- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
- A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
- A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
- Az átlagnál vaskosabb ventilátorok kandikáltak ki a Corsair vitorlája mögül
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Gaming notebook topik
- OLED TV topic
- TCL LCD és LED TV-k
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Milyen egeret válasszak?
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
Hirdetés
-
Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
ph Megkezdődött az NPU-k elleni hadjárat, de egy fontos részletet nem említ a cég.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Nyár végén jön az idei THQ Nordic Digital Showcase
gp Az új bejelentések mellett újabb részleteket kapunk a Gothic Remake-ről és a Titan Quest II-ről is.
Aktív témák
-
rocket
nagyúr
Sell it
Lenne mar masik olyan jatek mint a Rainbow Six Vegas 2, akkor az azt jelentene az AMD-nek mukodik a jatekfejlesztoi tamogatasa.
Piros betus unnepkent vonul majd be a tortenelembe az a nap amikor megjelenik majd egy jatek ami 1000 embernel tobbet erdekel, szep is, jo is, megjelenes utan 3 hettel beszelnek meg rola, van hozza CF profil megjelenes napjan, megfeleloen skalazodik a teljesitmenye CF alatt, es az AMD aktualis VGA-jan 20%-kal gyorsabb mint a hasonlo kategorias konkurens kartyan.
Ha minden igaz akkor ez a nap marciusban eljon, persze 1 jatekkal nem lehet a vilagot megvaltani, ha utana meg megint a szurke hetkoznapok jonnek a tobbinel, de vegre legalabb megmozdul az alloviz. (persze csak hangosan gondolkodok, nem igergetek semmit, nehogy hitteritonek tunjek, es ha megse igylesz akkor meg a sarokba kelljen terdelnem a kukoricara )
Az egesz helyzet tragikomediava none ki magat, ha ez a nap akkor jonne el amikor mar az AMD levaltotta az RV770-et[ Szerkesztve ]
"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
Az nem tragikomédia lenne, hanem törvényszerűség, ha a hitegetések alatt érvényben lévő aktuális generáció kifutna, mire látunk belőle valamit.
Tesselator - 2 generáció biztos, de 90% hogy a 3. is kifut mire bármi használja majd.
DX 10.1 - 1 nemzedék már kifutott úgy, hogy semmi sem használta, a mostani is 50-50 hogy kifut-e addigra.Amúgy mire célozgatsz, ami március körül jön, és szereti majd a HD4-eseket?
Abu csak magyarországon ténykedik. Fogjuk rá, hogy engem ő "téritett át a vörös oldalra", meg mostanság megszinezi néhány ph-s cikk alaphangját, de én a globális helyzetről beszéltem. Minden külföldi sajtó sikeresnek tekinti a HD4-es radeonokat. Pedig ha objektíven nézünk rájuk, így fél év távlatában, akkor annyit értek el, hogy teljesítményben utólérték, feketelukakkal megelőzték az AMD-t (feketeluk alatt most értem a tesselatort, 10.1-es directx-et...).
Nagyon is, hogy jól működött most náluk a marketing, hisz a fej-fej mellé rakott kártyáikkal is sikertörténetként könyvelik el az utóbbi fél évet. Ha igazak az nvidia bevételéről szóló adatok, akkor sokkal több radeonnak kellett elkelnie, mint GTX-nek, pedig a valós teljesítmény-aktív_szolgáltatás/ár arány még mindíg a geforcoknak kéne hogy kedvezzen. (dx 10.1 sehol, illetve FC2-ben lassítani ottvan, ellenben Physx csak ott lesz a Mirror's Edgeben, Crioban - előbbi sikeres lesz, utóbbi szar, de legalább lesz, meg legalább demókkal és modokkal lehetett már szórakozni, mint az UT3 mappack....)
Értelem szerint, ha már egyszer úgy döntöttem, betárazom a dx 10.1-et, akkor most már nem fogok letenni róla, mert akkor tuti jönne valami. Meg 3 FPS-ért nem cserélem el a kártyát 1:1 árba se.
A 8x AA-val meg nagyon el vagy tájolva. Örülök én, ha 1920x1200-ban a 2x AA-t elbírja, régebbi játékra is csak 4x-et rakok. És van olyan játék, amin érződik, hogy nem bírná a 2x AA-t se, ha lehetne rátenni deferrend rendering mellett. A CFAA módok mindegyike felejtős Full-HDben, mert a ...tentek csak maszatolnak, az edge detecthez min 4x kell, és sokat lassít már ilyen felbontáson.
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
rollins
őstag
Frostbite lenne az? első igazi dx10.1, magas alu/tex arány, valami ilyesmit pletykáltak róla.
Ha jól értem azt írod, hogy a játékfejlesztők használják már végre az RV770 valódi erejét, ami egy hatásos Amd marketinggel célba is érne? Különben meg amortizálódik, kárba vész az RV770?[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Sajnos pontos infók és doksik nincsenek a HUB-ról. De azt írták a Beyond-on, hogy elég komoly 250-300 GB/sec körüli belső sávszélessége van.
janos666: A STALKER Clear Sky is DX10.1-es, és észrevehető képminőség különbség van. A Far Cry 2 másképp használja a DX10.1-et. Külön fázisokban futtat mindent. Ezzel a Radeon-ok több munkát végez. Persze a 8.12-es driverben már javítottak pár hibát is, így képminőségük is jobb lett, csak nehéz észrevenni.
A Tesszellátort meglehetősen nehéz lett volna eddig támogatni, mivel nincs is kész a Tessellation SDK. Elvileg márciusra éri el a végső állapotot. Akkor majd elkezdik nézegetni a lehetőségeket. Nyilván az xBox360-os fejlesztéseknek előny lesz az új SDK, mert könnyebben lehet majd paraméterezni a rendszert a PC-n. Az eredményeket persze át lehet ültetni a Xenos egységére, mivel a rendszer gyakorlatilag ugyanaz, mint az R6xx/R7xx családnál.
Azt nem mondhatom el, hogy mely játékok érkeznek DX10.1 támogatással, de azt elárulhatom, hogy kik jelenleg az AMD partnerek: NHN, Phenomic, The Creative Assembly, Techland, GSC Game World, Blizzard, Valve ... nem kiemelt partnerek Bioware, Ironclad Games, Codemasters, Ascaron Entertainment, Eden Games. Persze ezzel nem azt akarom mondani, hogy csak tőlük várható DX10.1 gama, mert van olyan is aki valószínűleg azért alkalmazta, mert egyszerűen kell a technika az AA-hoz és a gyors árnyékoláshoz. A cégek közül a Phenomic és The Creative Assembly nyilatkozhat a játékairól, mert azoknak a megjelenése közeleg. A többieknek hivatalból kussolni kell.rollins: a DICE-nak szerződése van az NV-vel, így Frostbite motort nem fogják használni PC-re. Amikor készült, akkor a Xenos miatt nagyon együtt dolgoztak az AMD-vel. Volt anno a motorrol egy nem hivatalos teljesítményteszt ... csak nem tom hol van majd megkeresem.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Ja STAKER CS is van, elfelejtettem.
Minden patch megjelenés után újra elindítom, de valahogy nem győz meg a képi részletesség / teljesítmény arány.
DX 10.1-ben is játszhatatlan közeli tud lenni Full-HD, max grafon (nem minden csúszka kézileg maxon, csak a preset oda állítva highestre a standard ablakon), ellenben nem nyűgöz le a látvány.
Mondjuk ez nálam biztos szubjektív, hogy nem bírom értékelni a képi világát.
Kár hogy maga a játék még kevésbé nyűgöz le. (akár csak azért, hogy nem bírom a szocialista hangulatot se, meg uncsik már a régi fegyók)Ha már megemlítetted a Blizzardot: STALKER elől már csak a WOW viszi el a pálmát. Attól akkor is borsódzik a hátam, mikor a szobatársam monitorján látom, ha leülök mögé nézni megfájdul a fejem, mikor kipróbáltam összerándult a gyomrom, és viszketett az agyam ).
Szép hosszú listát adtál. Ha tényleg ekkora hátbatámadás lesz, akkor új szemszögből fogok tekinteni az AMD-re. Egy ilyen volumenű "alamuszi" és aljas húzással legalább akkora tiszteletet vívnak majd ki a szememben mint amit az nv a játékfejlesztők dróton rángatásával.
Remélem átjött az irónia is.Arra tudsz még mondani valamit amit régebben kérdeztem: Azonos beállításokkal egymás után futtatott 3 loop-ból rajzolt FPS,idő grafikon miért nem néz ki úgy, mint ha tényleg ugyan az a demó futott volna le?
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
rocket
nagyúr
Dice elvolt a Mirror's Edge-el, hatterbe szoritottak miatta a megvaltot (Battlefield uj resze).
Ha van valamid ami tobbet tud mint a konkurenciaje akkor arrol beszelni kell, ha nem jut el az uzeneted az atlag felhasznalokhoz (akik ugye a lehetseges eladasok nagy reszet teszik ki), akkor cseszheted.
Nem vesz karba az RV770, uzletileg sikert ert el az AMD-nel mar most is, de sok lehetoseget benne hagytak, pedig ha azt mondom az AMD-nek minden centre szuksege van, nem alltam tavol az igazsagtol.[ Szerkesztve ]
"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
rocket
nagyúr
"Azt nem mondhatom el, hogy mely játékok érkeznek DX10.1 támogatással"
Pontosan errol beszelek, itt bukik el az egesz marketing gepezet, nem ertem miert kell ebbol titkot csinalni akkor amikor a konkurens ceg termekei nem tamogatjak.
"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
Én látom benne a fantáziát:
Egyszerre csak elkezdenek megjelenni a játékok, aztán mikor felgyűlnek "kibújik a szög a zsákból", és lehet, hogy már az se kell, de ha mégis, akkor elkezdik fikázásra uszítani a cikkírókat.(Az RV770 után ítélve nem kell uszítani, már egy egálhelyzetet is úgy teknitenek majd megint hogy az ATI elsöprő győzelmet aratott)
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
-
nagyúr
válasz janos666 #448 üzenetére
ahogy elnézem a számokat, a legtöbb tesztalanyom remekül megy 19x12-ben, többnyire 4xAA mellett is. majd belinkelem a tesztet, ha fenn lesz. viszont az érdekes, hogy sokkal nagyobb a szórás az azonos körülmények között mért eredményekben, mint akár a 4850-nel...
a Clear Sky inkább abból a szempontból érdekes, hogy megpróbálja +1 fokkal globalizálni a megvilágítást - meg nekem az atmoszféra is bejön.
Padre Keldor: vagy igen, vagy remekül megmagyarázza utólag, hogy miért volt igaza
Abu: akkor csókoltatok mindenkit, aki azt írja, hogy "az alacsony sávszélességü forgalmat a HUB kezeli" - ez persze igaz, csak éppen állatira félrevezetö... arról nem beszélve, hogy ha ez így üzemel, akkor nem különbözik olyan nagyon a ringbus-tól - csak éppen nem ring alakú...
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
De mi okozhatja ezt? Mert ha állandó körülmények között 3x megismétlem ugyan azt a tesztet, és a kirajzolt grafikonok semmi rokonságot nem mutatnak, akkor alapvetően rossz valami.
Mármint bármiféle mérésre igaz, akár talajtömörséget, akár feszültséget, vagy épp FPS-t, vagy bármit mérünk, ilyenkor vagy a mérőműszerrel (itt nem valószinű), akár a mérési modellel (jelen esetben ez se valószinű) van a gond, vagy ha ezeken túlléptünk, akkor a mért tulajdonság mutat anomális viselkedést.
Kb mintha behalt volna a GPU-ban az órajelgenerátor, és 600-800 Mhz közt mászkálna véletlenszerűen. De megint csak valószinűbb, hogy a driverre, és nem a hardware-re vezethető vissza a dolog. Nade ott mi alakítja ki a szeszélyes időjárást?
Ha belevesszük, hogy a 4850 stabilabb, akkor a GDDR5 memóriára lehetne tippelni. (A GPU azonos, akkor ez marad, vagy a feszültségszabályzás, de az inkább látható hibákat okozna)
A GDDR5 elvileg használ beépített hibakereső és javító eljárásokat. Lehet hibázik össze-vissza, csak nem látjuk, mert korrigálja magát, emiatt ugrál a memória írás/olvasás sebessége? De akkor nem fordulna elő, hogy X Mhz-ig emelve az órajelét láthatóan hibázni kezd. (vagy ott hal be a hibakereső?)Érdekes téma az biztos, ha lenne nálam többféle kártya (2 ATI meg 2 Nv) rajzoltatnék pár grafikont.
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
nagyúr
válasz janos666 #464 üzenetére
lehet ám, hogy nem pont ugyanarról beszélünk. nekem a "nagy" ingadozás 3-5% - a 4850 (meg az összes többi kártya, amit eddig teszteltem) szinte mindig 1-2%-on belül volt.
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
Bluegene
addikt
rv740 640 stream proci és 700mhz, szerintem ez verni fogja a 4850est, vagy pariban lesz, de kábé olyan olcsó lesz legyártani mint egy alsókategóriás kártyát, így magas lesz a profit
[ Szerkesztve ]
Siemens S65-re való adatkábelt keresek! egyszeri Szoftverfrissítésre! Írj megbeszéljük ha van elfekvőbe/kölcsön neked!
-
Végül is arról, de ahogy nézem te csak a végeredményt veted össze. Én azt néztem, mikor az FC2 3 loop után kirajzol 3 grafikont, mindre megadja a min/max/avg-t, és azt ismét átlagolja eredménynek.
Na, itt inkább 20%-os, vagy néha azt is meghaladó értékek voltak az egyes loop-ok eredményeiben, de ami feltűnőbb volt, hogy rajzolt ilyen szép kis grafikonokat hány mp-nél hány FPS volt, és ezek nagyon nem hasonlítottak. (mikor a tesztben ugyan azon a pozíción ált, mindíg más érték született, de úgy tűnik nem a jelenet szerint ingadozott az FPS a teszt során - néha 10 és 20 mp közt volt mély csúcs, néha ott lapos volt, és 40-50 közt volt szélsőértéke...).[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
Bluegene
addikt
nem baj lehet föl lehet húzni 800mhz-re a magot és a gddr5-öt 4 giga fölé
4770-es név illik rá, elég ha csak megközelíti a 4850-est, a 4830ast sztem verni fogja
igazi méltó válasz a válságra, az Oem gyártóknál lesz népszerű hisz inkább beleraknak egy igen olcsó, de komoly teljesítményű kártyát , mint holmi vacak 9500GT-t(kábé annyiba kerülhet legyártani)
egyébként a 4870 256bit+GDD5 olcsóbb mint 512bit+GDDR3
szóval rendkívűl ügyes kis kártya lesz
[ Szerkesztve ]
Siemens S65-re való adatkábelt keresek! egyszeri Szoftverfrissítésre! Írj megbeszéljük ha van elfekvőbe/kölcsön neked!
-
rocket
nagyúr
válasz cowboy_bebop #470 üzenetére
80$-os kategoriaban akarnak indulni a kartyakkal, akkor uzletileg eszszeru megoldas lenne.
#471: Amit ABU irt tegnap (192bit-12ROP) az is elkepzelheto, viszont ebben az esetben valoszinubbnek tartom GDDR3 memoriakat fognak hasznalni a retail kartyaknal (esetleg olcson vesznek meg a gyartoknal raktaron levo GDDR4 memoriakat), 192bit GDDR5 memoria 3600mhz-en korainak tunik uzleti oldalrol a 100$ alatti kategoriaban.
"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
nagyúr
-
Gonosz15
aktív tag
válasz DzsedalY #476 üzenetére
Win XP és DirectX 9.0c van a gépemen egy GeForec MX 440 nevű szutyok társaságában és mégis fut a Cs 1.6
Úgyhogy, a válasz nem
[ Szerkesztve ]
"Az igazi érték az nem is a szépség, meg nem az intelligencia, nem a humorérzék, nem az hogy milyen a kocsid, vagy az hogy mi a neved, hanem ha te kerülsz szóba azt mondják egy korrekt gyerek."
-
#65755648
törölt tag
válasz janos666 #468 üzenetére
Biztos hogy nálad valami gond van. Lehet hogy összeakadnak valami driverek, vagy vírus vagy bármi más. Korábban írtad hogy nem futnak jól a játékok. Nekem viszont lassúbb procival és csupán egy 4850el is hasít minden 4xAA mellet, legalábbis ami most a gépemen van (Mirrors Edge, PoP, GRID, CoD WaW), sőt egy részük 8xAA-t is elbír, természetesen minden full részletességen 1920*1200ban. GRID-nél 8xAA-nál valami nagyon elfogy, úgy csinál mint amikor leterhelt procinál akadnak a filmek, pár másodpercig diavetítés, majd megpróbálja behozni a lemaradást és az autó hirtelen nagyon gyors lesz, ez egy autós játéknál elég zavaró tud lenni... De 4xAAval már messze az akadáshatár fölött jár. Amúgy van kivétel is, Warhead pl minden Csúcs-ra állítva nem bír 2xAA-t sem, de AA nélkül teljesen jól fut (XP 32bit alatt, Vista 64el már nem ilyen rózsás a helyzet...). Szal azt még el tudom képzelni hogy pár játéknál elfogy a memória kapacitása 8xAA-val, de azért a nagy többséget így is röhögve kéne vigye 4xAA mellett. És tapasztalataim szerint az ilyen problémák, mint amik nálad is előálltak az esetek 99%ában szoftveresek. Úgyhogy szvsz ne a hardverben keresd a hibát először.
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz janos666 #456 üzenetére
Értem az iróniát ... csak igazából azzal nekem soha nem volt problémám, ha a gyártó támogatta a fejlesztőket (hardverekkel, pénzzel, szakemberekkel vagy bármilyen formában is). Nekem az nem tetszik amikor ezért cserébe azt kérik, hogy zárják ki a konkurenst a fejlesztésből, és szándékosan okozzanak nekik kárt. Persze lehet, hogy rosszul gondolom, de ez etikátlan, és a piac gyengüléséhez vezet. (lehet ilyen címet mondani Hellgate: London, Mirror's Edge ...)
Szvsz egy csomó embernek problémája van a Crysis-sal, hogy NV-s. De ez baromság ... nem volt kizárva az AMD. Vagy vegyük az RS: Vegast ... onnan sem zárták ki az NV-t. Ezek teljesen rendben vannak. Speciális eset a Call Of Juarez ... onnan magát zárta ki az NV. Elég szar is lett a viszont a Techland és a zöldek között. Gondolom mindenki emlékszik, hogy a DX9-es verzió még TWIMTBP cím volt ... amikor viszont kijött a DX10, akkor a Techland előállt a DX10 patch ötletével, és elkezdte készíteni. Az NV viszont bepörgött, mert látta a Geometry Shader terveket, meg hasonlókat. Nem tetszett neki és bevágta a durcit ... a szerződések felbontásával. Nyilván a Techland átment az AMD-hez. Ezt eddig elfogadom ... csak az nem tetszet az NV-nél, hogy amikor megjelent a patch, akkor azt mondták, hogy kizárták őket a fejlesztésből és szándékosan lassítják a kártyáit. Nyilván a Techland-nek ez marhára nem tetszhetett, amikor nem is ez volt az igazság. Persze később az NV jelentkezett a támogatásért és a Techland természetesen minden segítséget megadott. Picit kamu volt a szitu, de már nem emlékszik rá senki ... (ezt csak azért írtam le, hogy a hátbatámadásról is legyen szó)Amúgy a partnereknek nem kötelező a DX10.1-et használ ésatöbbi ... csak az AMD részt vesz a projektekben. Ettől persze még az NV sincs kizárva semmiből. Persze a főpartnerek esetében az AMD nyilván elvárja a DX10.1 támogatását. Spec a Stormrise fejlesztőjétől tudtam meg, hogy a DX10.1-et az maguktól kezdték el támogatni, csak az AMd jelentkezett, hogy segít. Nyilván a motorban csak DX10 mód lesz, de ugyanúgy lesz optimalizált kód GeForce-ra is. Mondjuk a Geometry Shader és DX10.1 miatt az AMD karik el fognak húzni.
Ha az FC2-ről van szó, akkor az nem a legjobban optimalizált motor. Ez bőven benne van az eltérésekben.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Mert a DX10.1 ipari szabvány. Nem szabad azt a látszatot kelteni, hogy gürizni kell a fejlesztőknél a támogatásért. Most képzeld el azt a helyzetet, hogy bejelentik előre mik lesznek a DX10.1 játékok. Mindenki könyveli magában, és ha azok nem tetszenek a játékosnak, akkor inkább vesz egy GeForce-ot. Ha viszont a semmiből jönnek a DX10.1 címek, akkor a jövőhéten megjelenő "Piroska és a Farkas" is támogathatja akár a DX10.1-et. A Physx esetében tudod előre, hogy mikről maradsz le, míg az AMD-nél nem, így akár a jövőhéten megjelenő kedvenc játékod is tartalmazhat DX10.1-et, de tudod, hogy Physx-et nem támogat. Melyik karit vennéd a gépedbe. ... érted a logikát
Egyébként a főpartnerekből azért lehet sejteni, hogy mely címek támogatják biztosan az AMD technikákat (még a tesszellátor is esélyes ... csak erről sem szabad böszéni )Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz DzsedalY #476 üzenetére
A DX10.1-es effekteket nem fogják tudni az NV karik, de a kár minimalizálásán már dolgozik az NV. Majd kapnak a driverben helyet ilyen speckó effektek, mint pl. a Screen Space Ambient Occlusion a 185.nemtomhányas alfa driverben. Persze az extra fázissal tizedelni fogja a sebességet, de legalább megcsinálja a kari ... GTX 295 SLI tulajok előnyben.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
~Ph'vEscha
aktív tag
Nincs tul sok időm , ezért nem nagyon szeretném végigolvasni az egész topikot .
Nincs valami tippetek hogy az 5850 kb hány %-al lessz jobb a 4850-nél?
Uj nickem : Phvhun
-
vers
tag
válasz ~Ph'vEscha #485 üzenetére
100-szor
2-4 -szer valoszinüleg
-
leviske
veterán
válasz ~Ph'vEscha #485 üzenetére
Ha tartják a szintet, akkor olyan lesz a viszonyuk, mint a HD3850 és HD4850-é...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Hát a G212-re azért annyira nem kell számítani, mert nagy az esélye, hogy a project törölve lesz. Legjobb ütemterv szerint is szeptemberre lesz kész ... Novemberben meg elméletben itt lesz a G300. Teljesen felesleges folytatni a fejlesztést ... inkább át kell nyomni az erőforrást a többi projectre.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
vers
tag
én ugy gondolom hogy a következö ati alapkártyája 2 magos lesz alapbol
az indokaim: a kisebb csikszélességen csak 30%-al csökken az áramfelvétel
ezért dupla annyi shaderrel az orajelet elég jol vissza kell venniük, elképzelhetetlen a teljesitmény/hötermelés további növelése
igy egy chip lesz 500 mhz-es , viszont ez önmagában nem lenne elég a kokurenciával szemben , ezért fognak 2-t használni, és ugye a flexio buszt sem poénbol rakják beletehát az elsö következtetésem a 2 chip. csakhogy az alternate frame renderinget mindenképpen meg kell szüntetni , ezért a 2 chip önmagában kevés , mert elképzelhetetlen az adatok ide-oda cibálása a 2 chip között,
az ötlet az lehetne hasonloan mint az xboxban hogy a ropokat, memoria vezérlöt külön chipbe helyezik és erre aggatják rá a shader egységeket akár 4-etszerintem ez lenne az ideális megoldás
-
leviske
veterán
Eredetileg ilyen hírek szálldostak az RV870-el kapcsolatban is, de egyelőre úgy tűnik, hogy ilyenről még nem lesz szó...
(#489) Abu85: Ez az alsóbb kategóriás GPU-kat is érinti, vagy csak a GT212 lesz halasztva/törölve? Vajon ez komolyabban fogja rossz irányba befolyásolni a RV870 megjelenési dátumát, vagy azért ott lebeg az ATi szeme előtt, hogy a DX11-el illene hamarabb készen lenni?
[ Szerkesztve ]
-
rocket
nagyúr
Nem ipari szabvany, mert a masik nagy gyarto nem tamogatja, emiatt csak maguk alatt vagjak a fat, hogy nem epitenek marketinget ra, pedig ugye ez ket legyet egy csapasra szituacio.
Nem ertek tovabbra se egyet ezzel, pontosan az a lenyege a tortenetnek, hogy elore tudhatod mi varhato, csapbol is a DX10.1 folyna, erdeklodest generalna az atlagos felhasznalok kozott, utolag a felhasznalok jelentos resze nem fog cserelni VGA-t a DX10.1 miatt, hanem majd megmagyarazza miert nincs szuksege a DX10.1-re.
Ha megfelelo a szoftver tamogatas, akkor minden reteget letudna fedni a DX10.1, igy amit felvalzoltal megbukna. (de szerintem ez az egesz csak kodosites )
Az NV a PhysX kapcsan meg nem lotte el az osszes puskaport, az egyik legnagyobb PC-s huzonev iden ugytunik GPU altali PhysX tamogatast kap, DX10.1 meg nem lesz benne)."Egyébként a főpartnerekből azért lehet sejteni, hogy mely címek támogatják biztosan az AMD technikákat (még a tesszellátor is esélyes ... csak erről sem szabad böszéni )"
Ezt mar ismerjuk, Tflop/s teljesitmenyen kivul semmirol nem szabad beszelni....
Marketing szinten egy NV kaliberu ceg "kivegzte" volna az ellenfelet egy hasonlo szituacioban
"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
Gonosz15
aktív tag
válasz Bluegene #478 üzenetére
Azt se tudom mi fán terem az
CS -vel is kb 2 hónapja játszottam utoljára.. sajna kicsit sok a suli+edzés+melo+tanulás.."Az igazi érték az nem is a szépség, meg nem az intelligencia, nem a humorérzék, nem az hogy milyen a kocsid, vagy az hogy mi a neved, hanem ha te kerülsz szóba azt mondják egy korrekt gyerek."
-
Sweet Lou 6
addikt
Arról nem tudsz mondani esetleg vmit, hogy a hd3850 mennyire lesz gyengus 2009-ben? Úgy értem jó ez a dx 10.1, de ha nőnek a játékok hardverigényei, milyen ütemben fognak? Szóval pl ha egy játék most elfut 1280x1024-ben magas/közepes részletességgel egy hd3850-en, 2009-ben várható nagyobb változás e szempontból?
sweetlou6.wordpress.com
-
rocket
nagyúr
A 4830 kapcsan az a gond az AMD oldalarol nezve a dolgokat, hogy mar regen elfogytak a kartyakra szant "selejtes" GPU-k, igy mar szinte csak teljes erteku RV770 chipeket raknak ra, ezert kellene lecserelni egy olcso 40nm-es GPU-ra epulo kartyaval, amivel HD4830-hoz kozeli teljesitmenyt lehetne elerni.
Valami ilyesmi varhato marciusban:
RV770LE HD4830 -> RV740XT HD4770
RV770PRO HD4850 -> RV790PRO HD4950
RV770XT HD4870 -> RV790XT HD4970Mondjuk ilyen neven gyorsabbnak illene lennie a HD4950-nek a HD4870-nel.
Mivel 25-30% teljesitmeny kulonbseg van a HD4850 es a HD4870 kozott, igy ha ezt megvalositjak akkor csokken a kulonbseg PRO es XT kozott (egyebkent regebben a PRO es az XT kartyak kozott sokkal kisebb volt a teljesitmeny beli kulonbseg mint a HD4850 es HD4870 eseteben), kizartnak tartom 960SP-vel, 48 TMU-val, 16ROP-pal,es 750mhz-es GPU orajellel atlagban 15%-nal tobbet gyorsuljon a HD4970 valos alkalmazasok alatt a HD4870-hez kepest.Ha az RV870 idoben van, akkor jelen helyzetben ~15%-nal nem kell tobbet gyorsuljon az ATi a single GPU-k tetejen, ezzel visszaallna teljesitmenyben a merleg nyelve az o oldalukra a GTX260-nal szemben, talan meg egy picit jobban mint megjeleneskor, viszont uzletileg kisebb lenne a res, mert igy nagyobb lenne 55nm-en az RV790 mint az RV770 (az is elkepzelheto kiveszik a sideport-ot, igy talan megallhat RV770 nagysagban) , mig addigra mar nagyobb szamban lennenek 55nm-es GT200-ra epulo kartyak a 65nm-es helyett.
Ez utobbi tunik a realisabbnak, HD4800 sorozatnak megvan mar a visszhangja a felhasznalok koreben, igy nem kell semmi komoly varazslatot veghez vinni, a konkurencia mindent elsopro nyomasa se erzheto, amit tudtak mar megleptek, 55nm-en van a GT200.
Aztan lehet kiderul a vegen tulzott optimizmus volt az RV790 kapcsan, es csak a HD4870-net valtjak le valogatott RV770 GPU-kkal, 825mhz koruli orajellel, alapbol 1GB GDDR5 memoriaval, amin tolnak effektiv 400mhz-et a HD4870-hoz kepest.
Ebben az esetben RV740XT levallthatna akar a HD4850-et is.Egy biztos az adogatas az ATi kezeben van, remelhetoleg nem out lesz
[ Szerkesztve ]
"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
rocket
nagyúr
válasz Sweet Lou 6 #495 üzenetére
Attol fugg melyik jatekra gondoltal, 2009-ben folytatodni fog a konzol portok fesztivalja, emiatt nem valtozik jelentosen semmi, de meglesznek mint mindig az ujabb hardvereket eladni segito jatekok, amiket ugy optimalizalnak (pontosabban nem optimalizalnak), hogy mindenkeppen arra osztonozzek az embert valtson VGA-t.
Ezen kivul meg jonnek majd szep, jol optimalizalt jatekok (legelabbis remelhetoleg lesz 1-2), amik valoban azert kenyszeritik a vasarlot hardver cserere, mert mar keves hozza."A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
DeckardCain
senior tag
A 4830al és rv740el kapcsolatban.
Már a tavalyi év tavaszán voltak pletykák egy rv740ről, csak akkor mindenki rv770 lázban égett, gondolok itt a találgatásokra.
Elvileg 08Q3-Q4ben érkezett volna, már akkor 128 bitről és Gddr5ről pletykáltak és ha jól emlékszem 12 ropról, aztán nem lett az egészből semmi, gondolok itt a 40nm-re átállás és a TMSC problémájára. Aztán október végén megjött a 4830.
Valahol olvastam egy cikket, hogy eredetileg 480SP vel szerették volna kihozni csak az kevés lett volna a 8800GT/9800GT ellen. Szerintem az rv740 helyett jött ideiglenesen.
A fentiekből kiindulva szerintem elvárható lenne ha hozná egy 4830 teljesítményét. Eleve az rv740-et kb a 100$os kategóriába szánják. Ez mellett meglehet nézni mennyi most neweggen egy 4830. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem tom ... szerintem csak a G212 van bajban. Mondjuk ha tényleg szeptemberre lenne leghamarabb kész, akkor egyértelmű, hogy törölni kell. A G300-at azt úgytom, hogy nem teljesen a grafikus gárda tervezi, de nyilván a segítség jól jön.
Hát az AMD szerintem már nyár végén kész lesz az RV870-nel. Itt nyilván az a stratégia, hogy plusz egy steppinget lenyomnak a G300-ig. Gondolom a legjobb kihozatalra törekednek. Gondolom az NV most már számít az RV770-nél lévő stratégiára, kérdés, hogy tud-e olyan chipet tervezni, ami ugyanannyi tranyóval hozza, majd ugyanazt a teljesítményt.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Aktív témák
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Eleglide C1 - a középérték
- Mobil flották
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Gyúrósok ide!
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Ukrajnai háború
- Fotók, videók mobillal
- Poco F5 - pokolian jó ajánlat
- További aktív témák...
- Újszerű - POWERCOLOR Radeon RX 5500 XT 8GB GDDR6 VGA videókártya
- Hibátlan - GIGABYTE GTX 1660Ti Windforce OC 6G 6GB GDDR6 VGA videókártya dobozos
- Hibátlan - PALIT GTX 1650 StormX 4GB GDDR5 VGA videókártya - tápcsatlakozó nélküli !!!
- ASUS ProArt GeForce RTX 4080 SUPER 16GB GDDR6X OC (ASUS-VC-PRO-RT4080S-O16G) Bontatlan új 3 év gar!
- XFX RX 6600 XT SPEEDSTER SWFT 210