APU13: az AMD felvázolta a Kaveri APU-t

Az AMD a mai megnyitotta az APU13-as rendezvényt, melynek első témája kapásból az érkező Kaveri APU volt. Erről a lapkáról viszonylag sokat lehetett már olvasni, de a hivatalos adatok birtokában a korábban leírtak végre megerősítést nyertek.

Hirdetés

A GlobalFoundries 28 nm-es gyártástechnológiáján készülő, asztali fronton Socket FM2+ tokozású Kaveri APU kétcsatornás memóriavezérlőjéhez két darab Steamroller modul, azaz hagyományos értelemben négy mag kapcsolódik, modulonként 2-2 MB-os L2 gyorsítótárral. Az IGP esetében sem volt titok, hogy a GCN architektúra legújabb verziójára épül és 8 darab CU található benne, ami 512 shader részelemet jelent. Emellett szintén ismert volt, hogy a lapka támogatja az AMD hUMA és hQ architektúráját, illetve a PCI Express 3.0-s interfészt, továbbá nyilván lehetett sejteni, hogy az UVD és a VCE egységek sem maradnak ki.


[+]

Hivatalos megerősítést nyert azonban az AMD TrueAudio rendszerének bevetése, mely elsődlegesen a játékhoz készült, de általánosabb célra is használható lesz, hiszen teljesen programozható blokkról van szó. A Kaveri APU TrueAudio hardvere egyébként megegyezik azzal az egységgel, amit az AMD Radeon R7 260X, illetve R9 290 és 290X VGA-k kaptak meg. Ez a rendszer egyébként már része az AMD egyik újszerű stratégiájának, ami az exkluzivitásra helyezi a hangsúlyt. Ennek lényege, hogy a vásárló az AMD hardverekkel olyan szolgáltatásokhoz jusson, amit máshol nem érhet el. Ennek megfelelően, ha a játékos nem rendelkezik a fentebb említett három kártya egyikével, akkor az eddig bejelentett Thief, a Murdered: Soul Suspect, a Lichdom, a Star Citizen és a Sonic & All-Stars Racing Transformed című alkotások fejlett hangzását csak a Kaveri APU-t birtokolva lehet előcsalogatni.


[+]

Természetesen a Mantle API is szóba került, melyről a vállalat az elkövetkező napokban többet is elárul, de nyilván a GCN architektúrára épülő IGP miatt a Kaveri APU-n is a leggyorsabb leképzővel futhatnak a Battlefield 4, a Thief és a Star Citizen című játékok.


[+]

A Battlefield 4 egyébként egy röpke demonstráció céljából előkerült, így a tervezett legerősebb Kaveri APU megmutathatta mit tud egy Intel Core i7-4770K és egy NVIDIA GeForce GT 630 párosa ellen. A teszt mindkét gépen Full HD-s felbontáson futott ismeretlen, de megegyező grafikai beállítások mellett, és a Kaveri APU 30 képkocka/másodperces átlagos sebességet ért el, míg a konkurens párosítás ennek a felére volt képes. Ráadásul AMD megemlítette, hogy a Mantle leképző mellett a Kaveri még ennél is gyorsabb lesz.


[+]

Az aktuális adatok szerint egyébként a legerősebb asztali Kaveri APU első körben az AMD A10-7850K lesz, aminek négy úgymond processzormagja 3,7 GHz-en üzemel, míg az IGP 512 darab shader részelemének órajele 720 MHz. Így jön ki az AMD által közölt 856 GFLOPS-os összesített teljesítmény. Természetesen a turbóra vonatkozó paraméterek még nem ismertek, de ha a lapkának működik a processzor és a grafikus része is, akkor a magasabb órajelek úgyis elérhetetlenek.

Az AMD elmondta, hogy a Kaveri APU szállítását még idén megkezdik, a tervezett kereskedelmi start pedig január közepe.

Jön az egységes fejlesztőkörnyezet

Az AMD a jövőre készülve a fejlesztőkörnyezeteket is modernizálja, így elkészült az APP SDK 2.9, illetve a Media SDK 1.0 béta. Előbbi alapvető újítása az OpenCV és a clMath könyvtárak támogatása GPU-s gyorsítás mellett, illetve a korábban bemutatott Bolt is végleges formát öltött. A Media SDK alapvetően egy új dolog, és lényegében egyszerűen kihasználhatóvá teszi az AMD termékekben található fixfunkciós hardveres blokkokat a különböző specializált feladatok gyorsítása szempontjából.

AMD Unified SDK és CodeXL AMD Unified SDK és CodeXL
AMD Unified SDK és CodeXL [+]

Mivel az APP SDK 2.9 és a Media SDK 1.0 béta bizonyos szempontból egymáshoz is kötődik, így az AMD létrehozta az úgynevezett Unified SDK-t, ami lényegében közös csomagban szállítja az előbbi bekezdésben megemlített fejlesztőeszközöket.

Mindezek mellett a heterogén módon történő programozáshoz kialakított CodeXL is elérte az 1.3-as verziót, és alapvető újdonsága a Java programnyelvre vonatkozó támogatás.

Hirdetés

Fotóznál vagy videóznál? Mutatjuk, melyik okostelefon mire való igazán!

PR Vásárlás előtt érdemes megnézni, mit kínálnak az aktuális telefonok, ha igazán ütős képeket vagy profi mozgóképeket szeretnénk készíteni.

  • Kapcsolódó cégek:
  • AMD

Azóta történt

Előzmények