Vélemény: a Telltale továbbra sincs kibékülve az Intel IGP-ivel

A Telltale Games lassan egy évtizede van a szakmában, és az epizodikus játékfejlesztési modelljével valami újat, ezen belül is egészen népszerűt alkotott. Ugyanakkor a vállalat híres arról is, hogy az Intel integrált grafikus vezérlőit sosem ajánlja a Telltale Tool nevű videojáték-motorhoz, amely tulajdonképpen az összes alkotásuk alapja, tehát gyakorlatilag egyetlen Telltale játékhoz sem.

Hirdetés

Pár évvel korábban ez a hozzáállás nem volt meglepő, hiszen viszonylag sok fejlesztő is csak az AMD és az NVIDIA grafikus vezérlőit támogatta, ezeknek az időknek azonban már vége. Lassan ritkaságszámba megy, ha egy játékfejlesztő valamelyik hardvergyártó termékei kapcsán megjegyzi, hogy az adott programhoz nem támogatottak vagy nem ajánlottak.

Ma már az Intel IGP-k is egyre nagyobb támogatást élveznek, ami főleg a terjedésüknek köszönhető. Az Electronic Arts néven ismert kiadótól például megtudtuk, hogy az aktív ügyfeleik nagyjából harmada Intel IGP-vel játszik, és a Steam hardveres statisztikájában is a két legnépszerűbb grafikus vezérlő az Intel HD Graphics 3000 és 4000.

Logikus volt azt gondolni, hogy a Telltale Games is igazodik a trendekhez, így a korábbi ajánlásaikat, illetve az Intel esetében "nem ajánlásaikat" felülbírálják, és a decemberben érkező Game of Thrones című alkotás esetében már megoldják a elterjedt IGP-k támogatását. Sajnos ez nem így történt, és megtudtuk azt is, hogy ugyanaz a probléma, mint korábban. Nevezetesen arról van szó, hogy a program elindul, de véletlenszerűen bezárásra kényszerítheti az igdumd32.dll állomány, ami az Intel IGP-k grafikus drivere a Windows operációs rendszeren. Az Intel IGP-vel rendelkező Mac termékek esetében konkrét fagyás következik be, tehát az Apple masináival még rosszabb a helyzet.

Azt fontos kiemelni, hogy a stúdió folyamatosan dolgozik az Intel IGP-kkel való kompatibilitás javításán, de még nem jutottak el arra a szintre, hogy ezeket a hardvereket ajánlani merjék. A miért viszont érdekes kérdés lenne, hiszen több éves problémáról van szó, tehát bőven volt idő elemezni azt, vagy esetleg az Intel segítségét kérni a hibák felkutatására, kiértékelésére és javítására vonatkozóan. Ráadásul a Telltale Games alkotásai pont azt a piaci réteget célozzák, amelyet az Intel stratégiailag nagyon fontosnak tekint, tehát több szempontból is érthetetlen, miért aktuális ez a probléma még idei év végén, ami megkeserítheti a potenciális vásárlók életét.

Nyilván a Telltale Games jogilag azzal védi magát, hogy a gépigényhez odaírják, hogy az Intel IGP-i nem ajánlottak. Ez ugyan elfogadható, hiszen már a vásárlás előtt megtudhatja a ügyfél, hogy van-e esélye jól futtatni az adott alkalmazást, viszont elvi szinten ez a hozzáállás nem túl célszerű. Talán elfogadható lenne, ha egyedi esetre vonatkozna, amit idővel javítanának, de kifejezetten problémás, hogy egy évek óta fennálló problémát még mindig el lehet intézni egy egyszerű mondattal. Az pedig pláne további kérdéseket vett fel, hogy az Intel ebben az ügyben miért nem tesz semmit.

  • Kapcsolódó cégek:
  • Intel

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés