Megateszt: a GeForce3-tól a Radeon 9600-ig

3DMark 2001SE

A 3DMarkok közül azért esett a választásunk a 3DMark2001SE-re, mert a 3DMark03 a DirectX 9-es teszttel a gyengébb DirectX 9 kompatibilis videokártyákat jogosulatlan előnyhöz juttatta volna a "csak" DirectX 8-asokkal szemben, holott teljesítményben ez nem lenne igaz. Vegyünk például egy GeForce FX5200-ast, amelyen a DirectX 9-es teszt is lefut, és az is hozzáadódik a pontszámához, miközben egy GeForce4 Titanium videokártya a DirectX támogatáson kívül mindenhol jobb paraméterekkel rendelkezik, és valószínűleg mégis kevesebb vagy körülbelül azonos pontszámot kapna.

Lássuk az eredményeket először a script nélkül:

A versenyt a GeForce4 Ti4200 nyeri. Bármilyen meglepő is, de még a GeForce FX5600 Ultrát is "kenterbe veri". A Radeon 9600 Pro eredménye számunkra kicsit meglepő, hiszen a GeForce FX5600 non-Ultrát épp, hogy megelőzi, miközben technikai paramétereiben magasan veri azt. A GeForce FX5200 Ultra több, mint tízezer pontos eredménye nagyon meglepő volt, hiszen ez "csak" egy 5200-as kártya. A GeForce FX5200, illetve a Radeon 9100 64-bites verziója nagyon gyengén muzsikál; sajnos a felezett memória sávszélessége azonnal kifejti áldásos hatását. A Radeon 9600 non-Pro gyenge szereplése a Radeon 9500-hoz képest pedig a lassabb memóriával magyarázható.

Lássuk az Antidetector scripttel elért eredményeket!

A különbség tettenérhető, az összes GeForce kártya pontszáma láthatóan megcsappan, miközben az ATI kártyák pontszámai alig-alig változnak. A leglátványosabb csökkenést a GeForce FX 5600/Ultra éri el közel 21%-kal, miközben a legkevesebbet az nVidia kártyák közül a GeForce FX5200-asának 64-bites memóriával szerelt változata bukja - ez érthető is, hiszen az eleve kevésből nehéz lenne sokat elvenni...

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés