- Gaming notebook topik
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- Vezeték nélküli fejhallgatók
- Hivatalosan is reagált a Core CPU-k stabilitási gondjáira az Intel
- Milyen egeret válasszak?
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Mini PC
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
Hirdetés
-
Van, ahol lesz összecsomagolt Disney+ és Max
it A Disney és a Warner Bros Discovery elsőként az USA-ban csomagolja össze a Disney+, a Hulu és a Max szolgáltatásokat.
-
Android és iOS rendszerekre érkezik a Sonic Rumble
gp A május végére tervezett zárt bétára már lehet jelentkezni a hivatalos oldalon.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
PROHARDVER!
Ez itt, az elektronikával hobbiból foglakozók fórumtémája.
Lentebb összegyűjtötttem néhány elektronikával kapcsolatos, hasznos linket.
Új hozzászólás Aktív témák
-
rednifegnar
senior tag
válasz PROTRON #78544 üzenetére
nem tom.
off: nekem van egy 0-24/365 gepem, amiben sima 2.5-os hdd van es p1-es proci egy szetberhelt atx tappal, xp-vel. nincs benne vanti, vagyis a csak egy a procin, de a tapot is passzivva epitettem. van hogy 1 evig nincs kikapcsolva (igazabol sosem volt kikapcsolva amig szunetmentesen volt), de nem annyira tudom mennyivel fogyaszthat tobbet mert egyreszt nagyon regota megvan, masreszt mivel kell igy ez van, harmadreszt nem mertem sosem, nekem tobbet er hogy megy mint a sporolas[ Szerkesztve ]
A camera does not make art, the artist makes art.
-
-
#68216320
törölt tag
válasz Donki Hóte #78550 üzenetére
Ez szerintem felesleges volna. Nem kell bal-jobb input hangerő, van a subwooferen.
Akkor megcsinálom amit gondoltam, az kényelmesen elfér egy lengőkábelen is. -
PROTRON
addikt
válasz rednifegnar #78551 üzenetére
Mindenkinek szája íze szerint, a kérdés főként a lakatfogó pontosságára vonatkozott.
Egyébként azért érdekel a fogyasztás, mert azért 15 éves tápegység és amikor cserére kerül a sor, ha már úgy is befektet az eNber, akkor nem mind1 hogy elég egy használt 6k hufba kerülő TFX táp, vagy feltétlen kifejezetten alacsonyabb terhelésre méretezett megoldás kell 12k-ért. Már 1 év alatt is kijöhet a különbség, de ahhoz az alapértéket is tudni kell.
No meg hangerő, ennek a 400-asnak és hasonszőrű TFX-eknek is van venti hangja...[ Szerkesztve ]
Elméletileg nincs hülye kérdés...az elmélet és a gyakorlat között elméletileg nincs különbség.
-
#90088192
törölt tag
válasz PROTRON #78544 üzenetére
Szia,
Azt írod a táp hátulján lévő fokapcsolo lekopcsolva és mégis mérsz áramot.
Az egy leválaszto kapcsoló, ami azt jelenti 0A amit merned kell. A csel sokszor a REL gombot abban a pozícióban kell megnyomni, ahogy mérni fogsz(konkrétan a vezetékre racsiptetve kell kinullanzni, miközben kihuzva van a konnektorból a zsinór, amikor ki van nullával nem mozgatni, hanem bedugni a konnektorba, és így csinálni a mérést)
Attól is függ éppen hol halad át a vezető a lakatfogon.Lehet venni direkt kúszó áram mérésre is lakatfogot, de az még nem mér 10A nél nagyobbat általában.
Pontos áram mérés töltés szamlaloval/soros kalibralt Sont ellenállással. A többi csak tényleg sacc per kb, a mérési tartomány alján nem pontos kb semmi sem.
-
rednifegnar
senior tag
-
-
PROTRON
addikt
válasz rednifegnar #78556 üzenetére
Ha már bele tudsz iktatni naptárat, ami az abban beállított ébresztés alapján(amit csak inhouse tudsz beállítani naponta fő a biztonság) jelet küld a roló motornak a nyitásra, illetve a riasztó csippenő hangját érzékelve a letekerésre, az már bőven eléri az "okosotthon" fogalmát.
Köszi a tanácsokat. A másik fő gépben EVGA platinum tápegység van és annál is mértem a főkapcsoló kikapcsolt állapotában.
Most megnéztem az általad javasoltat, tehát falból kihúz, lakatfogó rárak-rel gomb-yynem mozgat--> falba bedug és ugyanúgy ott van a fenti mért érték.
Vezeték veszteség?Elméletileg nincs hülye kérdés...az elmélet és a gyakorlat között elméletileg nincs különbség.
-
PitLee
őstag
https://www.ebay.com/itm/164866012045
Itthon nem tudom van-e, guugli most nem akar barátkozni -
-
PitLee
őstag
válasz PROTRON #78558 üzenetére
Itt egy lakatfogó gyorstalpaló Walter Reéb-től.
https://youtu.be/85kbSNbqjmQ?t=273 -
rednifegnar
senior tag
válasz PROTRON #78558 üzenetére
ja ilyeneket siman tud, a hw-t is meg a szoftot is magam hegesztettem (xp hez meg io drivert is birtam csinalni). ma mar nem kezdenek neki, foleg az idoigeny miatt.
persze ilyen mai csacskasagokat nem tud, hogy okostelorol meg netrol buheralas (nem is volt cel plane ilyen idotavlatbol amikor meg az usb is urkorszak volt), no meg ez a gep direkt nincs is semmilyen haloba kotve.
egyebkent most hogy mar emberi aron vannak ilyen cuccok, mint pl motoros rolo az ikeabol, azon mar a telen is elgondolkodtam hogy levaltom a verbalis asszonvezerlesu fuggonyoket, csak meg nem volt kedvem molyolni vele.
amugy ma mar ha valamiben van ket if megy egy while akkor uristen ai...A camera does not make art, the artist makes art.
-
válasz rednifegnar #78562 üzenetére
Feldobsz egy webszervert, saját wifit neki, és akkor egy akármilyen telefonról megy is Ha ilyen otthoni AP, az nem sok eséllyel fogják széthackelni. Nekem ilyen ötleteim vannak...
Mutogatni való hater díszpinty
-
Laacika79
kezdő
Ismét egy kis segítséget kérnék.
A robogómon szeretném a világitást Led-esíteni,mint ahogy irtam már.
A világitó tekercsektől jövő váltóáramot mivel kellene egyenirányítanom és kell e más hozzá mint egy egyszerű Graetz híd?
Úgy döntöttem ezen is led lesz. -
#90088192
törölt tag
válasz PROTRON #78558 üzenetére
Kell egy rajz a taprol, mert ez jelentheti azt is, hogy a fokapcsolo elött van még más is, pl túlfeszültség védő varisztor, vagy valamilyen szűrő kapacitás.
A másik magyarázat, vezeték kapacitása (Polarizációs Index) vagyis az a pici áram gyakorlatilag a szigetelő anyag polarizációja közben keletkezik.
Az utolsó lehetőség, valami zavarja a lakatfogot.
-
-
pjen
félisten
válasz tordaitibi #78567 üzenetére
A mostani rendszereket nem ismerem, de volt régen Danúviám szintén lendkerék - mágnes gyújtás, nem voltak ilyen kiugró ingadozások fordulatszám változáskor.
-
veterán
Úgy tudtam, hogy ha 12 volt váltófeszültséget egyenirányítok graetz híddal és teszek utána egy jó nagy pufferkondit, akkor 12 x gyökkettő, azaz 16,9 volt lesz az elméleti kimenő feszültség.
A valóságban ebből természetesen le kell vonni a diódákon eső (2 x 0,7 volt) feszültség gyökkettőszeresét, ami 2 volt. Így a kapott kimenő feszültség 14,9 volt lesz.
Szóval szerintem egy graetz híddal egyenirányított, pufferelt feszültség nem kisebb, hanem nagyobb lesz, mint a bemenő váltófeszültség...
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
pjen
félisten
válasz Donki Hóte #78569 üzenetére
Eddig pufferről nem volt szó.Megoldás lehet még szerintem egy 6V os LED "izzó" , ha van ilyen ,egy segyenirányítóval és stab kockával.
-
-
pjen
félisten
válasz tordaitibi #78571 üzenetére
Én nem vitatom az áram generátor létjogosultságat.Mérni nem tudom nincs mit.Azért gondoltam a 6V os LEd "izzóra" és stab kockára.
-
Laacika79
kezdő
Hú nem is olyan egyszerű ez ahogy látom.
Most 2 fajta Led fényforrást néztem ami árban nem is a legolcsóbb de nem is túl drága.A fényt adó Led elhelyezkedése elég jónak tünik.
Egyik 9-16V a másik meg 12-24.
Mindkettőt kifejezetten motorkerékpárra irja.
Multkor nem mértem váltófeszt terhelve,most megmérem hátha az is mond valamit (ha meg tudom mérni) -
PROTRON
addikt
válasz #90088192 #78566 üzenetére
Ott a pont, korábban nem nézegettem ezért nem feltételeztem hogy a főkapcsoló előtt is lehetnek alkatrészek.
Persze ha lenne rajz az egyszerűsítené a dolgot, mivel nem rég volt áram alá helyezve biztonsági okokból most nem fogom szétszedni és befotózni.
Amit bevilágítva látok hogy a csatlakozó és a kapcsoló között a vezetéken már vannak alkatrészek, pl egy sárga tégla kondenzátor, meg egy kis kék borsó(direkt így fogalmazok).Ezen kívül neten rákeresve a következő precedenst találtam még 2014-ből [link]
Röviden a lényeg:
Emberünk vett picivel drágább lakossági fogyimérőt ami kijelzi a terhelést is, 6W-os Led körténél 6W-ot mért vele.
Az enyémhez hasonló tesztet elvégezve: bedugott vezetékkel de kikapcsolt táp főkapcsolóval 13W-ot mért.
Ráírt a gyártóra válasz:
-a 13W nem lehet valós eredmény...általában 3,9W-ot kéne kapni, az a hivatalos.A 13W az adott fogyi mérő kialakításából eredően, az eltérő mérési módszer miatti érték.
Tehát a fentebbi eredményeimmel elvileg nem vagyok helikopter (másik kollégának: nem kellett újra lakatfogó gyorstalpaló, már az első írásból is látszik), csak számomra hihetetlenek voltak elsőre a kapott eredmények.
Lehet tényleg az a legbiztosabb ha 1 alkalomra kölcsön kérek egy ellenőrzött lakatfogót ennek a parkside ellenőrzéséhez.
[ Szerkesztve ]
Elméletileg nincs hülye kérdés...az elmélet és a gyakorlat között elméletileg nincs különbség.
-
Batman2
őstag
Üdvözletem mindenkinek !
Már régebben próbálkoztam generátoros szobabicikli építéssel rendes bicikliből. Akkor egy régi generátort használtam, ami a klasszikus módón működik, van egy analóg feszültségszabályozója és három csatlakozási pontja, a plusz, a test és a gerjesztés.
Működött is, csak a kellő mértékű áttételezést nem tudtam megcsinálni hozzá.
Most újra próbálkoznék a dologgal, új ötletet kaptam videókból, de azokban újabb generátort használnak, aminek már hosszbordás szíjas tárcsája van, nem a hagyományos ékszíj.
Az újabb generátorok meg már "inteligens" szabályzóval vannak szerelve, ennek viszont nem tudom a bekötését !
Lehet ezeket hagyományosan használni, csak gerjesztést adni a hagyományos módon egy kis ízzón, vagy ellenálláson át és kész, vagy mindenképpen igényli a vezérlő az autó motorvezérlőjével való kapcsolatot a működéséhez ?Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
válasz Batman2 #78576 üzenetére
Ha közvetlenül a keféket támadod meg a gerjesztéssel akkor nem igényel semmit.
Valamint ha érzékeli hogy hiányzik a can/lin busz kapcsolat, akkor "vészüzembe" áll, ami pontosan az eredeti felállást takarja, mintha nem lenne benne intelligencia.
Van a 3. verzió amit semmire sem lehet használni a busz és a motorvezérlő nélkül, ritka állatfajta. -
Dr. Szilikát
őstag
válasz Batman2 #78576 üzenetére
Mindentől függetlenül, noha nem bonyolult ilyet építeni sem, de ha jól látom, kapható még a régi ismerős Lada feszültségszabályzó is.
Nagyon egyszerű a bekötés, egyik (+) bemeneten figyeli az akkufeszültséget, másik (+) kimeneten szabályozza a gerjesztőtekercset. Valamint egy közös test van.
Értelemszerűen az akku feszültségét stabilizálni igyekszik 14,4 V-ra, illetve pontosan nem emlékszem, de jól csinálja. Most látom 14B rá is van írva.
[ Szerkesztve ]
-
válasz Dr. Szilikát #78578 üzenetére
Én monfjuk nem értem Batman2 kolléga kivitelezését.
Pont nem fix feszültségre kéne szabályozni, akkor hogyan változtatja szobabiciklinél a terhelést? állítható ellenállásokkal terheli be, vagy hogy? Kell egy akku is, hisz mire szabályoz?
Én eldobnám a egész szabályzót, és a két kefére támadnék. egy egyszerű külső változtatható tápegységgel. A kimenetre pedig egy méretezett ellenállás amin a gerjesztés föggvényében rákerülő feszültség szépen hővé alakul.
A gyári szabályzó működése,
kapcsolóüzemben dolgozik, kis hiszterézissel kapcsolgatja az akkufeszültséget a forgórészre.
A referenciafeszültsége maga az akkufesz.
Ha ez kicsi, 14.4V alatti, akkor ráadja a gerjesztést, ha nagy, 14,4V feletti akkor elveszi.
Ez a folyamat a kis, 200-300mV hiszterézis, a generátor fordulatszáma és az akku pillanatnyi töltöttsége függvényében kHz nagyságrendben történik, a végeredmény nagyon széles fordulatszám és villamos terhelés tartományban állandó töltési feszültség.
A töltőáramot a generátor mechanikai kivitele (légrés) és az állórész tekercselés valamint a maximális forgórész gerjesztés mágneses térereje adja, ha szabályzó tartja a 14,4 voltot, akkor a generátor a névleges árama fölé nem képes menni azaz képtelen az üzemi tartományban túláramtól leégni, még 10.000rpm fordulaton sem. -
Batman2
őstag
Köszi az infót mindekettőtöknek !
Valahogy nem jutott eszembe, hogy szedjem szét a generátort, mármint hogy belezzem ki az eredeti elektronikát, pedig asszem valamelyik videóban ezt is tették.
Akkor valóban lehet egy külső szabályozót használni, vagy maszek éíptést, vagy akár az említett Lada külső egységét.
Ezzel legfeljebb annyi a kérdés, hogy bírja e azt az áramot, ami egy mai generátornál kell, mármint arra értem, hogy a régi autók, így valszeg a Lada generátora is 50-60A-es, a mai autóké meg 90-120A-es, ehhez gondolom, nagyobb gerjesztő áram is kell.
Bár az egyik videóban valami maszek módszerrel, talán labor táppal próbálgatta, hogy 1, 2, 3A gerjesztő áramra hxogyan alakul a kimeneti feszültség valami terhelés mellett.
Mondjuk ilyen próbálgatással be lehet lőni házilag is egy maszek áramkörrel a megfelelő gerjesztést.
Amúgy természetesen akkumlátoros rendszerben gondolkodom, a korábbi próbálkozás is az volt, tehát nem magában egy gerenerátor van közvetlen fogyasztóra (inverter, stb.) kötve, hanem része a rendszernek egy 20-40Ah kapacitású akku is. Ez stabilizálja a rendszert, állandó terhelést ad a generátornak, és gerjesztő áramot az induláshoz.
Továbbá a rendszer elsődleges céllja, hogy feltöltsem az akkut és később használjam el a megtermelt áramot, vagy esetleg közben is elhasználok valamennyit, a többit meg eltárolja az akku.
Így meg lehet termelni egyszerre nagyobb mennyiségű áramot 20-30 perces tekeréssel, mint napi testedzés,
tölthet a generátor akár 20-30A-rel is, amit bír az akku, nem lényeg hogy a fogyasztóim adott pillanatban mennyit igényelnek.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Ha a bicikli hajtásához szükséges pedálenergiára gondolsz, mint terhelés szabályozásra, olyat nem terveztem, legfeljebb ha nagyon nehéz lenne tekerni 20-30A-es töltőáram mellett, akkor mondjuk beiktatok az akku és a generátor közé egy-két nagyob bteljesítményű ízzót, mint áramkorlátozót,
vagy ha maszek töltésszabályozóval oldom meg a dolgot, akkor a töltésszabályozóban is ki lehet alakítani egy gerjesztési áram korlátot, amivel szintén szabályozhatom a kimeneti max. áramot.
Amúgysem célom, hogy egy 90-120A-es generátorból kiszedjem ezt az áramot, ezt az energiát nem lehetne bírni emberi erővel.
Csak max. 20-30A-rel számoltam, de még lehet, ahhoz is nagy erő kell.
Bár ez még csak 300-400W körül van, azt szerintem még lehet bírni emberi erővel.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Laacika79
kezdő
Valami nem oké.
Hiába terheltem meg a világitótekercseket akkor sem tudok mérni feszt.
5W-al és 20W-al is terheltem de akkor csak ugrál a műszer AC-n is és DC-n is. -
Tamy
senior tag
válasz Batman2 #78581 üzenetére
Valahol volt egy jó cikk a különböző edzettségű bringások leadott teljesítményéről, de most hirtelen ezt találtam: link. Ez már a leadott mechanikus teljesítmény, de míg ebből elektromos áram lesz, addig számtalan veszteség is jön hozzá, szóval a 3-400 W villamos teljesítmény tartósan még a profiknak se megy.
Egész életemben azon gondolkodtam, hogy kéne valamit dolgoznom. Ezért aztán a végén nem is maradt rá időm.
-
válasz Batman2 #78581 üzenetére
Egy átlagember tartósan, azaz 30-60 percig 80-100W teljesítményre képes, nem sokkal többre. Sportolók tudnak jóval többet is.
Az ötleted (szerintem) hamvában holt, ha az eredeti felállást választod, nem tudod kitekerni a generátor saját gerjesztését sem kis fordulatszámon.
Egy átlagos szgk. generátor 500-800rpm alatt szinte nullát termel, efölé kéne gyorsítani mivel itt maximális a gerjesztőáram azaz máris 40wattod elment a saját gerjesztésére.
Itt a mechanikai veszteség 20-30W körüli, a sajat teljes gerjesztése egy szintén átlagos forgórészt véve alapul (R=3-5ohm) 30-40W. Maradna legjobb esetben 30-40W akkut töltögetni.
Hogy ezzel mire mész, azt nem tudom.
Próbáld ki egy hevenyészett próbapadon ha van lehetőséged egy 230-as 5-600wattos gyors fúrógéppel forgatni és teljes gerjesztéssel vagy megfogja a gépet rendesen vagy kitekeri a kezedből.
Egy mezei régi szocialista generátor képes 55A-re, ez 800W.+mechanikus és elektromos veszteség, 1kilowattot simán kér mechanikusan a tengelyen. -
#85619712
törölt tag
válasz Laacika79 #78582 üzenetére
Akkor digit műszerrel nem fogod tudni megmérni vagy mutatós műszer vagy oszciloszkóp kell hozzá. Esetleg akassz rá egy gratez hidat, arra egy kondit pl. 100uF 63V meg egy terhelést. Azt már meg tudod mérni a műszereddel is, a mért értékből meg vissza lehet saccolni a váltófeszt.
[ Szerkesztve ]
-
PitLee
őstag
Hát lehet, hogy egy hónap tekerés után új nadrágot kell néznie
https://youtu.be/S4O5voOCqAQ[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz PitLee #78586 üzenetére
ugyanez villant be nekem is
Illetve angolul vlogoló német kollégánk éppen a napokban tett fel egy videót.
Azzal kezdi, hogy "Hát igen, én is követek el hibákat"
Azzal végzi, hogy "20W konstans teljesítményt tud leadni, ami egy egész jó edzés"Ezzel össz-vissz olyan 20-40Wh áramra lehet számítani nagyságrendileg egy jó tekerés után. Költségvetés szempontból katasztrófa az eredmény: 1 Forint egy óra edzés alatt.
Móka szempontjából lehet csak érdemes.Szerk.: Link lemaradt
[ Szerkesztve ]
Mások számára a kondi fáradós, nekem farad-os...
-
nagyúr
válasz razorbenke92 #78587 üzenetére
Ha jól értem, a koncepció BLDC motorral jobban működne?
-
TGWH
őstag
válasz #85619712 #78500 üzenetére
Na. Most van rá időm, bocsánat.
Na így most már én sem értem
Kiürítésre csatornája össze van kötve, egyik mindig ellentétes polaritást kap, így alapból folyik áram benne, akár n-es akár p csatornás, eddig oks.
Növekményes n zár alapból, p meg nyitva van, ez tuti.
Vagy csak túlbonyolítom, és annyi az egész, hogy növekményes p-s kap áramot, pn átmenet vezet, majd ahogy veszed el a feszt, úgy negatívabb lesz a p-s réteg, és elzárja a csatornát? Az n-s meg alapból nem kap elég feszt, tehát nincs elég kraft hogy np átmenet között fesz indukálódjon, de több fesz hatására vezetni kezd a csatorna?
Maradok annál, hogy a jFet és a kiürítéses mosfet n és p csatornás mindig alapból vezet, valamint növekményes n-es alapból zárt, a p-s meg nyitva van.
Kössz.Szeretném harsogni kétkedők fülébe, Szeretném égetni reszketők lelkébe, Lángbetűkkel írni véres magyar égre: Ez a hit a fegyver, hatalom és élet, Ezzel porba zúzod minden ellenséged, Ezzel megválthatod minden szenvedésed. E jelszót, ha írod lobogód selymére, Ezt, ha belevésed kardod pengéjébe
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz razorbenke92 #78587 üzenetére
Nem pont úgy kellett volna megoldani, hogy kegyetlenül szétverni a feszültségszabályzót és bekötni direktben a gerjesztőtekercset, hanem feltenni 10 000 µF pufferkapacitást, továbbá 21 W-os izzóból legalább kettőt párhuzamosan, hogy lehúzza a feszültséget.
A gerjesztőtekercs pedig maradt volna az eredeti gyári megoldás szerint, azaz nem pazarol feleslegesen energiát, hanem mindig csak annyit szabályoz rá az elektronika, ami éppen szükséges.
Megjegyzem, ha valaki akkut köt rá, akkor is mérhető a teljesítmény, a töltőáram és a feszültség alapján, legfeljebb akkor is szükséges izzóval terhelni, ha már az akku feltöltődött, mivel 14 V felett a szabályzó leveszi gerjesztést, így megszűnne az áram.
De ha izzó is van az akkun, akkor egy ampermérővel az akku + izzó által összesen felvett áramot mérhetjük, így is megkapjuk az ember által bevitt áramot.
A hatdiódás háromfázisú egyenirányítás mondjuk önmagában is elég jó (ha nem is tökéletes) sima DC-t képez, így egy jó műszer megfelelő átlagot mérhet rajta.
#78588 Aryes
Permanens mágnessel működő generátorban a mágnes ereje (kvázi a mágnesben rejlő tárolt energia) biztosítja a gerjesztést, noha így kisebb a teljesítmény is, ami generálható, ld. kerékpár, motor stb. Persze, mielőtt valaki félreértené, a teljesítmény nem a mágnesből lesz, hanem továbbra is a bevitt mechanikai teljesítményből.
A gerjesztés (mágnes) csak egyfajta közvetítője az átvitelnek, mint egy kuplung, ami hozzá nem tesz semmi energiát, ámbár elengedhet, gyengítheti is a kapcsolatot.
-
Batman2
őstag
válasz PitLee #78586 üzenetére
Nem rossz videó !
Mondjuk Robert-hez hasonló képességekkel nem rendelkezem.
Valamikor 15-20 éves koromban nagyon sokat tekertem, versenyző ugyan nem voltam, de hobbi szinten mentem minden nap, az volt a napi feszültség levezető középiskolában tanulás után, majd egyetemen vizsgaidőszakban az agyi lemerülés után szintén lemerítettem magam fizikálisan is.
De ezóta eltelt sok idő, már jó ideje nem bringázok rendszeresen, ugyan még van comb vastagságom, de már messze nem bír annyit, mint valaha.
Ez van, senki sem fitaladik.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz tordaitibi #78584 üzenetére
A pár évvel ezelőtti próbálkozásomban az öreg mercedesem 55A-es generátorát használtam.
Akkor úgy probálkoztam a minimum 600-700-as fordulatszámot megteremteni, amin egyáltalán már felgerjed a generátor, hogy a szíjtárcsa helyére feltettem egy nagyon kicsi fogaskereket, valami 7-es fogszámmal, amin még egyáltalán bír kanyarodni a lánc, a pedálnál pedig a legnagyobb fogaskerékre tettem a láncot.
Így elértem ezt a minimum fordulatszámot, felgerjedt, egy 21W-os ízzót tartósan táplált, de igen gyorsan kellett még ehez is tekerni a pedált.
Aztán valamennyit töltöttem vele egy 45Ah-ás ólom akkut is próbaképpen.
Amiket most találtam videókat, abban a gyorsítás másképpen van megoldva, így elérhető a 2000-es fordulat a generátor tengelyén, amin az említett 55A-es generátor már képes 20-25A-re.
[link]
Hagyományos ékszíjban viszont nem tudom, van e olyan hosszú, hogy körbe érje egy 26-os bicikli kerék kerületét, plusz a megfelelő távolságban elhelyezett generátor szíjtárcsát is.
Hosszbordásban van, mert az ilyen szíjjal szerelt modernebb motorokon nagyon sokat tekereg a szíj, vagy 5-6 kereket átfogva, feszítő görgővel.
Akkor lehet csak 100W-ot tudok megtekerni, de ha azt bírom vagy egy fél óráig, akkor már valamennyi áramot csak össze lehet gyűjteni az akkuban, ami télen jól jön, mivel van egy kis szolár rendszerem (45W-os napelem, 20Ah-ás SLA akku), ami olyankor keveset tölt, jól jönne, ha be tudnék segíteni a generátoros biciklivel, és egyben a téli mozgásszegényebb időszakban meg is lenne a napi testedzés is, így kettős lenne a haszon.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Dr. Szilikát #78590 üzenetére
Gondolkodtam eredetileg a régi klétütemű trabant, vagy wartburg dinamójának használatán is.
Ebben állandó mégnes van, nem kell külön gerjeszteni.
De ilyet már sehol sem szerzek be.
Gondolkodtam bicikli dinamón, agydinamón is, de a bicikli dinamók olyan minimális energiát állítanak elő, hogy azzal semmire se megyek.
Marad a háromfázisú generátor, mint nagyobb teljesítményű beszerzhető eszköz.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
#85619712
törölt tag
válasz Batman2 #78593 üzenetére
Szelturbinához való generátor nem jó neked? Alacsony fordulaton is viszonylag jó hatásfokkal dolgoznak, Igaz ez 600 f/p-es de valahol láttam olyat ami 150 fordulat/perc melett is tudja a max teljesítményt. Ha megunod tekerni legfeljebb kiteszed hadd fújja a szél.
Szerk. Meg is van! Ez már 96 f/p-nél leadja a 12 voltot.
[ Szerkesztve ]
-
-
Batman2
őstag
válasz #85619712 #78594 üzenetére
Nem működnek a linkek !
Nem akarok nagyon sokat költeni a dologra, az autó generátor a legszélesebb körben hozzáférhető, használtan is.
Mosógépmotor van, kefe nélküli, de azzal nem tudom mennyivel vagyok előrébb.
Néztem már pár olyan videót, amiben kefe nélküli mosogép motort alakítottak át szélturbina generátorrá, de ott asszem a tekercselést is megválzoztatták, hogy 12V-os rendszerhez alkalmas legyen.
Mondjuk egy autó generátor forgó részét is el lehetne valahogyan látni neodímium mágnesekkel, akkor nem kellene gerjeszteni, lehet valamivel hatékonyabb lenne erre a célra, de az sem kis átalakítás lenne.Üdv.
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Tyű-ha Lenovo Thinkpad T14 G2 Üzleti "Golyóálló" Laptop 14" -50% i7-1185G7 4Mag 16GB /512GB FHD IPS
- Ej-ha Lenovo Thinkpad T14 G2 Üzleti "Golyóálló" Laptop 14" -50% i7-1185G7 4Mag 32GB /512GB FHD IPS
- Eladó Nitro Venture TLS Snowboard Bakancs 46-os
- Eladó Nitro Team 2022 162W Snowboard Deszka
- Új Lenovo Ideapad Flex 5 x360 Érintős Hajtogatós Laptop Tab 15,6 -30% Bivaly AMD Ryzen 5 5500U 8/512
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen