Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • HSM

    félisten

    válasz ÁdiBá #31812 üzenetére

    Ugyan nem tartom magam szakinak, de megpróbálkoznék egy gyors összefoglalóval:

    Tiszta CPU-limit: Lassú a processzor a videókártya tempójához képest, a videókártya nem kapja meg a következő képkockához szükséges adatokat, parancsokat, miután elkészült az előző képpel, így vár, nem hozza, amire képes lenne. (Vigyázat! Ez nem jelent szükségszerűen 100%-os CPU-használatot! Ugyanakkor a 99% alatti GPU usage árulkodó jel.)

    Tiszta GPU-limit: az előbi eset fordítottja, amikor a CPU már rég kész, de a VGA még az előző képpel nem lett kész, ilyenkor a CPU áll, és várja, hogy a GPU elkészüljön. Ilyenkor a VGA a maximumot nyújtja ugye, mert mindig rendelkezésre áll minden, amire szükség van, hogy folyamatosan tudjon dolgozni. Stabil 99%-os GPU usage jellemzi.

    Vegyes limit: amikor hasonló a sebességük, és néha picit az egyik komponens vár, néha a másik.

    Nyilvánvalóan a beállítások is számítanak, pl. a látótávolság tipikusan elsősorban a CPU-terhelést növeli, meg a fizikai részletesség növelése, míg mondjuk az élsimítás, és nagyobb felbontás a GPU-t. Játékonként is nagymértékben eltérő, sőt, akár játékmódonként (single vs. multi) is lényegesen eltérhet, melyik GPU alá milyen beállítás mellé milyen CPU lesz elég vegyes vagy GPU-limites működéshez. Ezért téma ez a "kihajtja-e" állandóan, ami újra és újra előjön, és általában konszenzus nélkül ér véget.

    Ja, és a V-sync-től itt most eltekintettem, az még kicsit bonyolít a helyzeten, ez amit írtam OFF értéken érvényes ebben formában, de az ember úgyis így tesztel.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák