Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • katt777

    félisten

    válasz fanti #8429 üzenetére

    Semmit, ahogy a +2 mag sem. Egyedül a technológia előnyéből hajtja meg kicsit jobban (pár %) a HD4870-et. HT OFF megy mondjuk egy optimalizáltabb alkalmazásnál 4x50% alatt a proci, HT ON meg 8x25% alatt. Mindenesetre kevés játék éri el azt a szintet, amelynél pár % FPS veszteséget jelentene már egy E8400 mindössze 2 magja. Neked a tech. miatt érné meg váltanod, hiszen a wolfik azonos órajelen 10%-kal gyorsultak a 6-osokhoz képest azonos órajelen, a nehalem-ek meg megint. Mindenesetre AMD-t ne vegyél, P55-öt sem éri meg (bár ASRock-ban érdemes gondolkodni, nagyon jók a mostani cuccaik, és olcsók), szóval sztem tégy a lapodba pl. egy E8400-at, amely alapból elég egy HD5870 alá is, és tuningolsz később, vagy veszel majd olcsóbban i7-es konfigot.

    Oliverda: Üzemmód alatt a játékot értem, azaz amikor kilépsz egy futamból a menübe, vagy vissza, ilyenkor szokott elgyurcsanyizálódni. 9.9+ driverekkel hol a lakókocsiban, hol azon kívül akadozott, 10.2+ meghajtókkal meg minden 2. pálya szaggatva indul.

    ...

    Na, nézegettem pár dolgot, mert erős gyanúm támadt, hogy bizony egyértelmű okra vezethető vissza az, hogy páran kevesebb hibát találnak a meghajtókban, páran pedig többet, illetve egyeseknél gyorsulnak az újabb meghajtók, másoknál meg rosszabbak. Az ok pedig a CCC. Isten látja lelkemet, feltettem, mert biztosat akartam tudni. :B Heaven-t eresztettem rá, mert az elég szépen domborít e téren. Szóval:

    OGL tesztben említettem a kép alsó felének vízelmosott duplázását a felső felén tripla buffer esetén. Nos, CCC-ben ugyane beállításokkal nincs ez a hiba, ergo CCC letiltja a tripla pufferelést. :Y Nem véletlen, hogy 35-40%-kal lassabb a megjelenítése, mint C9.9-cel. A némelyik tesztben a kép felső felét kitakaró feketeség most is megvan (9.9 óta mindig). Nyilván más, apróbb trükkök is vannak, amelyekkel a 10.3-mal újdonság laggolás (pl. város fentről, napnyugta, sárkány) is kiküszöbölhető, de nem játszottam végig őket. Ha program hiba lenne, ugyanott jelentkezne, mint DX11-ben, ergo driver a hunyó. Érdekes módon az OGL 10.3 meghajtó nélkül is megy 3.3-ig az OGL, szóval ennek tényleg csak HD5 széria esetén lehet értelme, HD4870-en semmi extrát nem nyújt.

    DX11-ben a HD5-fejlesztések óta meglévő, időnként (közeli fű, kis házhoz vezető út, sárkány körül) fellépő laggolást figyeltem volna (megvan! ;] ), de újabb hibát találtam: a távoli hidak mentén végig kb. 8mm-es, fekete négyzetek sorakoztak, és lebegtek az objektumokkal együtt. Hogy mi a hiba oka? A pechjére igényes user (ÉN) felteszi maximumra a grafikát (ha már izmos VGA-ja van), azaz Edge-detect élsimítást alkalmaz. A CCC viszont NEM! Ahogy levettem a gagyi box-ra, abban a pillanatban eltűnt ez a hiba, és persze gyorsabb lett a megjelenítés, amitől egyesek azt hiszik, hogy jobb lett a driver, viszont éppen ellenkezőleg.

    Nyilván az említett cheat-ek CCC-specifikusak, azaz más alkalmazásokban is jelen vannak. A lényeg: az ATT-t nem lehet átb.szni, csak a maflább usereket. :P Részemről visszateszem a 9.9-et XP-re és W7-re is (és persze ATT-t a csalások kiküszöbölése végett), újabb meghajtókat meg akkor nézek, ha lesz már HD5-ös karim (v. GT480 :DDD ). És még vastagon röhögtek az ATI-tulajok, amikor az nV lépten-nyomon csalt a meghajtóival pár éve. :N

    [ Szerkesztve ]

    Funkcionális analfabéták kíméljenek!

Új hozzászólás Aktív témák