Az Intel dolgozik a hibás SSD sorozatának javításán

Két hete számoltunk be az Intel 320-as sorozatba tartozó SSD-inek hibájáról, melynek kapcsán a termékek kapacitása szabálytalan leállás, áramszünet, vagy szimplán a számítógép lefagyásának következtében 8 MB-osnak látszik, ami sajnos az összes tárolt adat elvesztésével is jár. Alan Frosty, a vállalat szóvivője elismerte a hiba létezését, és biztosította az érintetteket, hogy csupán egy szoftveres hibáról van szó, vagyis készül az új firmware, ami javítja a gondokat.

A hivatalosan „Bad Context 13x Error” névre keresztelt hiba az Intel állítása szerint csak nagyon kevés felhasználót érint, de az új firmware-t érdemes minden 320-as sorozatba tartozó SSD-t használó ügyfélnek telepíteni. Ha valaki már belefutott a hibába, és fontos adatokat tárolt a terméken, akkor fel kell vennie a gyártóval a kapcsolatot a tárolt adatok helyreállítása érdekében. Azok a felhasználók, akik számára a tárolt adatok pótolhatóak, helyreállíthatják a terméket az Intel SSD ToolBox szoftverrel, ám ilyenkor visszafordíthatatlanul odavész minden előzőleg tárolt információ, és egy teljesen üres, de legalább működő SSD lesz az eredmény.

Az Intel a javítás megérkezéséig azt javasolja, hogy a felhasználók semmilyen fontos adatot ne tároljanak az érintett termékeken, továbbá ügyeljenek arra, hogy a számítógép leállításának procedúrája az előírások szerint történjen. Sajnos az esetleges lefagyást nem lehet elkerülni, így a javítás megérkezéséig a termék használatának mellőzése a legbiztonságosabb megoldás. Alan Frosty, egyébként azt is jelezte, hogy a javított firmware már kész van, és jelenleg a tesztelési procedúra zajlik.

  • Kapcsolódó cégek:
  • Intel

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés