Működik a Nitrous multiadapter funkciója

A Stardock és az Oxide Games még augusztusban adta ki az Ashes of the Singularity című játék tesztprogrammal ellátott előzetesét, amelyből sajnos kimaradt a multiadapter funkció, vagyis a program csupán egy grafikus vezérlőn volt képes futni.

A probléma forrása az volt, hogy a multiadapter kód nem volt elég stabil ahhoz, hogy ki lehessen adni, de most végre kiderült, hogy mit tud az újdonság. A Nitrous videojáték-motorba épített rendszer első verziója hagyományos AFR-ként jellemezhető, amelyhez a fejlesztők egyedi leképezési konfigurálást is használtak, annak érdekében, hogy az egyes hardverek képminősége közötti különbséget lehetőség szerint kiegyenlítsék. Az aktuális mód két grafikus vezérlőig skálázódik, és ami igazán érdekessé teszi, hogy nem követelmény két ugyanolyan VGA használata, csupán hasonló teljesítményű opciókra van szükség. Az Oxide szerint nagyjából 10-15%-os teljesítménykülönbség a megengedhető a párba kötött VGA-k szempontjából.

Ezzel valóra vált az a jóslat is, miszerint a DirectX 12 szempontjából dolgozhat együtt Radeon és GeForce. Ez persze nem biztos, hogy minden játékban így lesz, de a lehetőség adott, és az Oxide Games példával bizonyította a meglepő hatékonyságot.


AMD Radeon R9 Fury X és NVIDIA GeForce GTX 980 Ti együttműködés (forrás: AnandTech)

A fejlesztők ajánlása szerint Radeon és GeForce keverése esetén a legjobb teljesítmény eléréséért magát a kijelzőt a Radeonra kell kötni, annak érdekében, hogy ez legyen a vezérkártya. Bár a program multiadapter funkciója persze fordítva is tökéletesen üzemképes, de GeForce-ra kötött kijelzővel a tempóelőny nem lesz annyira nagy, illetve akár komolyabb lassulás is előfordulhat. Ezt egyébként az AnandTech tesztje is megerősíti.

Később érkezik még a Nitrous motorba más, alternatív multiadapter mód, amelyek megengedik a kettőnél több grafikus vezérlők összekötését is, illetve befogható lesz az IGP is a dedikált GPU, vagy akár GPU-k mellett.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés