- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Itt az AOC új 280 Hz-es monitora
- Gaming notebook topik
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- Milyen TV-t vegyek?
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Alacsony profilú RX 6400 az ASRocktól
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Ősszel jönnek az új Intel chipek
Hirdetés
-
Slim profilos, vezetékmentes klaviatúrát újított be a Logitech
ph A G915 TKL mérsékeltebb vételárú leszármazottja végre megismerkedett a lubrikált kapcsolókkal és a csillapított készülékházzal.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Folytatódik a híres sorozat, érkezik a Farming Simulator 25
gp Idén ősszel visszatérhetünk a virtuális gazdálkodáshoz, novemberben debütál a legújabb epizód.
-
PROHARDVER!
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
válasz
enginev3.0 #47817 üzenetére
Érdekes kérdés, hogy tényleg elfelejtetted-e, vagy pont buherálták?
Amúgy autónál simán előfordulhat, hogy befeszít a kormányzár, így
nem akar a kulcs fordulni. El kell mozgatni a kormányt picit, úgy jó.Motornál ritkább, de le lehet úgy tenni (pechesen), hogy feszül...
-
DigitXT
félisten
válasz
Norbika88 #47913 üzenetére
Nem hiszem, hogy érdemes szétpörgetni a motort, amíg a váltónál fojtva van.
Szerk: persze, ha kivesznek minden fojtást, lehet értelme... Amúgy NEM fog
annyit forogni, mert nem (csak) elektronikus tiltás van rajta.Hanem ott van
az ennyit tud faktor.Nem tudom, miért érzem úgy, hogy Criton reloaded lesz.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz
andree04 #47929 üzenetére
Ha elolvasod a topikcímet, nem kifejezetten robogó fórum.
Valami furcsa oknál fogva a "kismotorosok" idecsapódtak,
a nagyrobogósok kiutáltattak, lol. Szóval ha rám hallgatsz,
azt csinálsz, amit akarsz. Ha szeretsz szerelni, cserélsz.
Gondolom jogsid van, ha rendszámos szopórollert veszel. -
DigitXT
félisten
-
DigitXT
félisten
Egyébként ha már 50-es: mi az 50-es Runner különös ismertetőjele?
Gondolom nem a dupla hátsó teló, meg a hatalmas légszűrőház...
(Írtam korábban, hogy szoktam látni fekete-sárgát, rendszám nélkül.) -
DigitXT
félisten
válasz
Tibroo #48043 üzenetére
Nem tudok. Talán a Madison még elég univerzális. Jobbára ugyanaz a kasztni,
125/150/180 (Yamaha) 200 (Piaggio?), 250 (Yamaha?), 400 (Morini) blokkal.
Csak azért kérdeztem, mert gyanúm szerint full illegál a csávó ohne rendszám,
de nyugodt szívvel jár a Runnerrel, hisz' van belőle 50-es: hátha nem szúrják ki.huszi.gyb: na igen, az a fránya ÉS.
(Alapból a 180-as Maja is 15 paci, de...)
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz
30z.Samu #48068 üzenetére
Ez nagyon durva! Nem szeretem a biciklistákat (a forgalomban), de ebben
az esetben szabályos volt és a buszsofőrnek a qrvaanyját: mire számított?
Hátulról jön: melléhúzza a soktonnás szart, leszorítja majd cserbenhagyja.Szerintem ezért nem csak ki kéne rúgni, hanem akár* le is csukhatnák.
Tőle simán meghalhatott volna a bringás az út szélén, a bordatöréseivel.*: max. felfüggesztik, mert "végeredményben" nem halt meg senki, csak...
ON: pont ezért tartom balesetveszélyesnek Budapesten a SMKP-kat, ami
TÉNYLEG az (megáll a tudomány 50 km/h körül és odáig is lassan jut el):
ez bicikli szint, s egy vehemensebb buszsofőr ugyanígy előzésbe kezdhet.A B125 azért is jó, mert egy 125-ös motor már simá(bba)n tartja a lépést a
forgalommal, és a tohonyább (átlag)autósokkal... (A műmájer BMW-sekkel
nem! De oda a 400 ccm is kevés. Ha nagy gázzal le akar gyorsulni, le tud.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Nem tudom, honnan vetted, hogy mutogatni szoktam, s legyorsulni próbálom.
Pont leszarom (én is): hadd menjen. Csak azért érdekes, hogy számítani kell rá!
Nem mindig te vagy a leggyorsabb (csak általában), tehát figyelni sávváltáskor is.Pont tegnap volt egy vicces eset, de az nem is bömbi volt, hanem "audista".
Nyomta neki, mint a barom, aztán gondolom csodálkozott, hogy jövök ~120-ig...
Persze nem vettem komolyan a dolgot, elfért. Megállt a pirosnál, a Kőérberkinél,
én meg jobbra el, és kedvesen (mint, amikor a vonat indul) integettem neki.Szerk: OFF... Nem működnek most a gombok, rányomtam, elküldtem, de nem
rakta be a tageket. Majd ránézek, mi lehet az oka, eddig nem csinálta. Chrome.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz
30z.Samu #48075 üzenetére
Neeem: hadd menjen az, aki GYORSABB a forgalomnál, és láthatóan frusztrált, tolakodik. A forgalom ritmusát kell tartani, az biztonságos (ill. motorosként néha jó, ha picit gyorsabb vagy, jobban észrevesznek, ha előzöl, mint ha mondjuk hosszú másodpercekre eltűnsz egy holttérben). Szerk: természetesen nem azt mondom, hogy ha 50-nel halad a forgalom, akkor 80-nal kell lenyomni gyorsan mindenkit...
Ha beállsz 40-es tempóra, és mindenki előzget, azzal magadat veszélyezteted. Menni kell 50-nel. De ha mindenki 60-nal megy, akkor menni kell 60-nal. Ha azt nem tudja a gép, akkor van cikornya.
Szerk: igen, 50-es motorral gázzal menekülni necces.
A fék/kitérés marad.
Ran örülök, ha megy 50-et
Akkor az klasszikus segédmotorkerékpár, sajnos. De legalább szabályos.
A modernebb (esetleg tuningolt) vasak simán elketyegnek 60-at, 70-et, azokkal
már lehet haladni is. Más kérdés, hogy mennyire vesznek vele komolyan.bogyo112: természetesen. Minden kategóriának megvannak a határai. Neked
egy faja kis 250-400 környéki csopper lenne az ideális. Ami a világból kimegy.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz
30z.Samu #48068 üzenetére
Friss hír a témában: kirúgják, nyomoznak stb. Ennyi.
Más kérdés, hogy a vége mi lesz a felelősségrevonásnak.
Szerk: mármint elítélik, felfüggesztett, ejnyebejnye, jogsi?[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz
underdark #48081 üzenetére
2T-ben leginkább sehogy, mert az keverékkel megy... Ha különolajozású,
akkor lehet benne olaj, de akkor sem cserélni kell, hanem elégetni benne.
Bár lehet, hogy ez marhaság, és le kell engedni, ha állt egy évet. (Majd a
2T szakik kijavítanak: nem volt sose' 2T mocim, a működése kb. világos.) -
DigitXT
félisten
válasz
underdark #48081 üzenetére
mennyibe fájna nekem egy szerelőnél?
Erre nem írtam, de szerintem itt az a "noname" mégiscsak fontos.
Milyen alkatrészt kell cserélni, az mennyire beszerezhető, milyen
árban, s egyáltalán elvállalja-e a szerelő a motor átnézését...
(Találkoztam már olyan szerelővel, aki kínai motort nem is vállalt.)Szerk: egyszerűbb lenne egy környékbeli szerelőt megkérdezni...
(Karbi eltömődhetett, azt csak ki kell pucolni, amúgy nem biztos,
hogy sok baja van a gépnek, ha az 1 éves leállítás előtt nem volt.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Konkrétan motorolajat írt.
Tacton legjobb tudomásom szerint felkapod a gépet,
és a fejed felett tartva kiöntöd belőle a használt hajtóműolajat. (Úgy 3-4 évente?)
Maján van leeresztőcsavarja, a Madisonon is... De nem éves szinten cserélendő.#48086: magának keveri össze
Pont azért nincs leeresztő, mert úgyis elégeted, tehát utántöltéssel mindig friss.[ Szerkesztve ]
-
-
DigitXT
félisten
válasz
30z.Samu #48185 üzenetére
Nekem meg a gép gyári papírjaiból derült ki, hogy a 125/50-nek vett gép jó lesz
150/50-nek is.Na ez ugye még egy lépcsővel növelte volna a regadóját (anno
vmi 80-100K-ra), ha papírozásra került volna a sor: így inkább lemondtam róla...
Mármint a gépről. Így lett a Maja: arra is 130K körül volt a rendszám, de ez van.Régen volt, igaz se volt.
Szerk: azóta vágom, hogy a szívatója volt rossz.
Meg kapott némileg emelt fényű izzót, amivel a műszakin is virított (ahogy kell).(A xenonról már nem is beszélve, mert az már elég rég nem volt benne, LOL...)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz
30z.Samu #48195 üzenetére
Úgy, hogy ugyanaz a kereskedő, aki 300-zért "rámsózta", 150-ért beszámította (!)
a Majába.* A VÁM-ossal telefonon beszéltem. Szóval még nem élesedett a dolog:
Mondjuk személyesen enyhén ciki lett volna, hogy akkor most erre rendszámot.*: volt némi "értékvesztése" a motornak 1 év alatt, nem? Az is tanulópénz volt...
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz
30z.Samu #48214 üzenetére
Én meg "eltévedtem" az M2-n éjnek évadján a baromi baromi sűrű ködben.
Nem tudom, mit csináltam volna, ha nincs a xenon.Mikor lekapcsoltam
a dolgokat, persze életveszély volt megállni. De az útról már letakarodtam:
telefon a helyszín pontosítására (régi 2), GPS élesítése + 5 perc csapatás.Élmény volt, na!
Azért az nem semmi, hogy minden egyszerre sz*rik be.
Madison egyelőre megvan (kopp-kopp), de a 6,1-es fogyi egy picit erős volt.
(Oké, lehet benne mérési hiba, mert az előző 4,1 meg nagyon optimista...) -
DigitXT
félisten
válasz
szőröscica #48223 üzenetére
Ennyi erővel (tempóra mész) vegyél rendes motort, és felejtsd el a P+R-t.
-
DigitXT
félisten
válasz
szőröscica #48226 üzenetére
Az ugye megvan, hogy motorozni nem egészen olyan, mint beülni az autóba?
Fel szoktak öltözni védőfelszerelésbe (nem öltöny), és az extra idő: nem tudom,
hova 50 perc az út, meg mivel, de ha motorral 20 perc lenne, én arra váltanék.
Budapesten belül amúgy igen gyors tud lenni a motor. Buszsáv, sorok közt, stb.Ilyen 1,5 km-re nem nagyon ülnék motorra, ahogy 700 méterre sem veszem elő.
10 p séta még jót is tesz... Megértem, hogy nem akarsz tökölni! Nagyrobogóval
rajt-cél győzelem? Ha esetleg jogsi a kérdés: B125-öt csinálsz occóért - 125 4T.
Azzal legalább nem lesz büdös füstös az öltönyöd* (bocs a 2T fanoktól, de...).
*: meg a protektoringed meg a többi, amit az ember ilyenkor fel szokott venni.
-
DigitXT
félisten
válasz
szőröscica #48228 üzenetére
Kb. 20 kili az egész? Én nem raknám le a motort, ha már ráültem, reggel,
csak a cégnél. 20 percnél nem lehet több ez az út, főleg ha van buszsáv.
125-től nem kell félni. Érdemes megcsinálni. Nyilván: tapasztalat nélkül
jobb az óvatosság: egy egészséges félelem nem árt... (Majd átalakul.)
Nekem BKV-val hasonló útidőm van. Motorral nettó 15 perc. Öltözéssel
kb. 20. Magyarán fél órával többet alhatok, este meg jut másra is idő.
Ja és minden percét élvezem, már ezért megéri bemenni: motorozhatok!Nyilván vannak vadbarmok. Figyelni kell rájuk. Te is lehetsz az. Arra is...
Mikor a 40-nel tötymörgők közt átszúrod 50-60-nal, biztos megutálnak.
De odaérhetsz, ahova menni akartál. Ha van pici hely, nincs dugó.Szerk: nem bőrruhára kell gondolni. De 1-2 protektor, kesztyű, sisak, és
tuti elmegy 2-3 perc csak az öltözködéssel. Majd P+R-nél vissza? Brr...[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Mondjuk azóta (hogy a kompresszió kinyomta a hengerfejtömítést) én nem
mentem vele, de lehet, hogy huszi motort is cserélt benne?! 4T 125 a Tact?
Akkor azért megy olyan jól, most már mindent értek!Viccen kívül nekem
is tetszett a ketyere, csak a méreteimhez képest nagyon picike volt...Szerk: meg hát egy 400-asról átülni egy 50-esre, nyilván más élmény azért.Eltömődés a karbiban okozhat fuldoklást. De nem véletlenszerűen, mert az
nem jellemző, hogy bemegy a kosz, kijön a kosz, bemegy a kosz, kijön.....
Nekem hosszú (több hónap) pihenő után a Maja volt kis gázra "bizonytalan".
Aztán "kijáratódott" belőle ez a torpanás. Később (sokkal később!) vmi sz*r
benzintől eldugult, na, azután kellett neki egy alapos karburátor pucolás.
Azóta semmi.Már motorikusan. A szíjam elnyíródása hosszú történet.
A bejáratós gyertya amúgy csak poén volt, ha esetleg valaki rá akar ugrani.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
koolytalan reakciókat kapok majd a 4T hangra
Őszintén megmondva, én semmi hangját nem hallottam a Tactnak. Elektromos.
Jó, mondjuk lehet, hogy nem pont a 4Road mellett kellett volna hallgatóznom.halk, kiegyensúlyozott, zen kertet idéző 2T
Így van.40-50-nél olyan, mint ha baromi keményen bringáznál (szélzaj), csak
nem izzadsz. Van egy feelingje na.Amikor voltunk gokartozni, akkor próbáltam.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Nehéz elképzelni, de tkp. bármi lehet. Ki kéne kapni a vacakoló izzót, hátha
csak cserére szorul. Olyankor meg úgyis látod a csatit, hogy egyben van-e.
(Azért egy izzócsere miatt nem vinném szerelőhöz. Ez nem űrtechnológia.)Nekem a kábel volt kontaktos, amikor diszkózott. Jó 2 éve, a műszaki előtt.
Közvetlen a vizsga előtt vettem észre, mázli, hogy a vizsgán pont ment.
Utána persze kicseréltem a kábelt. (Meg persze visszaraktam a xenont.)
-
DigitXT
félisten
válasz
Bati0501 #48672 üzenetére
Minden kategória vizsgáján kötelező a kabát és a csizma is.
Utóbbit mondjuk robogósok kevésbé szokták hordani, tehát
lehet, inkább kölcsönbe érdemes beszerezni... Magas szárú
cipőt/bakancsot is elfogadnak, csak a bokát fedje rendesen.Kabáton nem spórolnék: protektor kell, ha perec van. Hűvös
időben meg jó a szél- és vízállóság. Gerincvédő sem árt, ill.
a térdvédő is ajánlott. Pláne egy FXR-en, ami megy, mint a
disznó: kis okosítással ~80-ig majd' úgy, mint a 400-asom! -
DigitXT
félisten
válasz
30z.Samu #48689 üzenetére
Egy 50-es váltóson megszokod a kuplung-/váltókezelést, utána B125 vizsgán
röhögve átmész a váltós 125-össel, pótóra nélkül, ha amúgy közlekedni tudsz.
Viszont kérdés, hogy le akarod-e korlátozni magad 125-re? Pont a B125 miatt
ez a kategória népszerűbb, keresettebb, így drágább is lett... 150/180/250 stb.
gépeket szinte olcsóbb megvenni és üzemeltetni (miközben jobban haladnak).
Ezekre már A2 kell, igaz, s életkorhoz kötöttek ezek a kategóriák. De HA éppen
nem akadály ez számodra, hát csinálj egyből korlátlant. (Az egy életre szól.)
Ui: szomszéd topikban pont ugyanezt fejtegettem... Nem szentírás: vélemény.
-
DigitXT
félisten
válasz
30z.Samu #48692 üzenetére
Váltós 125-ösön meg szétváltogatod az agyad (ha haladni akarsz).
Városba nem kifejezetten előny... Ide egy 125-ös robesz ajánlott.
De motoros élményt nem nagyon nyújt. Megy, teszi a dolgát: ennyi.Ha van A2 jogsid, akkor akár egy 180-as Majestyvel éveket elvagy.
Csak azért hozom példának, mert épp van egy eladóm, LOL: ~4 év,
közel 16000 km budapesti használat után azt mondom "kinőttem".
Amúgy vevőm is van, nem hirdetem, de ezeket 300K-ért simán...
Ezt már arra reflektálva, hogy 4-500K alatt semmi jó nem kapható.Ha esetleg országút, "túrázás", kétszemélyes használat a prioritás,
oda min. 250, de inkább 300/400 ccm az ajánlott. (Ez is vélemény.) -
DigitXT
félisten
válasz
szmissz #48697 üzenetére
Te most az enyémet kérdezed, vagy a többi 300K-ért árultat?
Utóbbiakról fogalmam sincs, előbbire viszont perszehogy rá lehet
borítani egy 100-ast: nagyjából már meg is tettem. (Eladás előtt.)
Leendő tulaja lassan már ott tart, hogy 200K-ból lesz jó kis gépe.
De hogy egy kicsit humorizáljak is rajta, uis sírva vigad a magyar:
Hitler a motorszerelésről...
Azóta már megoldódott persze a gond, de a videó most is vicces.De hagyjuk is: 6-8 éves gépre is rá lehet csattintani egy 100-ast,
ha azzal a hozzáállással mész neki, hogy akkor rögtön mindent
lecserélnél rajta. Akkor máris nem 4-500K-ba van, hanem 5-600!A végtelenségig lehet fokozni: befecskendező megint egy sztori!
Főleg egy 6-8 éves gépben. Ha megmakkan, b*szhatod, drága...Aki igazán megbízható első tulajos, bla-bla gépet akar, az megy
a szalonba és ad érte 1,5 MFt-ot. Ha feltesszük, hogy egy ilyen
gépre nem kell már költeni (a kötelező szervizeken kívül!), akkor
akár még meg is érheti a mutatvány. Vagy tényleg "első tulajos"
nem import/garantáltan nem visszatekert, max. 1-2 éves motort,
jó áron. Azon felül kb. minden lutri: 6-8 év, te jó ég! Ugyan.
6 évesen vettem, és úgy volt, szar, ahogy - nem évjárat! Állapot.De ha jól emlékszem, pont te voltál, aki besétáltál a szalonba...
Akkor jónak magyarázom. Valójában nem emlékeztem: kereső.
Visszaolvasva röhej, hogy egy 0 km-es géppel is lehet problem.
Új hozzászólás Aktív témák
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Itt az AOC új 280 Hz-es monitora
- Politika
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- A Huawei sportlaborjában edzettünk
- Gaming notebook topik
- BYD Atto 3 menetpróba
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Cipő topic
- További aktív témák...