SSD a VGA-n, SIM kártya a fürdőruhában, kijelző az objektíven

Érkezik az Uber utódja, gigagyárat nyitott a Tesla, elbocsátások a Microsoftnál.

Uber helyett jön más, vége a második negyedévnek

Hétvégén kivonult az országból az Uber, azonban nem kellett sokáig várni, hogy jöjjön valaki, aki megpróbálja betölteni a keletkezett űrt. A Taxify már egyszer megkörnyékezte Magyarországot, ám akkor nem, most viszont jönnek, az ígéret szerint a fővárosi taxikra vonatkozó szabályokat maradéktalanul betartva.

A megosztásalapú gazdaság (sharing economy) nem csak az utasszállítás területén jelenik meg, hazánkban is léteznek különböző kezdeményezések a lakásétteremtől a takarítószolgálaton át a csomagszállításig. Meglepő, de azt kell írnunk, hogy lenne mit tanulni Kínától, ahol a napokban hozták nyilvánosságra a még idén életbelépő törvénycsomagot, mely szabályozza és egyúttal támogatja is a viszonylag új üzleti modellre építő vállalkozások működési kereteit.

A Microsoft Imagine Cup döntőjében World Citizenship kategóriában harmadik helyezést szerzett a magyar fiatalokból álló InSimu, alkalmazásuk a döntőbírák szerint forradalmi változást hozhat az orvosi diagnosztikában.

A Vodafone okos bikinivel, bőrönddel és gyereksapkával igyekszik emberközelivé tenni a dolgok internetét, a nyári hőségben hőgutára gyanakodó olvasóink mindenképp ellenőrizzék, hogy nem vicc az UV-szenzort és SIM kártyát tartalmazó fürdőnadrág. A Magyar Mobiltárca Szövetség ennyire nem ment messze, ők NFC matricákat ragasztottak a felkapott szórakozóhelyekre és buszmegállókba. A cél, hogy az emberek használni kezdjék a rövid hatótávú kommunikáció adta lehetőségeket, melyek nem merülnek ki a PayPass bankkártyák használatában.

A Tesla megnyitotta a Gigafactory nevű gyárát, miközben a 930 ezer négyzetméteres komplexum 14 százaléka készült el eddig mindössze, és 2017-re is csak 31 százalékkal számolnak. Viszont a héten a Rosetta leszállóegységétől el kellett köszönnünk, a kutatók megszakították a kapcsolatot, így a gyár elkészültéről a Philae már biztosan nem értesül.

Viszont ha a Facebook tesz közzé egy információt, az 1,71 milliárd felhasználóhoz jut el, 1,13 milliárdhoz egy napon belül. Elég elképesztő számok ezek a nyilvánvalóan hamis/többszörös regisztrációk ellenére is. Nem véletlen, hogy a digitális hirdetési piacon két év alatt négy százalékot nyert, mostanra 12 százalékot tudhat magáénak Zuckerberg cége. A Google azért még sokkal vezet, 31 százalékkal és három hónap alatt összegyűlt 20,7 milliárdos bevétellel az elemzőket is meglepte a keresőóriás. A felhasználók örülnek a Családi Könyvtár bejelentésének, a fejlesztők viszont nem boldogok az egyszer kifizetett, majd maximum hat emberrel megosztható tartalmak miatt.

A Microsoft egy éven belül az eddig bejelentett 1850 emberen felül elbocsát még 2850-et, mert az nem sikerült betörnie az okostelefon-piacra. Ez jól látszik a negyedéves jelentésben is, de végre vége ennek is, a mostani az utolsó, hogy egyáltalán telefongyártásról kell beszámolnia a redmondiaknak.

A MinDig TV kínálata négy új csatornával bővül, szerencsére köztük van az Izaura TV is, de ha lenne még olyan ember az országban, aki nem kedveli a szappanoperákat, annak a közszolgálati sport, oktatási, kulturális és ismeretterjesztő műsorokat kínáló M5 HD, vagy a TV2 Csoport két, jelenleg meg nem nevezett csatornája áll majd rendelkezésre nyár végétől, illetve ősztől.

Az Oracle megpróbál tényezővé válni a felhőszolgáltatások piacán, ezért gond nélkül költött 9,3 milliárd dollárt a NetSuite akvizíciójára, aztán majd kiderül, hogy mennyire lehet behozni a több éves lemaradást külső segítséggel. Arra sem kell már sokat várni, hogy megtudjuk: mihez kezd a Verizon a Yahoo felvásárlása után, amiért pár éve még 40-50 milliárdot adott volna a Microsoft, most viszont 4,8-at adott érte az amerikai mobilszolgáltató.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés