Hirdetés

Aktív témák

  • Drizzt

    nagyúr

    válasz leviske #651 üzenetére

    "Egyébként kérdésedre válaszolva nem jó nekünk, de nincs mit tenni. Míg az nV irányítja a játékipart, addig az ATi sosem lesz komolyabb fölényben. :("
    Volt amikor fordított volt a helyzet, az Nv mégis fordított belőle. Az hogy irányítja az szerintem túlzás, mondjunk annyit, hogy próbálja minél erősebben befolyásolni, elég sok sikerrel.

    I am having fun staying poor.

  • ulveczkii

    tag

    válasz Drizzt #657 üzenetére

    Az biztos hogy az Nv rengeteg támogatói pénzt öl abba hogy csúnyán mondva rá írják a játékokat. Sokak által elítélendő módon (én is ige tartozom) mivel ezzel hátráltatja a fejlődést és szerintem ezzel van a baj hisz mindenki arra szánja a pénzét amire jónak látja és ha ő lenne a nagy újító akkor mindenki a seggét csapkodná a földhöz hogy jaj de jól néz ki és még gyorsan is fut + még ez a tündér arra is szán pénzt hogy a fejlesztőket ösztönözze és segítse, hát ez egy mese :) . Csakhogy sajan nem ez történik. Másrésztől azt is be kell látni hogy arra a logikusabb írni a játékokat ami a többségnek van. Vagyis az atinak meg kellene közelíteni az 50%ot a gamereknek szánt GPU piac részesedésében.
    Ahogy én látom egyre jobb a szitu, a piaci részesedésük nő és egyre jobb gpukat dobnak piacra és egyszer csak beérik a dx10 gyümolcse hisz az Nv akárhogy kapálózik előbutób belefut egy FX szindrómába hacsak nem talál ki valami radikálisan újat ami egy több éve finomított és csiszolgatott ATI karival kerül szembe :C

    [ Szerkesztve ]

  • R.Zoli

    őstag

    válasz Drizzt #657 üzenetére

    Jah csak egy kicsit vicces ,hogy a Stalker új részének a DX10-es demoját nézegettem minap és az NV logoval indított... Na azért ezt nem kéne... Márcsak azért sem mert normális tökös DX10-es hardware sincsen az NV-nek és akkor most ők nyomják itt a marketinget... Szal vicces kicsit... Az a gond ,hogy az ATI kártyák teljes feature listáját kihasználva szebb játékokat lehetne készíteni, de ugye ez senkit sem érdekel... A szar az egészben ,hogy azt érzem az NV a fejlődést fogja vissza ezzel és még mindig a DX9-es játékok toldozgatása és DX10-re való "ál" patchelése folyik és ennek kellene örülni...

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Drizzt #657 üzenetére

    Nekem amúgy most is az furdalja az oldalam ami az FX korszakban. Lassú volt a dx9 FX-eken? Jó, mire igazán hasznát láttuk játékokban (nem egyedül a Far Cry használta) addigra már kint is volt az nvidia SM3-as kártyával, az ati meg sm2.0b-vel kinlódott. Utóbbinak az égvilágon semmi haszna se volt sehol csak a dobozon, előbbi lehetővé tette a HDR-t, meg a hasonló mára divattávált effekteket. És nem vagyok benne biztos, de szerintem egy említésre méltó DX9-es játék se nagyon jött amit max grafikán elvitt volna a 9800XT és lehetett volna villogni vele (már úgy nagyfelbontásban, AA, AF, ahogy illik ; mikor még nem volt gef6 csak fx meg rad9).
    Akkor okos dolog volt azért radeont venni mert milyen jó lesz 1 év múlva? (lehet hogy dx8-ban is gyorsabb volt most csak a "készüljünk a jövőre, de jó lesz ha..." részről nézem) Mert aki FX-et vett rákényszerült hogy gef6-ra váltson (én pl. rögtön kiadásakor FX5800 olcsón elpasszol és az árából 6600GT), aztán ha befagyott a konfigja mára jobban járt egy 6600GT-vel mint egy X800XT-vel, mert sok játék már csak SM3-al hajlandó egyáltalán megindulni. (még mindíg jobb 640x480-ba tolni mint sehogy, főleg olyan embernek akit ez nem is annyira izgat, csak lőni akar)
    Szóval mire beköszöntött a DX9 korszak volt drága csúcskártyája és olcsó középkategóriás SM3-as cucca is az nvidiának, átlehetett velük vészelni az FX korszakot és utánna megérte velük maradni.

    Most visszatérve a jelenbe: Lefut egy global illumination demó 3870-en 100FTP-el, a csupsz, puritán környezetben, 8800GTS-en meg 1,5-el! Jó, számoljuk ki mennyi teljesítmény marad erre a célra egy játékban ami enélkül az effekt nélkül is csak 60FPS-el fut. Annyi hogy addig kéne butítani míg értelmétveszti, vagy emiatt megharmadolnánk az FPS-t és játszhatatlan lesz?
    Nem lehet hogy ha kihoznának valami olyasmit mint FX korszakban a Far Cry, sőtt tényleg minden D10.1-et megvillantana valamilyen szinten most Geforce 9800GX2-n 4, Radeon 3870-en pedig 12 FPS-el menne 1024-es felbontásban? Én biztos kidobnám a kártyát és rohannék 3870-et venni, mert azon 3x annyi az FPS, csaképp azzal se fogok játszani 1 percig se...

    A DX10 még új cuc, jóhogy nem azonnal megy az átállás átmenet nélkül, ez ma az átmeneti korszak...
    Sőtt, szerintem a DX10.1 előhozatala miatt már ugyanott leszünk mint SM2-SM3 idelyén, az igazán érdekes dolgokat amik összehozhatóak lettek volna DX10-ben már csak DX10.1-ben látjuk, DX10.0-t meg temethetjük...

    És mielőtt jönne valaki hogy önjelölt prókátor vagyok vagy fizetett marketinges: Venni fogok egy Radeon 4870-est amint kapható lesz magyarországon. (szerintem már itt ph aprón sorbanállok az első rakományért...) Most csak úgy kedvem volt elmélkedni...

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • R.Zoli

    őstag

    válasz janos666 #660 üzenetére

    Szerintem téves a gondolatmeneted...Anno az FX széria ultra gyenge és fos képességei azért nem jöttek ki mert az NV akkor is pénzelt le mindenkit ,hogy ez meg az úgy legyen az FX-hez megírva ahogy kell mert különben a kártya összefosná magát... Szóval ezért sem volt tiszta a kép anno...

    Namost a DX10 kapcsán megint ugyan ez van... Nem tiszta DX10-es kódok vannak hanem ezek a "felturbózott" DX9-es NV kártyákra optimákolt fosok mint a Crysis (bocs ha valakinek a lelkébe tapostam)...

    Az átmeneti időszakokra nem azért van szükség és az ilyen félresikerült iszonyat gépigényű játékok sem azért jelennek meg mert ennek így kell lennie egy generációváltáskor hanem mert az NV trükközik és ez a gusztustalan... Nem akkor lesz valódi DX10-es játék mikor megérett hozzá a kor kártyája hanem mikor az NV úgy gondolja és nem ötletekkel áll elő hanem taktikázik és majd arra lép tovább amerre ő szeretné irányítani a piacot, nulla innováció stb... Ez a piac megvásárlása és manipulálása és ami ebben a legrosszabb ,hogy a fejlődést visszafogja... Én sosem láttam semmi innovációt az NV kártyáiban mint amikkel sokszor próbálkozott már régebben is az ATI, pl. a trueform a 8500-ban...

    Nem véletlen ,hogy az NV betámadta az Intelt... Intel is tisztában van vele ,hogy az NV irányítja kénye kedve szerint a high-end VGA piacot és a játékok fejlődését... Namost az Intel és az AMD is olyan innovációkat vezetne be a jövőben amihez az NV-nek köze sem lesz és technologiailag kevesek ezért ultra hamar kiszorulhat a játékpiacról ha rákapnak az Intel és AMD megoldásaira a gyártók...

  • Komplikato

    veterán

    Hát tudja a fene. Én anno a GeForce 4200Ti HELYETT vettem drágábban Radeon 8500-ös kártyát, mert ugye "többet tud" ... de ezzel együtt a játékok lasabban mentek rajta egy olyan 10-20%-al. Hiába volt a geometriai sebessége a duplája, volt pár darab High Resolution pálya az aktuális UT-hez, azt hali. A TruForm-ot meg hány játék használta? UT2003/2004, Hitman(2?), Serious Sam, Wolfenstein (+ Enemy Territorry) hiába volt marha jó dolog.
    Gyakorlatilag én csakis a Theatre mód miatt maradtam az ATI kártyáknál, mert kb. semmit nem érek vele, hogy sokat tud és semmi nem használja ki.

    "Figyelj arra, aki keresi az igazságot és őrizkedj attól, aki hirdeti: megtalálta." - (André Gide)

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz R.Zoli #661 üzenetére

    Mikor kijött a half-life 2 én a radeonoknak szánt DX9-es renderpatchet erőltettem rá az fx 5800-ra is és sokat lassult DX8.1-hez képest (kis képminőségjavulással), de még játszható szinten maradt 2X AA mellett, aztán behajítottam egy 6600GT-t és az már vígan vitte élsimítva is.
    A SM3.0 egy évvel korábbi bevezetésére nem reagáltál. Vagyis hogy mire lett DX9-es kártyájuk az már rögtön SM3-as volt, nem csak SM2.0 meg SM2.0b amik nem tudtak pl. HDR-t. Vagyis gyakorlatilag késtek egy kicsit a dx9-el, de aztán rögtön fullos kártyájuk lett mire egynél több játék is jött DX9-el, ha a felesleges SM2.0b-t is beszámoljuk az ATI is ugyanúgy elcseszett egy évet akkoriban...
    Nameg arra se böktél hogy attól hogy a mai kártyák közül az egyik 10x gyorsabb bizonyos dx10 eljárások alatt ez még elég-e ahhoz hogy ha ezeket a dolgokat beépítenék egy játékba ott is megálnák-e a helyüket emellett a tljesítmény mellett? Vagy ahhoz illene egy olyasmi gyors kártya ami csak 1-2 generáció múlva lesz és addigra már minkét gyártó kártyái rendesen futtatnak minden DX10.1-es kódt?

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Komplikato #662 üzenetére

    Hé, tök jó játékokat soroltál fel. :DDD

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • R.Zoli

    őstag

    válasz Komplikato #662 üzenetére

    hát eből is csak az derül ki ,hogy hiába csinál jó dolgokat az ATi ha semmi sem használja ki...

  • R.Zoli

    őstag

    válasz janos666 #663 üzenetére

    Az FX széria egy hulladék volt...Az ,hogy valami ment is rajta az akkori játékok közül normálisan az nagyon nagy részt az NV kenőpénzeinek köszönhette...Az SM2 és SM3 váltást szerintem azért ne keverjük össze a DX9 és DX10(.1) közöttivel, ezért nem is írtam róla, nüansznyi dolog volt az csak...A HDR meg igazából a 7-es szériával lett használható ,de még azzal sem sokszor... Szal ha már olyan fícsörökről beszélünk amik több generáció múlva használhatóak akkor nyugodtan ide is vehetjük...

    A tesselator pl. olyan funkció amivel csak nyerhetnénk jelenleg is, ott az XBOX360, meg lehet nézni ,hoy ott tudják ezt használni míg PC-ben nem ,pedig nagyon hasznos, de még lehetne sorolni a hasznos optimalizációkat és hasznos fícsöröket amiket az NV kártyái nem tudnak és nem is fogunk belőle semmit sem látni...Majd amikor az NV kártyái tudják akkor látni fogod, de ez nem piaci versenyhelyzet és egy mű szféra amit az NV tart fennt...

    Nézzünk erre egy másik területről példát:
    Most az AMD-nek is ha lenne pénze akkor a saját prociaira optimalizáltathatna kódokat mert amíg gyengék a phenomok és nem tudják felvenni a Core 2-vel a versenyt addig szarrá optimalizálnák AMD-re a progikat majd mikor az AMD procija erősen versenyképes (és mondjuk tud sse 4.1-et) akkor már jöhetnek az sse4.1-re optimalizált progik is ,de addig ne szerezzen előnyt belőle az Intel míg az ő procijuk gyengébb... Na ugye ez sem így történik....

    Nincs egészséges verseny ezzel a VGA-k piacán ha az egyik fél így "játszik" és ez gusztustalan...

    [ Szerkesztve ]

  • leviske

    veterán

    válasz R.Zoli #666 üzenetére

    SSE 4.1 nem is lesz AMD prociban (tudtommal), csak SSE 5 lesz bennük.

    A tesselatorhoz én is csak annyit tudok fűzni, hogy mindenki jól járna vele...nem lennének olyan játékok, mint a crysis, hogy egy komoly rendszeren, mediumon nem megy 50 fps fölé..... :(

    Viszont azt meg kell hagyni, hogy az nV hamarabb ált elő a "DX10"-es megoldásával, ezért az Ati nem is várhatja el joggal, hogy különös képpen kihasználják a játékok a ficsörjeit.
    Ha az r600 jön fél évvel előbb, akkor biztos, hogy rávetik magukat a játékfejlesztők. Már csak az XBOX360 miatt is. :)

  • R.Zoli

    őstag

    válasz leviske #667 üzenetére

    Számomra ez nem magyarázat arra ,hogy az XBOX360-ról portolt játékokban akkor mért nincs benne a tesselator,másrészt a mai játékok egyike sem használja ki pedig jó ideje kinnt van az R600 sőt azóta már R670 is van...Erre csak az a magyarázat ,hogy az NV akkro szívna mert az ő kártyáján szarabb lenne minden játék...

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz R.Zoli #668 üzenetére

    A tesszalátor megcímzése csak a 8.3-as kakalisztbe került bele. A Box-on pedig eddig csak a Lost Planet használt tesszalált felületet, de az is csak a háttérben lévő hegyvonulatokra.

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz R.Zoli #666 üzenetére

    A Phenom-ot az AMD szerintem eleve eldobta. A teljes K10 fejlesztése a szerverek irányelveire volt kiterjesztve. Nem az volt szerintem a cél, hogy verjük meg az asztali platform-on a Core2-őt, hanem, hogy húzzanak el a szervereknél a Xeonoktól. Tulajdonképpen, most hogy itt a B3-as Barcelona, a Nehalemig, mergint le van játszva a többutas szerverek meccse. Aztán majd kiderül mi lesz a forgatókönyv.

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz leviske #667 üzenetére

    A Crysis-nek messze nem gyorsulna annyit a tesszalált felületektől, hogy jól fusson. Alapvetően nem az a problémája. Komoly sebességtöbbletre egyéni szűrésekkel tenne szert, mert sokkal gyorsabb lenne a Parallax Occlusion Mapping, meg a Shadereket is át kellene írni SM3-ra, vagy SM4-re.

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Kozmonauta

    tag

    A krízisben még SM 3 sincs?? :Y :Y

    A HÁBORÚ: BÉKE A SZABADSÁG: SZOLGASÁG A TUDATLANSÁG: ERŐ

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Kozmonauta #672 üzenetére

    Ahol nem lehetett megoldani SM2-ben ott használtak SM3-at, vagy SM4-et. Ez a játék össz shaderjének kb. a 3-5%-a.

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • 7600GT

    senior tag

    válasz Abu85 #673 üzenetére

    Nah mi van, az nV még az SM3 ill. SM4 kódokat sem szereti? :U ;]

    Ha az ember féreggé teszi saját magát, ne csodálkozzon, ha rátaposnak.

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz 7600GT #674 üzenetére

    Hát nemtudom, de annakidején látványosan nőtt az FPS-em CS:S-ben 6600GT-vel mikor a hl2 megkapta a SM3-as renderpatchet (persze más it lehetett az update csomagban...).

    A crysisnél tényleg érdekes ez a dolog, hisz már a Far Cry 1.3-ban is volt itt ott SM3. Kicsit el let baszva az a játék, pedig jónak igérkezett.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • leviske

    veterán

    válasz Abu85 #671 üzenetére

    Azt tudtam, hogy a tesszalláció a crysis-en túl sokat nem segítene a túl nagy terek miatt(?).
    Viszont azt nem tudtam, hogy majdnem az egész játék SM2.... :C :))

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz leviske #676 üzenetére

    Alapvetően nem a nagy terekkkel van a baj, hanem az azon elhelyezkedő objektumokkal. A CryEngine 2 rendelkezik jelenleg a legjobb LOD kezelő lagoritmussal, ez a CryEngine első változatánál is kimagaslóan hatékony volt. A fejlett LOD kezelés alapból garantálja, hogy a távoli objektumok kevés erőforrást pazarolnak. A tesszalátor annyiban segítene, hogy a Parallax Occlusion Mapping-ot tulajdonképpen feleslegessé tenné. Amíg a Tesszalátor nem támogatott az API-ban addig nagyon kicsi a valószínűsége, hogy egy nem xBox360-as játék támogatni fogja. Egyszerűen nem éri meg a befektetett energiát. A xBox360 Xenos tesszalátora tulajdonképpen tök ugyanaz, mint az R600 és az arra épülő rendszereké, így ha Box-os a játék akkor a PC-n való tasszalálás minimális változtatásokat követelne, így a játék átírásánál érdemes egy kis energiát beleadni, hogy PC-n is használható legyen a fícsőr.

    A Shader Modell szabványok alkalmazásában nem teljes az egyetértés az AMD és az nV között. A prog guide alapján az nV azt javasolja, hogy a Shader programot ha lehetsgées akkor mindig írjuk a lehető legkisebb Modell-re. Az AMD úgygondolja, hogy egyes esetekben az SM2-es kód felesleges, mert egy SM2-es hardver már túl lassú egy mai komplex program futtatására. Így ők azt javasolják, hogy olyan Shader modell-t használjanak, ahol az adott kód a leggyorsabban fut.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Aktív témák