Heti okosság: Leképezők, WB, WiDi, 3D hang zoom
Tudástárunk a héten 4 darab friss anyaggal bővült!
Leképzők a játékokban (forward és deferred render)
A számítógépes grafika számítása során az egyik legfontosabb tényező az úgynevezett leképző (render). Ez a futószalag határozza meg az adott grafikus motorban, hogy a képszámítás pontosan hogyan is történjen. Régebben ez nagyon egyszerű volt, hiszen a VGA-k jórészt fixfunkciós egységekből álltak, de a shaderek bevezetésével, illetve a hardverek programozhatóságának fejlődésével egyre több alternatív út nyílt meg a fejlesztők előtt. A legnagyobb igény mindig is a fényforrások számának növelésére mutatkozott, hiszen a művészek így szabadabban dolgozhattak a játék dizájnján. A cél tehát egyszerűnek tűnik, de nagyon nem az, hiszen ott van a teljesítmény is, mint tényező.
A Leképzők a játékokban (forward és deferred render) bejegyzés folytatása ide kattintva olvasható!
A fehéregyensúly beállítása
Fényképezésnél nem csak az expozíciós értékek (záridő, rekeszérték, érzékenység), hanem a fehéregyensúly is fontos tényező. A modern fotómasinák már képesek viszonylag pontosan megítélni a témának megfelelő fehéregyensúlyt, de ha nem akarjuk a beállításokat az elektronikára bízni, akkor is többféle módon szólhatunk bele a képalkotásba. Az egyik ilyen módja a megfelelő fehéregyensúly választásnak az, ha RAW-ban fényképezünk (persze, ha támogatja ezt formátumot a gépünk) és utólag, az utómunka során állítjuk be a színhőmérsékletet.
A fehéregyensúly beállítása bejegyzés folytatása ide kattintva olvasható!
További új bejegyzések:
- 3D hang zoom: térhangzás LG módra;
- Intel Wireless Display (WiDi): vezeték nélküli kép- és hangátvitel, Intel módra.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!