Bemutatkozott az új generációs PowerVR fejlesztés

Az Imagination Technologies legújabb GPU IP-iről az év elején írtunk először. Az új generációs Rogue architektúrára épülő, Series6 családba tartozó rendszerek a mai napon hivatalosan is bemutatkoztak, így a G6230 és G6430 jelzésű IP-k már licencelhetők bárki számára.

A Rogue architektúra az energiahatékonyságot és a nagyfokú skálázhatóságot helyezte előtérbe. A rendszer legérdekesebb része ugyanis, hogy a 100 GFLOPS-os tempóra képes alapkonfigurációról akár 1 TFLOPS fölé is skálázható az elméleti számítási teljesítmény. Ez persze a fogyasztásra is hatással lesz, de a lényeg, hogy kivitelezhető. Az alapokat tekintve nem meglepő, hogy az Imagination Technologies marad a TBDR, azaz a tile-based deferred rendering megvalósításnál, vagyis a rendszer próbálja a lehető legkevesebb felesleges számítást elvégezni, illetve spórolni a memória használatával. Ennek az a lényege, hogy a hardver előre elrendezni a háromszögeket, és csak azokkal számol, amelyik látszik. Természetesen a háromszögek rendezése bonyolult hardvert kíván, de a megcélzott piacon az alkalmazható memória mennyisége erősen limitált, így előnyösebb ez a koncepció.

A számításokat a Unified Shading Cluster (USC) fogja végezni, de azt még nem tudni, hogy maga az USC milyen felépítésű, ám az biztos, hogy két-két USC-hez tartozik egy-egy megosztott textúrázó blokk. A G6230 és a G6430 különbsége itt jön elő. Az előbbi fejlesztés ugyanis két USC-t tartalmaz egy textúrázó blokkal, míg az utóbbi négy USC-vel és két textúrázó blokkal rendelkezik. Sajnos az órajelekről nincs adat, de erről általában a licencelő dönt.

A Rogue architektúrára sematikus felépítése
A Rogue architektúrára sematikus felépítése [+]

A Series6 családba tartozó rendszerek érdekessége a tesszellátor, mely szintén a dizájn része lehet. Az Imagination Technologiestől megtudtuk, hogy az egyes IP-knek két variánsa lesz. Az egyik nem, míg a másik tartalmaz tesszellátort. Természetesen itt a Windows RT-re kell gondolni, ugyanis a Microsoft új operációs rendszerénél ez a funkció kihasználható, míg Androidon vagy iOS-en például nem, így a döntés a licencelő kezében van. Persze a tesszellátorral rendelkező IP is üzemképes Android vagy iOS alatt, csak éppen a beépített tesszellátor nem használható ki.

A Rogue architektúra rengeteg API-t kezel. A legfontosabb, hogy megoldott az OpenGL ES 3.0 és a DirectX 11 támogatása, de ez csak a kezdett, ugyanis az Imagination Technologies a teljes profilú OpenGL és OpenCL, a RenderScript és a DirectCompute 5.0-s felületekre is készít támogatást, sőt, utóbbinak hála a C++ AMP kezelése is megoldható. A vállalat ezen a ponton nagy reményeket fűz a GPU-s gyorsításhoz, ennek megfelelően teljes jogú tagként vesznek részt a nemrég létrehozott HSA alapítvány munkájába, és a Rogue architektúrára épülő termékek előnyt kovácsolhatnak a HSA-ból is, amelynek részleteiről a cég hamarosan beszámol.

Mivel a Rogue architektúra nagyon jól skálázható, így a most bemutatott G6230 és G6430 jelzésű IP-k csak a sorozat első fejlesztései. Hamarosan gyorsabb megoldások is érkezhetnek, arról azonban nincs pontos adat, hogy az USC tömbben maximum hány feldolgozó lehet.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés