Hirdetés
-
Poco X6 5G - egy Redmi álruhában
ma Ez az egyik legolcsóbb készülék Dolby Vision kijelzővel, és más jó tulajdonságai is vannak, de nem tökéletes.
-
Multiversus - Joker is játszható karakter lesz
gp A tervek szerint a hónap végén indul a free-to-play játék végső kiadása.
-
8 TB-ig nyújtózkodik a SanDisk asztali SSD-je
ph A kétféle tárhelymérettel kosárba tehető újdonság külső tápellátással rendelkezik, és támogatja az Apple Time Machine-t is.
-
PROHARDVER!
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz Tsebacsi #156198 üzenetére
Nekem az ülések bejönnek, az autó formája már kevésbé. Meg még mindig ott a szabály, hogy utascelella nélküli autóba nem, bármennyire is jó. Alfahoz sose voltam elég
pénzesbátor, bezzeg kolléganőmnek Mitoja van, pasijának volt Abarth Puntoja, majd most egy 159ese. Ők durván szeretik.Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz RAiN91 #156221 üzenetére
Fordítva, oldalra sötétebbet, hátra világosabbat. Plusz ugye a szélvédőn is lehet a napellenző vonaláig.
Tsebacsi: Hát, abba talán én is, bár ha már ilyen kategóriát néznék, akkor lehet, hogy egy kis Shelby is játszana. Van annak a nyers pacinak is egyfajta bája.
[ Szerkesztve ]
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz Dluinet #156276 üzenetére
Plusz a németeknek akku gyártás terén gyakorlatilag nincs semmi a kezükben, mire észbe kaptak, addigra a kínaiak mindent vittek kb. Nyilván ebben a helyzetben én is azt mondanám, hogy sz*r az elektromos autó.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz kisza25 #156285 üzenetére
Az is vicces lesz, amikor az euro7-es kisautók, pl: fiesta, corsa majd 8-9 millió Ft körül lesznek a fejlesztési költségek miatt. Akkor már a sima autók se lesznek olcsóbbak.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz Coyot #156300 üzenetére
- a linkelt diagramon előzékenyen a sima autó kipufogós kibocsájtása pedig ~160g/km-nek van írva, nem tudom pontosabban leolvasni, ellenben ma már ugye ~100 alatt próbálják meg tartani, de az itt nem mutatna ugye túl jól..
Pici fogalomzavar. A flottaátlag célja a 105 gramm (és ez 2020, nem 2018), amit a gyártók úgy érnek el, hogy hybrideket (pl: mild hybrid) és elektromos autókat gyártanak (esetleg vásárolnak egy vagon pénzért Tesla eladásokat, mint a Fiat. ).
Másrészt abban sem vagyok biztos, hogy az az avg euro car új autókra vonatkozik.
Az a baj, hogy tiszta számokat és statisztikákat egy ilyen horderejű dologban senki nem fog tudni (vagy aki igen az nem adja ki). Iszonyat pénzek mozognak ezekben (lásd amikor kihozták az amcsik még a tesla előtt, hogy egy Hummer környezetkímélőbb egy elektromos autónál, aztán sokan azt linkelgetik még a mai napig).
Az biztos, hogy ezekkel az euro normákkal hosszabb távon megölik a dízel (előbb) és benzines (utóbb) autókat is, nem fognak tudni hova menekülni az autógyártók.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz yodamester10 #156311 üzenetére
Igen 95 gramm, de az a 2021-es évre. Még pontosabban úgy van meghatározva, ha jól tudom, hogy:
2020: 80%-nak kell megfelelnie a 95g/km CO2 határnak
2021: 85%-nak kell megfelelnie a 95g/km CO2 határnak
2022: 90%-nak kell megfelelnie a 95g/km CO2 határnak
2023: 95%-nak kell megfelelnie a 95g/km CO2 határnak2020 annyiban trükkös még, hogy átmeneti évnek számít, így:
- 2020-ban az eladott autók legnagyobb kibocsátású 5%-a nem számít bele a flottaátlagba
- 2020-ban a papíron 50 g/km alatti értékkel rendelkező autók (tisztán villanyosok és tölthető hibridek teljesíthetik, utóbbiak akkor, ha elég nagy az akkumulátor kapacitásuk) duplán számítanak
- és végül még egy, amit nem is értek: a nagyobb tömegű autókat gyártók magasabb határértéket kapnakkisza25: Én nem tennék rá nagyobb összeget, hogy a következő néhány évben eladott új autók 15-20 évesen még üzemképesek lesznek. Egyszerűen sz*rt gyártanak, szenvednek a gyártók a kibocsátási normákkal. Akik flottáznak, tudják, hogy milyen szívás volt a Ford 2.0 dízel sorozata az elején, vagy az opel 1.6 biturbo dízelje, akár a PSA haszongépjárművei. Meg úgy ez ez egész downsizing hullám, karbantartás, megbízhatóság terén sehol nincs a legtöbb gyártó ilyen motorja az azelőtti darabokhoz képest. A távol-keleti gyártók nem véletlenül lobogtatták be, hogy bizonyos típusokat egyszerűen nem fognak forgalmazni Európában a jövőben.
[ Szerkesztve ]
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz kisza25 #156322 üzenetére
Ez mondjuk kb. igaz bármelyik ~6-10 éves prémium autóra is, főleg, ha elől meg van tömve minden földi jóval, pl: valami bonyolultabb led-es lámpával.
Az ampera amúgy egy torz szerelemgyerek. Egyetlen okból született meg anno, ez volt a feltétele annak, hogy az állam megóvja a csődtől a GM-et. Ennek megfelelően sikerült egy baromi bonyolult autót tervezni. Tipikus állatorvosi ló: ha jól emlékszem akkor 5 hűtő, 4 hűtőkör, 3 kuplung, mellé a megbonthatatlan zselés akkupakk, amit mások nem használnak (bár lehet már erre is találtak megoldást itthon). Az akkut egyébként olyan szinten túlméretezték (a valóshoz képest nagyon kicsi a névleges kapacitása), hogy fizikailag sokáig működni fog az autó azonos hatótávval. Mármint működne, ha nem lenne benne szoftveres avultatás...
[ Szerkesztve ]
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz MasterMark #156326 üzenetére
Sehol, szerintem az újabb motorokkal megint lesz 1-2 olyan év, amikor örülünk, ha elmennek 20-40k km-t hibamentesen és nem lesz hengerfejes 60.000 km-nél az autó, nem szarik be az adblue adagoló, a részecskeszűrő, stb. stb.
_
Hollandoknál amúgy pl: sok Leaf van, ami nagyon kevés km alatt elveszít 4-5 pálcikát is (azaz ilyen ~70% körüli akkuval rendelkezik). Ennek oka, hogy ott sokadik autónak veszik és javarészt teljesen feltöltve tárolják hosszú hetekig, ami nagyon nem tesz jót az autónak. Kb. mintha dízellel bölcsi járatoznának. Az elekromos autók akkuját is haza lehet vágni sokféleképpen, de ezek döntő többsége user error.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz EQMontoya #156330 üzenetére
Kb. Mondjuk HSD-s hajtású autók árai az egekben, használt EV-t árai még a fölött kettővel. Ha a Mazda addig nem rohad el, akkor esélyes befutó lehet majd.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz Dluinet #156341 üzenetére
KEI car jöhet, a mostanim hossza is 20 centire van a KEI max hosszától. Mondjuk nekem ez a furcsa dilim, hogy a méreteim ellenére szeretem a pici autókat.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz kisza25 #156343 üzenetére
Ha több hétre leteszed az elektromos autót, akkor kb. 25-30%-ig lemerítve jó azt megtenni. Maxra töltve parkoltatni nagyon nem jó, ahogy a napi 3-4 villámozás sem tesz jót neki tartósan, főleg, ha nincs aktív hűtése az akkunak (pl: Leaf). Ugyanakkor a dízelt is kinyírod a bölcsijárattal vagy a benzinest a hidegen padlózással. Szóval azért is írtam, hogy ezek az idő előtti elhasználódások user errornak tudhatóak be inkább, ami sajnos azért is problémás, mert mindenki úgy árulja az elektromos autót, hogy abban bizony semmire nem kell figyelni. Pedig kell.
Cellák nem egyformán öregszenek, pl: Priusnál a hűtés miatt általában a középső cellák mennek ki előbb (azok oldalról kapják a meleget folyamatosan a többi cellától). Anno nekem a P2ben is cserélni kellett 3 db modult, aztán utána elment hiba nélkül még 40.000 km-t, amikor eladtam.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz Pttypang #156347 üzenetére
Hát, autója válogatja, hogy mit mutat, ott ugye a kijelzés eleve nettó értéked ad meg ,min-max-ra, nem a ténylegest és valószínűleg alul-felül bőven van benne tartalék, hogy ne lehessen olyan könnyen teljesen lemeríteni őket. Így elképzelhető, hogy a ~30% az autó kijelzőjén kb. ugyanazt jelenti.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz MasterMark #156380 üzenetére
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz #89309696 #156414 üzenetére
Én pont írni akartam, hogy asszony gépét hajtom és most a Nexen 4S elég baráti volt, pedig nem szoktam még vissza a HSD életérzésre.
Reggeli takonyban, latyakban kicsit mozgott, de jól kezelhető volt.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz #89309696 #156424 üzenetére
Mintázat függő is, de szerintem ha ilyen 3-5 fokos a levegő, akkor téli/4S > nyári. Nyári az ilyen hideg aszfalton a vízzel, latyakkal sokat nem tud kezdeni.
Gaben92: Lehet át kéne gondolni ezt a külföldi munkát, iszonyatosan élvezném ezt a sok havat.
[ Szerkesztve ]
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
CactuS
Arcképgyáros
Ezt láttátok már?
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz MasterMark #156492 üzenetére
Zsák a foltját...
Fehér Farkas: Tükör alapján ez sima.
[ Szerkesztve ]
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz MasterMark #156503 üzenetére
Én úgy hoztam anno a P2met Hollandiából, hogy sérülés és karcmentes volt. Mikor eladtam, akkor minden elemen volt legalább egy rányitás, karc, tudom miről beszélsz, de nem állnék be soha így középre - nagy jumperrel igen, mert az nem fér be 1 helyre fizikailag és nem lehet kinyitni az ajtót -, pláne nem töltő helyre.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz MasterMark #156518 üzenetére
Áh.
Mire kijössz úgyis melléd fognak állni, még akkor is, ha a nagy Tesco legtávolabbi sarkában áll az autó.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz yodamester10 #156519 üzenetére
Ezt azért várjuk majd meg, hogy mennyire lesz ez népautó, én egyelőre nem hiszem el ezt nekik.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
CactuS
Arcképgyáros
Tsebacsi, ebben egész jó váltófül került gyárilag:
És azért megvan a bája, hogy megy előtted kettővel bénázik a belsőben egy suzuki, mögé beáll egy Porsche Cayenne, hogy jelezze: haladjunk, te meg mögé és a motorháztető az ~ ablak felét lazán kitakarja neki.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz cappa72 #156556 üzenetére
Is - is, alapvetően igen, a középállást, meg úgy általában a sport, performance, st, ts, rs stb. típusoknál kb. mindegyiknél használják, mint designelem. Egyébként a Twingo RS után elég vicces egy ilyet használni. Gyakorlatilag mindenen gond nélkül átmegy, lassítás nélkül, ami városban előfordul (kátyú, fekvőrendőr, járdasziget, macskakő stb.), viszont a sávban nem sok hely van mellette.
[ Szerkesztve ]
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
CactuS
Arcképgyáros
-
CactuS
Arcképgyáros
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz freeknight #156566 üzenetére
Mondjuk belvárosban annyira nem volt jó már ez sem. F150 nem ide való a méretei miatt, pedig igen, belül van benne hely bőven.
A sima ranger (limited) sokkal kisebbnek tűnik ehhez képest egyébként.
[ Szerkesztve ]
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
CactuS
Arcképgyáros
Mire kifizeti a zsebpénzéből a károkat, addigra biztosan megtanulja. Ugye a MOL lenyilatkozta, hogy tovább fogja hárítani a kárt, nem casco-ból rendezik (gondolom előzetes casco, aztán majd a számlát küldik anyukának).
Ez majdnem olyan jó, mint amikor a sofőrszolgálatos csaj kiverte a futóművet az RS octavia alól.
[ Szerkesztve ]
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz EQMontoya #156735 üzenetére
Ez a 150 lovas példány? Az tényleg jól megy, Fater még mindig nem vált meg a saját példányától, pedig turbon kívül kb. minden előjött már, még a hengerfej repedés is. De talán lassan rá tudom venni egy RAV4re.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz Jorus #156773 üzenetére
Az, hogy az azonos áron kapható 1.6 H Astránál azért mindkettő jobban megy. Meg hát, hátul hajt, elől meg a propeller... oh, oh, sometimes I get a good feeling, aztán majd elmúlik az első szerviz alkalmával, amikor meglátják a számlát.
kisza25: Én is el szoktam engedni magasabb fordultra a hörcsögöt, csak, hogy ne lustuljon el, ha úgy van, akkor szűkebb sávváltásokban is partner, de az ilyet én se értem. Főleg, ha már eleve gyorsabban mész a megengedettnél, tehát nem arról van szó, hogy 70-es táblánál a 40-et próbálod elérni. Volt egy videó a neten, hogy párhuzamosan közlekedett 2 autó, amikor a böszme AMG mercit megelőzték a fekvőrendőrnél, amin annyira felhúzta magát, hogy lepadlózva bevágott a másik autó elé a sorba, csakhogy annyira felgyorsult, hogy kicsit összetolta a sort. Tipikus példája az olyan hülyéknek, akik állandó versenynek tekintik a közlekedést, tudod a verseny az verseny, akkor is, ha a másik nem tud róla.
[ Szerkesztve ]
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz K Norbi #156777 üzenetére
Ja, mások is így gondolták, nekik jól sikerült, csak az egyiküknek lett maradandó sérülése (ofc nem a sofőrnek) és mást nem taroltak le vele.
stickermajom: Nagyon igaz.
[ Szerkesztve ]
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz Doki16 #156860 üzenetére
Az orra pofás, a fara, hát nemtom, Nagyon széles a sárvédő, duci lesz tőle, alatta meg ott vannak a kicsi kerekek. Még mindig azt mondom, hogy cuccoltak a japók, mielőtt ezt megtervezték.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
CactuS
Arcképgyáros
#napi1percesRacsing
Jövök az 51-esen hazafelé, mögém ér egy Juke Nizmo, aztán nekiáll gumit melegíteni, mint a Schumacher, miközben előttünk megy a tömött sor. Nyílik a dupla sáv a körforgalomba, megyek a belsőbe, körforgalom után a gyorsító végén már vagy 4 autó előnyöm van - hiába ez már nem úgy Nizmo, mint régen, kanyarodni nem tud -, de ezt javarészt ledolgozta azzal, hogy a szembe sávba, záróvonalon keresztül megelőzte a sort. Jön a városi rész, lassítok, 55tel 5.ben gurulok a belsőben, mert úgyis piros a lámpa, erre kivág a balra forduló sorba - záróvonalon át ofc - , megelőz üvegezve, majd tripla sáv váltás jobbra és a jobbra kanyarodóban eltűnik. Gondolom asszonynak otthon úgy adta le a HMCS híradóban, hogy megkúpolt egy Twingo RSt.
Az ilyenekkel, akik városban ennyire nem bírnak magukkal nem tudok azonosulni, hiába a móka, nem gondolja át, hogy mi van, ha pl valaki szintén sávot vált, kicsapja a futóművét azt telibe veri a zebrán a gyalogosokat...
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
CactuS
Arcképgyáros
-
CactuS
Arcképgyáros
-
CactuS
Arcképgyáros
-
-
CactuS
Arcképgyáros
Sokkal, a gyári rendszer is iszonyat jól szörcsög. Nekünk anno automata jutott a tesztnapokra, de még azzal is kéne, azóta a facelift kapott egy sokkal jobb automata váltót. . Mondjuk azóta is a kereskedésben rohad szerencsétlen, mert GTKra zúzta egy pilóta.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
CactuS
Arcképgyáros
ESP bolondbiztos? Mikori az autó? Amikor mi mentünk ezzel a szériával (2017 nyár vége), akkor váltás után padlógázon szépen elkezdte kifordítani a farát, szóval bele kellett nyúlni szépen, hogy egyenesben maradjon.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
CactuS
Arcképgyáros
A 2017-esben azt hiszem 3 vagy 4 fokozat volt, a "ha hülye vagy, hát megkapod"-tól Track-ig, ami kb. a "tuti megdöglesz előbb vagy utóbb" mód. Az első olyan autó volt, ahol nem feltétlenül akartam egyből sport és hasonló módokba tenni, a vasat. Track módban kicsit optimalizáltuk a hátsó profilmélységet, de kb. ennyi, az itthoni hullámos utakra ekkora nyomatékkal minimális ESP nélkül életveszélyes, ha kicsit taposod neki.
A tesztautót ahogy írtam, GTKra vette egy pilóta, annyi volt, hogy nedves úton tolt egy padlót és nem vette el - normál módban, nem kikapcsolt ESPvel, tesztúton -, mert ki akart kerülni egy motorost/kerékpárost aztán megforgatta a szántóföldön az autót. Nem nagyon maradt ép elem az autón:
[ Szerkesztve ]
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz molnarpeter #156954 üzenetére
Ajtó sem maradt épen, csak ebből a szögből nem látszik, baszki, még a hátsó GT felirat is kapott rajta, tényleg pazar munkát végzett a sofőr.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz stickermajom #156943 üzenetére
Én használok egyet, az egyik nepper kb 8 éve az autóban hagyta. Passz, hogy mennyibe került, ez a sima phaser szerű batar cucc. Arra mindig jó volt, hogy a kritikus pontoknál lássam, hogy mizu.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz Tsebacsi #156990 üzenetére
Hát, azt hiszem kb. 1 éves volt olyan 20k km futással, szóval ja, az tizenx millió volt, mázlista a casco miatt. Azóta se vettek másik Mustang GT-t tesztautónak, ez az ami bánt.
Kisza25: szerintem annyira nem jött be neki, nem valószínű, hogy vett utána magának.
[ Szerkesztve ]
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest