- Milyen TV-t vegyek?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Milyen cserélhető objektíves gépet?
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Projektor topic
- Azonnali processzoros kérdések órája
- Lenovo Legion és IdeaPad Y széria
Hirdetés
-
Senua's Saga: Hellblade II - Íme a végleges gépigény
gp A folytatás megjelenéséig kicsivel több mint két hetet kell már csak várnunk.
-
iPaden is vége az App Store monopóliumának
ma Ősztől lehet alternatív alkalmazásboltból telepíteni az EU tagállamaiban.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
Aktív témák
-
nagyúr
válasz Digital #6626 üzenetére
Jó kis motyó, bár valszeg a villát össze-vissza fogod verni. Ez persze stílustól is függ, de előfeszítve sem lesz elég kemény. Esetleg kitömheted a rugót MCU-val, nekem anno az bejött.
A másik gyenge pontja a gépnek, a harmatos tárcsafék. Ez sokkal könnyebb embereket sem igen fog meg, nemhogy téged. Szerintem vagy az Ultra Fun-t vedd 155-ért, aztán később, ha tudod, merre szeretnél fejleszteni, tuningolni, akkor célirányosan arra tudsz költeni. Ez valszeg a teló lesz egyébként. Vagy pedig az Ultra Line-t vedd meg 181-ért, az pont egy fokkal jobb felszereltségi szintet képvisel hajtáslánc terén. Plusz ezt már disc-es aggyal szerelik, magyarán, ha később tárcsaféket szeretnél venni, nem kell az agyat kicserélni, a kerekeket újrafüzetni, stb, ami az Ultra Fun esetében ugye fennáll.Egyébként, ha megfigyeled, a 260k-s Ultra Sport-ig egyik gépen sincs tárcsa-, csak V-fék. Ez persze nem véletlen, egy jó minőségű tárcsafék nem olcsó dolog. Olyan tárcsát azonban, ami nem az igazi fékerőben, nem érdemes megvenni csak azért, hogy elmondhassuk, tárcsasfékes gépünk van.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz Digital #6630 üzenetére
Az SR XCR-t én személy szerint egy finomabb pumpálással letudom ütni, pedig "csak" 108 kg körül vagyok. Pont most volt nálam egy Tempest, abban is ien teló volt, max előfeszítésen is puha volt a rugója. Ezért írtam, hogy mivel te nehezebb is vagy, egy járdaőadkán is le fogod tudni ütni majd a villát. Ez azt jelenti, hogy kimozogja a teljes útját, majd a rugó teljesen összenyomódik, a fém alaktrészek (nyomórúd feje, csillapító fej) kellemetlen hang kíséretében egymásnak verődnek. Különösebben nem tesz kárt persze a villában ez az ún. lekoppanás, de ugye, ha az út felét beüli már alapból beüli a villa azzal, hogy ráülsz, akkor ott valami megoldást azért kell keresni. Erre írtam az MCU-s tippet.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz Digital #6632 üzenetére
Állítani az előfeszítésen tudsz, bizonyos határok között, de ugye általában egy átlagos bringással számolnak, aki rendszerint 75 kg-ot nyom. Ha ez nem elég - nem szokott az lenni - akkor jönne a rugó cseréje keményebbre. Nálunk fejlettebb piaccal rendelkező országokban ez működik is, itthon teljesen reménytelen vállalkozás sajnos.
A bringa maga jó, ha 170k a határ, akkor én az Ultra Fun-t venném meg, még némi pénmz is marad egy-két dolog cseréjére. Olyan bringát meg nem fogsz találni, amiben a villa 100 kg fölötti harcosokra van optimalizálva, tehát csak emiatt nem érdemes másik bringát keresni.Ha nem ennyire határozott az elképzelésed, akkor ugye célszerű belőni, hogy mire használnád a gépet. Mert nem is biztos, hogy feltétlenül montira van szükséged.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
Voca
csendes tag
-
Kazimír
őstag
válasz Digital #6662 üzenetére
Még nem. De most már esedékes, mert lassan összegyűlik rá a pénz. Ausztriában fogom megvenni, a nővérem párjának segítségével, aki osztrák és szakértő kerékpárok terén. Igazából nem MTB lesz csak Cross, de a váz hasonló, és amire nekem kell, arra ez való
Be köll fizetni, azt' jólvan...
-
-
nagyúr
válasz Digital #6704 üzenetére
Oks, holnap rájuk nézek felszereltség ügyében.
Igazából mindegy, hogy mien villát veszel, kérdés, hogy mennyit szánsz rá, és mire használnád. Egyik villát sem 100 kg fölötti riderre tervezték, így én is mindig úgy kezdem az új villával való ismerkedést, hogy rendelek hozzá keményebb rugószettet. No persze mondjuk a mostani Fox-hoz nem kellett, mert gyárilag 3, különböző kemnénységű titán és 3 különböző keménységű acél rugóval szállítják.
Amit tehetsz, az az, hogy vagy olyan villát veszel, amihez rendelhető külön rugószett (Marzo, RS), vagy megveszel egy akármilyen villát, veszel bele MCU-t, és kitömöd vele.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz Digital #6702 üzenetére
Notehát. Kicsit talán hosszú lesz, de így másoknak is adhat egyfajta támpontot, ha ebben az árkategóriában keres magának hegyibringát.
Magellan Serpens LX Disc
A gép váza sportosan ejtett, hajlított felsőcsővel rendelkezik, a négyszög profilú, hajlított támvillák kellemes rugalmasságot kölcsönöznek a gép hátuljának, felülhegesztéseket nem találunk, cserélhető váltópapucs, tárcsa- és V-fékkonzol található rajta. A manapság divatos, terhelés irányában lapított alsócső itt hiányzik, helyette egy négyszögprofilú, hajlított csövet találunk, ami nagyobb súlyú harcos esetén a monoblokk környékén ébredő erők esetében hajlamos lehet a csavarodásra. 185.000 Ft-ért nagyon jó választás lehet, az egyetlen gyenge pont a teleszkóp, ami egy viszonylag egyszerű darab, ám acél becsúszóval és nyakkal gyártják, tehát strapabíró darab. Kormányról vezérelhető Pop-Lock-kal szerelik, innen vezérelhetjük a lock-out funkciót, ami mászásoknál igen jól jöhet. HC2-es csillapítórendszer került bele, így tág határok között, finoman állíthatjuk be az egyes felhasználási területeknek megfelelően.
A 32 lyukas, duplafalú WTB felnikből, B+ Country agyakból épült kerekek jó kompromisszumot jelenthetnek az optmiális merevség és súly elérésenek tekintetében. Esetedben talán el lehet gondolkodni egy ennél masszívabb, 36 küllős kerék beszerzésén. Hagyományosan B+ kiegészítőket találunk mindenfele, így a kormány, kormányszár, nyeregcső, stb. is ezek közül kerülnek ki.
A BB5-ösök jól belőhető, határozott nyomáspontú fékek, megfelelő fékkarral és bovdenezéssel egész szép eredmény érhető el vele, bár az esetedben szintén megfontolandó eggyel erősebb fék (BB7), vagy nagyobb első tárcsa (180 mm) beszerzése.
A hajtáslánc ebben a kategóriáőban kifogástalan, LX váltókarok és hátsóváltó, Deore átdobó, HG-53-as lánc, és a sorból némiképp kilógó Sram 950-es fogsor jellemzik. Az ISIS-es monoblokk és hajtómű, szintén jó választás, ám 100 kg fölött ennél valamivel masszívabb hajtókart javasolnék. 14.3 kg-os súlyával kellemesen tekerhető túragépet, hobbi versenygépet tisztelhetünk benne.Magellan Polaris Deore Disc
A Serpens kistestvére, bár egy kategóriával lejjebbről, ami egyrészt a 119.000 Ft-os árán, másrészt a némiképp szerényebb felszerelésén is látszik. A váz kialakítása egyszerűbb, ám a fejcső környékén már bizalomgerjesztő felülhegesztéseket találunk, emellett az alsócső kialakítása miatt a váz közepe erősebb, mint a Serpens. Igaz ezekért általában súlyos grammokkal szokás áldozni a súly oltárán.
A Serpenshez képest kapott egy jóval gyengébb teleszkópot, egy RST Gila T8 személyében, ami amellett, hogy csupán 80 mm rugóúttal bír, mint tudásában, mind pedig minőségében elmarad az RS Dart 2-től. Egyszerűbb, rosszabb hatásfokú, kevésbé állítható csillapítási rendszer, rugalmasabb fékhíd, szűkebb határok közötti állíthatóság jellemzi.
A gép felszerelés a továbbiakban szinte pontról pontra megegyezik a Serpens-szével, mindössze a négszögtengelyes - tehát némiképp rugalmasabb tengelykapcsolódást biztosító - hajtómű, és az LX helyett túlnyomórészt Deore motyókból készült hajtásláncban különböznek egymástól.
Ár/érték arányban jobb, mint a Serpens, egy jobb telóval még vásárlás előtt meg lehetne kínálni, így még mindig a Serpens ára alatt lehetne maradni, ám masszívabb vázad lesz. Az LX és a Deore család közötti különbséget egyébként sem fogod igazán megérezni. Ebben a kialakításban leginkább túrázásra lehet ajánlani.Magellan Polaris Deore
A fenti géptől mindössze a fékekben tér el, a remek kis BB5-ösök helyett mezei B+ Tribal V-fékeket találunk, az ára pedig 105.000 jó magyar Ft. Ez sem rossz választás abból a szempontból, hogy tapasztalatszerzés céljából megveszi az ember, majd, amikor látja, érzi, hogy merre, milyen mértékben szeretne tovább lépni, akkor nem áll ott egy 200.000-es géppel, ami igazából nem is jön be neki. A Polaris Deore meg ebben az esetben kaphat komolyabb teleszkópot, és mivel az agyak ezesetben is tárcsásak, egy később megvett tárcsafékszett felszerelés sem jár majd agycserével, keréképítéssel, stb.
Trek 4500
Masszív alu váz, papíron élettartamgaranciával, masszív felülhegesztésekkel az alsó- és homlokcső találkozásánál, enyhe S-bendes támvillákkal, a terhelés irányában megerősített alsócsővel, mely utóbbi jót tesz a váz torziós merevségének. Két kulacstartó szem, V-fék és tárcsakonzol található még rajta. A villája ugyanaz a Rock Shox Dart 2-es, mint amit a Serpens-nél már kiveséztem, ám ehhez alapból nem jár a Pop-Lock kar, így kormányról nem tudjuk vezérelni a telónkat.
A gép felszerelése némiképp akacsonyabb, mint a Polaris Deore V-fékes verziónál láttuk, mivel itt túlnyomórészt Alivio motyókat találunk, és csak elvétve Deore-t. A 163.000 Ftr-os árért tehát kapunk egy cseppett jobb minőségű, hosszabb hgarival rendelkező vázat, és eggyel alacsonyabb felszereltséget. A kiegészítők a Trek házi márkájának képviselői, tehát mindenfele Bontrager feliratokat fogunk látni. Az agyak itt is tárcsás verziók, a későbbi fejlesztés tehát itt sem jelent akadályt. Túrázásra, hobbi versenyzésre nyugodt szívvel ajánlható.KTM Ultra Fun
Nagyon szemrevaló váz, megfelelő helyeken, megfelelő erősítésekkel, lapított alsócsővel, S-bendes hátsó villákkal, rendhagyó a tárcsafék konzol elhelyezése a lánc- és támvilla találkozásánál, a konzollal kapcsolatban biztos nem lesz merevségbeli problémánk. Hátrány lehet, hogy a bovdenek vezetése a felcsőcső oldalán némi kényelmetlenséget okozhat, ha valami oknál fogva a vállunkon kívánnánk transzportálni a jószágot. 155.000 Ft-os ára a felszerelésének függvényében jutányosnak mondható, kár, hogy alapból V-fékes aggyal szerelik, így, ha tárcsát veszünk, számolhatunk hozzá kerékfűzést, küllőket, agyat is.
A villa egy igen egyszerű darab, nem is mozog túl szépen, kb. az RST Gila T8-cal van egy szinten, ám lockolható. Mondjuk ebből a lockolásból én személy szerint nem kérnék, a lezárt villa zörgő, 2-3 mm-es útja nem valami nagy élmény. Acél becsúszók, acél nyak, 100 mm út.
A gép felszerelése vegytiszta Deore, ritkán látni ilyet, nagyon tetszetős, hogy a teljes család megtalálható egy gépen. Az octalinkes hajtómű a merevség szempontjából fontos, mivel erősebb, merevebb, mint a hagyományos, négyszögtengelyes kapcsolódás. Nagyjából ugyanolyan merev, mint az ISIS-es kialakítás, csak ugye Shimano.
Nagyon jó ár/érték arányú bringa, jó alapja lehet egy komolyabb felszerelésű túragépnek, súlya, és masszív kialakítása miatt akár hobbi versenycélokra is használható.KTM Ultra Fire
Az Ultra Fun nagyobbik testvére, kapott egy alsó-középkategóriás, szérián kívüli hidraulikus tárcsafék szettet, és valamivel gyengébb váltást. A tárcsafék hatásfoka nagyjából a bovdenes BB5-össel van egy szinten, dícséretes, hogy elöl már helyből nagyobb, 180 mm-es tárcsával szerelik a gépet, így fékerőben már elégséges lehet a felhasználási terület (hobbi XC, túra) figyelembevételével. A kialakítás hátránya, hogy centerlockos a tárcsarögzítés, így, ha tárcsát cserélnénk, akkor ugye csak az ilyen kialakítású példányok közül válogathatunk.
Véleményem szerint nem ér meg plusz 20.000-t a tárcsafék, mert a későbbiekben egy erősebb tárcsába ruháznék be. Ajánlani ezt a gépet is nagyjából arra lehet, mint a kistesóját.Összefoglalva, ezek közül én kinézet, tudás, felszereltség és ár alapján a KTM Ultra FUN-t választanám 155.000 Ft-ért, annyi kiegészítéssel, hogy a kerekeket cserélném tárcsás verzióra - amennyiben van rá lehetőség. Később, amennyiben kinövöd a telót komfortérzet vagy tudás szempontjából, 30-40k körül már találsz megfelelő minőségű darabot.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
Thyb
senior tag
-
emre
veterán
válasz Digital #8281 üzenetére
Igen, a tied, és látszik a váz méret, meg lehet hogy kicsit mélyen ülsz a magasságodhoz képest.
Én csak kábé tudom saccolni, de az addikt bringások a pontosan megmonják szerintem.
A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
-
emre
veterán
válasz Digital #8287 üzenetére
Nem okoskodni akartam.
Ha így jó, kényelnes, akkor így nyomod és kész.Nekem egyébbként mindennapos használatra egy trekkingem van, szinte csak városban használom.
Ugyhogy rákerült egy slick gumi is, nyereg kitolva, klipszes pedállal.
De valamelyik nap rámjött az ötperc és leeresztettem az ülést hogy majd trükközök egy kicsit. Volt a Critical mass keretén belül triálveseny és kedvet kaptam hozzáA napokban volt szó a váz geometriáról és nem hülyeség amit itt írtak. Hogy milyen géppel hogy érdemes "közlekedni", meg mire való...
mod:
golyani szerintem nem normális de ez is teccik, és nem azért mert mittudomén milyen cucc van rajt.[ Szerkesztve ]
A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
-
emre
veterán
válasz Digital #8291 üzenetére
Köszi, de nem nagy szám (tényleg) de nekem ez teccik. városban fürge, de földuton sem teljesen esetlen.
Stargazer kolléga az (talán 1-2 hete) nem tudta eldönteni hogy milyen bringát is akar valójában és az Ő érdeklődése nyomán alakult ki az a "téma" hogy melyik gép mire való.
Meghogy különböző felhasználáshoz milyen felszereltséget illik választani.Már nem tudom pontosan ki és mikor mit modott, de elég sok szó volt a monti bringák különbözö felhasználásáról, első telókról, a tárcsa vs V-fék ről.
De ne engem kérdezz, szinte csak tanulni járok ide, kocabiciklis vagyok.
Amit én tudok azt már itt elmondták mások. ( )[ Szerkesztve ]
A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
-
stargazer
senior tag
válasz Digital #8295 üzenetére
lehet igazábol halvány fogalmam sincs hogyan épül fel maga a fék. simán el tudom képzelni amit mondasz.
lényeg a lényeg: egy salamander disc 140. 164-ért már gepida asgardot kapni. én rátenném azt a 25-öt és akkor hayes, és egy sztem összességében is jobb bringa van. csak azt nem tudom hogy fogom meggyőzni a páromat hogy ezt a pénzt ne sajnálja rá...
Fegyverben réved fönn a téli ég, kemény a menny és vándor a vidék, halkul a hó, megáll az elmenő, lehellete a lobbant keszkenő...
-
Jancsi
aktív tag
válasz Digital #14040 üzenetére
A teleszkóp miatt nem nagyon lehet alátámasztani, ha olyan kosár kell amibe bele lehet pakolni pár kilót akkor hátulra érdemes tenni egyet a csomagtartóra.
JColee
Ha amúgy sem mozog valami jól a teló lehet jobban jársz egy merevvillával, a Kona biztos nem könyebb annyival mint amennyivel többe kerül mint a Magellan.
Hosszú aszfaltos túrára egy pár slick gumit vegyél, pl Continental Sport Contact nagyon kicsi a gördülési ellenállása.
Kerékböl lényegében mindegy mit velszel, én a városi gépemen 1500Ft-os szimplafalú felniket használok és inkább kinerülöm a kátyukat.
Felninek pl jó a Sun CR18, hegyen is sokan mennek vele, az aszatot bőven bírni fogja, elsőagynak Novatec AO21SB vagy BikePositive Travel hátura ezek párja, 32db minőségi, pl DT küllúvel, jó triót fognak alkotni, kérdés szánsz-e kb 30k-t egy pár kerékre.
Aktív témák
- EDIFIER R1700BTS hangfal pár makulátlan, új állapotban, 2 év hivatalos garanciával, alkalmi áron
- LG OLED55B23LA 2 Év GYÁRI GARANCIA
- Apple iPhone XR 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Gamer PC , i7 12700KF , RTX 3080 Ti , 64GB DDR5 , 960GB NVME , 1TB HDD
- Intel PC , i5 8500 , 1660 6GB , 32GB DDR4 , 512GB NVME , 500GB HDD
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen