással :)

  • Jancsi

    aktív tag

    válasz TexT-BoY #5953 üzenetére

    Grammozni is óvatosan kell azért, ha egy lejtőn elkap a gépszíj és megfeletkezel arrol hogy haver egy 15 géppel van a teied pedig csak 10, lehet kellemetlen eredménye. Miután a haveri körben is volt olyan hogy 10-15°-ban meghajlott a felni 1-2 alkatrész szépem megrepedt én kétszer is meggonolom hogy megéri-e. Baromi drága mulatág, drága a könnyű holmi és gyakrabban is kell cserélni.
    Igaz én is gondolkodok 1-2 könnyítésen, a hátsóagyban ha tönkremennek a csapágyak 12-es helyett 15-ös belső átmérőjűt teszek bele, egy 15-ös alu tengellyel, végig 8-as furattal, M10-es csavarokkal a kétvégén. (tudom kezeltessem magam :DDD )

    A másik ötletem a nyeregcsere, mert már másfél éve van egy ideiglenesen vásárolt, ami elég kényeleten és nehéz. Erre várok is ötleteket hogy mire lenne érdemes lecserélni, elsősorban az ár számít, keskeny és rövidebb profil jön be, ami kemény, de azért nem deszka.

    Mod.: Nekem is van könnyű gépem, 10,5kg acélvázon, de azon már racsni sics :)

    [ Szerkesztve ]

  • Jancsi

    aktív tag

    válasz tr00p3r #6255 üzenetére

    Nyugodtan elhagyhatod a bowdenházat és nem kell aggódi a váz összekaristolása miatt, ha már a bowden a vázhoz ér akkor már régen rossz a heyzet, ha biztosra akrasz menni, húzol a bowdenre zsugorcsövet ( csak ne melegítsd rá :D ), akkor tuti nem lesz karcos a váz és nem is koszolódik annyira a bowden sem.

    Ariadne

    Ne féltsd annyira, használni kell és örülni hogy megy, nem nézegetni, akármilyen szép is :DDD

    [ Szerkesztve ]

  • Jancsi

    aktív tag

    tr00p3r

    Igen, nem fog hozzácsapódni a vázhoz, mert feszíti a fék és a váltó rugója is, bajban is lennél ha nemlenne feszes :)

    Ariadne

    Időközben eszembejutott hogy átlátszó matrica helyett lehet cipőfüzőt is húzni a bowdenre.

  • Jancsi

    aktív tag

    Lassan de biztosan fejlődik a városi gépem, amivel megalkotom az extrem fixi műfajt. :DD Levágtam a kormányt és beleépítettem két picike kínali lámpát ( az elemcsere érdekes lesz mert elöntötte a kormány belsejét a ragasztó, majd keveset használom, úgy tovább tart :DDD ). Egy kép ízelítőnek Télen még terepen is töjó, fagyott földön gyorsabb mint a monti. ;]

  • Jancsi

    aktív tag

    [OFF]
    Ariadne
    Vizsgaidőszak utáni leépült agy és némi szabadidő csodkára képes :)
    Még alakulni fog, kap majd egy pár új felnit, hangulatomtol függően vad fűzéssel és valami beépített lámpát hátulra.

    becuszabi
    Esélyt kell adni a tolvajoknak is :DDD Azért van amúgy ott, mert éppen vitte vissza a kormány evágása után, haverhoz. Nagyon örült neki, a fűrészlap sima lett mint a babapopsi (volt benne anyag rendesen, több mint 60deka volt a kormány amikor még egészben volt)
    [/OFF]

    Debreceniek figyelem!
    Alleycat Debrecenben

    Több sort nem akar off-ba tenni? :F

    [ Szerkesztve ]

  • Jancsi

    aktív tag

    válasz becuszabi #6994 üzenetére

    Még nem hallottam olyanrol hogy valaki kenné a becsúszót vagy bármit és fújna rá. Ha már nyikorog akkor ki kell takarítani, de inkább nyikorgás előtt kellene. Megéri rászánni azt az 1-2 órát mert a következő félévben nem lesz már vele gond. (Ezért jó egy rugósvila, egyszerű mint a faék, nem kell szervízbe vinni 5-6k-ért, 1k-bol ki lehet takarítani otthon)
    Teflon bevonatú becsúszórol még nem hallottam, általában anodizálják, nitridálják vagy krómozzák a őket.

  • Jancsi

    aktív tag

    válasz becuszabi #7012 üzenetére

    Vagy csak egy kiadós telótakarítás :) A szimeringcserét ki lehet olni ha a kis összhúzó fémgyűrűt széttekered és kivágsz belöle egy kis drabkát 2-3mm-rt, majd ujra össztereked.
    Tudom milyen felületre gondolsz, csak amitt akartam RS telót venni, de hogy nem gyártanak már szinte semmi rugósat emberi súlyban maradt Manitou.

  • Jancsi

    aktív tag

    válasz Ariadne #7015 üzenetére

    Igyekszem majd segíteni, bár eddig csak pár telóval ismerkedtem meg belülröl, igaz kb ugyanaz van mindben, valami rugó és csillapítás. Ezt kellene átnézegetni mielőtt nekiesel a villának, plusz beszerezni egy adag rongyot.
    Akkor érdemes először ha már nem úgy mozog mint "régen", ha te 2 hónapon át minden nap 100km-rt mész sárban és esőben akkor célszerű sűrűbben, ha csak havonta egyszer tekersz verőhényes napsütésben a városban, akkor lehet még évente sem kell takarítani.

    Az enyém 1950gramm kb, 100-130mm, oda-visszaút csillapítás lock-out, kicsit nagy is a vázamba :(

  • Jancsi

    aktív tag

    válasz knifemaster #7106 üzenetére

    Elsősorban nem, a teló gyártási módjátol és felhasznált anyagoktol, kovácsolták-e ha igen akkor melegen vagy hidegen, a külsőszár alu vagy magnézium, milyen összetételű, milyen formájú, a keresztmetszete kör vagy elipszis.
    2 kilóbol lehet csinálni olyan telót is ami laza CC-ra való 70 kilóig és olyat is amivel lehet kicsit zúzni is. Pl nekem volt egy suntour XCP-75LO telóm 75 vagy 80 mm uttal, semmi extra, egy rugó és valami csillapítás szerűség, lock out, némileg 2 kiló fölött, vasággyal vagyok 60 kiló, de érezni lehetett hogy hajlik picit,a tárcsás használatot inkább meg sem említem, tekerte rendesen. Most egy Manitou Splice Super-em van 100-130mm rugóút, olajcsillapítás és picivel 2 kiló alatt, a tárcsa alig csavarja, nem nyeklik semerre. Gondolom nem meglepő hogy két és félszer annyiba került a másik, mert jobban meg kellett kocsávolni azt a vállat, megtervezni és megerősíteni a külsőszárat, gondolom a felhasznált anyagok is jobbmiőségűek.
    A gép súlya amúgy sokat számít, de a legolcsóbb tuning ha felnyomod 4 bar-ra a gumikat :) Egy haver kb 11,5-12 kilós gépét próbáltam ki néhányszor pár km-re hát... 15 kilóval könyebb avgyok nála, de nem tetszett amit azon a gépen éreztem, nem volt olyan rész ami nem hajlot volna valamerre (jó az integált XT hajtómű merev volt, de a váz hajladozása feladtette velem) inkább cipelek 1-2 kilót pluszban, de tudom hogy nem szakad össze a gép egy durvább lefelén vagy esetleg egy bukásnál.

    Pontosan nem tudom de 70-80% szerintem.

    Mod.: Valakinek van tapsztalata a Bagaboo táskákkal kapcsoaltban? pl: ezzel mennyire lehet hordani bicajon, esetelg a legkisebb futárzsákkal.

    [ Szerkesztve ]

  • Jancsi

    aktív tag

    válasz knifemaster #7108 üzenetére

    Csak a Sid-et versenyzőknek csinálták és ők nem egy mázsásak, plusz egy szezonnál nem fut többet, arrol nem is beszélve hogy CC-re használják ami ideális esetben nem tul megeröltető a villa számára.
    Telónál szeritnem 1700-1800 gramm körül van az a határ amikor még kompromisszum nélkül lehet könnyű, vagyis csak annyi kompromisszummal hogy nem rugós hanem levegős.
    Megállsz valahol ahol meg tudsz támaszkodni fékek behúz és beletaposol a ledálba. Villánál inkább csak fékezés közben lehet szemre is látni a csavarodást ha tárcsa van, különben ha kiveszed a telót megfogod, egyik szár egyik kezdben másik szár másik kezdben szépe hajlítgathatod jobbra balra előre hátra ( lehetőleg óvatosan).

  • Jancsi

    aktív tag

    válasz Jorus #7112 üzenetére

    Azt úgy nehéz :P Feltételezem hogy nem átütős telója van, egy gyorszár pedig nem olyan erős hogy semmi mozgást ne engedjen a száraknak.

  • Jancsi

    aktív tag

    válasz Jorus #7115 üzenetére

    Gyorszár nélkül nem, átütőtengely nélkül igen :) Todom nem életszer a "teszt" de az egész alsó fertály összetartását nem a gyorszárnak kellene végeznie. A DH40-et igencsak összefogja alul a "kis alupálcika".

  • Jancsi

    aktív tag

    válasz Ariadne #7125 üzenetére

    Átatlanba elég nehéz bármit is mondani, egy kopott papucsrol tudok az ismerőseim között ő rosszul rakta be a kereket és amiatt kopott ki.
    Úgy rémilik valami Shimano agy van a gépben, az sem elképzelhetetlen hogy a kónusz lazult meg benne és amiatt mocoroghatott a papucsban.
    Tegyél el egy pár képet, úgy könyebb lesz valamit kiokoskodni.

    Kivettem a hátsókerekem hogy megnézzem hogy kophat ki a papucs és szomorúan konstatáltam, hogy defektem van :O

  • Jancsi

    aktív tag

    válasz Ariadne #7132 üzenetére

    Elképzelhető hogy megköszörülték hogy párhuzamos legyen a papucs, mert elcsúszhatott egy picit a sablonban amiben hegeszették.
    A használatot és a kerék rögzítését befolyásolja?

  • Jancsi

    aktív tag

    válasz Ariadne #7143 üzenetére

    Így már értem. Még szerencse hogy komplett bringaként vettétek, különben ráfoghatnák hogy rosszul lett összerakva, de így mindenféleképpen ők a hunyók.

    becuszabi
    Hidd el hogy nagyon sok esetben nem 100%-os cuccot veszel, akkor minden ára többszöröse lenne. Komoly, egyedi vázaknál nem is sokás festeni a papucs felfekvő részeit mert úgy is pillanatok alatt lekkopna és csak ronda lenne (ezért és nem lepődtem meg amikor Ariadne írta, hogy olyan mint ha leköszörültek volna a vázbol)

  • Jancsi

    aktív tag

    válasz rii #7693 üzenetére

    Laza a gyorszár, vagy picit elmozdult a kerék. Gyorszár kinyit, kerék megpörget, beigazít olyan pozicióba amikor nem cicereg a tárcsa, gyorszár meghúz.

  • Jancsi

    aktív tag

    válasz Psych0 #7843 üzenetére

    A fékkart ha húzod van egy határozott pont amitől tovább nem tudod húzni? (vagy érződik hogy csak a bowden nyúlik). Ha van akkor valószínűleg a pofával vagy a tárcsával lesz valami, minden bizonnyal van rajtuk valami szennyeződés, töröld át őket valami jó zsíroldó anyaggal pl.: sebbenzinnel (200-300Ft egy üveg a patikában és elég sok mindent lehet vele takarítani, pl.: ragasztó ellen verhetetlen :) ) Jegyezd meg melyik pofa melyik oldalt volt mert többnyire nem szoktak egyformán kopni.

  • Jancsi

    aktív tag

    válasz Myers #7945 üzenetére

    Ha régebben felváltott akkor a bowden feszességén kell csak állítani, a váltókarnál ahol belecsatlakozik a bowdenház vagy a váltónál (Sram-nál, csak a karnál lehet), az ezüszszínű kis bordás henger a kép jobb felső sarkában [(kép)]. A csörömpölés lehet amiatt hogy pontatlan a váltó és el akar valamerre váltani, itt megint a bowden lehet a ludas.

  • Jancsi

    aktív tag

    válasz venember83 #8628 üzenetére

    Mi lett szétverve azon a villán? Gondolom nem sokban különbözik a Splice-mtol, az pedig egyszerű mint a faék, egy olajcsillapítás, néhány O-gyűrűvel és egy rugó, elrontani nem nagyon lehet benne semmit, az összes O-gyűrű cseréje kijön párszáz Ft-bol, egy adag jómiőségű olaj és természetesen zsír, nekem egy helyi boltban egyszerű szilikonzsírt ajánlottak, egész jó. Töltsd le a service manual-ját a villának szedd apró darabokra, törölj ki belöle minden koszt és régi kenőanyagot ( a sebbenzin nagyon jó erre a feladatra), nem vészes munka, csak kicsit koszos ha nem vigyáz az ember, egy pár imbuszkulcs és csillagkulcs vagy swédfogó kell hozzá csak.

  • Jancsi

    aktív tag

    válasz venember83 #8638 üzenetére

    Tudsz mondani egy pontos típust és évjáratot és egy kicsit részletesebb hibaleírást, pl az út végén felkoppan, nem indul meg, nincs csillapítás, darabosan mozog? Ha nem levegős tulnagy baja nem lehet, maximum ha karcosak a becsúszók vagy kikopott a persely.

  • Jancsi

    aktív tag

    válasz venember83 #8641 üzenetére

    Az út vége alatt arra gondoltam hogy a villa kimozgja a telejs úját majd az út végén összeütődnek benne az akatrészek. A 2-3 centis út hogy ér véget, keményen vagy még ha nagyon akarnál tudnál rajta összenyomni kicsit? Derítsd ki a teleszkóp pontos típusát és a szervízkönyvben leírtak alapján nézd meg van-e benne elég olaj (ha minden igaz le kell tekerni a jobboldali kupakot egy 30-as villáskulcsal (inkább csillaggal ha van) és egy pálcikával megnézni milyen magasan áll az olaj). Az hogy nincs csillapítás lehet az olaj hiánya miatt vagy azért mert rosszmiőségű és felhabzott, a hab vagy az olaj helyén lévő levegő át tud menni a szelep résein, de a letebbi olaj már nem, ennek oka lehet hogy a szelepet eltömte egy pár gumidarab ami a rosszállapotú O-gyűrűkböl szakadt le.
    Mikor kezdett jelentkezni a hiba, vagy hirtelen állt be ez az állapot? Levegős vagy rugós a villa? Milyen típus pontosan? (kb 15 féle Axel-t gyártottak 2003 és 2007 között)

  • Jancsi

    aktív tag

    válasz venember83 #8644 üzenetére

    A váll belső részén vagy a külsőszáron elvileg rajta van egy kis körben, hogy pl 05.
    Ha levelős lenne és szuszogna akkor már régen rossz lenne, valami résen fújhatja ki a levegő amit összenyomódik benne, az Comp-ok szerencsére rugósak. (remélem jól emlékszem, de az évjárat függvényében le tudom ellenőrírni magam :) )
    Lehet bennük rugót cserélni, 4-6k körül szoktak lenni.
    Szerintem a csillapítás kitakarításával meg lehet oldani a dolgot, valami gumicafat vagy kosz eltömhette a csillapításban a kis réseket. Olajbol szerintem alád 5W-s kell (azt írják a manuálban is, én 60 kiló vagyok és azthiszem 2.5-ös olaj van a telómban, így kicsit túl izgága szeritem). A szervízleírás a Motorex olajat és zsírt említ, de bármilyen jómiőségű habzásmentes teleszkópolaj jó, ha nem akarsz venni egy falkonnal (2,5-3k 1l) akkor próbálkozz a környékbeli motor szervízeknél, lehet ott kimérnek neked 2 decit (kb 1,5 deci kell a villába) zsírbol szilikon zsír, csapágy és ékszíj boltban szoktam venni egy tubus bőven elég egy átkenésre.
    Nem kell félni a villatakarítástol, ha volt legód vagy fémépítőd akkor sima ügy. :D

  • Jancsi

    aktív tag

    válasz venember83 #8674 üzenetére

    Nem hiszem hogy puhább rugó kellene alád. Takarítsd ki a villált szerintem azon kívül más baja nem nagyon lehet.

    Kérdezz rá hogy alkatrészt tudnak-e szerezni az RST villához, Suntour, RST és hasonló villák hatalmas hátránya hogy noha technikalilag már nem is olyan rosszak, de alkatrészt szinte lehetetlen hozzájuk találni.

  • Jancsi

    aktív tag

    válasz Ndruu #8838 üzenetére

    Nem akarlak begbántani, de baromi nagy felelőtlenség egy ilyen összegányolt vázat használni. Az még rendben hogy meghegesztik, láttam már hegesztett vázakat, de a homlokcsőnél nem hegesztünk meg egy vázat, ilyen minőségben pedig máshol sem.
    Jobban jársz ha a többiek által ajánlott bringát megveszed, az minőségi darab volt régen és még most is az, a mostani kb 50-60k-ba kerülő új biciklik szintjét röhögve hozza, talán még kicsit fölötte is.
    Ha nagyon olcsón kell biciki irány a helyi méh telep, kilóra adják a libakergetőket és a régi keleti országúti bringákat, inkább azokkal érdemes foglalkozni mint a nagyáruházas vacakkal.

    Mod.:
    t|-|om!
    3-4k körül kapni néhol kínai gépileg fűzött kereket, A-bol B-be jutni megteszi az is
    A váltót állítsd be, de ha kicsit combosabb vagy ( vagy csak 70-80 kiló) akkor leszedheted a váltót és használhatod egysebességeként is
    A teleszkóphoz szerintem hozzá se nyulj, ha nagyon nem tudsz vele mitkezdeni, ha nem annyira akkor egy takarítás szervízben 4-5, nem biztos hogy annyit megér a dolog, akkor már inkább 2-3k-ért rakj bele egy rendes merevvillát.

    [ Szerkesztve ]

  • Jancsi

    aktív tag

    válasz Jancsi #8839 üzenetére

    Kicsúsztam a mod idől :(
    A teleszkóphoz szerintem hozzá se nyulj, ha nagyon gagyi akkor nem tudsz vele mit kezdeni, ha nem annyira akkor egy takarítás szervízben 4-5k, nem biztos hogy annyit megér a dolog, akkor már inkább 2-3k-ért rakj bele egy rendes merevvillát és egy V féket.
    A hátsókerék plusz gumik olyan 8-9k-ra jöhetnek ki plusz szervíköltség, ha a brigna többi része nem tul jó miőségű akkor nem éri meg költeni rá. Ha tudsz tegyél fel 1-2 képet, főként a válótol, hajtóműröl és a fékekröl.
    40k-röl már lehet kapni szép sáhányós, kosaras kontrafékes városi bringákat, igaz elég nehezek, nincs bennük teló, de nem is lopják őket annyira mint a montika

  • Jancsi

    aktív tag

    Már egy hete nem tekertem, de ma nagyon rám tört a tekerhetnék (főleg Rii írása után), de még mindig beteg vagyok így hanyagolni kell a dolgot. Ha már hajtani nem tudom, akkor jöjjön egy kis karbantartás, na ez most felejtős mert mutter ma mosott fel. Sebaj jó bringás akkor fogja és kicsinosítja a gépét, most éppen a láthatóság jegyében, ez lett az eredmény ( bocsi a rossz képért, a Siemens ME75-töl többre nem futja). Magam is meglepődtem a végeredményen, a 2mm-es küllőkre tekert fényvisszaverőfólia álló helyzetben egész jól látszik, oldalrol ha fororg a kerék szinte egyáltalán nem, csak 45 foktol, azthiszem nem úszom meg a telólábra ragasztott fóliát. Az aránylag picike darabok ( kb 2cm széles sávok) meglepően jól látszanak, lehet a felnik is kapnak majd 1-2 darabot. Az viszont nem tudom hogy a bringa közepét hogy lehetne fetünővé tenni, mert nagyrészét takarom a lábammal. Ajánlom mindenkinek az ilyen fóliát, a táblaboltokban a hulladékot olcsón vagy ingyen is meg lehet szerezni, aki ügyes mintát is vághat belöle (én az oviban csak a körig és a téglalapig jutottam :) ). Ha jól kombinálja az ember azt a 3-4 beszerezhető színt akkor világosban is mutatós mintát tud kihozni, ami sötétben nagyon haszos. 1-2 fura alakzat elég hatásos tud lenni, mert wtf kérdéssel a fejében lassít az autós és megpróbálja beazonosítani mi lehet előtte ( hasonló eredmény érhető el, a felfordított és levágot országúti kormány két végébe épített kis lámpával is :DDD )

    [ Szerkesztve ]

  • Jancsi

    aktív tag

    Dunc
    Köszi de, kiderült hogy forgó kerekenél semmit sem látszik, a felrakásnál már csak a leszedés nehezebb.
    Szeritnem arra amire neked kell a bringa egy cross gép lenne a legjobb, valmaiféle átmenet a teking és a monti között, 28-as kerekek, 35-40mm széles gumik, némi mintával, a fékek és a váltók monti alkatrészek. Leginkább abban különböznek a montitol hogy nincs bennük sokat mozgó teló ( na jó ez nem igaz, mert 80mm-es telóval szállítják a letöbbet, de 3-4 éve még az 50-60mm volt a divat) és kényelmesebb testartásban tudsz tekeni.
    Amit kinéztél típust azt szerintem nem érdemes megvenni, egyszerű és 1"-os a villa (elég gagyi és nem tudnád fejleszteni), a többi alakatrésze korrekt, de ennyit nem ér a dolog, egy acél Magellan Hydra 40k és csak kicsivel roszabb alkatrészek vannak rajta.

    Ezt ajánlanám inkább Itt van rola nagyobb kép
    Esetleg ez, de ez már súrolja az árkategóriát kép

    Psych0
    Velük érdemes próbálkozni több helyen is van boltjuk.

  • Jancsi

    aktív tag

    válasz becuszabi #8882 üzenetére

    Már miért ne lehetne? Ugyanaz a váltó van rajta mint a montin, ugyanaz a fék, szinte mindene monti alkartész. . Ami gond lehet az a kerek, de az agy az megint lehet montis, szerintem gyárt a DT küllőt hosszúban is, ami gond lehet az esetleg a felni és a gumi, de egy egyre több a strapabíró 28"-as felni, pl.: MACH1 210 trekking, BikePositive Acrobat Expert trekking, BikePositive Acrobat Pro trekking, BikePositive Action 622x18,Sun CR18 trekking és a jó a terepre is alkalmas gumi, pl Maxxis Wormdrive 622/700C, Schwalbe Black Jack trekking 47-622.
    Egy MACH1 210 és egy Black Jack párossal már nyugodtan fel lehet menni egy laza körre a hegyekbe. Aki komolyabban nyomja az úgy sem a hegyekbe feljárós bringával fog melóba járni és kirándulgatni.
    Ami gond lehet az az áttétel, de a linkelt gépeken hátul 11-32-es fogaskoszorú van, így az első legkisebb 28-as tányér sem olyan nagy gond,de 22-esre lecserélni 1-1,5k (csak tudjon akkora tartományt váltani a váltó).
    Szerintem kezdetnek nagyon jó egy ilyen 28-as, városba fényévekkel gyorsabb mint egy monti, majd ha az ember komolyabban gondolja a hegyeken mászást és száguldozást akkor vesz egy komoly montit, a 28-as pedig marad munkába járni, vagy megkapja az asszony.

  • Jancsi

    aktív tag

    válasz dunc #8886 üzenetére

    Motibol azért van több, mert az viszi boldog boldogtalan, nálunk is szinte csak montik vannak pedig az a legközelebbi hegy majd 100km.
    A nagypapás fém sárhányókat nem leszolni, nekem sem votlak szimpik eleinte, utána meguntam hogy eső után alulrol ázok el, így feltraktam a városigépembe egy pár retró krómozott sráhányót azóta már riktaságszámba meg 1-2 sárpötty a ruhámon.
    Majd nézegesd meg a Magellan-okat is, igaz az idei festésük szeritnem nem valmai jó, a csúcs 2003-2004 volt, de a brikgáik elég jol egyben vannak. pl.

    Becuszabi
    Az biztos hogy jobb ha az ember nem össztelóssal kezdi a montizást, én akkor fejlődtem sokat amikor megépült a fixim és elromlott montim. Ha nem volt akkora sár, hogy felninig sülyedjek akkor elmászkáltam haverokkal a környező erdőkben és a mezőkön, országúti vázzal és 23-as gumikkal. Bár a félév merevvillázás sem volt rossz montival, főleg a Zempléni túra.

  • Jancsi

    aktív tag

    válasz lorcsi #8907 üzenetére

    Ebben van (5. oldalt) kép a meglévő utakrol és a tervezettekröl is, de készülj fel hogy többségük sehová sem vezet, csak festettek két sárga vonalat parasztvakítás gyanánt.

    Ariadne
    Nincs is jobb mint amikor érzi az ember az utat és egy idő után rájön hogy ne is olyan druva az a terep és mintha sokkal jobban menne a régi bringa is. Én egy dolog miatt vágyok kicsit egy össztelósra, hogy mindig lent legyen, durva köves mászókákon ne pattogjon le, lefelére nem kellene mert már így is néha gyorsbbban megyek mint szeretnék ( inkább egy pá új fékre és gumira gyüjtök :D )

    Dunc
    Az 1"-os nyakat leszámítva nem rossz, majdnem olyan mit amit én linkeltem, 70k-t nem ér meg.

    [ Szerkesztve ]

  • Jancsi

    aktív tag

    válasz ngabor2 #8919 üzenetére

    Az sem elképzelhetetlen hogy soha, de ezek az utak döntő többsége is festékkel készül és lényegében használhataltan ( kerüld ki a 60 éves mamát aki 2 unokát és egy palotapincsit sétáltal 30 méter pórázon).
    Gyere ki az úttestre, de ne a szélén egyensúlyozz a patkátol 2 centire, menj be a sáv 1/3-áig, így ha valami barom nem akar rendesen kikerülni van menekülési út, és jobban észre is vesznek. Az autósok töntőtöbbsége úgy van vele hogy az úttest szélén egyensúlyozó biciklis mellett mindig elfér, de ha előtte vagy akkor már nem vesz semmibe, mivel irányváltás nélkül nem tud kikerülni. Hidd el beválik, Kassain, Csapón, Burgundián, Nyíl utcán és hasonló helyeken is, de ha lehet azért inkább elkerülöm a nagyon nagy forgalmat. Próbálj kis utcákon találni valami útvonalat és ott aránylag gyorsan lehet haladni az úttesten. Ird le merre merre kell menned, talán tudok segíteni valami gyorsabb alternatívát találni

    Lorcsi
    Ezek a tervek hát hogyismondjam nem éppen a legjobbak nézd meg a képet a 18. oldaon, a Tócóskertben önálló kerékpárutat jelöl, valójban egy sáv csak a járdán.
    A Filantróp egyesület komolyan foglalkozik a kerékpárúthálózat fejlesztésének tervével (fejlesztés, de vicces, ami nincs azt nem lehet fejleszteni, inkább a megalkotásával foglalatoskodnak), csináltak egy tanulámyt, Debrecen útjairol hogy hol mennyire lehet közlekedni kerékpárral és szerintük hová kellene kerékpárút, elvileg a város figyelembe fogja venni az ő terveiket a jövőbeli sárga vonalak felfestésekor.

    Lassan már lesz annyi debreceni PH-s bringás hogy csaphatnánk egy közös tekerést.

  • Jancsi

    aktív tag

    válasz ngabor2 #8925 üzenetére

    Az a legegyszerűbb ha a péterfián és a simonyin, pallagin mész végig (arra járok a pallagi erdőbe edzeni és néha a kisfiz-re). Annyi a trükk azon az úton hogy ne menj ki széllre, mindig a sáv harmadánál legyél, aki akar majd megelőz a villamossinen, nem kell félni egyenesen hátulrol senki sem fog elcsapni. Ha gondolod valamikor összefuthatunk és megmutatom hogy is működik a dolog.

    Szombaton lesz egy kis túra, debreceni bringások ha van kedvetek gyertek el!

    > > Június 7.-én ismét kerékpártúra! Az útvonal:
    > > Debrecen-Balmazújváros-Keleti Főcsatorna
    > > gátja-Hajdúszoboszló. Balmazújvárosban Mihalkó Gyula
    > > kalaposmester avat be bennünket a kalap készítés
    > > rejtelmeibe saját műhelyében,majd a Keleti-Főcsatorna
    > > gátján gyönyörű természeti környezetbe tekerünk tovább
    > > Hajdúszoboszlóra. Itt a végállomáson a Bocskai múzeumban
    > > várnak minket frissítővel valamint némi betevővel,
    > > természetesen a múzeum együttes is megtekinthető.
    > > Táv: kb. 50 km Hajdúszoboszlóig. Vissza út: kerékpárral
    > > (aki ezt választja, az az 50-re számoljon még rá egy
    > > huszast) vagy vonattal.
    > > Indítás és információ: a Kossuth téri Tourinform
    > Pavilonnál
    > > 8.00 és 9.00 között.Valamint a http://www.iranydebrecen.hu
    > > weboldalon.
    > > Amit hozz magaddal: enni és inni való, pénz (vonatjegyre,
    > > belépőre stb.) esőkabát, NAPTEJ, lakat, pótbelső,
    > > gumileszedő, pumpa, láthatósági mellény (használata
    > városon
    > > kívül kötelező!!!)bukósisak, ha nem használsz akkor is
    > hozz
    > > valamilyen sapkát, kendőt, kalapot a napszúrás
    > elkerülésére.

    Ha lesz rá igény útbaejthetjuk a Kráter tavat és haza is tekerhetünk Hajdszovát felé.

    Dunc
    Szép darab, használd egészséggel, a bukórol és a lámpárol meg ne feletkezz ;)

  • Jancsi

    aktív tag

    Indul valaki a Bükk Maratonon? Esetleg aki régebben volt, tudna írni valami rövidke beszámolót, főleg az utak miősége érdekelne és a mászókák, a hosszútávon. Ahogy nézem a szintrajzot nem olyan meredekek az emelkedők mint a Zemplénben, de magasabbak, főleg a H3-as itatópont előtti 500méteres, az hogy viszonyulthat a zemplén középtáv, első frissítőpot utáni kaptatójához?

    Eddig nyeregcsere volt betervezve, de lehet inkább egy 185-ös tárcsa lesz belöle előre, a mostani első pedig leváltja hátul az XT V-féket, nagyon csábító a közel 15km-es ereszd el a hajam, de lassítani is kéne majd rajta valahogy :DDD

  • Jancsi

    aktív tag

    válasz Dirtyz #9114 üzenetére

    A zemplénhez képest mennyire kemény, ott már mentem 70-80km-rt szinte semmi felkészüléssel, az kibírható, bár az tény hogy este nem volt gond az alvással.
    A nagyobb tácsát csak azért kérdeztem mert a zemplénben barnult már meg a tárcsám, 3-4 km lefelé után, igaz az olyan volt hogy folyamatos maximális fékerővel kellett menni hogy nem gyorsoljak tovább és ne pattogjak le az "útrol". Amúgy a 100+ tol elég távol állok a 60 kilómmal, csak szeretem a lejtőket, bár mióta haver össztelóssal jár fel azóta inkább a feleléket kedvelem( jó nézni ahogy küzd felfelé 20-20 centi rugóúttal ;] ), az nem ráz annyira, de lefeléken sincs sok előnye.

  • Jancsi

    aktív tag

    válasz Dirtyz #9124 üzenetére

    Ami elöl van 160-as az költözne hátulra, csak ha cserélek akkor inkább 185-öst veszek minimális a diferencia árban, és persze nem árt kis tartalék, a villa meg bőven elbírja ( Manitou Splice Super). Másásnál nem hátrány ha lentvan mindig a hátsókerék én is szimpatizálok egy össztelóssal, de az a fránya anyagi vonzata a dolgonak..., de sebaj addig is fejlődik a technikám :D
    Egyszer próbáld ki a zemplént, néhány helyen mit ha egy patakmederben próbálnál felmászni, utána meg megint patakmederben lemenni. Kb. 3 évente vannak nagyobb útfeltöltések, akkor már az össztelós sem sokat segít.
    A zemplén 85km-en az elsőhelyhez 15 percel kellett jobb mint a bükkön a 100hoz, 8,6%-al gyorsabb a bükk, gyanítom akkor tényleg kevésbé technikás.

    bmx powa
    Nem CC tempóba megyünk többnyire mert vannak lassabbak is a csapatban, olyan kellemes nézelődős beszélgetős felfelék. Ha megindulok természetesen lemarad, bár én sem vagyok az a kimondottan mászógép 13,5 kilós bringával.

Aktív témák