- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- TCL LCD és LED TV-k
- Videós, mozgóképes topik
- Házimozi belépő szinten
- Megjött az Arctic Liquid Freezer AIO-k új nemzedéke
- Milyen egeret válasszak?
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Autóhifi
- Azonnali alaplapos kérdések órája
Hirdetés
-
Stray Gods - Orpheus központú DLC érkezik jövő hónapban
gp A musical játék hamarosan egy új kiegészítőt kap heteken belül.
-
Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
it A kreativitás szimbólumait zúzták be egy iPad-reklámban, ez pedig hatalmas felháborodást okozott.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
Új hozzászólás Aktív témák
-
katt777
félisten
-
maflame
aktív tag
válasz katt777 #8084 üzenetére
Köszi, nekem nincs bajom a mostanival (10.2) csak kiváncsi voltam.
Ez márc 11-én került fel, van egy előző "ati86931_Win7Vista_RC1.zip"-nevű ami márc 3-án, azt gondoltam, hogy az lehet a 10.2, ez meg már a 10.3.
Nekem a S.doctor problémákat okozott, azóta hanyagolom az asus-os dolgokat, illetve a drivereik biztosan jók de ha a catalyst-ekkel nincs problémám, akkor nem nagyon variálgatok. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz katt777 #8103 üzenetére
Mivel változtak a rutinok ezért a HD 4800 is gyorsul, ezt az AMD is leírta. A fordítót viszont végre megfeleltetik a HD 5000 új képességeinek. Ebből a HD 5000 sokat profitál. Ez nem fogja érinteni a többi HD kártyát. Azok továbbra is normál módban használják a fordítót.
Itt van az újítások teljes listája:
ATI Catalyst Mobility – monthly updates for the mobile crowd
ATI Eyefinity Technology Bezel Correction – compensate for your bezels so objects in your game move from one display to the other smoothly
ATI Eyefinity Technology Per Display Control – adjust for differences in each individual displays brightness, color and contrast
ATI Eyefinity Technology Multiple Display Groups – more display groups to give further control of your desktop with three displays or more connected
ATI Eyefinity Technology Display Configuration Switching – easily switch from one display mode to another
3D Stereoscopic 3D driver hooks – enables 3rd party middleware vendors to bring more 3D stereoscopic gaming options3DMark Vantage
Overall scores increase by up to 8% with ATI Radeon HD 5970 graphics products
Overall scores increase by up to 4% on ATI Radeon HD 5800 Series products and up to 3% on ATI Radeon HD 5700 Series productsAliens vs. Predator
Overall performance increases 5% on ATI Radeon HD 5000 Series productsBattleforge
Improves up to 8% on ATI Radeon HD 5000 Series products
Improves up to 3% on ATI Radeon HD 4800 Series productsCall of Duty: World at War
Improves up to 2% on ATI Radeon HD 5800 Series products
Improves up to 6% on ATI Radeon HD 4800 Series productsCompany of Heroes
Improves up to 6% on ATI Radeon HD 5000 Series products
Improves up to 3% on ATI Radeon HD 4800 Series productsCrysis and Crysis Warhead
Improves up to 6% on ATI Radeon HD 5000 Series products
Improves up to 2% on ATI Radeon HD 4800 Series productsDevil May Cry 4
Improves up to 10% on ATI Radeon HD 5000 Series products
Improves up to 6% on ATI Radeon HD 4800 Series productsDiRT 2
Improves up to 30% on ATI Radeon HD 5970 graphics products
Improves up to 20% on ATI Radeon HD 5800 Series and ATI Radeon HD 5700 Series products
Improves up to 10% on ATI Radeon HD 4800 Series productsEnemy Territory: Quake Wars
Improves up to 5% on ATI Radeon HD 5800 Series products
Improves up to 3% on ATI Radeon HD 5700 Series products
Improves up to 2% on ATI Radeon HD 4800 Series productsFar Cry 2
Improves up to 6% on ATI Radeon HD 5000 Series products
Improves up to 4% on ATI Radeon HD 4800 Series productsLeft 4 Dead and Left 4 Dead 2
Improves up to 3% on ATI Radeon HD 4800 Series productsS.T.A.L.K.E.R. – Call of Pripyat Benchmark
Improves up to 10% with Anti-Aliasing enabled on ATI Radeon HD 5000 Series productsS.T.A.L.K.E.R. – Clear Sky
Improves up to 2% with ATI Radeon HD 5970 graphics products
Improves up to 2% on ATI Radeon HD 5800 Series productsResident Evil 5
Improves up to 5% on ATI Radeon HD 5000 Series products
Improves up to 3% on ATI Radeon HD 4800 Series productsTom Clancy’s H.A.W.X.
Improves up to 15% with ATI Radeon HD 5970 graphics products
Improves up to 20% on ATI Radeon HD 5800 Series products and ATI Radeon HD 5700 Series products
Improves up to 3% on ATI Radeon HD 4800 Series productsUnigine Tropics
Improves up to 5% on ATI Radeon HD 5000 Series productsWorld in Conflict
Improves up to 5% on ATI Radeon HD 5800 Series products
Improves up to 3% on ATI Radeon HD 5700 Series products
Improves up to 5% on ATI Radeon HD 4800 Series productsWolfenstein
Improves up to 4% on ATI Radeon HD 5000 Series products
Improves up to 4% on ATI Radeon HD 4800 Series productsA HD 4000-ben ennél több már nincs. Amennyit lehet még rajta javítani. Azt meg is tette az AMD. Az meg világos, hogy a HD 5000-re koncentrál, ez az új generáció, ezeket lehet megvenni a boltban.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz katt777 #8123 üzenetére
Mi a baj az AVP DX11-es AA-jával? SuperSampling minőség pár FPS-ért cserébe. A DX 10.1-es AA is jó. Annyit tud, mint az adaptív MSAA, csak működik is.
Más megoldás úgy sem lesz, a régi AA megoldások nem működnek. Esetleg jó még a Metro 2033 analitikus AA-ja.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
-Solt-
veterán
válasz katt777 #8123 üzenetére
És mi az pontosan? A lod csúszka? Az nem segít... -1-től -10ig lezongoráztam, de a jelenség ugyan az, ráadásul a textúrák borzalmasak lesznek...
Nyilván ez adott játék programozási hibája is, csak fura, hogy NV alatt erre van egy egyszerű megoldás, míg ATI alatt erre csak a HD58xx SSAA kínál megoldást...
www.smart-bus.hu
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz katt777 #8148 üzenetére
Dehogy nincs. Ugyanaz az eljárás, csak alkalmazható deferred rendering mellett is. Ez lenne a DX10.1 lényege. A DX11-es algoritmus ennél is jobb.
Kompatibilitási hibákat javították a DX új verzióiban csak használni kell. Az nem a gyártók vagy az MS hibája, hogy a fejlesztők nem teszik meg.Nem akartam azt írni, hogy a eredeti release warez verziójával van gond. Nekem az eredeti steam-esen semmi probléma.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Oliverda
félisten
válasz katt777 #8161 üzenetére
Ezzel már én is találkoztam de amiről én besézltem az a legelső futtatásnál is fenn áll. Ergo ennek valszeg semmi köze nincs a játékhoz. Egyszerűen úgy kell elindítani hogy teljesen idle állapotban legyen a VGA. A köztes UVD mód nem jó mert valamiért akkor ott beragad.
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz katt777 #8167 üzenetére
A Crysis nem deferred rendering. Ott az Edge Detect shader akad össze az AA-val, ezért, amikor bekapcsolod az MSAA-t, akkor a játék automatikus letiltja a nem kompatibilis élkereső algoritmust. Ezért lesznek a fák recések. Erre megoldás az SSAA, amit a HD 5000 kártyákon lehet elérni. [link]
Az FC2 nem z-mintázik. A DX10.1 egészen más szempontok miatt került bele, a motor persze defered rendering, így az MSAA nem az igazi.
A Clear Sky és a CoP algoritmusa majdnem hibátlan, de a fázisok "összefésülése" recéket eredményez, mert helyenként nem hasznosítható a mintavételből adódó adat. Ez analitikus, vagy teljesen egyéni DirectCompute alapú AA-val kezelhető.
Nézd meg az AVP DX11-es AA-ját, az tökéletes. Teljesen illeszkedik a motorhoz. Ilyet érdemes várni a jövőben.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz katt777 #8179 üzenetére
A Crysis Parallax Occlusion Mappingot használ, arra nem jó az anizotrop szűrés ez szintén kompatibilitási probléma. A DirectX 10.1-ben erre a problémára vezették be a LOD utasításokat. Ezeket is csak használni kellene. SSAA-t egyik játk sem használ, ezért az csak driverből kényszeríthető, de ez a HD 5000 családhoz van kötve.
Az AVP csak DX11-től támogatja az AA-t. DirectCompute 5-ben van megírva az algoritmus. Ez lesz várhatóan szélesebb körben adoptálva, jó a hatásfoka és a kompatibilitása, illetve a sebességvesztés is megfelelő.Sajnos a Bioshock 2 motorja deferred shadingot használ, ez is csak részlegesen kompatibilis az MSAA-val.
A nagy kurzor a konfigurációtól függ, nem a kártyától. Az érintett alaplapokban mindegyik HD 5000-es csinálja, míg a többi lapban egyik sem.
J4N!: A 9.12-es hotfix-ben van javítás. A 10.4-re újra lesz írva a Direct2D, ott lesz beépítve a hotfix kód. Megoldás az egér menüjében pointer trail aktiválása is.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz katt777 #8200 üzenetére
Nem tudnak mit betenni. Az SSAA ami megfelel a deferred rendering igényeihez, de nagy az erőforrásigénye. Mindenesetre a HD 5000-nél az AMD beépítette, de sok kraftba kerül az biztos.
Senki sem kényszerít rá, hogy vásárolj új hardvert. Működik az AVP is DX9 vagy DX10 alatt is ... csak az AA hiányzik róla.A kompatibilitási problémák állandóak a PC-n. Aki nem akar ilyenbe belefutni vegyen konzolt, vagy Mac-et. A problémák többsége BIOS-sal vagy driverrel javítható. Nyilván a Mac esetében is van ilyen, csak ott a kevés hardver miatt könnyű tesztelni. PC-nél van vagy 20 alaplapgyártó, legalább ennyi VGA gyártóval. Lehetetlen mindent leellenőrizni.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
-
-Solt-
veterán
válasz katt777 #8216 üzenetére
Próbáltam Uram, de b.szik rá...
Az egyik renitens ( RoF ) programozói oldalról is alapból idétlen módon van megírva, 4xAA és 8xAF-t támogat... ennek aztán kényszeríthetek bármit, szarik rá... az előző patch előtt még vette a lapot, de a távoli rece, és shimmering akkor is megvolt... egy pont után egyszerűen nem veszi figyelembe... az NV-sek meg fogták, és driverből megoldották a negativ load bias "clamp" funkcióval... ez egy picit azért frusztráló...
A másik az IL-2... ott a remegés nem olyan durva, csak a távoli rece... bármekkora élsimítást kényszerítek rá, egyszerűen egy bizonyos távolság után szarik rá...
Mindig úgy lövöm be a játékokat, hogy előbb AA, aztán AF... tehát eleve úgy próbálkozom, hogy AF kivan kapcsolva... :S
Két dolgot figyeltem meg mostanában, ami egy picit kezd zavarni... az egyik ez a távoli élsimítás gond, a másik a textúrák mentén jelentkező fehér "rojtok"... utóbbit is az élsimítás okozza, mert kikapcsolt AA-val megszűnik a gond...( ArmA2, BF2 ) utóbbi mondjuk hidegen hagy, de ott is jelentkezett ez a gond... szerencsére egy uninstall megoldotta!
Szóval valami nagyon nincs jól az AA környékén...
[ Szerkesztve ]
www.smart-bus.hu
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz katt777 #8227 üzenetére
Nem a DX verziókkal van a probléma, hanem a deferred render motor. DX9 alatt nem tudsz szín részinformációt menteni, egyszerűen nincs meg az API képessége ehhez. Ezt DX10-től lehet, míg DX10.1-től már a Z minták is használhatóak. Persze sok esetben ez sem ad tökéletes eredményt, így ezen a DX11 compute shader 5.0-ban írt AA algoritmus a segítség, amit az AVP-ben alkalmaznak.
Ezeket nem viccből írják. Mindenkinek egyszerűbb lenne, ha az alapértelmezett MSAA beállításokat lehetne rápakolni a játékra, de ha erre nincs mód, akkor más megoldást kell keresni.-Solt-: Pontosan tudni kellene, hogy mi okozza a jelenséget, leeht, hogy valamiféle mintaoptimalizáció mellékterméke lehet. Ez esetben a Catalyst AI kikapcsolásával lehet megszüntetni. Ha a program eljárásainak az eredménye, akkor az AMD meghajtója nem tehet semmit, hiszen úgy van megírva, hogy a fejlesztők eredeti elképzelése érvényesüljön.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
RpPRO
őstag
-
front3r
őstag
válasz katt777 #8385 üzenetére
10.3 előtt 10.3a volt. Most jött ki a 10.3b, ez WHQL mentes, de mégsem annyira bugos a driver, mint amennyire félnek tőle az emberek.
Tudom könnyen beszélek, de épp ezért nem váltottam mobil netre, mert sokat töltök és nagy előnyét se látom. Mert a munkahely és az otthonom közt simán megtudok lenni NET nélkül, ha meg máshova megyek, akkor nem netezni megyek, ha mégis kellene akkor nálam van egy Nokia E51 Operával, és a dolog letudva....
Amúgy nagy csodákat a 10.3b-től ne várj, úgy néz ki tényleg csak azt a pár dolgot javították, majd ha kiszivárog egy 10.4 féle driver, azt már érdemesebb lesz leszedni.
PS5, PSVR2 - iPhone 14 Plus, Watch S7, iPad Pro(2021)
-
lsc
nagyúr
-
S*Tom*
aktív tag
válasz katt777 #8404 üzenetére
Érdekes vagy, nem értem miről beszélsz? Mint írtam a driverek sebességét teszteltem egymáshoz képest. A konfigban minden alapon, mindennapi használatot másolva, nincs kikapcsolva semmilyen egyébként is futó alkalmazás.
Egyébként, amit linkeltél lótúró, hol látsz te itt hatalmas különbséget?9.9 Q9450/4870 512MB Vantage=9602 9193/11081 VS i920 2.66 HD4870 10347 9147/17067
Mint látod nálam néhány ponttal még több pontot is dobott a vantage GPU-ra, de ez nem különbség, a CPU-ra meg természetes is, hogy alapon is több pontot dob, nem véletlen fejlesztenek az intelnél. Az emelt órajeles C2D és i7-es 3-4GHz-es értékeket meg nem is értem minek linkelted összehasonlításnak az alpórajeles vga driver tesztekhez. Ha esetleg a cpu-t tuningolni szeretném, akkor nem ide linkelem, hanem a toplistába, szerinted melyikre dobna több pontot a vatage, ha én is megrángatom, C2D?
-
S*Tom*
aktív tag
válasz katt777 #8416 üzenetére
Egyébként igazad van tényleg nem nagyon megy alapon, meg már amúgy sem, lassan be is cserélem, de még kinlódok vele picit. Még fájna kiadni 95k-t egy 5870-re, hozzá a teljes konfig cseréről nem is beszélve, ha nagyon kell egy kis + valahova, persze akkor majd matatok picit biosban, az ingyen van.
Találkoztam egy hibával én is a 10.3b-nél, nem tudom mitől lehet, valami kapcsolgatja pár másodpercenként 2D-ben az órajelet (500-750) a régebbiknél nem csinálta. -
Oliverda
félisten
válasz katt777 #8419 üzenetére
Én általában mindig felrakom a legújabbat de nem emlékszek arra hogy bármelyikkel is lett volna problémám. Most a 10.3a van fent de azzal sincs bajom. A Dirt 2 teljesen jól játszható vele. Pedig ha beakadna már kivágtam volna mert elég idegesítő lenne ha egy beakadás miatt rontanám el valamelyik szakaszt.
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
S*Tom*
aktív tag
válasz katt777 #8421 üzenetére
Gondolom ez volt az (Sapphire HD4870 part V: Jövő és múlt) holnap átolvasom, egyébként még nem is láttam, majd átnézem a régebbi kapcsolódó írásokat is.
Nekem a 10.2-es ritkán igaz, de kékhalálozott valami nem volt vele okés, kb. a harmadik után töröltem, próbáltam 4870-en és Giga 5870-el is, de ugyanaz volt. Elsőnek a ramokra gyanakodtam, de egy régebbi, majd egy újabb 10.3-as drivert felrakva, hamar kiderült nem ott a hiba. Tényleg érdekes, hogy egy héten belül három 10.3-as driver jelent meg az utolsóban b szinte alig van valami javítás.
Most vagy tényleg a tavaszi megjelenő játékok miatt van ennyi foltozás, vagy a kapkodás ment az 5xxx eladások felfutása miatt plusz hozzá a Fermi verseny. Most már csak abban bízom a sok visszajelzés miatt sikerül egy stabil, gyors és játékok javítását is tartalmazó drivert készíteni, csak elkészül egyszer.
Egy családtagomon teszteltem az 5870-et, neki rendeltem, én még várok picit az ára miatt, habár a GTX480 fogyasztása és melegedése nem szimpatikus, a GTX470-meg alul marad mindenben és valószínű nem is lesz jóárasítva. -
fanti
addikt
válasz katt777 #8416 üzenetére
Igen, ez nagyon igaz!
Pont a Pripyattal játszom és gondoltam én kis lüke, hogy mivel DX11-ben tolom, ott ugyebár használnia kellene az összes erőforrást. Gondolom ezalatt a Q6600-am mind a négy magját, de legalábbis kettőt 100%-on.
Mert azt olvastam, hogy a játékok amik DX11-esek azok ugyebár hat grafikai szintet különböztetnek meg (skálázódnak). Értem ezalatt a shader model 5.0-tól lefelé egészen tán az ősrégi Geforce 5600FX-ig. És még emellett képesek a processzorok összes szálát felhasználni.
Talán eddig a BF BC2 DX11 alatt az ami valamelyest megböfögteti a négymagosomat......Amúgy meg szeretném kérdezni Tőled,hogy az i7-es konfigodnál játék közben (pl. BF BC2, vagy Metro2033) mennyit jelent a HT be illetve kikapcsolása?
Már csak azért, mert én otthon jobbadára már csak játszom a gépen, és ugyan gondolkodtam egy i7-es váltáson, de kb. 100k-t kellene befektetnem és nem tudom, hogy megérné-e?
[ Szerkesztve ]
GIGABYTE B550 Aorus Pro, AMD Ryzen 9 5950X, Noctua D14, Crucial Ballistix 4x16GB DDR4 3200Mhz@3800MHz CL18, Powercolor 7900XT, M.2 Samsung 981 2TB, M.2 Kioxia (XG6) 2TB, 2 x Intel 730 SSD 480GB, Crucial MX500 2TB, SEAGATE SkyHawk 6TB, 750W Gigabyte Aorus Gold, Evolveo T4, Samsung S43BM700UUXEN
-
Oliverda
félisten
válasz katt777 #8428 üzenetére
Szerintem játék közben nem vált üzemmódot mivel ott minden 3D-s. Szoktam nézegetni játék közben a lakókocsinál az Options/Graphics alatt az FPS-et és ot nem szokott változni nekem.
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
S*Tom*
aktív tag
válasz katt777 #8431 üzenetére
Szerintem én is veled tartok és már rakom is vissza a 9.9-et , nem zavarna, ha a 10.3b 2D-ben is 750MHz-en tekerné a 4870-et, de ez, hogy kapcsolgatja le föl 1-2 másodpercenként a végtelenségig úgy, hogy közben semmit nem csinálok ez zavar a 9.9-9.10-nél nem volt ilyen gond. Az energiagazdálkodási vackokat amúgy is utálom főleg, ha rossz is, inkább adok a procinak is manuálisan 1.0V-ot 2.67GHz-nél.
A 480-asra való upgredet azért én is meggondolnám nagyon
Egyébként nekem első teszteknél a 470-es még szimpatikus is volt, de nem tudom itthon hova fog érkezni árban, ha közel lesz a 5870-hez nem lesz értelme sokat gondolkodni rajta, a driver problémákon meg hamar túllendülök egy törléssel. -
-
Mika1227
őstag
válasz katt777 #8458 üzenetére
Kipróbáltam fix profillal de sajna úgyse jó, diavetítés az eredmény. Rohadtul bosszant pedig jó lenne a 9.9-es driver csak hát játszok a Dirt 2-vel és így diába nem túl jó a menüre várni!!
[ Szerkesztve ]
A Mikulásnak teljesen igaza van, hogy évente csak egyszer megy az emberek közé!!! Még az is sok!!!
-
RpPRO
őstag
válasz katt777 #8455 üzenetére
Te mar meg is vetted a Metro 2033-at? Zsiruj jatek. Ennyi jatekot nem lehet vegigtolni, mint amennyit termelnek.
Amugy nekem Heaven 3-as szeriaval cat 10.2-vel Xp alatt es 10.1-gyel win7 alatt opengllel hiba nelkul fut (docog )
Helló biztos úr. Nem alkohol vagyok befolyásoltsága felett. Néha összeszavakat a keverem.
-
wave_hun
csendes tag
válasz katt777 #8469 üzenetére
Hi !
Raktam fel másik drivert . le fel huzogattam a kábeleket. ATT vel nézve 4500 on megy a venti és nem igazán tudom lejjebb venni sehogy . hiába állitok a %-on a végeredmény nem változik. lehet hogy meghalt valami a kártyán ami szabályozza a ventit ? a gép bekapcsolásakor már maxon megy. nem kellene már akkor lecsöndesednie ?
Új hozzászólás Aktív témák
- Xbox Series X|S
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Nők, nőügyek (18+)
- Battlefield 2042
- Hobby rádiós topik
- Elkaszálhatja az Apple az iPhone Plust
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Milyen légkondit a lakásba?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest