Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Tizio

    tag

    Tapasztalatok összegzése.
    Idei év első negyedévében vásároltam egy Telenor Hipernet pro csomagot és mellé egy HUAWEI B593u-12 routert. (két év tarifa-hűséggel 8990Ft havidíj + akkor még fizetni is kellet a routerért kb: eredeti ár 20%-át)
    Mikor haza hoztam, egyből üzembe helyeztem, néhány perc alatt konfiguráltam és használtam az elég jónak mondható internet sebességet. Nagy valószínűséggel még nem működött az a rendszer ami arra hivatott hogy a tarifában foglalt adatmennyiséget ne lépje túl, mert a webes felületen megnézve mindig volt 29.4GB még fel nem használt adatkeret, és semmilyen, szolgáltatói felőli korlátozást nem tapasztaltam.
    Nagyából két hónap után eljött a tavasz, szépen kirügyeztek a fák és az addig 1-es jelerősség szaggatni kezdett, illetve házon belül meg is szűnt. Nosza gondoltam semmi gond van ezen külső antenna csatlakozó, megoldom én ezt hamar, vettem is egy 4G képes antennát fel is szereltem ami azóta is fent van a tetőn, és nem képes csatlakozni 4G-hez, de hogy miért még nem lehetett tudni.
    Ekkor kezdtem hívogatni a Telenor munkatársait problémámmal.
    Túl vagyok jó-néhány telefonos beszélgetésen a Telenor és a Mobilforce munkatársaival utóbbi egy külső cég akik a előző megbízásából külső antennák telepítésével is foglalkoznak.
    Nem volt egyszerű megétetni velük hogy mit is akarok én a HUAWEI B593u-12 készülékemmel és egy ISKRA P-22 LTE H-V mobil-internet antennámmal. Általános kérdések és válaszok hangzanak el, melyekből az ügyfélszolgálatosok mindig ezeket a hibákat szűrik le, hibás az eszköz, nem megfelelő az antenna, rosszul van a szoftver konfigurálva, válaszokat adják.
    Természetesen minden felvetet lehetőség ki lett vizsgálva, a router jó, az antenna jó, a szoftver beállításai is jónak bizonyultak.
    Na akkor mi lehet még a hiba? Sok, az interneten felelhető írást elolvastam, minek hatására azt gondoltam hogy a szoftver a probléma forrása, de mostanára azt kell mondanom hogy csak részben ami egy egyszerű darab dróttal orvosolható, mert hogy mai napi beszélgetésem a Telenor munkatársaival választ adott a hiba okára. Legelső próbálkozásaim közé tartozott amikor a két antenna negatív portját összekötöm és így bekapcsol a szoftverben a külső antenna, na ez nekem is sikerült mindjárt 4-5- jelerősségre ugrott a térerő, de annak ellenére nem volt internet. Van a routerben egy diagnosztikai rész és amikor azt futtatom, általában nincs ip+ dns a szolgáltató felől, de ha ezt nagyon gyorsan az antenna csatlakoztatásával egy-időben lefuttatom akkor viszont minden teszt sikeresen lefut majd kb 10mp elteltével látható a routeren hogy elveszíti az ip-t és visszavált belső antennára.
    És itt következik a lényeg, A Telenor 4G (LTE) hálózaton nem támogatja a külső antennával csatlakoztatott eszközöket, mint azt a hátér műszaki csoport ma értésemre adta, csak a 3G hálózaton engednek fel ilyen előbb leírt módon ha azt Mobilforce kft-nél megvásárolható (25000Ft) 3G antennával akarom megtenni, amelyet díjmentesen ők szerelnek fel.
    Nem tudom milyen módszerrel tudják kiszűrni a külső antenna jelenlétét de sajnos csak igazolni tudom valóban amint azzal együtt kísérelem meg a csatlakozást pillanatokon belül elveszti a szolgáltató felőli ip+dns páros vagy meg sem kapja.

    Sory kicsit hosszúra sikeredet.

    Város: Budaörs Tudnod kell, ha valami ingyen van, ott te vagy az áru!

Új hozzászólás Aktív témák