Interaktív ray-tracing motort prezentált az NVIDIA

Hirdetés

Az NVIDIA a jelenleg is zajló SIGGRAPH 2009 kiállításon bemutatta az OptiX nevű interaktív ray-tracing motort, mely a professzionális grafikai megjelenítést kívánó iparágakban lehet a vállalatok segítségére. Az ősszel megjelenő rendszer előfutárát a zöldek már egy évvel korábban megjelentették, ám azóta az OptiX több másik motorral is kiegészült, melyek SceniX, CompleX és PhysX 64-bit néven futnak. A SceniX a teljes jelenet menedzseléséért felel, a CompleX a rendelkezésre álló erőforrások tökéletes kihasználását biztosítja, míg a PhysX 64-bit a valós időben számolt, rendkívül realisztikus fizikai szimulálást végzi.

A Quadro termékeken futtatható OptiX motor gyakorlatilag egy CUDA platformra épülő, programozható ray-tracing futószalagként fogható fel. Nagy előnye, hogy teljesen alkalmazásfüggetlen, a programozási nyelv szerepét pedig a C tölti be. Az NVIDIA szerint a rendszer rendkívül rugalmas felépítésű, így a fejlesztők az igényeknek megfelelően programozhatják, továbbá a feldolgozás is nagyon gyorsan megy végbe.

Természetesen a ray-tracingnek nagyon nagy az erőforrásigénye, így a jelenet komplexitásától és a felbontástól függően akár két csúcskategóriás Quadro FX 5800 kártyára is szükség lehet, sőt a komolyabb munkához és a nagyon komplex jelenetekhez még ennél is több kell, sokkal több. Ez a költségek szempontjából nagyon megterhelő, de jó eséllyel olcsóbban kijön, mint az eddig alkalmazott, többnyire általános számítási feladatokra tervezett rendszerek. Az NVIRT néven megjelenő interaktív ray-tracing csomagot a zöldek folyamatosan fejleszteni fogják, és a támogatásra is komoly figyelmet fordít majd a vállalat.

A napokban az NVIDIA bemutatta legújabb Quadro Plex megoldását, melyben két darab Quadro FX 5800 professzionális grafikus gyorsító kapott helyet 8 GB memóriával társítva. Az alapkiépítésben 10 750 dollárba kerülő termék már elérhető a zöldek OEM partnerein keresztül.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés