- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Computex 2024: Itt a Strix Pointra épülő Zenbook S 16
- Samsung QN800D: Neo QLED 8K tévét teszteltünk
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Hisense LCD és LED TV-k
- Nyomtató topik
- Megérkezett Magyarországra az LG 480 Hz-es OLED monitora
- Gaming notebook topik
- Hobby elektronika
Hirdetés
-
Computex 2024: TUF notebookok Ryzen AI-val
ph A TUF Gaming A16, és kisebb testvére, a TUF Gaming A14 a Ryzen AI 300 családot GeForce RTX grafikával kombinálja.
-
Bemutatkozott a Redmi 13 4G
ma Ne keverjük össze a Redmi Note 13 4G-vel vagy a Redmi 13C 4G-vel.
-
Nem kap több frissítést a Wolcen: Lords of Mayhem
gp Szeptembertől a többjátékos mód már nem lesz elérhető.
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
attiati
veterán
válasz gPéter #170051 üzenetére
teljesen azonos kérdésem van, mint PPePe-nek
A kérdés második fele igaz, hogy MTB is jó aszfalton?
29"-os kerék hatalmasnak tűnik terepre. Közben meg terepgumik aszfaltra? Olyan két szék között a padlónak tűnik.
27,5"-os köztes megoldás már jó lehet egy városiasabb gumival.
De mondjuk egy 70-80% aszfalt és 20-30% terepnél van bármi értelme MTB-t nézni? Fordulékonyabb mondjuk?használt / új esetén van valami varázsszám, hogy minimum hány százalékkal legyen olcsóbb a használt? (azonos felszereltség esetén, persze kopásfüggő is)
-
attiati
veterán
válasz #75376384 #170059 üzenetére
Mennék én, csak nem is tudom hol van húzósabb földút Bp-en vagy közelben, amivel egy cross trekking bicó nem bír el?
Hasaggymeg: ennyire gáz lett a cross trekking bicikli? :D
Mi szól ennyire a monti mellett? (Akár felárasan is) Nem flame miatt kérdem, tényleg érdekel laikusként.Egyébként kitamasztó kéne rá és a többi is, mert alapvetően arra használnám, hogy A-ból B-be eljutok (meló, uszoda, bevásárlás) és a maradék 20%ban hosszabb útra.
-
attiati
veterán
válasz Hasaggymeg #170110 üzenetére
Jó, de lehet az felszerelés nélküli is Ha meg rajta van és használja az ember, akkor célja van. Egy monti esztétikáját is el lehet rontani csomagtartóval.
-
attiati
veterán
Hogyan lehet kideríteni a vázméretet?
A nyeregcsőhosszt mértem és 47-48 cm.
Érzem, hogy kicsi nekem ez a bicikli, de nehezen akarom elhinni, hogy a piacon kapható legkisebb vázméretet tekerem (trekking) a 182 cm-mel.Miközben egy 57cm körüli lenne az idealis váz.
[ Szerkesztve ]
-
attiati
veterán
Bringa méret választásnál:
1. Átlépési távolságomra simán +/- 1cm különbség jön ki, ami vázméretben +1 collt jelent. Ez így oké?
2. Ha kijön, hogy kb 52cmes váz az ideális, akkor minden márkából jó az, vagy ez csak egy kiindulási alap és eltérnek az egyes modellek / márkák?
3. A hétköznapi próba során honnan tudjátok, hogy jó méretű?
4. Van egyáltalán jelentősége annak, hogy 52 vagy 54 cmes vázát vesz az ember? -
attiati
veterán
válasz jjeahh #171148 üzenetére
4.
Pedig még a legprecízebb (sokparaméteres) méretválasztós tesztekben is az jön ki, hogy:
Ideális méret 20,5", de nézzem meg a 21 és a 21,5"-os vázat is, mert jó lehet.
Ha elmegyek kipróbálni egy használt bringát, ami 52cm-es, ott nem lesz lehetőségem kipróbálni belőle egy 54 centiset is. Ezek szerint akkor ordító különbség van a kettő között?
Nagy rutin kellene, hogy kiszúrjam a hajszálnyira ippenhogy' rossz méretet?Studi
köszi, ilyesmire gondoltam[ Szerkesztve ]
-
attiati
veterán
Mi újság mostanában a bicikli árakkal?
Normalizálódtak tavaly óta? -
attiati
veterán
válasz szimpláncsak #190873 üzenetére
Pedig a tavalyi árak sem voltak gyengék. Tavaly talán a canga piacon jelentkezett elsőként a kereslet-kínálati gond. Mondjuk naiv ötlet volt, hogy bármi is olcsóbb lenne
szerk:
Kb egy éve nem jártam itt. Somatom akkor is a pedecel volt a téma[ Szerkesztve ]
-
attiati
veterán
fitnesz / speeder bicikli esetén az országúti méretek a mérvadóak a mérettáblázatban?
-
attiati
veterán
Bicikli választásnál megállja a helyét az alábbi pár állítás még ma is?
(Aláhúztam a lényeget. 2013-as Bikepro kisokosából vannak - Hogyan vásárolj jó kerékpárt?)1. Méret választásnál a legfontosabb adat a felsőcső-hossz (nem a vízszintes, hanem a valós). Fejcső és nyeregcső távolsága, csőközéptől csőközépig.
2. Hobbi- és haszonkerékpárok esetén szinte egyáltalán nincs teljesítményigény, csak legyen megbízható és olcsó. Éppen ezért helyből felejtsd el a nagy múltú és híres sport márkákat. A belépő modelljeik nagy részénél igencsak megkérik a márkanév árát. Kisebb nevek nagyságrendekkel jobb ár-érték arányt tudnak produkálni. Azért a totál névtelen, csak és kizárólag belépő szintű cuccokat készítő cégeket is hanyagold. Nézd meg a kiválasztott márka teljes termékpalettáját és ha látsz benne akár 200.000 Ft-nál drágább gépeket is, akkor jó helyen vagy. Ha keveset használod és azt is inkább esőmentes napokon, akkor bátran vehetsz acél vázú és villájú gépet is.
3. Ha nem kell jelentős szintkülönbségeket leküzdened, ha nem kell teljesítmény centrikusan, minél rövidebb idő alatt leküzdened az A és B pont közötti távolságot, ha nem kell extra nagy csomagokat cipelned sok-sok kilométeren át, hatalmas ellenszélben, bizton állíthatom, hogy totál felesleges többfokozatú kerékpárban gondolkoznod, főleg láncváltósban. A hagyományos értelemben vett haszonkerékpározásra az egysebességes (helyesen egyfokozatúnak kellene nevezni) vagy esetleg a 3-8-11 fokozatú agyváltós kerékpárok a legalkalmasabbak -
attiati
veterán
válasz jjeahh #191544 üzenetére
1. az az indok, hogyha hosszabb villa, teleszkóp kerül bele, akkor az effektív felsőcsőhossz változik, pedig a valóságban nem (?) Nem érzem a konszenzust ebben a kérdésben és nem is értek hozzá.
3. Ott írják a sok-sok HA feltételt, amikor nem indokolt a váltó. Mondjuk ciki, ha belefut az ember egy felhajtóba városban is (például Budapesten a Margit sziget északi oldalán) és le kell szállni, mert képtelenség felhajtani rajta
-
attiati
veterán
válasz zsocy #191674 üzenetére
"Szerintem valós a félelem, ha Lidl mellé vagy utcára hosszan kikötött bringa kell akkor ne vegyél se szépet, se újat"
Bp-i uszodába elég jó bringákkal járnak emberek 1-2 órára.
Sőt, a Palatinus strand előtt tömegével szoktam látni, ahova fél-egész napokra szokás menni.
Kellene egy külön 50e ft-os gép boltba járni? Tényleg itt tartunk?[ Szerkesztve ]
-
attiati
veterán
-
attiati
veterán
Mekkora méret lehet az alábbi gépem? Matrica lekopott róla és fogalmam sincs.
Felsőcsőhossz: ~58 cm
Nyeregcsőhossz (tetejéig): ~48 cm
Valós nyeregcsőhossz (csőközépig) inkább 46cm
Kb. 2006-os évjáratú Kelly's trekking46os nyeregcső 58as felcsőcsővel... ez pariban van így együtt?
Elnézve a bicikli kínálatot.... adnék neki még egy esélyt, hogy alkatrész cserével testre szabom a 182 centimhez. Ha lehet (?)
Méretre most sehogy sem jó. Lábamnak is rövid és felsőtestre is. Ülés max magasságon van és a sínben teljesen hátratolva.Mit mérjek le? Mit kellene cserélni? Nyerget + csövet, stucnit?
Hajtókar mindegyik egyforma vagy abból is lehet hosszabbat kapni?[ Szerkesztve ]
-
attiati
veterán
biztos vótmá'
Használt kerékpár vásárlásnál mire figyelj?
szájbarágós[ Szerkesztve ]
-
attiati
veterán
Ezt a nyerget (Selle Monte Grappa - ARGO) hátrébb lehet még állítani? Kb 7-8 centivel hátrébb lenne kényelmes a pedál és kormány távolsága.
-
attiati
veterán
válasz Ringman #191822 üzenetére
A lentieket mértem. Pár értéket felülírtam a képen, mert a 112,5 centis kerék távolsághoz jóval nagyobb felsőcsőhosszt (és belső hosszt) adott a kalkulátor. Az első villában van egy hajlat. Amiatt lehetnek a torz értékek? (Kb ehhez hasonló a gépem.)
Mondanak neked ezek az értékek valamit?A fejcső hosszát hogy kell lemérni, hol ér véget? A csavaros részt is bele kell számolni?
Ilyen testarányokat mértem. Aránytalanul rövid a kezem, lábam és hosszú a törzs?
Teasüti:
[ Szerkesztve ]
-
attiati
veterán
Ausztria használt piac milyen lehet?
(határ nem messze van tőlem) -
attiati
veterán
Városi használatra egy lockolható teló = merev villás bringa?
Vagy ez így teljesen hamis? -
attiati
veterán
válasz parandroid #193455 üzenetére
Bp-i utakra kell a teleszkóp? Gondolom nem.
Mondjuk az acél, merev villás bringámon fájni szokott a csuklóm 5 km után. -
attiati
veterán
Ezt nem fogom megérteni.
Társasházban egy Kona Mahuna bicót sosem zár le a gazdája. Csak úgy ott hagyja a lépcsőházban. Most nézem, hogy kb 200-250e ft az értéke.
Gondolkodtam, hogy kiírom neki a nyeregre, hogy zárja le. De aztán ő tudja mit csinál.
-
attiati
veterán
Önmagában az a tény kizáró ok / kerülendő egy használt bringa vásárlásnál, hogy:
15 éves alu váz + egyedileg épített ?
(Állítólag nem repedt a váz, kerekek nem kotyognak)
[ Szerkesztve ]
-
attiati
veterán
válasz jjeahh #210121 üzenetére
Nem lesz már utólag alkatrész a bringához?
Váz 15 éves, a többi alkatrészt nem tudomGeo nem zavar, városjárós mindenes hobbi bicajnak jó egy 70-80ezer ft-os járgány.
Ennél drágábbat, jobbat nem szívesen hagynék a tárolóban 1-2 órára.
Ennél olcsóbb boltbajárós biciklivel meg nem lehet megtenni 5-10 kmt. -
attiati
veterán
válasz bardi #210153 üzenetére
Azok is 30-40e körül mennek már és az semmi másra nem használható
ferrari kerékpár mennyire lehet tolvajmágnes
[ Szerkesztve ]
-
attiati
veterán
régi bicókra sárhányót beszerezni, szerelni mennyire nehéz?
konkrét modellt egyelőre nem írnék
#210219parkr
Köszönöm. Leginkább az érdekelne, hogy szabad e futározni biciklit?
Lelopják róla az alkatrész felét. Nekivágják valahova felpakolás vagy szállítás közben és törik, horpad, feszül. Egyszóval sérül. Ezek nagyobb dilemmáim.Mégis azt látom, hogy teljesen bevett gyakorlat például jófogáson, hogy kiszállítás alatt. Tehát futárt rendeltek hozzá.
[ Szerkesztve ]
-
attiati
veterán
válasz rétisün #210226 üzenetére
Dobozzal és fóliával szerintem a legtöbb feladó nem foglalkozna. Aki mégis hajlandó becsomagolni, mert félti (eladóként !), az meg nem hajlandó feladni postával. De jó hallani, hogy van pozitív tapasztalatod is.
#210227Lacerta:
köszi, akkor megoldható lesz.MÁS:
Mennyit érhet egy 15 éves aluvázas, országúti bicó?
Jó állapotban. Tiagra hátsó váltó, Sora hajtás. Duplafalu felni. Festés tök oké, látszik vigyáztak rá. Ezt szeretném megvenni. Kormány lecserélték egyenesre (emelhető, dönthető), így városba ez tök oké lenne (?)62-es országúti méret a tulaj 180-as magasságához Az lehetséges?
Majdnem ez a legnagyobb vázméret.[ Szerkesztve ]
-
attiati
veterán
válasz parandroid #210308 üzenetére
"minimum 2-3 cm kell (szerintem inkább több)"
Azon gondolkodom még, hogy a cipőtalp vastagságát hozzá kell számolni az átlépési magasságnál?
Mezítláb mértem.
Valahogy jó volt ez a 81cm-es bringa egy 178 centis embernek, én meg 182 vagyok. -
attiati
veterán
saját átlépési magasságot cipőben mértek?
-
attiati
veterán
válasz andrisbandi #210431 üzenetére
az miért jó egyébként? úgyis cipőben tekersz, nem mezítláb
[ Szerkesztve ]
-
attiati
veterán
182cm magassághoz mennyi a normális átlépési magasság kb?
81-82 centivel átlag alatt vagyok?A sokadik tulaj ír vissza, hogy az M/L-es bicikli 85-86 cm magas, és a tulajok 178-180 cm körül vannak. Csodálkozom, hogyan volt jó nekik a bicikli?
És azon is, hogy nekem miért túl magas egy M vagy L-es vázLejtett felsővázcsőnél melyik ponton érdemes lemérni az átlépési magasságot?
A felsőcső közepén mérettem velük.[ Szerkesztve ]
-
attiati
veterán
válasz andrisbandi #211187 üzenetére
ott csak a kalkulátor alapértelmezése van beállítva 84 cm-re, nem?
-
attiati
veterán
válasz Hasaggymeg #211192 üzenetére
Lejtett felsőcső "magasságát" melyik ponton kell lemérni?
"nyeregben ülést kellene reprodukálni a mérésnél"
Nem a földön állást kell szimulálni vele?
(Ha hirtelen le kellene szállni a bringáról, akkor ne érje el a királyi ékszereket)Találtam +2 centit
Könyv függőleges élét a falhoz kell nyomni és úgy fog vízszintesben lenni a másik éle. Így pontos eredmenyt ad.[ Szerkesztve ]
-
attiati
veterán
válasz Hasaggymeg #211203 üzenetére
és milyen módszerrel mérted meg? (A 189/91 eredményt)
"nyeregben ülést kellene reprodukálni a mérésnél, fájdalomhatárig kell feltolni a mércét ahhoz, hogy jó eredményt kapj"
Vagy itt arra gondolsz, hogy az egész mérés a helyes nyeregmagasság beállítására szolgál?
[ Szerkesztve ]
-
attiati
veterán
válasz Khelben #211324 üzenetére
Köszi, pont azt néztem.
A gyakorlatban mi a különbség a Continental 47-622 RIDE Tour és a 28-622 RIDE Tour között?
Gyártó szerint a 47-es vastagabb (?) és majdnem egy kilóval nehezebb párban. Ára ugyanaz.
-
attiati
veterán
válasz bardi #211350 üzenetére
Most csekkoltam és egy 42 * 622 (700*40c) Innova van rajta.
Úgy nézem, hogy létezik a conti ride tourból is 42-es. Felkutassam azt, vagy akár a 47-es is jó lehet?
[ Szerkesztve ]
-
attiati
veterán
ha gyors döntés kellene, akkor vinnétek a Continental Contact Travelt fixen 10e-ért?
Continental Ride Tour helyett.
90% aszfalt. Ride Tour volt az első ötlet, de az most készlethiányos az adott boltban.
-
attiati
veterán
válasz Hasaggymeg #215224 üzenetére
Előbb kopik a laposabb része?
Vagy menettulajdonság miatt?Arcitec: 28", 42-es. Schwalbe már drágább kategória és nem is tud mindent beszerezni a bolt.
Igazából csak a Conti Contact Travel van alternatíva.[ Szerkesztve ]
-
attiati
veterán
mi a különbség a 42-622 és 42-635 külsők között?
Új hozzászólás Aktív témák
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Windows 10
- Termékoldal is van a Galaxy Watch FE-hez
- Luck Dragon: MárkaLánc
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- Ezúttal bennfentes kereskedelemmel vádolják Elon Muskot
- Computex 2024: Itt a Strix Pointra épülő Zenbook S 16
- Samsung QN800D: Neo QLED 8K tévét teszteltünk
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs