- Házimozi belépő szinten
- Gaming notebook topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen processzort vegyek?
- Háromféle processzor is része lesz a Core 200 sorozatnak
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Videós, mozgóképes topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 3***(X) "Zen 2" (AM4)
- Riasztó topik
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
iPaden is vége az App Store monopóliumának
ma Ősztől lehet alternatív alkalmazásboltból telepíteni az EU tagállamaiban.
-
Megbírságolták a Razert a Zephyr maszkok miatt
ph A cég elég olcsón megússza az ügyfelei félrevezetését, de az üdvözlendő, hogy az Egyesült Államok hatóságai nem siklottak el az ügy felett.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
kolosanyi
veterán
Sziasztok!
Nyáron, diplomaosztó után a család segít hozzájutnom az első autómhoz. Korán vagyok még, de el szeretnék kezdeni nézelődni, hogy rendesen körüljárjam a témát. Használt, minél olcsóbb aztóra lenne szükségem, amit könnyű fenntartani. Nem kell semmi extra, guruljon és legyen megbízható. A csavar annyi az egészben, hogy 195 centi vagyok és 115 kg, tehát a Swift meg hasonló méretű kocsikban nem férek el rendesen. Az még hagyján, hogy a lábammal trükközni kell, hogy beférjen a kormány alá, de a fejem átalában a tetőt eléri ha kihúzom magam, ami egyrészt veszélyes, másrészt kényelmetlen. Létezik olyan autó, amiben magas ember is elfér, de teljesíti a fenti kritériumokat? Merre kezdjek nézelődni szerintetek?
-
kolosanyi
veterán
válasz tboy93 #96806 üzenetére
Hát ez a baj, a lehető legolcsóbb ajánlatok érdekelnének. Fél misi fölé csak nagyon indokolt esetben mennénk és akkor is minimálisan csak. A kategória mindegy, dizájn, márka stb nem érdekel, csak vigyen el A-ból B-be minden nap és tényleg férjek el benne. A megbízhatóság fontos, mert olyan munkakörben leszek, hogy elvileg 0-24-ben riasztható leszek és ki kell érnem a helyszínre hamar, amibe nem fér bele, hogy nem indul a kocsi. Nem nagyon értek az autókhoz, úgyhogy ötletem sincs, mit érdemes nézni.
-
kolosanyi
veterán
válasz Kornel #96808 üzenetére
Egyszer vezettem, de nem emlékszem már rá, hogy mekkora volt. Köszi a tippet, meg fogom nézni.
(#96809) tboy93
Köszi neked is. Az a 10 centi pont annyit számít amúgy, hogy épp ne férjek el mondjuk a bátyám Swiftjében. Annyi a szerencsém, hogy nem a pocakom, hanem az izomzatom miatt vagyok 115 kg, így ha a lábamat behajtogatom a kormányhoz valahogy, akkor nagy kínlódva elférek az említett kocsiban, vagy anyám régi Corollájában, de ugye az utastér nekem alacsony. -
kolosanyi
veterán
válasz parandroid #96815 üzenetére
Fene gondolná, hogy abban nagy hely van. Megnézem, köszi.
-
kolosanyi
veterán
Sziasztok!
Jártam már itt korábban, akkor kaptam is sok hasznos tanácsot autóvásárlás témában. Azóta annyi történt, hogy lediplomáztam nyáron, július elseje óta dolgozom és diplomaosztóra megörököltem bátyám '94-es ötajtós Swiftjét. Most csináltattam meg rá a műszakit. Az az elgondolásom, hogy maximum jövő nyárig használom, aztán eladom és az addig spórolt pénzből veszek egy használt autót. Olyat, ami az igényeimnek megfelel. Kezdő autóknak elmegy a Swift, de nekem sajnos kevés amit nyújtani tud. Tehát akkor vissza az elejére, milyen autó is kell nekem? Nem prémium, nem presztízs, egyszerű megbízható közlekedési eszköz kell pár extrával, ami manapság már alapnak mondható. Ilyen az ABS, a vezető- és utasoldali légzsák, klíma és egy távirányítású központi zár. Főleg városi, használat, havi 1-2 balatoni út a nyaralóba (50 km), illetve alkalomszerűen fővárosi utak (200 km).
Most jön a fekete leves, 195 centi vagyok, 15 éve sportolok, így kevés autóban férek el jól. Kritikus pontok közé a fejtér, a lábtér, illetve a kormány magassága. A jelenlegi Swiftemben a kormány a térdeim között van és a fejem súrolja a plafont, kivéve ha elfektetem az ülést a B oszlop mögé. Amikhez volt eddig szerencsém és említést érdemel:
- G Astra: nem rossz kocsi, viszonylag olcsó, a fenntartása sem költséges, a kényelem szódával elmegy
- Suzuki SX4: alapvetően nem rossz, tűrhetően elférek benne, de mögém ne akarjon beülni senki, a kopogós műanyagok nem tetszenek, viszont az 1,6-os motor egész jól viszi az autót, 4 személlyel, csomagokkal simán tartotta a 150-et autópályán, gyorsulni is gyorsul, viszont a kilátás rémes, sok a holttér
- 2-es Punto: elég picike, de egyébként aranyos kisautó, ha egy picit nagyobb lenne...
- Grande Punto: ez már sokkal kényelmesebb, de még mindig hozzáér a térdem a kormányhoz, akárhogy is állítom
- III-as és IV-es Polo: meglepően kényelmesek elöl, de mögém nem fér be senki, nem vagyok VW párti, drága és az alkatrész árak is lehetnének kedvezőbbek
- C Corsa: a kisautók egyik meglepetése, kifejezetten tetszik
- Zafira: nagyon kényelmes, de nem fog meg, pedig ebben úgy elférek, mint kevés más autóban
- Mondeo MK3: szuper autó, de pazarlásnak érezném városba
- Focus MK2: nem rossz, de ez kicsit drága nekem
- Renault Megane (második generáció): nagyon szűk utastér, egyébként szimpatikus lenne
- Renault Scenic: kényelmes, de tartok a megbízhatóságtól, illetve nem túl szép
- Nissan Pathfinder: egyszer lesz egy ekkora SUV-om, nagyon bejönEzek közül a Suzukit, az Astrát és a 2-es Puntot vezettem hosszabb távon, a többi csak üléspróba szintjén volt. Gondolkodom a G Astrán, szívesen vennék egy láncos hajtású 1,4-est, de elég kevés eladó van, inkább az 1,6-osokat hirdetik, az annyira nem jön be. Mi a véleményetek, illetve mit tudtok még ajánlani alternatívának?
-
kolosanyi
veterán
válasz Tsebacsi #119045 üzenetére
Igen, ez az elsődleges. Úgy tapasztaltam, hogy a VW, Ford, Opel gépekben eleve jobban elférek, mint a többiben, amihez eddig közöm volt. Egyelőre csak barátnőmmel ketten autóznánk, legtöbbet városban, ezért is tartom túlzásnak a Mondeot.
(#119046) rbalint88
A Passat szintén ugyanez. Nem volt hozzá még szerencsém, de városba szerintem túl nagy.(#119047) Declare
Az I-es Octaviát probáltam, ott nem állítható elég magasra a kormány és eléri a térdem. -
kolosanyi
veterán
válasz rbalint88 #119056 üzenetére
Akkor inkább a Golf, az Audi nekem túl drága. Mármint fenntartani. De egyébként mondom, a G Astra egész tűrhető volt hosszabb távon is. Előnye, hogy rengeteget eladtak belőle és egész fiatal példányokat ki lehet fogni jó áron. Van vele tapasztalat a topikban? Érdemes számításba venni?
-
kolosanyi
veterán
Ez az A4-es miért lehet ilyen olcsó? Jó állapotúnak tűnik.
-
kolosanyi
veterán
válasz runner 125 #119137 üzenetére
Jól van na, nem ismerem az Audikat. Mindenesetre azt hittem drágábbak ezek.
Erről mit kell tudni egyébként? Érdemes ilyeneket nézegetni?
(#119138) Gergőke88
A Swiftem '94-es és 86 ezer van benne. Igaz, átfordult már vagy kétszer, de az nem számít...[ Szerkesztve ]
-
kolosanyi
veterán
válasz footy #119141 üzenetére
Hangsúlyozom, nekem nem vezetési élmény kell, hanem közlekedési eszköz. Szabályokat betartva autózok, nem előzgetek bukkanón meg kanyarban, a motortól annyit várok el, hogy képes legyen 130-as autópálya tempóra. Nekem egy alap motor is megfelel, amennyiben képes erre. A klíma hiánya viszont ezt az autót kizárja, ellenben a típus felkeltette az érdeklődésem.
-
kolosanyi
veterán
-
kolosanyi
veterán
válasz akos727 #119148 üzenetére
Ritkán megyek pályára, szóval nem gáz ha olyankor kicsit többet forog, többet eszik. Párhavonta csak, akkor is egy Kaposvár-Budapest útról van szó. Gondolom azért nem vállalhatatlan ez a motor se. De igazából egyelőre csak gondolkodom, meg felmérem, hogy milyen a környéken a piac. Annyit én is tudok, hogy nem futott teljesítményt meg évjáratot, hanem állapotot kell nézni használt autónál, konkrét típust meg nem néztem ki, férjek el benne elöl, ennyi. A fenti A4 a klíma miatt esik ki, meg nyilván meg kéne nézni élőben is, mert a hirdetés egy dolog.
-
kolosanyi
veterán
válasz roberto211 #119159 üzenetére
Igen, el is vagyok ilyen menetdinamikával. Viccen kívül.
Nem vagyok Audi fan, sőt igazából a három nagy német nem szimpatikus a tipikus hazai vevőkör miatt, tisztelet a kivételnek. A G Astra tetszik, vezettem is már, szerintem jó átlagautó. Pénzem éppenséggel lenne a szervizelésre egy régebbi Audi esetén is, de ha nem muszáj, nem fizetek többet a presztízs márkáért. Ha lenne klíma a Swiftben meg 15 centivel alacsonyabb lennék, nem is akarnám lecserélni.
Ha meg annyi pénzem lenne, hogy nem számít a költség egyáltalán, akkor vennék egy XC90-est. A szakmámból adódóan sokra értékelem a biztonságot. Na meg bírom is a SUV-okat.
(#119162) tresh
Nem vagyok francia ellenes, viszont abszolút nincs tapasztalatom velük. A családom a japán autó szindrómában szenved, minden szar, ami francia vagy olasz. Ehhez képest a bátyám egy 2-es Puntot használ minden nap Budapesten és szuper kis kocsi. Annyi, hogy ő alacsonyabb 6 centivel, ahol ő még pont elfér, én már nem. Visszatérve a Meganera, a második generációs nekem nagyon szűk, elöl is a tetőkárpitba nyomódik a fejem. Az első generációs is ilyen pici? -
kolosanyi
veterán
válasz kalmanchris #119171 üzenetére
Keresztapám most vett például új Vitarát, ő konkrétan Suzuki rajongó. Most viccen kívül, én nem láttam még ilyen szintű márkafanatizmust.
(#119172) g4bb3r
Köszönöm neked is a segítséget. -
kolosanyi
veterán
válasz roberto211 #119177 üzenetére
Jó, hát nincs ezzel gond, mindenki azt vesz, ami tetszik neki. Csak az a gáz, amikor a családi beszélgetések alkalmával mindig az ő választását kell dicsérni, a Suzuki a legjobb a világon, minden más futottak még kategória maximum, a francia meg egyenesen atomjaira porlad, amint beleülsz, az olasz meg... Abból csak a pizza meg a kávé a jó. Különben is ne akarjak más autót, mert a Swift ideális első autó. Nem érti meg, hogy 60 km-en fizikai fájdalmat okoz már a vezetés, mert nagyon hátra kell dönteni az ülést, hogy ne verjem be a fejem egy kátyúnál a tetőbe. Mindig van más szempont is, mint az övé, de ezt nem veszi figyelembe.
-
kolosanyi
veterán
válasz kalmanchris #119188 üzenetére
4,2 milláért vehetett volna mást is, de neki ez kellett. Mondjuk a Vitara az egy jó autó.
__________________
Más. Unalmamban irreleváns használt autó hirdetéseket nézek. Ezt figyeljétek: Lada 2110, 2000-res évjárat, garantált 18.000 km-el. Biztos valami vidéki bácsié lehetett, újonnan amúgy is inkább ők vettek Ladát akkor már. Amennyiben persze nem kamu, de el tudom képzelni, hogy igaz.
-
kolosanyi
veterán
Pécsen vagyok, idefele jövet végig egy új E350 CDI mögött autóztam. Tök nyugodtan csordogált a sásdi úton, egy elegáns német úriember vezette (legalábbis a rendszám alapján). Szép az az autó.
-
kolosanyi
veterán
válasz vbarbara715 #119259 üzenetére
Igen, de nekem bejön. Mondjuk kisgyerek korom óta tetszenek a Mercedesek, de nem az a "hűdemenőautó" érzés fog el ha meglátok egyet, hanem amolyan tiszteletteljes érzés. Nagyon elegáns autónak tartom őket, sokkal jobban tetszik az egész márka, mint a másik két nagy német. Persze nem fogok olyat venni, mert max egy régi lelakott példányt tudnék csak megvenni ami egy pénznyelő lenne. Bár cimbinek van egy nagyon szép állapotú W124-ese és az a mai napig remek gép. Mondtam is neki, hogy megveszem, de nem adja el.
-
kolosanyi
veterán
Az új Ladákról tud valaki valamit? Elvileg december elején lehet majd kapni pár modellt, de a Vesta majd csak jövőre lesz kapható. Árak érdekelnének, de erről is olvasni mindenfélét. Szvsz a Dacia alá kell árazniuk ha akarnak valamit a piacon.
-
kolosanyi
veterán
Találtam egy ígéretesnek tűnő Renault Lagunát: link. 1,6 szívó benzin, ilyet keresek. Nem erős, nem is lesz dinamikus egy ekkora autóval, de az én igényeimnek megfelel. Valószínűleg költeni kell majd rá, esetleg lehetnek elektronikai hibák, viszont ha a fő részek rendben vannak, jó vétel lehet. Mit gondoltok?
Esetleg tapasztalt Renault tulajoktól kérdezném, mik a típushibák, mire érdemes odafigyelni? Szerelőt persze viszek magammal a megtekintésre.
-
kolosanyi
veterán
Megnéztem a Lagunát. Eleve ott kezdődött, hogy alig bírtuk megtalálni a kerekedést, aztán egy tipikus fabódés, drótkerítéses, lehangoló telephelyre érkeztünk. Kijött egy hiperpigmentált nepper széles mosollyal. Nem látom az autót, meg lehet nézni? Meg, a szomszéd sufni javítóban van, kilukadt a kipufogó. Áthozták, szörnyű hangja volt, lógott az egész kipufogó. Rozsdás kerékjératok, küszöbök, lötyögő, nyikorgó, kiült ülés, agyonkopott kárpit, foszladozó kormány, lukas váltószoknya, a váltógomb annyira kopott, hogy ilyet még nem láttam. Látta rajtam a nepper, hogy nem tetszik, elkezdte dicsérni, hogy ennyi pénzért nincs ám jobb, mondom köszönöm szépen, aztán eljöttünk. Nagyon gáz volt élőben, pedig a hirdetés alapján jó is lehetett volna.
Viszont nem vagyok megelégedve az autó méreteivel sem, szóval ez a típus kilőve. Hosszú, széles, az rendben van, de nem annyira magas, mint amennyire nekem kéne, a kormány nem állítható elég magasra, a térdeim között van, illetve a szélvédő is alacsonyan van. Tovább kell keresnem...
-
kolosanyi
veterán
Ismerős meghirdette a Poloját, jól karbantartott autó. Ilyenben ültem, elöl nagy a hely, elférek, mögém mondjuk nem ül senki olyankor. Szerintem jól járnék vele. Szerintetek?
-
kolosanyi
veterán
válasz fi:zi'k #119569 üzenetére
Úgy, hogy nem az autó hossza határozza meg azt, hogy milyen a vezetési pozíció. Viccen kívül. Ez a délelőtt megtekintett Laguna nagyon hosszú, de nem lehet eléggé leengedni az ülést, illetve elég magasra állítani a kormányt. A VW konzern autói meg az Opelek voltak eddig a legjobbak, azokban elég jól be lehet állítani az ülést is meg a kormányt is. Például ültem múltkor egy Saab 9-3-asban és pici volt, rogton utána átültem egy C Corsába és sokkal jobban magamra tudtam szabni a vezetőülést, jól elfértem benne. A nepper is csak lesett, nem értette ő se.
-
kolosanyi
veterán
Szerintetek érdemes megnézni ezt a sokat futott, de karbantartott, lekérdezhető szerviztörténetű Vectrát? Jobban bízom a magas futásteljesítményt őszintén bevalló tulajokban, mint az óratekergetős sunyi alakokban.
-
kolosanyi
veterán
válasz Integrale #119623 üzenetére
Vectrában még nem ültem, de nekem nem a hossza volt a szűk keresztmetszet a Lagunának sem, hátul meg nem szempont jelenleg. Azt tudom, hogy G Astrában, illetve C Corsában nagyon jól magamra tudom állítani a kormányt és nem kell spárgáznom, hogy a kormány alatt hozzáférjek a pedálokhoz. Szerintem ezt a szintet minimum hozza a Vectra is. Meg fogom nézni azt hiszem.
-
kolosanyi
veterán
Nem jött össze a Vectra, két tulajjal is beszéltem, a márkaszervizes átvizsgálás hallatára agresszívvá váltak és elküldtek a francba. Holnap megnézem az AAA-T, úgyis közel van. Ez meg túl szép, hogy igaz legyen, de ha az lenne, megvenném azonnal.
-
kolosanyi
veterán
válasz Bull Boss #119657 üzenetére
Passz, nehéz megmondani ezekről a képekről.
(#119658) Morris
De, majd még én kérek elnézést, mert még akarok nézni egy autót.
Nem baj, nem muszáj nekem nála elkölteni a pénzem. (Egyébként az a hirdető nem volt elérhető, másik kettőről van szó.)(#119660) Qru
Én se hallottam még jót róluk, de ha másért nem, legalább azért megér egy kiruccanást, mert rengeteg autójuk van, meg tudok nézni olyan modelleket, amiket eddig nem.[ Szerkesztve ]
-
kolosanyi
veterán
Igen, én is ilyeneket hallottam, de ha már itt vagyok, akkor megnézem őket.
(#119666) Integrale
Nem feltétlenül, inkább úgy mondnám, hogy olyan, amiben jól be tudom állítani az üléspozíciót. Miattam lehet egy Corsa is, vagy egy Polo, mert ezekben komolyan jól elférek a volánnál. Az, hogy mögém nem tudnak beülni nem érdekel, de én üljek kényelmesen. Az Accentet nem ismerem, van náluk több olyan is, ki kell próbálni majd. Azt már leszűrtem, hogy nem feltétlenül függ össze az autó mérete azzal, hogy mennyire férek el a vezetőülésben, erre jó példa az első generációs Laguna. Baromi hosszú és széles, de mégse éreztem jól magam, a kormány a térdeim között volt. Ugyanígy a Saab 9-3, I-es Octavia, Volvo S40, első és második Avensis, Xsara Picasso, Ford Ranger (céges, szinte vezetni se tudom) stb. Ezt csak úgy lehet eldönteni, hogy beülök még több autóba, aztán kipróbálom. Szerintem inkább az lehet a lényeg, hogy az ergonómiánál mennyire gondoltak a magasabb emberekre, nem az, hogy mekkora a tengelytáv. -
-
kolosanyi
veterán
válasz Kornel #119673 üzenetére
Erről van szó. Ezt a szerviz is megerősítette telefonon keresztül. Nem tudom mit csinálnak ennyiért, de az elmondásuk szerint másfél-két órás művelet.
-
kolosanyi
veterán
válasz stickermajom #119713 üzenetére
Ez nekem elég is lett volna amúgy, mert korrekt volt a hirdetés. Ha tényleg olyan jó lett volna az autó ahogy a hirdető mondta, akkor bevállalta volna az átvizsgálást, pláne, hogy semmi extra koltséget nem jelentett volna és 5 percnyire volt a szerviz a címtől, tehát még utazni se kellett volna. De ez van, ezt nem bánom, adja el annak, akinek tudja. Szerelővel való átnézetés nélkül nem veszek autót, ha a fején porog is az eladó.
-
kolosanyi
veterán
Na hát most jovok az AAA-tól. Ennyi tákolt roncsot egy helyen még nem láttam. Fél milla kornyékén siralmas állapotú kocsik vannak csak. Horpadt, rozsdás, javítgatott másszínü elemek, olajtócsák az autók alatt, csálé kerekek stb. Volt egy fapados Logan 700-ért, ami jó állapotú volt, illetve egy Almera 850-ért, abba be is ültem, tényleg jó autó, de ennyit nem szánok rá. Olyan 1,1-1,3 kozott, de inkább 1,5 felett viszont már bőven lehet válogatni, van választék a jobbnál jobb autókból. 10 km autózást megért, de nem tőlük fogok autót venni.
Viszont barátnőm mondja, hogy kollégéjénak a nagyapja épp árulja az F Astráját. Azt kell tudni róla, hogy 81 éves, idén már nem kapta meg a jogsit, az autó meg nem kell senkinek a családból, ezért adják el. Nem tudom mikori, a pontos km óra állást se tudta elmondani az illető, de azt tudja, hogy a bácsi nagyon vigyázott rá, télen nem használta, garázsban tartotta, nyáron is csak vásárolni meg a szőlőbe járt vele. Egy kék, full fapados Astra, van benne egy kazettás magnó és ennyi. Szerintetek megér egy megnézést? Vezettem olyat egyszer, de nem sok minden maradt meg bennem, csak a lotyogő váltó. Mekkora a Swifthez képest? Kényelmesebb autó? Ha igen, akkor esetleg átmeneti megoldásként benevezek rá, aztán majd később veszek komolyabb autót.
-
kolosanyi
veterán
válasz fi:zi'k #119734 üzenetére
Tudom milyen, édesanyám béka Corollájában sincs klíma és az is valami padlizsán vagy milyen színű.
(#119735) peterkeT
Nem szalon állapotot vártam el, de tényleg lehangoló a kínálat ilyen áron. Naivan azt gondoltam, hogy ennyiért kapni műszakilag korrekt állapotú autót egy-két parkolási sérüléssel meg esetleg apróbb hibákkal, mint például kiégett visszajelzők, kopott utastér. Ezt természetesen arra alapoztam, hogy a hirdetésekben nagyon patentül néznek ki ezek az autók, de a valóság mást mutat.Az F Astra vs. régi Swift tekintetében köszönöm a leírást, biztos megnézem az autót majd.
(#119736) bitpork
Az a vicc, hogy - és most senkinek nem akarok a zsebében turkálni - nekem itthoni viszonylatban, főleg pályakezdőhöz képest elég korrekt fizetésem van. El se tudom képzelni, hogy egy minimálbért kereső család hogy tartja fenn magát. Valószínűleg most nem itt koptatja a billentyűzetet, hanem épp a második műszakot kezdi valahol...[ Szerkesztve ]
-
kolosanyi
veterán
válasz Gergőke88 #119756 üzenetére
Most egyelőre megnézem az Astrát meg egy másik ismerős hirdet egy 2002-es Polo Classicot comfortline kivitelben, azt is megnézem. Utóbbi nagyon tetszene, ott alap volt az ülésmagasság és a kormány állítás, ráadásul tág határok között, elég jól ülök a volánnál. Csak haza kéne már jutnom Pécelről, mert ez a negyedik hete, hogy munkanapokon itt ülök továbbképzésen.
Mindenestre köszönöm a tippet, nem tudtam erről a funkcióról.
Új hozzászólás Aktív témák
- Steam, GOG, Epic Store, Humble Store, Xbox PC Game Pass, Origin Access, uPlay+, Apple Arcade felhasználók barátságos izgulós topikja
- Házimozi belépő szinten
- BestBuy topik
- Gaming notebook topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Napelem
- Milyen processzort vegyek?
- Formula-1 humoros
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen