A virtuális valósághoz készül az új AMD TrueAudio

Az AMD az idei GDC-n megszellőztette, hogy készül az új generációs TrueAudio, amelyről egyelőre keveset tudni, de az már biztos, hogy a virtuális valóságra hegyezik ki, ahol rendkívül fontos a megfelelő térhangzás biztosítása.

Az TrueAudio Next kódnévvel illetett projekt alapvetően különbözik majd az első TrueAudio blokktól, ugyanis ezzel ellentétben nem dedikált DSP lesz, hanem egy skálázható, konkrétan a multiprocesszorokba betervezett rendszer. Ez azt jelenti, hogy a számításokat maguk a multiprocesszorok végzik, de ezekben persze lesz pár "extra egység", amely lehetővé teszi a hangszámítást, illetve részben a TrueAudio Next miatt érkezik az utasítás előbetöltés funkció is. Az AMD szerint ilyen formában a hangok feldolgozásának gyorsítása skálázható lesz, ami például az első TrueAudio verzióra nem volt jellemző, hiszen maga a beépített DSP minden egyes lapkában ugyanaz volt.

A skálázhatóságra a cég szerint a növekvő teljesítményigény miatt lesz szükség, ugyanis jelenleg olyan aktív, hangok modellezésével kapcsolatos kutatások is zajlanak, amelyekhez nem lesz elég 20 GFLOPS-on belüli teljesítmény, így át kell gondolni, hogy ezekhez milyen formájú gyorsítást érdemes alkalmazni.

TrueAudio Next példa
TrueAudio Next példa [+]

A TrueAudio Next működésére az AMD egy példával is előállt, amely felvázolja, milyen hangmotort lenne érdemes a virtuális valósághoz tervezett programokba építeni. A vállalatot szoftveres oldalon az Impulsonic segíti, amely szintén a virtuális valóságban utazik, méghozzá olyan fizikailag korrekt hangélmény megvalósításán, amely erre a területere szükséges.


Impulsonic Phonon példa

Az AMD TrueAudio Next megoldása lényegében ezt a Phonon szoftvertechnológiát gyorsítja majd. Utóbbi többek között már integrálásra került a Unity 5 és az Unreal Engine 4 motorokba, valamint az Audiokinetic Wwise és a Firelight fmod middleware-ekbe.

  • Kapcsolódó cégek:
  • AMD

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés