Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • sanzi89

    addikt

    válasz Chaser #2 üzenetére

    És ezzel jogot is formál arra, hogy más ember egészségét rontsa, az életét megnehezítse és megrövidítse. Ha nincs mit enni, akkor is szabadon garázdálkodhat a kamrámban? :W

    Persze a konkrét intézkedést ennél lényegesen árnyaltabban kellene kidolgozni, de az elv a fenti, a levegő ugyanúgy az enyém is, mint a szomszédé aki traktorgumival fűt. Erre meg egyszerűen nincs joga. Nem szennyezheti a közös levegőt, a közös vízbázist, stb, stb.

    A magánközlekedést is nyugodtan lehet korlátozni. Mi indokolja azt, hogy egészséges emberek milliói egy másfél tonnás fém bödönnel közlekednek napi 10-20km-t? Az bringával 30 perc 1 óra, tömegközlekedés is van a világon. Ja, az büdös, meg fárasztó, meg egyébként is... Amíg ez a kivagyiság nem változik, semmi se fog változni.

    [ Szerkesztve ]

    "Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."

  • sanzi89

    addikt

    válasz Lauda #37 üzenetére

    Persze, ezt nem lehet egy tollvonással szabályozni, eldönteni. De törekedni kellene arra, hogy szabályozva legyen.
    Egy gyakorlati példát hoznék fel, ami csepp a tengerben, de ilyen cseppekre volna szerintem szükség. Ha autóval jársz a munkahelyedre, akkor kapsz törvényileg szabályozott kilométer pénzt. Ha busszal, akkor a bérletek - talán - 86%-át. Ha biciklivel vagy gyalog, akkor lópikulát. Pedig bőven kerékpárral járok munkába (napi 2x10km) amit a munkatársaim autóval és busszal tesznek meg. Ők ezért meg pénzt kapnak. WTF?

    Az ember maga azt tudja eldönteni, hogy az ő saját, szűk látómezeje alapján az az út indokolt vagy sem. Ezt is írtam a fenti kommentbe. Amíg valaki szerint teljesen jó indok, hogy pl. esik az eső, akkor autóval KELL járni, mert nincs más, addig én esőkabátot húzok. Amíg valaki szerint szintén tökéletesen jó indok, hogy pl. vennem kell két szatyornyi valamit a boltban, ezért autóval KELL mennem aznap, addig én két bringás táskába bepakolom ugyan azt. Szóval nem, az egyén nem tudja eldönteni, hogy az az út VALÓBAN indokolt-e vagy se. Az, hogy szerinte indokolt-e, azt igen. És úgy tűnik, hogy a kettő nem fedi egymást, ebből is van részben a probléma.

    [ Szerkesztve ]

    "Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."

  • sanzi89

    addikt

    válasz Lauda #58 üzenetére

    Teljesen igazad van amit írsz, az egyén szemszögéből ez abszolút érthető és reális igény. A probléma az, hogy az erőforrások végesek, az földön hét és fél milliárd ember akarja az általad leírt dolgokat és ez egyszerűen nem fér bele a "keretbe". Ez tény, ezen kár vitatkozni.
    A kérdés az, hogy mik azok a lépések amik megtehetők azért, hogy kisebb legyen egy ember ökológiai lábnyoma úgy, hogy az egyén még "élvezni tudja az életet".
    Például ha valaki nem annyira fázós és el van a 20 fokban egész télen - mint pl. én - akkor más területen megengedhet némi "luxust". Jelenleg ennek csak az egyén anyagi korlátai szabnak határt, az, hogy ez a környezetére milyen terhelést ad, és, hogy abba belefér-e azt senki nem veszi figyelembe. És ez az egyik alapvető probléma szerintem.

    "Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."

Új hozzászólás Aktív témák