Samsung NX200 - a terv folytatódik

Képminőség

A tetszetős dizájn és az érdekes szolgáltatások mellett természetesen a képminőségre is már nagyon kíváncsiak voltunk. Tesztünk során a Samsung NX200-at JPEG SuperFine+RAW és standard színtelítettség mellett használtuk Adobe RGB színtérben. Elkészítettük szokásos beltéri „zajos képeinket”, valamint lőttünk pár kültéri képmintának valót. Egyelőre nincs megfelelő RAW konvertáló szoftver ehhez a géphez, így csak a JPEG fényképek minőségéből tudunk kiindulni.

A zajszint vizsgálatához kikapcsoltunk mindenféle gépen belüli zajszűrést és a „Smart Range” (afféle dinamikatartomány-növelő) is off állásba került. A Samsung NX200 esetében ISO 3200-on és fölötte kezd láthatóvá válni a képminőség romlása. Ez nemcsak a megnövekedett kromatikus szemcsék számának növekedésében mutatkozik, hanem abban is, hogy a színvilág elmászik a kékes-zöldes felé. ISO 6400-on, majd ISO 12 800-on durvább lépcsőt ugrik a minőségromlás; véleményünk szerint ISO 3200 még teljesen vállalható, azonban a magasabb értékeket csak szükség esetén használjuk. A zajosodás jellege ISO 12 800-on ráadásul nem szemcsés, hanem foltos, tehát nehezebb dolgunk lesz az utólagos szűrésnél, és több részlet is vész oda.

Képmintáinkat elemezve azt vettük észre, hogy az NX200 színvilága standard beállítások mellett valahol a Leica X1 és a FujiFilm X100-nál látottak keveredése. A vörösek egyáltalán nincsenek túllőve, mint az a régebbi Samsung kompaktoknál szinte mindig látható volt, a kékek teltek, de egyfajta szürkés árnyalattal vannak megszelídítve. A zöld árnyalatai (legalábbis a kalibrált monitorunkon) teljesen élethűek. A fotók részletessége megfelelő, bár kicsit többet vártunk volna egy 20 MP-es szenzortól. Valószínűleg többféle objektívvel kellene megvizsgálni a helyzetet, hátha jobb és szebb eredményt látnánk például egy 85/1.4-től.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés