- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
- A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
- A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
- Az átlagnál vaskosabb ventilátorok kandikáltak ki a Corsair vitorlája mögül
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- E-book olvasók
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Apple notebookok
- OLED TV topic
- Milyen processzort vegyek?
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- TCL LCD és LED TV-k
Hirdetés
-
Egyre közelebb a Poco F6 startja
ma Újabb ár/érték csatát nyerhet a Xiaomi almárka.
-
A legtöbb amerikai szerint a TikTok egy őket befolyásoló eszköz
it Egy felmérés szerint a legtöbb amerikai osztja azon véleményt, hogy a TikTok egy őket befolyásoló eszköz.
-
Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
ph Megkezdődött az NPU-k elleni hadjárat, de egy fontos részletet nem említ a cég.
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Giot
addikt
Sziasztok!
Szerintetek ez milyen márkájú váz lehet, az eladó nem tudta megmondani: [link]
Hauser Target-re tippelek, de a fejcsöve ennek erősített, annak meg nem, a matrica miatt gondolom.[ Szerkesztve ]
-
Giot
addikt
Sziasztok!
De jó hogy ilyen topik is van a PH.-n.
Fox 36 talas 3 mat szervizelt már valaki? Nincs valami robbantott ábra valahol? Túrtam a netet de a fox nem valami bőkezű az infókkal.Eddig eljutottam, kitakarítás kapott új float folyadékot,
Meg zsírt is. De hol megtartja megfelelő pozícióban (100-130-160) hol kimarad a 130. A mozgása sem túl kellemes. Rendeltem hozzá szervíz kittet, amiben rémísztően sok o gyűrű van, vagyis biztosan tovább kell bontani. Volt egy pár rock shox villám, tora u-turn, revelation dual air, lyrik solo air, amit aztán átalakítottam tekercsrugósra, haver totem-jét is szervizeltem. Azoknak átlátom a működési elvét de erről ezt nem mondhatnám, csak nagyjából sejtem.
Szóval egy kis iránymutatás bővebb infó jól jönne.[ Szerkesztve ]
-
Giot
addikt
válasz deny330 #123864 üzenetére
Ha be tudod húzni a kart teljesen és a dugattyú meg sem moccan akkor nincs a rendszerben olaj. De legalábbis több a levegő mint az olaj. Komoly tömítetlenségi probléma. Vagy valami nagy baj lett a fékkarral. Vagy elszakadt a fékcső....
Vagy, vagy....
De tovább nem riogatlak. Hisz nem látom.6030D: Én még ilyet nem hallottam. Bár nem vagyok szerelő.
[ Szerkesztve ]
-
Giot
addikt
válasz deny330 #123870 üzenetére
Annak több oka is lehet, nem megfelelő olaj. Sok piszkot összeszedtek a dugattúk és emiatt nem tudnak normálisan működni. Esetleg annyi a gond hogy avid. Egy idényt használtam egy code szettett tőlük, amikor fogott brutális fékereje volt. Amikor fogott.....
Pedig én nem vagyok extrém bringás.
Aztán télen még több hiszti volt vele.
Aztán lecseréltem.
De azért reméltem már javult a minőségük, ez nem most volt.[ Szerkesztve ]
-
Giot
addikt
Urak erre valaki? [link]
-
Giot
addikt
válasz Runner_fxr #123946 üzenetére
Ok, értem kösz! Kicsit már bánom hogy megvettem ezt a talast 160mm-en használom szinte felesleges az útállítás, de ezt hozta a lehetőség. Egy sima float vagy van simán jó lett volna. Ráadásul egyik oldalon sérült a becsúszó, ezt meg küldhetem Angliába cserére.
Szívem szerint átalakítanám float-ra vagy van-ra de annyira kevés infó van hogy nem tudom mennyire csereszabatosak. Találtam pld ezt donornak [link] kb hasonló évjárat talán 2010-11. Az enyém 2009. A rock shox nál azért egyszerűbb volt, meg millió információ. Simán átépítettem a solo airt tekercsrugóssá.
Esetleg ha valakinek otthon pihen egy float air spring szett 2009-es 36 hoz ne tartsa magában, de a van egységet sem.pc360: Kösz, még hezitálok. Főleg hogy megrendeltem a szerviz kittet a talashoz.
[ Szerkesztve ]
-
Giot
addikt
++az természetes hogy 160 as állapotában butább a megindulása mint 100 és 130 mm-en? Változik a légkamrák aránya az útállítással?
Meg a 160mm útból 20mm kimarad. Nincs hidraulikus lock ha kevés a nyomás benne kimozogja az utat. Csak ha rendes nyomáson üzemel akkor produkálja. Vagy ez nem bág hanem fícsőr?
Fogadjátok köszönetem![ Szerkesztve ]
-
Giot
addikt
válasz pc360 #123953 üzenetére
Angliában csinálja egy cég a becsúszócserét a tag akitől vettem végül kifizette.
Ahhoz hogy elküldjem úgyis szét kell bombáznom a teleszkópot. Akkor nekiülök és meglátom mennyire lesz a talas teljes szervízhez affinitásom. Nem hiszem hogy a fémalkatrészek koptak volna meg hisz fém a fémmel nem érintkezik. Az állapotából úgy tűnik nem ment olyan sokat. Becsúszókon kopás fakulás nincs. Inkább az o gyűrűk keményedtek fel az elmult évek alatt. Senki sem szereti fullra szedni a talast. Lehet nekem is beletörik a bicskám.😂
Ha nagyon kifog rajtam még mindig van egy marzo 66 a falra akasztva. Igaz nehéz mint a sár. 😅 Haver nálam pihenteti ő sem használja már. -
Giot
addikt
válasz Runner_fxr #123992 üzenetére
Az uturn egy jól kitalált rendszer.
Megvan a robbantott ábrája a talas-nak. Egy pár tanácsot és útmutatást is kaptam. Elszöszölök vele a téli napokon.
Ha jó lesz nyertem ha nem, megy a piacra valaki majd behasználja alkatrésznek. -
Giot
addikt
válasz deny330 #124008 üzenetére
Tudom hogy a kérdés nem nekem szólt, de ha megengedsz pár gondolatot. A talas egy bonyolult rendszer, ami inkább a pneumatikára bízza az útállítást, mint mechanikára. Tele o gyűrűkkel, plusz szeleppel ilyen rugó olyan tömítés.
Minél bonyolultabb, érzékenyebb egy rendszer annál több a hibalehetőség, annál nagyobb a szervízigénye.
A sajátom egy 2009 es darab, nem ismerem az előéletét de mivel a szervizesek inkább kerülik a bonyolultsága végett nem valószínű hogy a bent lévő bonyolult rendszer túl sok törődést kapott. Ez így egy időzített bombává teszi probléma szempontból.
A tiéd egy 5 évvel fiatalabb darab, 5 éves korában valószínű még ez is normálisan működött. Ismétlem valószínű. Vagyis egy darabig el leszel vele szerintem. Csak szervizeltesd ahogy a nagykönyv írja.
Szerk: a Fox ok mindig is hisztisebbek voltak mint a Rockshox-ok.[ Szerkesztve ]
-
Giot
addikt
válasz deny330 #124012 üzenetére
Emiatt lecserélni nem lenne ésszerű. Nekem eddig csak Marzocchi / Rockshox villáim voltak ki akartam próbálni egy Fox-ot mivel sokan szeretik, dicsérik, ehhez olcsón hozzájutottam. (A másik oka a cserének a hátam volt, sokat fájt, mert lentebb volt az ideálistól a kormány és a villanyak nem adott többre lehetőséget)
Hogy hol és mennyiért tőlem ne kérdezd. A helyi Fox szervizes srác is simán kilökte a nyakából hogy talast nem szervizel, végül is működik, még ha nem is mindig hibátlanul. De még annyit sem volt hajlandó megtenni hogy float fluidot tegyen a légkamrákba. Küldjem fel Pestre.
Ha megcsinálná valaki korrekt áron, akkor én is szívesebben adnám egy megbízható szakinak.
De erre nincs tippem. A Fox azt mondja vidd/küld el hivatalos Fox szervizbe.[ Szerkesztve ]
-
Giot
addikt
Sziasztok!
Nem tudjátok van aki foglalkozik magyarországon teleszkóp becsúszó cserével? Külföldön csinálják.
De itthon?
Köszi! -
Giot
addikt
válasz deny330 #128506 üzenetére
Szia.
Xt-t (785) használok. Avid code után a folyamatos hibátlan működés egészen elkényeztetett.
Elsőnek organikus pofákkal most váltottam j04c re.
203 saint tárcsákkal ez még a régi os centerlock.
Trail, (enduro) felhasználásban az ereje mindenhova elég. Az adagolhatósága hibátlan. Ha kell harap mint egy pitbull.
Rosszabb sosem legyen.
Én 80-85 kiló körül a gép 14-15 körül.Más tegnap kérdezgettem hogy itthon vállal e valaki becsúszó cserét teleszkópban. Doctorbike-ék igen.
[ Szerkesztve ]
-
Giot
addikt
válasz deny330 #128519 üzenetére
Azért én inkább elvittem kicseréltetni a fékcsövet.
Organikus vs metal. Metallal nagyobb erő az organikussal nagy tempónál nem volt olyan lelkes mint a code. De sehol sem bizonyult kevésnek.
A metal pad-del az ereje megfelelő.
Nem tudom mire használod, de 2 féle fékkarral forgalmazták a féktest ugyanaz volt ,egyik a trekking 3 újjas kevésbé szervózott, de jól adagolható, kevesebb erővel, a másik az mtb 2 ujjas, na az egy nagyon kellemes dolog de csak óvatosan ha nem vagy hozzászokva.
Ja emlékeim szerint metallal lassabban kopik össze. De utána hóban sárban hozza a formáját. Az organikus érzékenyebb az idójárás viszontagságaira.[ Szerkesztve ]
-
Giot
addikt
válasz deny330 #128525 üzenetére
Hmmm. Nekem a j04c van fent, latyakban visít, de fog.
Code is 4 dugattyús volt, de ez sokkal megbízhatóbb, és a j04c vel szerintem van olyan ereje.slx: Az slx tudtommal ugyanaz mint az xt ami a féktestet illeti talán a karok másak.
A 8000es xt széria kerülendő, valamit elszúrtak simomoék, könnyen levegősödik ha igaz amit a külföldi fórumok írnak.ShiTmano: furcsa nem valami rossz beállítás miatt vannak ennyire negatív tapasztalataid az eslő teleszkóppal? Haverral felmentünk gurulni idényzárásnak tavaly ősszel a bükkbe a hardtail bringáját hozta fel. Egy öreg marzo 66 volt benne. Nagyon utálta, arra panaszkodott amire Te. De tudtuk hogy nála a rugók voltak túl lágyak hiába tekerte be a compressiont.
Amúgy elméletben a kompressziós egység pont emiatt van benne. A low speed compression nek kellene ezt a nagy beülést megfognia amit fékezéskor leejtőzéskor tapasztalsz
Felfele meg ha nagyon zavar olyat kell venni amin a rugóút állítható talas, vagy uturn, two step air. -
Giot
addikt
válasz ZolkoW #128536 üzenetére
Bocsi hogy belevauvau, nem vagyok pro meg ilyesmi sokat bénázok is való igaz a rugóút azért megbocsát dolgokat, de hogy a náthába jösztök le első teló nélkül tempóval egy sziklás köves ösvényen? Hardtail még csak csak de hogy első nélkül?
Kiveri a kézből a kormányt. Ha nem akkor meg rágörcsöl az ember keze a kormányra szétveri a vállat könyököt.
No offense. -
Giot
addikt
válasz ZolkoW #128543 üzenetére
A biztonság csak egy tényező. Az élvezeti faktor a lényeg. Én sem fullyval hanem merevvel kezdtem de már a belépőkateg suntour telóval is jobb kezelhetőséget kaptam és jobban élveztem. Nem rázta a kezemet annyira. Pedig még egy nyamvadt visszaút csillapítást sem volt benne és 100mm-t mozgott.
Most sem valami fullextrás gépet használok hanem egy közel 10 éves pitch prot ami 26 colon gurulÁlltalában a Bükkbe járunk fel. Az még csak nem is olyan komoly mint a tátra és az alpok. Hardtail lel voltam elsőnek. A haver ment mint a golyó a fullyval, én meg egyfolytában a féket húztam, hiába próbáltam vele a tempót tartani. Kanyarokban folyamatosan kitört a hátulja sodródott le az ösvényről.. Egy idő után már hagytam had menjen. Had élvezze. Majd valahol bevár.
Most meg csak vigyorgok. És loholok komám nyomán vagy éppen előtte. És élvezem.
Szóval én nem ülök vissza többet merev gépre.
Hacsak nem kezdek el outizni, de az nem az én világom.
Nyilván mindenki objektívje szubjektív. És tiszteleben tartom ha Te jobban szereted a merev gépeket. Én már öreg vagyok az önsanyargatáshoz. -
Giot
addikt
válasz ZolkoW #128549 üzenetére
Rendben megértettem más területeken más módon használjuk a gépet. Felfele én is feltekerek vagy ha nagyon meredek hát a hátamra veszem.
Tavaly megvolt 2x a szilvási kő nagyon sokat tanultam a meredek sziklás részeken a feltekerésről. Eleinte azzal próbálkoztam hogy bekapcsoltam a propedált a tagon. Ez pontosan azt szolgálja hogy feltekerésnél kevésbé nyelje el a felfüggesztés a hajtási energiát. Nyugisabb ösvényeken valóban jobb is volt.
Aztán a sziklásabb részeken így is eldöcögött a nagyobb köveken hiába maradtam a nyeregben.
Hát kikapcsoltam a propedált megnéztem milyen anélkül. Izomból kellett nyomni de lent maradt a kerék. Nem csúszott meg. Tök jó volt. Csak sok erőt kivett.
Ezt lábból karból kimozogni szerintem nagyon pro level.
....Bár kicsit elkanyarodtam az első telóktól. Tehát szerintem az az első fok hogy az irányíthatóság valóban a kezemben maradjon hogy elöl egy jól beállított teleszkóp dolgozik.[ Szerkesztve ]
-
Giot
addikt
válasz Hasaggymeg #128555 üzenetére
Lehet a negatív tapasztalat miatt alakult ki ez a vélemény, egy rosszul beállított vagy rossz minőségű teló következtében.
[ Szerkesztve ]
-
Giot
addikt
válasz StLui #128565 üzenetére
Talán annyit mellé, hogy a fémes lassabban kopik össze, és jobban koptatja a tárcsát.
Azért a metal pad hidegen is bitangul fog ha már megvan az összhang a tárcsával.Erről jut eszembe, a legbrutálisabb fék amivel valaha is dolgom volt az a hope m6 haver gépén. Az egy satu. Rémísztő ha nincs hozzászokva az ember. Ha nem akar fékezni a delikvens rá sem szabad nézni.
[ Szerkesztve ]
-
Giot
addikt
válasz jjeahh #128569 üzenetére
Ahogy távoldok a 30 tól és közelítek a 40 hez. (Pedig húzom a féket) évről évre emelnem kellett a nyeregcsövön. Fájt kattogott a térdem. Aztán egyre jobban ki kellett emelnem a kormányt mert a hátam kezdett beállni. Már vagy 1.5 centit emeltem az elején.
Pont ma néztem a gépet hogy huha nem e néz ki nagyon hülyén már. Nyilván hiába a küllem a test diktál. -
-
Giot
addikt
válasz G@ben #128598 üzenetére
Mekkora rugóútra van szükséged? 100-120mm?
32mm es becsúszóval revelation vagy sektor a rock shox tól, vagy fox 32. Ha komolyabbat akarsz enduro villák vannak nagyobb rugóúttal bár a legtöbbje átalakítható rövidebb rugóútra float is meg a solo air is. Vagy simán állítható talas, vagy two step air.
Utóbbiak 35 36 mmes becsúszókkal készülnek.
Minél nagyobb a becsúszó átméröje annál merevebb lesz.
Használtól nem kell ódzkodni, ha megbízható eladótol veszed.
Új hozzászólás Aktív témák
- Suzuki topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Politika
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- E-book olvasók
- Okos Otthon / Smart Home
- Világ Ninjái és Kódfejtői, egyesüljetek!
- További aktív témák...
- Egyszer összerakott, majd visszabontott LEGO Technic (42154) 2022 Ford GT eladó
- Veroval compact BPU 22 automata felkaros vérnyomásmérő, új állapot, nem használt, féláron eladó
- Meseszép Montblanc Summit XL Chronograph 7060 (Csere 1TB új Steamdeck-re is.)
- Eladó hibátlan Xiaomi Scooter 3.Alig használt!100km-el,garanciás!
- Daniel Wellington karóra