2016. május 24., kedd

Útvonal

Hírek » Életmód rovat

Mindenes VR/AR headset lesz a Sulon Q

  • (f)
  • (p)
Írta: | | Forrás: PROHARDVER!

A virtuális és kiterjesztett valóságra is alkalmas rendszer önálló működésre lett tervezve.

A Sulon Q az idei GDC-n bejelentkezett a virtuális valóság tortájának egy szeletéért, de ezt az eddigi konstrukcióktól eltérően próbálják megszerezni, ugyanis a megoldásuk olyan lett, amilyet eddig senki sem próbált elérhetővé tenni. Amikor a VR headsetekről beszélünk gondolhatunk dedikált egységekre, mint az Oculus Rift, a HTC Vive és a PlayStation VR. Mindegyik közös jellemzője, hogy a működésükhöz szükség van egy külső számítógépre, vagy konzolra, tehát a headset kijelzőként, illetve esetlegesen hangrendszerként funkcionál. A másik végletet képviselik a VR keretek, amelyek tulajdonképpen csak bizonyos ultramobil eszközökhöz tervezett tartók, vagyis még a megjelenítést is a behelyezett okostelefon kijelzője végzi.

A Sulon Q abból a szempontból különleges, hogy a két véglet közötti űrt próbálja lefedni. Maga a headset ugyanis önmagában is üzemképes, vagyis egy komplett PC-nek tekinthető, amit a fejre lehet helyezni. A rendszer legfőbb előnye, hogy vásárlás után komplett szettként funkcionál, nem kell hozzá ultramobil eszköz, vagy egy külső PC, illetve konzol sem. Ennél is fontosabb, hogy a fejlesztés szintjén is egy csomagként van kezelve, vagyis nem csak virtuális, hanem kiterjesztett valóságra is alkalmas.


[+]

A számítások zöméről egy AMD FX-8800P jelzésű SoC APU gondoskodik, amelyhez 8 GB-nyi kétcsatornás módba kötött rendszermemória és 256 GB-os SSD tartozik. Maga az OLED kijelző 2560x1440 pixeles felbontást és 90 Hz-es frissítést kínál 110 fokos látószöggel, emellett persze nem hiányzik a gyorsulásmérő, a giroszkóp, a magnetométer és a beépített zajszűrős mikrofon sem. A hangzásvilágot egy speciális fülhallgató biztosítja, amelyet a Sulon a GenAudio AstoundSound technológiájára épített, a térhangzás számítását pedig az APU-ban található TrueAudio blokk végzi.

Nagyon fontos részegység a Sulon SPU-ja, azaz térprocesszora, ami arra szolgál, hogy a headset elején található kamerák képe alapján felépítse a valós világ virtuális mását, így az kiterjeszthető olyan elemekkel, amelyek a valóságban nem léteznek. Emiatt támogatja a rendszer virtuális mellett a kiterjesztett valóságot is. A kamerák egyében mozgásérzékelésre is szolgálnak, így a gesztusokkal történő vezérlés is lehetővé válik. Magát a munkát egyébként megosztva végzi az SPU és az APU, amihez a HSA platformot használja a cég. Ehhez készül egy átfogó fejlesztőkörnyezet, hogy egyszerűen kihasználhatók legyen a hardverben rejlő képességek.

A Sulon Q rendelkezik még IEEE802.11ac-s Wi-Fi, illetve Bluetooth 4.1-es modullal, két darab USB 3.0-s aljzattal, illetve egy micro HDMI kimenettel. Utóbbi szolgál lényegében arra, hogy a Sulon Q hagyományos PC-ként is használható legyen egy külső kijelzőt rákötve. A csomag része még a vezeték nélküli billentyűzet és egér párosa is.

A Sulon Q előtelepített Windows 10 operációs rendszerrel jöhet, és a vállalat integrálja az AMD LiquidVR szoftvercsomagját is.

Sulon Q Project Dragon
Sulon Q Project Dragon

A Sulon egyébként nem kíván versenyezni a dedikált headsetekkel, vagy az ultramobil eszközökhöz készült VR keretekkel. A termékük egy olyan köztes területre érkezik, amelyet az eddigi megoldások nem fednek le, de a cég úgy látja, hogy kiterjesztett és a virtuális valóság fúziójára igenis lenne igény. Többek között egyfajta holografikus élmény megvalósítására készül a Project Dragon alkalmazás, amellyel a headset egy olyan PC-ként fog funkcionálni, ahol magunk köré helyezhetünk számtalan ablakot, és ez gyakorlatilag rengeteg monitorként funkcionálhat, miközben látjuk a környezetet, illetve a beviteli eszközöket is.

A rendszerben viszonylag sok lehetőség rejlik, így nehéz megmondani, hogy mire viheti, főleg úgy, hogy nem tudni a tervezett árat, illetve van pár olyan kérdés, amelynek tisztázása fontos lehet a kényelem szempontjából, mint például a tömeg és az üzemidő.

Hirdetés

Copyright © 2000-2016 PROHARDVER Informatikai Kft.