- GoPro Topic
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Milyen asztali médialejátszót?
- Mini PC
- Fél tucat Core Ultra CPU jöhet az asztali piacra
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- AMD APU (AM4 és AM5) topik
- 8 TB-ig nyújtózkodik a SanDisk asztali SSD-je
- Hivatalosan is reagált a Core CPU-k stabilitási gondjáira az Intel
- TCL LCD és LED TV-k
Hirdetés
-
Van, ahol lesz összecsomagolt Disney+ és Max
it A Disney és a Warner Bros Discovery elsőként az USA-ban csomagolja össze a Disney+, a Hulu és a Max szolgáltatásokat.
-
Android és iOS rendszerekre érkezik a Sonic Rumble
gp A május végére tervezett zárt bétára már lehet jelentkezni a hivatalos oldalon.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
Új hozzászólás Aktív témák
-
Stauffenberg
nagyúr
Én is tartottam már ki Oly 45mm 1.8-al 1/2 záridőt, de az ilyesmi inkább már olyan példa, ami pont az IBIS-t reklámozó katalógusadatok igazolására jó csak. Mármint nem egy ilyen állandó jelleggel reprodukálható eredmény, hacsak nem idegsebész vagy, ennek megfelelően biztos kézzel.
Szerintem ezeknek a mai IBIS-eknek valahol 3-4 EV körül van a reális teljesítménye, amit tényleg hozható run & gun lövöldözés közben. Felette már rohamosan nő a hibaarány.
-
Stauffenberg
nagyúr
"De ha biztosra akarok menni, akkor én is tolok inkább egy hármas-négyes sorozatot, vagy nem megyek 4 FÉ fölé, ahogy írod is."
De van amikor egyszerűen nem engedheted meg, hogy ott szüttyögj egy sorozattal, hogy biztosan legyen közte olyan, ami rendesen ki van tartva. A 3-4 fényértéknyi kitartás még aránylag oké minden körülmények között, de az 5-5,5 már akkora hibaszázalékot jelent, hogy az már csak a nagyon türelmeseknek és a katalógusadatoktól ájuldozóknak való.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Speeedfire #92213 üzenetére
Az IBIS-ek hatékonyságát a reciprok szabályban idealizált záridőhöz képest adják meg (egyes gyártók még azt is leírják, hogy a katalógus adatot milyen objektívvel (gyújtótávolság) kell érteni).
Nálam egy ekv. 80-90mm objektívnél valahol 1/8 körül van az a záridő, ami még simaliba a G80 IBIS mellett, az 1/4 vagy 1/2 is még kitartható, de ezekben már érezhetően romlik a hibaarány.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz zsiga_667 #92245 üzenetére
Azért ezek az újabb Contemporary és Art sorozatú Sigmák betyárosan jók, nem csak ahhoz képest amit 10-15 éve csináltak a mainstream gyártók üvegeinek másolásával, hanem abszolút értékben is. A Contemporary sorozat meg aztán kifejezetten versenyképesen is van árazva.
Én például simán venném a Sigma 16mm f1.4-et az Oly 17mm f1.2 helyett, persze kompromisszumosabb olyan értelemben, hogy építési minőségben az Oly lehagyja, kicsit nagyobb is a Sigma, de konkrétan 310 ezer forinttal olcsóbb is egyben. Mennyi minden fér még bele csak az árkülönbözetbe...
-
Stauffenberg
nagyúr
Egyelőre a 4K átállással is eléggé kezdetleges állapotban vagyunk, az egy dolog, hogy ma már 200k alatt kapsz 4K TV-t, meg a csapból is 4K-ban folynak az influencerek pofázós videói, de a 8K-nak már elég nehezen látom értelmét consumer környezetben.
Még a 4K-nak is asztali monitor és/vagy kellően nagy TV esetén, vagy projektorral látom értelmét.
A 8K meg már az a szint, ami inkább egy IMAX vászonra kívánkozik (vagy orvosi leletező monitorba, tudományos területre, hi-res fotó feldolgozáshoz, ilyesmi). De ugye az iparnak el kell hitetnie veled, hogy szükséged van a 8K-ra, mert nekik nem éri meg erre fejleszteni, hogy a piacuk egy szűk réteg legyen csak.
Már előre sajnálom az esküvősöket, akik horror pénzeket boríthatnak majd 100 TB-nyi SSD-re, új szuperdrága memóriakártyákra, hogy legyen hol tárolni az irdatlan adatmennyiséget (amit írni-olvasni is tudni kell kellő sávszéllel), nem beszélve a PC fejlesztésről, új vázról, mert a párnak nem is kell a munkád, ha nem 8K-ban szállítasz, mert neki 8K kell és kész. Emlékszem egy esküvővideós barátom ugyanezzel szívott, amikor terjedni kezdett a 4K, igazából a flagship mobilokon kívül máshol még alig volt 4K rögzítésre alkalmas consumer kamera, monitorok és TV-k is horror árban voltak (még az EIZO vagy az NEC sem árult például 4K monitort), de a párok egyre többször cöccögtek, hogy nekik 4K kell. Aztán nem volt elég persze beruházni egy 4K videóra már alkalmas kamerába, kellett PC-t fejleszteni, sok-sok extra tárhellyel, memóriakártyákkal is felkészülni és így tovább.
Elég lesz 1-2 generációnyi iPhone meg Samsung flagship ami már tudja a 8K-t és a párok is követelni fogják. Dehát tudja a telefonom is, a te nagy géped miért nem?
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Stauffenberg #92268 üzenetére
Most még erről azért eszembe jut egy eset (nem vagyok sem esküvő videós, sem fotós), egy barátom rokonának nagyon-nagyon kellett valaki, aki levideózza a ceremóniát és csinál utána a vacsoráról is pár fotót. Megkért adjak elég baráti árat nekik, majd kárpótol valamivel.
A vőlegénnyel voltam kapcsolatban, aki a nagyon komolyan baráti árra is húzta a száját. Megkérdezte nem tudom-e kevésbé profira csinálni a videót, úgy olcsóbb-e. Próbáltam az értésére adni, hogy az ott töltött időm és a vágással és a fotók feldolgozásával eltelt munkaórák számítanak, meg van az oda-vissza útnak is költsége, megcsinálhatom szarul is, de az ugyanannyiba kerül.
De csak akadékoskodott pár nappal később a telefonban, aztán a végén már lehúzta a megrendelésből a fotózást, elég lenne csak a ceremóniát felvenni videóra. Jön a kérdés, hogy úgy mennyibe kerül, hogy ha nem csinálok semmit, csak egy állványra teszem a gépet és fix helyről megy a videózás. Mondom semmibe, ezt egy betanított majom is megcsinálja ingyen. Már nagyon nem volt türelmem az emberhez. Ezen kicsit felhőkölt, látszólag leesett neki, hogy már túlzás amit művel, de abban maradtunk, hogy megyek és videózok (1 kamera fixen állványról + 1 kamerával megyek körbe, templomi + polgári, aztán haza).Végül az esküvő előtt 1 nappal felhívott, hogy lemondja az egészet, mert az unokaöccse most vett egy új gépet (valami random kompakt volt), amiben már van 4K videó és mivel én csak FHD-t adnék le, az unokaöccse videója biztosan szebb lesz, mert az már 4K. Ráb*sztam a telefont és megkértem a barátomat, hogy bár tisztelem mindenki rokonait annyira, hogy ne minősítsem őket, de soha többé ne kérjen tőlem ilyen szívességet...
-
Stauffenberg
nagyúr
Azt nem tudom, de nem hiszem, pont azért kérte a barátom, hogy adjak nagyon baráti árat a rokonainak, mert nem voltak annyira eleresztve, de azért így is a töredékében volt mérhető a teljes költségvetésnek. Ingyen, csak útiköltségért azért mégsem vállalhattam be.
Nem mondom, néha nagyon el tudnak szállni a dolgok az esküvőkön, ide értve a helyszínt, kaját, ceremóniát, lakodalmat, fotóst, videóst is (jártam olyanon vendégként, aminek a költségvetése a 10 milliót súrolta). De szerintem azzal sincs baj, ha valakinek nincs elég pénze egy egész videós stábra, meg műteremmel kitelepülő fotósra, csak ingyen munkáért ne kuncsorogjon legalább.
-
Stauffenberg
nagyúr
A felvetésem nem arról szólt, hogy holt tart most vagy a közeljövőben a filmipar és a mozigépészet, hanem hova lenne való a 8K. Azért van még pár tökös régivágású gyerek, mint Christopher Nolan, aki csak megcsinált egy Dunkirköt és tényleg hisz még abban, hogy az IMAX nem csak a 3D szemüvegben bámult gumiruhás repkedő emberekről szólhat. Szintén ő mondta, hogy a 8K fogja majd közelíteni élményben az analóg IMAX formátumot.
Persze kár, hogy igazi IMAX vetítéshez legalább Bécsig kell utazni.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz t72killer #92321 üzenetére
Én azt gondolom, hogy ha nem jön egy merőben új szenzor MFT-re a belépő szintig lecsúsztatott fasza PDAF-el, tovább reszelt érzékenységgel és dinamikával, akkor ez a rendszer alaposan le fog maradni még az APS-C formátum mögött is.
Pár évvel ezelőttig azért látni lehetett, hogy az FF - APS-C - MFT szenzorok között aránylag azonos távolság volt a párhuzamos fejlesztésekkel, de így az MFT nagyon le fog maradni.
Az én vágyam meg igazából egy új szenzoros, PDAF-es Pana GX8 folytatás lenne (a GX9 nem az és már nincs is haladó rangefinder gépe a Panának). Azt hiszem egy olyannal elvolnék még egy jó darabig.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz peppe79 #92325 üzenetére
Hát látod ebben nincs tapasztalatom, én csak pár hónapja vettem saját MFT kamerát (G80) és előtte is csak bérelt GH vázakkal videózgattam. Bár azért a Panasonicból ki tudom nézni, hogy van elég gyártási tapasztalata komoly igénybevételre szánt pro kamerák terén, így talán az Olympusnál tartósabbak (de ugye ez csak elmélet, aki huzamosabb ideje a rendszerben van talán megmondja a frankót).
---
Más: Most hozta meg a futár a Pana 25mm f/1.7-et, eddig kerülgettük egymást, meg elvoltam a többi üveggel, de tegnap úgy keltem fel, hogy kell egy fényerős "ötvenes". Az utolsó darabra csaptam le az extrémnél, amúgy azt nézem, hogy elég szépen megy felfele az ára, ahogy egyre nagyobb a készlethiány belőle. Én még a baráti 57k áron hoztam el (ami mivel céges számlára vettem inkább 45k, ezért sem néztem a használt piacot), de a nagyobb fotós boltoknál már inkább 67k körül jár és így is sok helyen már csak rendelésre érhető el.
Nem tudom érdekel-e bárkit pár tesztfotó , hiszen akit eddig is érdekelt ez az objektív annak már megvan. De majd még tesztelgetem. Leginkább arra vagyok kíváncsi, hogy mennyi élesség nyerhető a Constant Preview bekapcsolásával.
-
Stauffenberg
nagyúr
"Az utolsó mondatodat nem igazán értem. Ott mire gondolsz?"
A 25mm /1.7-nél a tesztek szerint erősen jelentkezik a szférikus aberrációból eredő focus shift. Ez azt jelenti, hogy a fókusz síkja nem ugyanoda fog esni f/1.7-en, mint mondjuk f/2.8-on vagy f/4-en (ez a hiba optikai design kérdése, egészen drága pro grade Canon, Nikon objektívekkel is megesik).
Ugye ez az AF objektívek elmúlt 40 évben bevett általános gyakorlatában probléma, hiszen fókuszáláshoz a váz ugrasztja a rekeszt nyitott állapotba, hogy könnyebb dolga legyen. Az f/1.7-en beállított fókusz viszont nem lesz jó f/4-hez, végeredményben a kép esetleg lágyabb lesz a kelleténél. Ezért nyígták tele anno a fórumokat azzal a felhasználók, hogy ez egy szar objektív, mert front focus hibát produkál CDAF mellett is (ami hát eleve hülyeség), de sokan egyszerűen csak leírták, hogy f/4-en túl lágy.
A Constant Preview (Pana vázakon így hívják) viszont mindig a beállított rekeszen dolgoztatja az AF-et (amíg van elég fény). Túl sok teszt nincs erről a neten, egy Youtube videót láttam pár hónapja róla, abban elég meggyőző volt a különbség.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz t72killer #92329 üzenetére
Igazság szerint én már láttam annyi mindent, hogy nem merek kinyilatkoztatásokat tenni arról, hogy egyik vagy másik márka a strapabíróbb. Mire egy-egy típusról kiderül, hogyan bírja hosszabb távon, már elavul.
Anno az Olympus OM sorozata az analóg időkben elpusztíthatatlan volt, talán csak a direkt belépő szintűnek szánt (mármint az OM sorozatba) OM-10-es volt egy kicsi gyengébb (ja, hát akkor is így jelölték már). Szóval nem mondhatom, hogy az Olympus nem tud igazán időtálló gépet gyártani ha akar, de azóta a világ is nagyot változott.Panának volt nemrég olyan akciója, hogy 5 év garanciát adott... persze nem sokkal azután rajtolt az akció, hogy megvettem teljesen újonnan a G80-at. Így járni is tudni kell.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz t72killer #92333 üzenetére
"Fotógépből nem, de laptopból találkoztam már működő 20évessel."
Nekem a legrégebbi gépem egy 1949-től gyártott Zeiss Ikon Nettar II 518/16, azt hiszem az én konkrét példányom 1952-es gyártás. Patika állapotban van, egy szétszedés és friss műszerolaj nem ártana neki, de egyébként nem csak gyönyörű gyűjtői állapotban van, de működik is. Ez volt a korszak olcsó tömeggépe. Igaz ebben minden mechanikus, még fénymérője sincs.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz mpierre #92337 üzenetére
Rám ugyanígy lestek, amikor az első Fujifilm X MILC-emmel mentem ki. Még ismerősök is azt kérdezgették milyen filmet töltöttem bele. Ez a hatás persze mára már erősen alább hagyott, pont ezért egy mai gépre hasonlító SLR-el már észre sem vesznek. Emelni kell a tétet, harmonika kihuzatos középformátum kell a feltűnéshez.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz #04331520 #92349 üzenetére
Melóra sosem vennék vakon, kipróbálás nélkül gépet. De amúgy nem lehetetlen a felsorolt témákban normálisan alkotni a GX80-nal.
De az időjárásállóság miatt szerintem a G80 kevésbé kompromisszumos kültéri gép, mint a GX80 és kezelőszervekkel is sokkal gazdagabban el van látva.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Lassú Víz #92353 üzenetére
Ez így van, legyél tisztában a piacod elvárásaival. De mondjuk aki "lifestyle" fotókat készít instára/webre travel, food, beauty témában (csak egy példa), az bőven megtalálja a számításait egy GX80-nal is akár.
A dupla kártyahely jogos, de ha van egy OTG kátyaolvasód, még mobilra/tabletre is gyakran tudsz backupot készíteni. Én így szoktam ha csak a G80 van nálam (amit én is csak a saját szórakoztatásomra vettem, nem munkára), korlátlan mobilnet mellett mehet rögtön a Lightroom szinkron is felhőbe.
-
Stauffenberg
nagyúr
A mobil app át tudja húzni a RAW-t is? Nem sokat próbálgattam, hamar feladtam, szerintem botrány béna és ellenintuitív a Panasonic alkalmazása, lassú és nyögvenyelős a csatlakoztatás is.
Eleve attól kifaszolok, hogy az app indításakor rögtön feljön egy homokórázó popup, hogy éppen keresi a kapcsolatot, de ez az esetek 100%-ban nem talál semmit, akkor sem ha korábban már párosított eszközök keresik egymást, ezért már eleve a popup is azt írja, hogy léccike zárd be az üzenetet (WTF?) és manuálisan keresd meg egy másik menüben a kamera SSID-t (WTF?). Akkor egyáltalán mi a bánatért kell feldobni, főleg miért kell 20 másodpercig kötelezően, bezárhatatlanul kerestetni vele kamerát, ha aztán feljön egy üzenet, hogy nem is így kell, hanem egy másik menüben manuálisan? Ha a kamerán belül a kapcsolódást kiválasztva konkrétan megadod az eszközt amivel párosítani akarod, akkor sem megy, csak ha telefonon manuálisan csatlakozom a gép Wi-Fi-jéhez.
Jó oké, ezt megcsinálod, aztán elkezded áthúzni a fotókat, ki is írja, hogy RAW + Jpeg, de másolásnál csak a Jpeg jön át, sehol nem találtam beállítást arra, hogy a RAW-t is áthúzza.
A távvezérléssel sem vagyok kibékülve. Ha a gépen bármilyen gombot megnyomok, akkor felugrik egy fél kijelzőt eltakaró popup üzenet (biztonság kedvéért elsötétülő háttérrel), hogy éppen a géppel babrálás történik, köszönöm, én csinálom, tudok róla. Ennek biztosan örülnek azok, akiknek a kijelző nem szembefordítható, de a mobilt használnák vakupapucsba rakva képernyőnek (jó a G80-on ez nem téma, de ez az app van minden másra is). Az expozíciós beállítások piszkálása sem olyan egyszerű, mondjuk csavarod az ISO-t és erre feljön egy külön menü, amit nem a beállítani kívánt értékre rányomással, hanem a telefon saját kilépés/visszalépés gombjával lehet eltüntetni. Meg vannak olyan gombok kipakolva, amikről fingom sincs mit csinálnak, az app sem árulja el mire jó (például az ugráló ember gombról fogalmam sincs mire jó, feljön vele egy újabb popup és valaminek az érzékenységét lehet állítani benne 1 és 5 között), sem elnevezése nincs a funkciónak, sem pedig leírása.
Hogy aztán még szarul is néz ki és a 8 évvel ezelőtti kifejezetten gázos Android kezelőfelületét veszi alapul a UI, az meg már egy külön történet, nem érdekelne ha legalább működne rendesen, de egy rakás hasmenés az egész.
A Fuji alkalmazására is sokan köpnek savat, de a Panasonic simán alulmúlja szerintem.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
Én eddig akárhány gyártó mobilos appját próbáltam, mind valahol az "ehh... elmegy" és a "rakás szar" között ingadozott. Pedig amúgy ha lassítani akarják a piacvesztést a mobilokkal szemben, már réges rég rá kellett volna feküdni erre a témára.
Az ember bármilyen appot (naptár, chat, social, to-do, stb) használ a telefonján, akár iOS, akár Android esetén azért már egy pár éve elértünk arra a pontra, hogy ezek nem tudnak nagyon szarul kinézni, elég a fejlesztőknek kész SDK-ból dolgoznia.
Aztán jön a szerencsétlen mobilfotós, aki végre vesz egy kicsit is komolyabb gépet azzal az ígérettel, hogy majd a mobillal párosítva gyakorlatilag annak a meghosszabbításaként használhatja és találkozik egy teljesen alternatív valósággal, ami nem csak olyan mellbevágóan ronda, mintha Windows 10-en futtatnál egy 1998-as szoftvert, de még szarul is működik.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz peppe79 #92371 üzenetére
Még nem volt időm kipróbálni, tegnap meló után gondoltam belevetem magam a városba, de pont olyan pudingfos idő volt, amit már nem szoktak szeretni a nem időjárásálló objektívek (meg amúgy f/1.7 ide vagy oda, olyan sötét volt már este 5-kor a vastag felhőzet miatt, hogy inkább hagytam). Azt azért megerősítem, hogy az AF baromi gyors vele, 20mm f/1.7 tulajok ha mást nem is, de ezt a részét joggal irigyelhetik tőle.
(#92368) vakablak93: Mivel volt/van Fuji vázam is, ismerem az ottani appot, nekem messze nem volt ennyire szörnyű élmény. Onnan azt a funkciót hiányolom csak, hogy a gépen tudtam lapozni Transfer módban a fotókat és az Ok-t megnyomva már küldte is át. RAW-t az sem tudott küldeni, de hát az amúgy is Fuji... érted na.
(#92372) Újgyerek: Ennyiért még garis használatan is meg lehet venni az alap GX80 kitet. Ha ez a gép kell tanulni, akkor vedd meg így, nem állt meg a világ.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz peppe79 #92380 üzenetére
Ahogy nézem a mintaboltból nem lehet tesztre kihozni Oly 25mm 1.8-at, pedig megnéztem volna azt is.
Amúgy az Oly verzió jobb, sok tesztet átfutottam. De nekem ez a saroktól-sarokig élesség dolog nem sokat számít. Nyitva a Pana 25mm 1.7 a sarkok fele gyorsan lágyul, bőven kell rajta rekeszelni. De én nem tájképelek vagy épületfotózok túl sokat.
Főleg utcai fotóhoz és portré/modell témákhoz vettem (utóbbira van egy Oly 45mm 1.8-am is).
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz MrChris #92394 üzenetére
Ja, ha szembefordítható LCD és normális IBIS kell, akkor a legolcsóbb opció sajnos a G80. Mondjuk nem tudom mennyiért mennek ezek használtan, legutóbb 200k-ért láttam a 12-60mm kitben még garis példányt.
Csak váz talán kifogható a 150-es keretből de azon már biztosan nem lesz gari.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz MrChris #92396 üzenetére
Én nézegettem az árakat az irányjelzőn pár hete, ez a kombó eléggé alatta volt ezek szerint az általános áraknak, nem biztos, hogy ebből indulnék ki. Mondjuk a magyar használt piac annyira kicsi, hogy elég egy fecske, aki áron alul ad el egy szettet, aztán akik lemaradtak majd a többi eladónál is kisírják azt az árat. HA-n is előfordul a hirdetések széttrolkodása, hogy "de két hete volt itt egy másik gép, ami sokkal olcsóbb volt, át akarsz b*szni mindenkit a túlárazott szaroddal".
Pont azért nézegettem, mert elgondolkoztam már a cserén (másik rendszerre), de mindig oda lyukadok ki, hogy bármit vennék helyette (korlátok közé szorított ráfizetéssel), nem kapnék annyival többet. Az IBIS kell nekem (vagy legyenek barátságos áron OIS üvegek a rendszerben), Fujinál ez egy mostohán kezelt terület, az f/2-es fixek amúgy tök jók, de nincs OIS, X-H1 kivételével IBIS sem, Sony esetén meg az A6600 egyrészt még nem kapható, de drága is, használtan már A7 III csíphető ennyiért, de akkor meg ugye az lenne a problémám az FF rendszerrel, hogy összességében még drágább, még nagyobb, még nehezebb. Régi, videó alatt szarrá melegedős Sony-t meg nem akarok venni, meg az új A7 III idején bejött színkezelésre is igényt tartanék.
Szóval egyelőre maradok a seggemen a G80-nal.
(#92403) Oly-Service: Köszi, nem ebből a listából néztem mit lehet kihozni, a tedd próbára oldalon a termékeket listázva nincs ott a 25mm f/1.8, ezt érthettem félre. Amint kicsit több időm lesz, szerintem élek a lehetőséggel.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz t72killer #92410 üzenetére
Én a régebbi 16 megapixeles MFT szenzorhoz mérem, ami a G80-ban is van, elvégre erről lenne a váltás. Az 1 EV előny mellett ott van még a PDAF és szélesebb dinamika is, meg egy kicsi előrelépés DOF mosodában (kb ebben a fontossági sorrendben).
De közben itt meg van IBIS elérhető áron, meg fényerős-pici-könnyű-aránylag olcsó objektívek.
Még maradok MFT-n, ha az ember nem tudja sziklaszilárdan, hogy rendszert kell váltani, akkor tök felesleges ugrálni. Az tény, hogy az FF lenne az igazi előrelépés sok téren, de sok hátránya is van. Ezért lenne jó arany középút az APS-C, de nem látom most azt a rendszert, ahova mozdulni lenne érdemes.
-
Stauffenberg
nagyúr
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Kreash #92432 üzenetére
A GX8 sem használhatatlan. De nem az igazi benne az IBIS, én sem véletlenül dobtam ki a keresésből anno.
A 150 ezres kereteddel tudsz venni G80 vázat (csak váz) használtan, most is látok eladó példányokat 140-160k között. Azzal minden meglesz amit leírtál elvárásként. Ha Olympus vázról jössz, feltételezem vannak meglévő objektíveid.
Ha ez így mégsem működne, akkor GX80. A GX800-at felejtsd el, az nagyon fapad. A GX80-at újonnan megkapod a kisebbik kitben 160-ért. Használtan meg 100k körül még garisat is foghatsz.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Kreash #92437 üzenetére
Nekem is szempont volt a szembefordítható kijelző (az oldalra kifordítós módit én sem szeretem, de ez van), meg emellett a mikrofon bemenet és az időjárásálló szigetelés is, mellesleg szeretem a távmérős stílusú vázakat.
A GX8 ezeket mind tudta, de vannak vele bajok. A GX80 ilyen szempontból túl fapados volt nekem és a GX9 sajnos már csak nevében a GX8 folytatása. Így lett G80, annak ellenére, hogy nem akartam ilyen törpe DSLR formát. De ez van, akkor inkább a formában kötöttem kompromisszumot.
De akkor vegyél egy másik E-PL5-öt, jöttél azzal, hogy van egy kereted, mi jöttünk az ebbe beleférő tippekkel és folyton lebeszéled róluk saját magad. Ennek így sok értelme nincs.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz MrChris #92456 üzenetére
Már nem is emlékszem, hogy ebben a topikban vagy máshol volt nem olyan rég, hogy számolgattam inflációt, hogy a 10 éve vásárolt gépem azonos kategóriájú mai megfelelői mennyivel drágábbak újonnan (mert azok), de igazából csak az azóta elkönyvelt inflációval azonos mértékű az áremelkedés.
Szerintem ez a "milyen árak vannak már manapság" érzés inkább abból fakad, hogy a piac hangsúlya folyamatosan tolódik a teljesen belépő szint felől a haladó-középkategóriás gépek felé. Ma már senkit nem érdekel egy teljesen belépő MILC vagy DSLR, sok portálon ezek már egy letesztelésre sem ütik át az ingerküszöböt.
A GX80 pont egy üdítő példa arra, hogy teljesen belépő áron kap az ember egy svájci bicskát, haladóbb gépekre jellemző szolgáltatás csomaggal, de ő csak egy jó ellenpélda. Amelyik kategória bajban van, az meg éppen a GX800 szintje, az EVF nélküli, halálosan fakocka egyszerűségű, egyklikkes képelőgép, ez már nehezebben győz meg egy mobillal fotózót, hogy kell neki.
-
Stauffenberg
nagyúr
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz t72killer #92465 üzenetére
Nem teljesen értem az okfejtésed, az E-M5 és az E-M1X nagyon nem ugyanaz a kategória.
Az E-M1X pedig szerintem egyáltalán nem forradalmi és abban sem vagyok biztos, hogy nem lesz belőle komoly anyagi kudarc, ráadásul a saját farkukat kötötték a combjukhoz vele, mert ha eljön az idő az E-M1 III-ra, akkor bajban lesznek. Vagy az E-M1X-et teszik zárójelbe, vagy annyira minimális fejlesztés fog majd az E-M1 III-ba beleférni, hogy akkor meg azon megy a hőzöngés.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz t72killer #92478 üzenetére
Az E-M1X dupla UHS-II kártyahellyel rendelkezik, sokkal több AF mezőt tud, CDAF helyett már PDAF, időjárásállóságban, merevségben, üthetőségben egy sokkal magasabb szintet képvisel, sorozatfelvételben alsó hangon is közel kétszer gyorsabb, de lockolt AF/AE mellett 60 fps is lehet, beépített portrémarkolatot kapott, közel háromszor akkora üzemidővel bír, stb.
Nyilván az E-M5 III (amit a napokban fognak bemutatni) egy pár területen felzárkózik, megkapja a PDAF-es 20 megapixeles szenzort, gyanítom végre elkezdi támogatni az UHS-II szabványt, de az egy kártyahely maradni fog, pletykák szerint a váz továbbra is valamennyire időjárásálló lesz, de visszaváltanak műanyagra, nem gondolom, hogy sorozatfelvételben túl sokat lépne majd előre, ez továbbra is egy E-M1 II alá pozicionált haladó-középkategóriás gép, nem elsősorban munkára, hanem igényes amatőröknek, akiknek kell jó pár haladó funkció, de a valóban pro tulajdonságokat már nem akarják megfizetni.
Nem csak az alap tulajdonságokat (szenzor, IBIS, időjárásállóság, stb) kell figyelni, de ezek megvalósítását és a többi szolgáltatást is. Például egy időjárásálló szigetelésnél nem mindegy, hogy mire van tervezve: Utcán sétálgatva szemerkélő esőre, vagy mondjuk fagyás ellen is sarkköri munkára. -
Stauffenberg
nagyúr
válasz t72killer #92489 üzenetére
Továbbra sem világos a gondolatmeneted számomra. Ha az E-M5 egy csomó dolgot nem teljesített, ami szerinted is elvárás, akkor hogyan is lehetett volna belőle bármikor is csúcsgép? Amiket az E-M5 III meg fog kapni a pletykák szerint, azok a dolgok ma már nem emelik ki a kategóriából, pont azért mert a PDAF és az UHS-II már egy 1000-1200 dollár körüli váztól is elvárhatók, Hi-Res meg már olcsóbb Oly vázakban is ott vannak.
Amikor az eredeti E-M5 megjelent a piacon, akkor egy nagyon vonzó árazású középkategóriás gép volt, de ennyi. Inkább a Nikon D7xxx és a Canon x0D volt az ellenfele, nem a magasabb polcon lévő gépek. Az új pedig tudásban és árban is az A6400 meg az A6600 közé fog érkezni. Továbbra is középkategória, mint mindig.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz t72killer #92493 üzenetére
Az E-M5 nem ennyire strapagép. Nagyobb eséllyel fog a sarkkörön szétfagyni, mint egy E-M1X (bár a klímaváltozással már ez is egyre kevésbé probléma, muhaha), a váz tele van speciális merevítésekkel, hogy egy erősen orrnehéz tele alatt se csavarodjon, zár élettartam 400 ezer expóra van megadva és az egész váz szigetelése egy magasabb szint, mint az E-M5 esetén (például csatlakoztatott mikrofon mellett is él a védelem, nem csak fagyra, de erős páratartalomra, rácröccsenő vízre és finom porszemekre is), kapott beépített szenzort a GPS, légnyomás, hőmérséklet, giroszkóp adatok gyűjtésére). Na meg az E-M5 továbbra is az egykártyás, haladó-amatőr szegmensben versenyez. Backup váznak biztosan oké a sarkkörre, dzsungelbe, sivatagba, de főgépnek nem vinném.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz t72killer #92497 üzenetére
Ismerem a D90-et, használtam is sokat, meg aztán a D7xxx szériát is, nem lepkefingból rakták össze azokat sem, de elég nagy különbség van egy sarkköri jéghegyszafaris hajótúra meg aközött, hogy egy gép folyamatosan szélsőséges elemeknek van kitéve, az egyik melóban 2 hét kemény fagy, utána 2 hét esőerdő, 2 hét sivatag finom porral, aztán 2 hét sós lé bálnavadászokat kergetve, kapja az edzést magashegyi körülmények között, megjársz aztán vele pár fesztivált, ahol leöntik sörrel meg hurkazsírral, kiviszed az F1-et fotózni, ahol betonon 50+ fok van és bármikor jöhet egy nyári zivatar rá és hacsak nincs global shutteres elektronikus zárad, nem fogsz gyorsan mozgó témát azzal fotózni, pörgeted a mechanikába az expókat is rendesen. Egy D90 zárja ha jól emlékszem 150 ezer expóra volt tesztelve, az E-M1X meg 400 ezerre.
Hatalmas a különbség alkalmi kínzás és folyamatos gyötrés között és utóbbi hosszú távon sokkal jobban megdolgoztatja a szigetelést, a váz merevítéseit és a mozgó mechanikai elemeket, mint alkalomszerűen kitenni bántásnak.
Nézd, nem győzködlek tovább. Nem te vagy a célközönsége ezeknek az igáslovaknak, engedd el akkor.
-
Stauffenberg
nagyúr
Panasonic 25mm f/1.7 szférikus aberráció (focus shift) teszt:
ISO 200, f/4, 1/3200 (itt éppen e-shutter)
Constant Preview OFF:
Constant Preview ON:
Klikk a nagyításhoz.
Váz: Panasonic G80. Mindkét fotó képközépről kimetszve, kézből lőttem, ezért kis dőlés benne lehet, direkt nem korrigáltam, csak LR-ba behúztam mindkét RAW-t összelőttem a WB-t és ugyanazzal a színprofillal export. Remélem a fórum motor nem ront túl sokat.
Eléggé magáért beszél, ha hagyod a gépet a beállított rekeszen fókuszálni (Constant Preview ON), akkor nem kicsit, hanem nagyon más objektívet kapsz, legalábbis ha szeretsz belemenni a finom részletekbe. Egyetlen árnyoldala van a dolognak, hogy csak manuális (M) módban megy a Constant Preview, én viszont rendszerint rekeszprioritással (A) fotózok utcán.
Összességében ha valaki webre fotózna az objektívvel és úgyis leméretezve használod fel (FHD vagy 4K), akkor igazából nincs értelme szórakozni vele, nem lesz annyival életlenebb. Ha már szeretsz finom részleteket 100% nagyításban nézegetni, tájképelsz, épületfotózol, akkor már érdemes bekapcsolni. Nem tudom Olympus vázon van-e erre lehetőség.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
Egyik gépem sincs magyarra állítva, nem tudom hogyan lett lefordítva, de gondolom ez az. Próbálgattam rekeszprioritás alatt is, de ott nem volt meg a várt hatás, meg több helyen is olvastam, hogy csak manuális módra érvényes a Constant Preview.
A lényeg az, hogy nem kevés, hanem nagyon sok extra élességet ki lehet sajtolni ebből az objektívből ha nem beugró blendével használod és ennek a funkciónak pont ez a lényege. Sokan bántják, de alig drágább a Kínából rendelhető manuális Meike meg 7artisans objektíveknél, azoknál sokkal jobban karcol és van AF (nem is akármilyen, piszok gyors, 20mm f1.7 tulajok befosnának a gyönyörtől ha kijönne a harmadik kiadás ezzel az AF-el).
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz topikk #92531 üzenetére
Igen, egyes DSLR-eken is így lehet kivédeni ezt a hibát, hogy a DOF szimuláció közben kell fókuszálni, ha szerencséd van nem lehetetlen helyen vannak a gombok ehhez (de ugye ez mind csak rizsa, a lényeg csak az, hogy azon a rekeszen fókuszálj, amivel exponálni is fogsz, hogy aztán mi a "workaround" az adott vázon azt meg kell találni).
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz t72killer #92623 üzenetére
Én olyan irányú IBIS fejlesztést látnék szívesen, ami kifejezetten videós használatra megy rá. Mondjuk pásztázás közben nem rángatja be és a stabilizálás is kicsit csillapítottabb módon megy, utánozva mintha mondjuk egy válltámaszos kamerával dolgoznál.
A fotós IBIS szerintem már eléggé ott tart, ahonnan már nem olyan egyszerű látványos továbblépést elérni. Attól még fejlesszék csak, de ott már nem számítok csodára.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz aginor #92630 üzenetére
Azért nem kicsit vág le a kép széleiből. Nyilván az újabb vázak tudják kombinálni az IBIS + elektronikus stabilizálást, de utóbbira jobb a paraméterezhető Warp Stabilizer, annyit engedsz neki, amennyit jónak látsz, nem égeted bele az anyagba már rögtön a felvételnél. de azért ez nem az igazi, még az IBIS is torzítja a képszéleket a szenzor mozgatásával, de sokszor éppen az a baj, hogy az IBIS feleslegesen rángatja magát.
-
Stauffenberg
nagyúr
Én valami olyasmira gondoltam (mondjuk választható IBIS üzemmódként a meglévők mellé), hogy a nagy mozdulatokat ne kompenzálja, csak a kisebb remegéseket, amik egy kézről átmennek a vázra, így nem lenne az, hogy elkezdesz svenkelni és az IBIS még azért a mozdulat elején vagy közepén valamiért úgy érzi bele-bele kell fognia. Az általad hozott példa is jól illusztrálja, mennyit lehet egy sima FW frissítéssel is változtatni a hangoláson, szóval csak így tovább, ezen a téren még bőven van hova fejleszteni.
Biztosan nem egyszerű egy ilyen hangolást szoftveresen megírni, de aki előbb megoldja, hogy ne kelljen monopodot vagy válltámaszt vinnie a videósoknak, annak a nevét aranyba fogják foglalni.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz balmag #92688 üzenetére
Amit te keresel az nincs, nem létezik. Vannak zoomok a tartományban, de nem lesznek igazán jók portréra (bár ha nem érdekel a mélységélesség és megoldod a fény kérdését máshogy, akkor mehetsz azokra is).
Szerintem a Lassú Víz által említett objektívekből lenne érdemes választani. Meg ugye te mondtad, hogy "leginkább portréra" keresel. Ha kell a tele tartomány másra, akkor vegyél egy telét is, de ha ezt akarod befogni portréra is, akkor csak magadat szívatod.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz anaqer #92760 üzenetére
Én is szoktam utcai fotózni, de nagyon ritka az, hogy valaki megkér töröljem a fotót, viszont ha így tesz (akár normális, akár bunkó stílusban), akkor eleget teszek ennek és persze kell ehhez egy kiállás, hogy tudja az ember higgadtan kezelni az ilyen helyzeteket. Ne a fotósnak álljon feljebb, mert ez csak tovább rombolja a műfaj hazai megítélését és nincs is miért éppen neki felháborodni.
Sőt ha valakin azt látom a testbeszéde, arckifejezése vagy bármi egyéb által, hogy nem akarja, akkor eleve leengedem a kamerát és tovább megyek. El kell engedni.
Vannak országok, ahol arra vannak szocializálódva az emberek, hogy az utcán bármikor lefotózhatják őket, engedik a törvények is (kereskedelmi célú felhasználás kivételével) és nem problémáznak. New York nem véletlenül az utcai fotósok mekkája. De ott is kialakulhatnak vitás helyzetek és a fotósnak fel kell rá készülnie a normális kommunikációra.
Persze vannak, akik szeretnek kiszolgáltatott, nem túl előnyös szituációban vagy intim pillanataikban lévő embereket fotózni, ők biztosan sokkal több anyázást kapnak a nyakukba, mint akik igyekeznek az alapvető etikusságot összehangolni a műfajjal. Én az elmúlt 10 év alatt jó ha csak egyszer kaptam bunkó beszólást törlésre, meg 1-2 alkalommal tök normálisan kértek meg. Nem rossz arány.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Ubulhun #92767 üzenetére
A magyar Ptk. és az Adatvédelmi Törvény együttesen szabályozza és már a képmás vagy bármilyen egyéb adat (pl: rendszám) begyűjtése is engedélyköteles.
Törvénytelen engedély nélkül valaki arcát (tömegjelenetet leszámítva) lefotózni. Az EU-s és ezen belül a magyar szabályozás a világ legszigorúbbjai között van, viszont azt nem szabályozza, hogy mi számít engedélynek, ez lehet ráutaló magatartás is (pl: pózol neked), de ez még csak a fotó elkészültét teszi jogszerűvé, a publikálás és egyéb felhasználás már határozottabb engedélyt követel meg.
A dashcam használata körüli balfaszkodás pedig ékes példája annak, hogy nem tudja egyik kéz, mit csinál a másik. A törvény betűje szerint nem használhatók Magyarországon, de az Adatvédelmi Hatóság kiadott egy himihumizó állásfoglalást, hogy magánszemély rögzíthet vele, de csak ha nem jó a rögzített képminőség, nem rögzít folyamatos képet csak pár képkockát másodpercenként, legfeljebb 5 napig őrizheted meg és amúgy publikálhatod, de csak a személyes adatok (arcok, rendszám, stb) kitakarásával. Teljes agyrém, ezt az állásfoglalást valami retardált írta. Attól mert szar a kép és szaggat még adatnak minősül és a publikálás ezen módja még oké is lenne, csak ugye a törvény eleve a felvétel engedély nélküli elkészültét és birtoklását is tiltja, el sem juthatnál a publikálásig. Szóval az Adatvédelmi Hatóságnak sikerült az állásfoglalásában egyszerre szembemenni a hatályos jogszabályokkal és egyben olyan önkényes szabályokat felállítani, ami a dashcam rendeltetési célját nullázza le.
Sok sikert Magyarország törvényeinek betartásához!
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest