Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • M.Úr

    tag

    Kíváncsi vagyok, régi Civ-rajongóknak hogy tetszik a játék. Másfél játszma (kb. 500 standard kör) után én nem igazán érzem, hogy újabb és újabb játszmákat indítsak. Ez elsősorban a teljesen szürke 'lore'-nak köszönhető (mondhatnám világnak, de az félreérthető). Előre szólok, negatív hangú kritika következik.

    1. A vezetők teljesen névtelenek, jellegtelenek. Idegesítően, szánalmasan szürke és semmitmondó figurák egytől egyig... Hasonlítsuk csak össze a Civ5-tel: Shaka - néger fazon ágyékkötőben, aki folyton böködni akar meredező lándzsájával. Genghis Kahn a füves pusztán lovagol, az őrült Montezuma pedig gatyában és tollas fejdíszben ordítozik a tűz mögül. Ezzel szemben a BE vezetői: Polyaustralia- modern öltönyös faszi, "Hello. Yes. No.". Szláv - modern öltönyös faszi, "Hello. Yes. No." (oroszul). Kínai - modern öltönyös nő "Hello. Yes. No."(kínaiul). Mindezt egy átlátszó, nem létező háttér előtt.
    A "civilizációknak" semmi jellegzetessége nincs, legfeljebb a közép-végjáték felé kezd látszódni, hogy az egyik purity a másik meg harmony irányba halad - de mivel összesen 3 irányzat van, ezért tényleg végképp felesleges volt 8 "különböző"(haha!) civet betenni a játékba.
    Ezt csak tetézi, hogy a "civilizációk" neveit megjegyezhetetlen, semmitmondó rövidítéekkel jelölik pl. a térképen. Ráviszed egy egység fölé a kurzort, és kiírja hogy KPR Marine vagy ARC Marine vagy CP Marine vagy tökömtudja mi. Miért nem lehet mondjuk Chinese, Franco-Iberian, American vagy akármi?

    2. Az egységtípusok redundánsak, minden civnél egyformák. Alig van néhány típus, és ugye ezeket lehet az affinity-nek megfelelően különböző irányokba fejleszteni. Csakhogy ezekkel a fejlesztésekkel (érzésre) semmi nem változik. Ha a Civ 5-ben kifejlesztetted az ágyút, akkor szépen upgrade-elted a katapultokat ágyúra. Látványos változás volt, valódi ugrás a technikában, és ezt tényleg érezted is. Most upgrade-eled a rovert missile roverre (vagy valami hasonló), és ugyanaz az egységed van, csak szürke helyett pirosat lő.

    3. Az idegenek csak úgy vannak, cél és jellem nélkül. Az egyetlen szerepük, hogy néha agyoncsapják a munkást vagy a colonistet. Hiába próbáltak egy történetszálat kitalálni a dolognak questek formájában, ha a valós tetteinknek semmi következménye sincs. A harmony pontokat egyszerű technológiai kutatással is megszerezheted, tök mindegy hogy előtte ötmilliárd alient agyonlőttél és minden négyzetmétert terraformáltál. Ebből sokkal többet ki lehetett volna hozni. Az elején még valós fenyegetést jelent egy-egy siege worm, de a középjátéktól már csak idegesítő nüansz a jelenlétük.

    4. Az ikonok bénák és semmitmondóak. Persze, biztos pár végigjátszás után már meg tudom különböztetni a cruiser ikont az artillery ikonjától, de a Civ 5-ben valahogy ez elsőre sikerült. Itt meg sokadjára kell végigkattintanom az egységeket, hogy lássam is melyik most a hajó, melyik a rover stb.
    A másik nagy fájdalmam, hogy az épületek ikonjai teljesen eltűntek. Oké, van egy monokróm, ultraminimalista kis ábra... de nézzük már meg, mennyivel szebbek, átláthatóbbak, értelmezhetőbbek és élvezhetőbbek voltak a Civ 5 ikonjai! Mert az istállón látod, hogy lovak meg izé... a work boat-on látod hogy kis halászcsónak, a harci elefánt meg egy nagy agyaras ELEFÁNT! Itt meg kapsz egy pici fekete-fehér háromszöget, az egyiknek kör van a közepén, a másiknak ellipszis, a harmadik meg kockában háromszög. Hát bazmeg...

    5. Lagymatag, álmosító és / vagy depressziókeltő zene. Nem mondom, hogy a korábbi Civ-ek zenéi mind kiemelkedőek, de sokat a mai napig meghallgatok közülük. Tény, hogy mindegyik epizódban kikapcsoltam pár hét játék után a zenét. A Beyond Earth-ben egy óra után, mert az életkedvem is elment tőle...

    6. Környezeti hangok - vannak egyáltalán? A Civ 5-ben mindig hallottam, hogy most épp egy dzsungelben van az emberem, vagy a lombos erdőben, esetleg az óceán közepén. Itt talán csak a mocsárnál hallottam valami különbséget. Lehet hogy csak nem figyeltem eléggé.

    7. A balance annak ellenére sincs meg, hogy legalább a "különböző" civek kiegyensúlyozásával nem kellett bajlódni. A questeknél (jaj, de kár volt ezeket questnek elnevezni) szinte csak kiegyensúlyozatlan, egyértelmű döntésekkel találkozni. Komolyan, választhatok hogy az observatory +2 city defense-t adjon az adott városnak, vagy +2 mozgást MINDEN VÍZI JÁRMŰNEK? Hát nagyon megizzadtam mire eldöntöttem melyik is lenne jobb... Vagy +1 energy vs. +1 trade route, amikor egy átlagos trade route ~15-25 pontnyi termelést szokott adni?

    8. A kémkedés hiába fejlődött sokat, vannak érthetetlen dolgok... Minek vannak pl. level 6-os feladatok, ha gyakorlatilag egy várossal sem találkoztam még, ahol 4 feletti intrigue lett volna? Lehet ez az én bénaságom, de ARC-kal játszva (mindenféle spying bonus), legmagasabb szintű kémekkel sem a fővárosokat, sem a legkisebb ótvar kis kolóniát se tudtam magamhoz édesgetni. Ugyanis még a lehetőséget sem kaptam meg rá, hogy olyan küldetést indítsak.

    9. Az óceánnak még mindig semmi szerepe. A korábbi civekben ez érthető volt, hiszen még manapság is csak egy-két kutatólabor van a tengerek mélyén. Viszont a 2600-as években már lehetne úszó- vagy vízalatti város, mesterséges sziget stb.

    Amúgy az első 200 kör élvezetes volt, amíg felfedeztem az új dolgokat. Van egy-két nagyon jó újítás (pl. a sokféle tile improvement, az affinity bónuszok, a több kör alatt kiépülő új kolóniák), de a tálalás sajnos harmatgyenge. Szinte minden ami a Civ igazi ízét adta, most jellegtelen, megjegyezhetetlen szürke minimalista ipari hulladékká vált.

Új hozzászólás Aktív témák