- Új ajánlat a Team Grouptól a gyors USB kulcsot keresőknek
- Gaming notebook topik
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Új SSD-vel bővül a WD Blue szériája
- Projektor topic
- ASUS Vivobook Snapdragonnal: talán egy új korszak kezdete!
- Rekordokat döntöget a Gigabyte új SSD-jének terhelhetősége
- Milyen házat vegyek?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Raspberry Pi
Hirdetés
-
Rejtett díjak, nehéz lemondás: az USA pereli az Adobe-ot
it Nem csak rejtett díjakkal károsítja meg a fogyasztókat az Adobe, de az előfizetések lemondását is megnehezíti – ezért beperelte az USA kormánya.
-
Hosszabb bemutatón a Warhammer 40k: Space Marine 2
gp A sokak által várt folytatás premierje már nincs messze, szeptember elején debütál az új rész.
-
Olcsó USB WiFi AC adapter
lo Egy olcsó WiFi AC USB adapter jó szolgálatot jelenthet, ha az új router csak elvileg támogatja a 2,4 GHz-es átvitelt.
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Teasüti
nagyúr
válasz Runner_fxr #191441 üzenetére
Nekem mondjuk még nem volt rossz élményem SPD-vel, eddig szerencsére minden perecnél kioldott. Sőt, vhogy mászásnál elforgó hátsó keréknél is le tudtam tenni időben a lábam eddig szinte mindig. Egyedül trükközni nem lehet vele, meg szar berögződésekkel jár, ha vki nem tanult rendesen bunny-zni meg ugratni, mint én.
-
Teasüti
nagyúr
válasz gergo5991 #191445 üzenetére
Nem hallottam még mágneses halakról, de biztos biztos jó okkal kell horgásznak ekkora mágnes.
Az a trükkje ezeknek az erős mágneseknek, hogy erőkarral lefordítod a felületről, vagy pedig oldalra lehúzod. Ugye a mágneses mező csak a pólusból induló erővonalai mentén erős, arra merőlegesen nem húz akkorát. Ha nincs mivel ráfogni, vagy ha odatapad a felületre, akkor meg így jártál.
A 250 kilót is úgy kell elképzelni szerintem, hogy merőleges húzóerő egy sík ferromágneses felületre. Kétlem, hogy ebben a felhasználásban működne, ezzel így már autót lehetne vontatni, lol. Valszeg vmi gyengén mágnesezhető vagy kis tömegű anyaghoz használják ami még kezelhető emberi erővel vagy passz.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz parandroid #191474 üzenetére
Ezzel a logikával a gramm mánia és a gép tömege is teljesen irreleváns, hisz egy 20 kilós acél szörnyeteggel még többet lehet edzeni és az még inkább "sport" egy mászásnál és lehet fintorogni lenézően a melletted elsuhanó pehelysúlyú kollégákra, hogy nekik mi abban a kihívás: 7 kilós outival minden hülye fel tud tekerni, bezzeg a 20 kilós acélszörny, na az már valami!
Pedelec az csak hozzátesz a hatótáv(od)hoz (mielőtt kidöglesz) és a nagyobb hatótáv több mókát jelent. Ennyi.
MTB-nél ez meg azért nagy szó, mert hegyet mászni senki* nem szeret 1 órát, hogy utána leguruljon 5 perc alatt, majd újra és újra...
Nekem nincs pedelecem, de tényleg olyan nehéz ezt belátni?
*Mazochistákat leszámítva.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz arcitec #191478 üzenetére
Sportra meg szerintem akkor korrekt, ha mindenki hasonló technikával megye.
Verseny sport engem hidegen hagy. Hobbira meg senkit nem érdekel az esélyegyenlőség. Havert megvárom a domb tetején majd kipihenve, míg neki lóg a nyelve.
Aztán ő kidől 2 óra után, míg én mondjuk 3 után. Ez trail felhasználásban simán lehet a különbség a között, hogy menjünk fel még kétszer vagy menjünk haza. Azért az nagyon nem mindegy. Na meg a másnap sem mindegy.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz arcitec #191486 üzenetére
Nincs pedelecem. Az szemléltetés volt.
#191485peterkeT
A vita azon van, hogy sport vagy nem sport. Ha a te logikád szerint ez nem sport, akkor ugyanazon logika alapján a súlykönnyítés is sport ellenes, mert pehelysúlyú modern géppel könnyebb mászni, mint egy 50 éves acél Csepellel. Utóbbi sokkal nagyobb kihívás ezért sport értéke elvitathatatlan, de az előbbi azért mégis csak több élvezetet nyújt. Ebike vs analóg ugyanez. A hobbisták meg élvezkedni akarnak, legalábbis az én szótáramban. Abban meg a nagy terhelés csak egy szükségszerű velejáró, nem pedig a cél. Nekem pl a technikai edzés és az MTB skill-ek fejlesztése a szempont, nem az erő-állóképességi edzés. Arra nekem ott a konditerem. Aztán végsősoron mivel a pulzus és a légzés megugrik pedelecen is, ezért semmivel se kevésbé sport, mint rásegítés nélkül. Csak tovább élvezkedhetsz vele, mielőtt kidőlnél. Ezt kellene látni benne.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz parandroid #191490 üzenetére
Ne tegyük azért magunkévá a fizikát az élettan hátán, ha a pulzus, és a légzés ugyanannyira ugrik meg a pedelecen, mint a nem pedelecen, akkor honnan jön a később kidőlés? Ha később dőlsz ki ugyanazon edzettséggel, az azt jelenti, hogy energiát spóroltál, azaz alacsonyabb volt az edzésintenzitás.
Ilyen állítás nem hangzott el.
Én azt állítom, hogy több élményt kapnék 40 km alatt terepen, mint mondjuk 25 alatt amit önerőből tudnék menni. Meg azt állítom, hogy nekem a lejtőzés adja az élvezetet, nem a visszamászás. Bringás parkban a felszállítás nem ingyen van, feltekerni meg nem igazán szupi (mert a második kör után elmegy az életkedved). Ha vki pl bringás parkban éli az életét, annak már a liftezés költségéből megvan a pedelec felára egy idő után. Aztán ott vannak azok, akik szerint sokkal jobban kihajtják magukat pedeleccel, mint analóggal mert arra fordítod az energiádat, ami igazán számít, nem pedig arra, hogy eljuss a startig. A nap végére többet mentél, többet kaptál és legalább annyira elfáradtál ha rendeltetésszerűen használod.
Persze lehet menni nyugdíjas módban is, az már kevésbé sport szerintem is.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz attiati #191704 üzenetére
Nem Magyarországon élsz véletlenül? Már 20 évvel ezelőtt is rég itt tartottunk.
Nekem is két gépem volt. Egy sportolni, egy közlekedni. Még ha az érték arányokat félre is tesszük, akkor se váltaná ki az egyik a másikat, annyira más igényeknek kellett megfelelniük.
Utóbbin csomagtartó, vázra rögzített lakat, lánc, riasztó, lámpák, macskaszemek, pálcás sárvédők, szélesebb nyereg (cirka 18 kilónyi vas). A sporteszközt meg gondolom nem kell magyarázni, hogy az meg egy könnyített nagyobb értékű cucc, ami ajtótól ajtóig gurult csak és teljesen alkalmatlan azokra a szempontokra amit a fenti kiegészítők sugallnak.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz ZolkoW #191722 üzenetére
19-es felnire 25-ös szalag éppen tökéletes volt nekem.
Sőt, nem is működne nekem, ha a gumi pereme alatt nem lenne szalag felni peremtől peremig.
#191727HasaggymegÚjVálasz2021-04-20 08:54:00
Nem. 21-esre 23-as szalag az karcsú lesz. Ugye ezt beülteted középre (az első légszigetelő réteget legalábbis) és ott azért hamar összeugrik a szélesség.
Illetve gondolom felnije válogatja. Nekem a nem TL ősrégi felniken tetemes mély árok van középen. Ha a te felnid profilja laposabb a közepén, akkor jó lehet a keskenyebb szalag is.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Hasaggymeg #191729 üzenetére
Amúgy erről jut eszembe. Azt magyarázza el vki, hogy Schwalbe TLE gumikkal hogy a fenébe lehet UST kereket építeni? Haver gépét néztem és azon TLE gumik vannak a Sshwalbe EVO szériából (Nobby Nic és Hans Danf ha jól rémlik), és Schwalbe nem csinál UST gumit ha jól tudom. Viszont nincs benne tej és úgy tartja a levegőt, mintha autó/motor kerék lenne.
Elég hanyag tulaj, szóval karban sincs tartva igazán és azt mondja elég havonta egyszer fújni, de még akkor sem lapos.
Nekem tejjel együtt nincs ilyen jó állási időm. -
Teasüti
nagyúr
válasz Hasaggymeg #191742 üzenetére
Belsőhöz való felniszalagot láttad a kerékben mozogni. TL konverzióhoz ez a gumiszalag nem kell. TL szalag elég szívós és nincs gumibelső se, ami kidörzsölhetné a sorján - ha van (bár én lesorjáztam a furatokat TL konverzió előtt, biztos ami biztos [megspórolva egy fél grammot ]). Csak az öntapadós TL szalagot rakod bele. Illetve annak a tetejére lehet rétegelni ezt-azt, ha felülnél a szopórollerre te is.
-
Teasüti
nagyúr
válasz RexpecT #191777 üzenetére
Úgy 6 havonta érdemes feltölteni tejjel, ha addig nincs semmi probléma. Idővel bele tud száradni, ekkor egy kicsit ütni fog a kerék. Én egyszer tisztítottam és arra számítottam, hogy szép egyenletes megkötött tócsa lesz a kerék aljában; aztán csak apró hártyákat kapartam le itt-ott körben és a tej víztartalma sem távozott, csak felhígult ahogy a sűrűje kiült a kerékre.
De szerintem ilyenkor nem érdemes szétszedni, mert a felpuhult gumit visszarakni nehezebb lesz, mint újkorában. És tényleg csak néhány grammnyi gumi rakódik fel, ami viszont elég ahhoz, hogy felemelve és megpörgetve a kereket érezni az ütést. Menet közben nem igazán jön így ki viszont.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Hasaggymeg #191806 üzenetére
Milyen ezer lumen?!? Jó lesz az 6000 lumennek is.
Amúgy vagy 10 éve Aliról rendeltem külső akkus lámpát, amiben már akkor 7 Cree led volt és akkora fénye van, mint egy autó fényszórónak.
Már nem emlékszem a felére sem az akkori infónak, de gyors keresésre a Cree XM-L T6 chip-ek a legelterjedtebbek és ezekre egyenként specifikálnak ilyen 910 lument alsó hangon. Az újabb generációk 1200 lumen felett járnak. Ebből mindjárt hét darab egy ehhez hasonló kiszerelésben és máris ott tartunk, hogy nem is akkora blődség az a 6000 lumen. Erre nyugatabbra ilyen Cree ledes utcai lámpákra cserélik a régi nátrium lámpákat és rohadt jó fényük van!
Akku pakkot bedobod a tatyóba, lámpát a sisakra és lehet csapatni éjjel. Én nyomtam régen nyáron, mikor nappal 40 fok volt, akkor éjjel kellemesen hűvös.
Bár hozzá kell tenni, hogy városi legényként azért az éjjeli erdő hangjaitól néha kicsit beszartunk.
De a lámpa fénye mellett terepen is lehetett lejtőzni simán. Olyan 40 kmph-ig éreztem biztonságosnak, a fölött már összefolytak a részletek a talajon. Ugye direkt megvilágításban árnyékok nélkül nem úgy látszanak a dolgok.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz andrisbandi #191887 üzenetére
Ezt adom. Múlt hétvégén kipróbáltam magam egy bringás parkban. Be is támadtunk rögtön egy kék vonalat (videón piros 2018 óta megkékült ). Az összes berm ujjnyi vastag porban állt, így elég para volt a szélső bütykökre döntögetni. Ráadásul elég technikás is volt az a szakasz. Észnél kellett lenni, pedig ha hússzal lehetett menni, lehet sokat mondok. Meredek is, poros is, folyamatosan kellett fékezni. Talán egyszer nem mertem úgy igazán lefektetni, főleg becsatolt SPD-vel, ahol még lelépni se tudok. De összességében nem volt olyan rossz a könnyű XC gumikkal sem, sőt! Élveztem.
Egyszer rátévedtünk egy vörös vonalra, ami nagyon meredek és nagyon lassú, még lassúbb mint ez a kék volt. Viszont szűk kanyarok egymás után, 50-70 centis drop-pal megtarkítva helyenként, kanyarba érkezve, ami mellesleg egy rock garden. Hát itt ahogy lejöttem a drop-ból, azzal a lendülettel mentem a fák közé.
De az XC gumik nagyon jól tartottak. Nyomással se volt gondom, nap elején 23/24 psi-t kezdtem, majd ezt visszavettem a kényelmes 21/22 psi-re (54-559 és 57-559 19-es felnin) és nem érzékeltem, hogy egyszer is felütöttem volna. Igaz elég szűkek és lassúak a pályák. Ha ötvennel megyek be egy rock garden-be, akkor lehet ott ezen a nyomáson 0,2 másodperc alatt szublimálna mindkét kerék.
Rocket Ron elől, Racing Ralph hátul. Haver gépén elől Hans, hátul Nobby és alig-alig volt csak gyorsabb előttem. Neki se volt túl sok tapadása a porban, szóval nem voltam akkora hátrányban. Viszont ki kellett mérni nem csak a féktávot, de még a döntés mértékét is, mert azért csúszkáltam rendesen. Nap végére a fekete kerekek világos szürkék lettek, mintha cement por lenne az egész bringán.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Biciklinél is van ilyen? Para lehet egy könnyű outin.
Motornál jól ismert jelenség, hogy beszitál a kormány ha megüt a súlytalan kerék vmit az úton gyorsítás közben. Kormánygátlóval előzik meg a problémát. Outiba esetleg a fejcsőben tudnék elképzelni egy integrált csillapítást. Outi se arról szól, hogy veszettül kell kormányozni, szóval akár csillapítani is lehetne szerintem. -
Teasüti
nagyúr
-
Teasüti
nagyúr
válasz andrisbandi #191913 üzenetére
Ez nem az én videóm, ez a park oldalán van fent.
Én a sráchoz képest totál kezdő vagyok még. Kb fele akkora sebességgel, mint ők és a legnagyobb fícsőrök mellett elgurulva. -
Teasüti
nagyúr
válasz parkr #191914 üzenetére
Bármi kiválthatja, ami az első kerékben oldalirányú erőt idéz elő - ez lehet több minden, rossz testtartás, kormány fogás, kereket érő ütés, oldalszél, kerékben lévő nyolcas, bármi ami oldalirányú gyorsulást eredményez a kerékben. Amikor ezek az apró kilengések megegyeznek a gép+bringás természetes frekvenciájával, akkor kezd szitálni a kormány. Ahogy írják ez leginkább akkor fordul elő, amikor a bringa elér lejtőzés közben egy egyeynsúlyi állapotot, vagyis változatlan sebességgel gurul lefelé és kvázi nyugalmi helyzetben van (értsd: bringás nem mozog a paripán). Az, hogy ez milyen sebességen következik be, arra van hatással a váz merevsége. Merevebb vázon ez a természetes frekvencia annyira magas, hogy a normál bringás sebességeken már nem valószínű. Flexibilis vázakon ez a sebesség meg alacsonyabb, ezért volt gyakoribb a régi vázakkal.
Amúgy könnyű megtörni ezt az eygensúlyi állapotot, ha mondjuk nem hagyod abba a tekerést. A pedálozás egy másik frekvencián fejt erőt a vázra, ezért az nem tud beállni egy egyensúlyi helyzetbe. -
Teasüti
nagyúr
válasz Mezga Aladár #191942 üzenetére
Hát te egy ilyen szitálást kézi erővel meg nem fogsz.
Ezek az oszcillációk jobb esetben maguktól lecsengenek. Rosszabb esetben addig lemész az útról.
Motoron se véletlenül használnak kormánygátlót, mert az úgy csapkod, hogy még a kezed is kificamítja ha nincs szerencséd.
De a shimmy/speed wobble cikk is úgy kezdi, hogy attól szitálás a szitálás, mert elveszíted az irányítást a gép felett.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Mezga Aladár #191950 üzenetére
Amikor megütötte a stucnit? Az egy nagyon apró oszcilláció volt a keréken, amit a kerék utánfutása így súlytalanítva még önmagától korrigált. Az csak egy demonstrációja volt a fizikának. Amit most linkeltem, az a "real deal". Ott meg a kerékpár letért az útról majdnem, és el sem engedte a bringás egy pillanatra sem. Ilyenkor ha ráfeszülsz a kormányra az még talán rosszabb is, mintha hagynád lecsengeni. Ő is birkózott vele, ezért kacsázott az úton.
-
Teasüti
nagyúr
válasz atti29 #192071 üzenetére
Mert nem coptál vele.
Én rögtön hard fokozaton kezdtem: kétszer álltam neki és menet közben kólás palackból összedobtam egy gettó booster-t is. Majd következő szezon elején megbontottam takarítani a beleszáradt lötyit, ekkor már insane fokozatra kapcsolt a kis piszok: felpuhult, szóval még lazábban ült a felnin - kvázi felrakáskor vigyázni kellett le ne essen a másik oldalon. Ezt felniszalaggal (a hagyományossal) oldottam meg a külsőn körbehúzva, ami lenyomta és közben körben kihúzgáltam a peremet a kifeszített ragasztószalagon - ami minimalizálta a középső árkot. Ekkor úgy a harmadik nekifutásra ment a pici tartályos 2in1 booster pumpának is.Ezek után szerintem már bármilyen felni+gumi kombónak neki mernék állni.
De az tuti, hogy harmadszor nem kezdek neki ennek a guminak. Ez itt fog megrohadni a tejjel együtt vagy elkopni ahogy azt kell.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz INTELligent #192146 üzenetére
[link] Tegnap kipróbáltam egy ilyet.
Ma be van állva a derekam.
Nem gondoltam volna, h ennyit kivesz az emberből, h a hátsó tengely felett lóg.Szerk: nem válasz akart lenni.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz andrisbandi #192154 üzenetére
Esélytelen, nem bízok a cimbiben.
-
Teasüti
nagyúr
válasz 6030D #192158 üzenetére
Sasszeget az enyém akkor látott utoljára, amikor nagyobb tárcsára cseréltem és kaptam hosszabb csavarokat a Shimi adapter mellé. Szervizből már sasszeg nélkül kaptam vissza és azóta sincs rajta. Nem életbevágó fontosságú. Esetleg ha ez vkit nagyon zavar, akkor egy csepp menetrögzítő neki, oszt lehet csapatni.
Ami viszont nekem X akták, hogy hogyan szakadnak le a légtelenítő kupakok állandóan. Egyszer direkt rendeltem újakat, aztán vhogy elhagytam őket pár hónap után. Nem csak hogy rá volt pattintva, de ugye oda is van kötve... Pedig sehova nincs odaverve és mégis.
Na mindegy, azóta azok is csupaszok. Jóvanazúgy. Jó esetben befelé úgyse áramlik semmi, majd az olaj meg kinyomja a retket.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz parandroid #192179 üzenetére
Régen volt több alternatíva is. Endomondo, Sportypal. Ezekkel mi lett?
-
Teasüti
nagyúr
válasz parandroid #192681 üzenetére
Nemtom neked mennyit ér a szabadidőd, de én még nyugati országban se vagyok olyan bérezésben, hogy ne fájna autónál átszámítva a 80 eurós szerviz óradíj. Kisebb dolgokat megcsinálok magam, amihez hozzá lehet férni könnyen bontás nélkül. Féket fele annyiból felújítottam műszaki előtt, mint amennyire árajánlatot kaptam. Időszakos szervizt most fogom megcsinálni, szintén olaj+szűrő árból ami olcsóbb, mintha egy órát felszámolnak bárhol. Nyugat ide vagy oda, az átlagember majdnem egy napot dolgozik ezért a pénzért.
Ha olyan életem lenne, ahol az időm többet érne, mint 80 euró óránként egy szervizben, akkor majd hordom szerelőhöz.És akkor ebben még nincsenek benne olyan tapasztalatok, hogy az autószerelés az bizalmi kérdés. Gépésznek tanultam és nem nehéz tetten érni a hanyagságot. Pl egy autószerelő aki időre dolgozik a büdös életben nem lesz olyan alapos (mindent letisztít és megken amihez hozzáérek, stb.), mint én aki elbütykölget a szabadidejében és nem hajtja a tatár (vagy a türelmetlen kliens ). Vagy soha nem lesz rá garancia, hogy azt kapom, amit kértem. Elvégre nem állhatok ott a válla felett, hogy tényleg azt csinálja, ami elvárható lenne. Lehet kifizetek egy szelepállításra 500 eurót, aztán másik szerelőnél meg kiderül, hogy a szelepfedél még sosem volt levéve (motornál megtörtént).
Szóval én amondó vagyok, hogy akinek van műszaki affinitása annak igenis érdemes magának szerelnie amit csak tud*. Bár ez egyre kevésbé lesz kivitelezhető ahogy egyre több technika kerül a kocsikba, de a régebbi 10-15 éves hagyományos motoros autókat csak így költséghatékony üzemben tartani (vagy hamar ráköltöd a piaci árát munkadíjra, ha minden felbukkanó problémára szerelőhöz viszed - ezt is megéltem már) és ott még azért sok mindenhez nem kell szakértőnek lenni.
*Elvégre régen az emberek sokoldalúbbak voltak, megcsináltak maguknak majdnem mindent.
50 éve egy autó gépkönyvében még az volt, hogy hogyan végezz szelepállítást. Ma már az van benne, hogy ne idd meg az akkumulátorsavat...
A kötözgetéssel és forrasztással is egyet tudok érteni, hisz ezek kb basic skill-ek egy műszaki érzékkel ellátott férfinak. Öregapáink felhúzták a saját házukat és komplett gazdaságot üzemeltettek szinte egymagukban. Persze lehet mesterembert hívni a ház körül is minden szirszarért, ha van mit a levesbe aprítani.
Azzal a résszel viszont egyetértek, hogy csak az szereljen, aki tudja mit csinál és ki tudja vitelezni a szabványoknak megfelelően.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz parandroid #192715 üzenetére
Ez tök jó, és mennyibe van a kocsi neked havi szinten (üzemanyagot nem számolva) ha nem túl indiszkrét?
Az autó az egy nagyon olcsó dolog nálunk a szigetországban és aki 15 éves használt autót vesz rohangálósnak ilyen 1000-1500 font környékén, az nem fogja szervizbe hordani alkalmanként a kocsi értékének harmadáért. Megy vele egy-két évet ha szerencséje van és előbb fog megszabadulni tőle, majd vesz egy másikat (okkal van itt évente műszaki). Viszont ha értesz hozzá, akkor egy populárisabb típust - amiből tengernyi bontott alkatrész van, pl. 206-os - szinte a végtelenségig üzemben lehet tartani alkatrész árban.
Nekem jelenleg egy 3000 fontos kocsim van, ez is most 15 éves de vmi 30k mérfölddel vettem, előttem 4 tulajjal. Lekopogom ezzel eddig semmi baj, de ha szakszervizbe járkálnék mindennel is, akkor azért hamar behozná az árát még ez is, és úgy fél évente lenne kötelező szerviz alattam. Eddig csak kopó-fogyóra egy ezres belement volna az árajánlatok alapján, ha nem magam csinálom kb feléből (az elmúlt egy évben mióta hozzám került).
Egy szó mint száz a te érvelésed - bár nagyon szépen hangzik a lízing és feltételei - csak akkor állja meg a helyét, ha kevesebbet költesz kocsira, mint én. De szerintem ez valószínűtlen. Az ugye eddig se volt meglepő, hogy pénzért az ember fenekét is kinyalják. Én nem hiszem, hogy valaha új autót vennék, akkor se ha egyben ki tudnám fizetni, mert anyagilag jobban megéri egy kopott rohangálós, amit ráadásul nem is kell félteni és sajnálni: új autónál idegbajt kapnék, ha rákerülne egy karc, lepattogna a fényezés, vagy odaverném a felnit. Öreg használtnál ez annyira nem szívügyem. Ráadásul engem kiráz a hideg a hitelektől és havidíjaktól. Így kp-ra veszek mindent és nem fáj a fejem a hónap végén. Amit meg nem eszek meg, az tisztán megmarad. Cserébe néha beáldozom a szabadidőmet ha vmi egy kis törődést igényel, de amíg a saját időm nem ér annyit, hogy egy munkaórámból megtérülne egy szerviz óradíj (és feltéve ha én is meg tudom csinálni), addig ez így is marad.
#1927176030D
Jó hát nekem van némi rálátásom a területre, aztán van autószerelő is a családban szóval távsegítségem is akad ha kell. Elektronika meg az egyik hobbim is ráadásul, szóval jah... A pék egyedül tényleg ne álljon neki otthon bütykölgetni, mert abból sok jó nem sül ki a legtöbb esetben! Nekem azért megvannak az alap eszközeim, amivel mondjuk egy Haynes szerelési útmutató legtöbb lépését meg lehet oldani szakszerűen. Általában hajlandóságból szokott inkább hiány lenni, ezért is csak azt csinálom itthon, amivel nem kell túl nagyot copni.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz ivana #192720 üzenetére
Ezzel vitatkoznék. A fizikai része az tényleg nagyon meredek tanulmány. De a logikai részéhez nem kell diploma. Én hobbiból kezdtem foglalkozni vele, az elektromosságtant meg kifejezetten utáltam fizikából és mérnökin is csak érintőlegesen volt téma. Viszont ez nem akadályozott meg, hogy mikrokontrollerekkel foglalkozzak és működő áramköröket tervezzek, amit aztán meg is építettem. Lehet nem értem az elektromos terek működését, de makró szinten erre szvsz nincs is szükség. Baromira nem érdekelt milyen törvények és milyen erők, meg metszéspontok és mágneses terek és egyébként is. Meg lehet nem saját képletekkel számoltam, hanem kalkulátort használtam... De amit építettem az működik b.ssza meg!
És ennél többre nincs szükség egy autó villamossághoz sem. Egy CAN buszra rácsatlakozok és elhitetem vele, hogy én vagyok a légzsák ha arról van szó (jó, a valóságban le van kódolva persze, de elvben nem lenne akadálya), pedig nincs elektronikai végzettségem...
A 12V-os analóg rendszer meg gyerekjáték, a forrasztást és kötözgetést meg egy betanított majom is el tudja végezni.
Ezzel azt akarom mondani, hogy nem kell annyira lesajnálni azért egy autószerelőt se, biztos vannak köztük ügyesebbek is. Amúgy is szoftverből megy már manapság sok minden, annak kezelése meg tényleg betanított dolog.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz parandroid #192786 üzenetére
Vagy csak nem tudsz róla, h problémád van, mert sose láttad elsőkézből.
Nálam is öreg autónál a műanyagok szeretnek törni; pollenszűrőnél vettem észre, h az egyik fül már nincs meg és így nem marad a helyén a szűrő és nem tömít. Szerinted szólt róla a márkaspecialista független szerviz, ahova vásárlás után vittem full szervizre? Szólt a fenét! Rányomta a pecsétet, oszt el van intézve. Ilyen szirszarokkal szerinted foglalkoznak a márkaszervizben? Dehogyis. De az ablaktörlőt és fékbetét cserélik neked minden kötelezőnél, mint a kisangyalok. Nem hülyék ők se.A hivatalos része meg vonatkozik a független szervizekre is, rájuk is rá lehet húzni a vizes lepedőt, de szerinted ki akarja pereskedéssel tölteni a szabadidejét? Ez nem annyira életszerű. A mai világban a közösségi média már nagyobb visszatartó erő, mint egy bíróság, ha vkinek vmilyen üzleti tevékenysége van.
Viszont mondvacsinált dolgokkal senki nem dobálózik csak úgy, mert azt be is kell bizonyítani. Azt meg senki nem tudja, h ki keze alatt lett elnyalva a csavar feje, stb.
Te ebből meg max annyit fogsz észrevenni, h kiszámlázzák a túlórát, amit saját maguk sz.patásával töltenek, ha ilyen mégiscsak előfordulna. Esetleg közlik veled utólag, h kicseréltek vmit, ennyi lesz összesen. Elméletben igazad van - ha félretesszük az anyagi vonzatát -, de a valóságban meg nem számolsz az emberi tényezővel. Szerinted autószerelők között nincsenek kettes tanulók? Meg szerinted mindenki Monk nyomozó alapossággal nyúl hozzá? Bilibe lóg a kezed, ha tényleg így gondolod.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz parandroid #192795 üzenetére
Számlázni márkaszerviz hivatalos óradíjat számláz az adott munkafolyamathoz, aminek az elvégzési idejét a gyártó határozza meg. Ha valamit javítani, cserélni kell, már az árajánlatot így kapom.
A gyártó, aha...
Persze, én is ilyen árajánlatokat kapok, de azt kétlem, h a gyártó számolja ki. Nekem legutóbb fék felújítás volt. Ne gondolj nagyra, új tárcsa és betét. Egy tengelyen. A szerviz 3 órát számolt. Én másfél alatt megcsináltam elsőre otthon a kurblis emelővel, gyári kerékkulccsal és megforgattam a négy gumit is (ez az út szélén azért eltart egy darabig). Ezt egy rutinos szervizesnek egy felszerelt műhelyben meg kell tudni oldania nálam gyorsabban. Mire fizetnék két órát extrában? Na?
Nem lehet, h bő ráhagyással számolnak mégiscsak?
De nincs azzal gond ha te a nagy könyv szerint jársz el, csak ne zavarjon, ha tartják neked a markukat a mesteremberek!
A hozzád hasonlókból - főleg nyugaton - nagyon szépen meg lehet élni amúgy, szóval én őszintén támogatom eme hozzáállást. Csak gondoltam bedobok pár gondolatébresztőt. De hatástalanul.A falon logó diplomán rajta van a kettes is, vagy csak hogy "képesítést szerzett"?
-
Teasüti
nagyúr
Egy jó barátom eltörte a gerincét motoron.
Van itt vki, akinek vasalva van a gerince és még tud montizni a csapatósabb szakágakban? T11-től L1-ig van lemerevítve neki, fog még valaha "shred"-elni?
Vagy már max csak túrázni? -
Teasüti
nagyúr
válasz Hasaggymeg #192886 üzenetére
Igen, három csigolya van lemerevítve. Személyi edzővel (közös barát) beszélgettünk erről, hogy elvileg a Thoracic és Lombar találkozásánál a legrugalmasabb egy egészséges gerinc és éppen itt történne a legnagyobb csavarodás/szögelfordulás is, mikor elfordulsz hátból. Nos ez mivel le van merevítve, ezért a PT kolléga arra tippel, hogy a vállból elfordulás szöge jó esetben is megfeleződik. Meg ugye hajolni is csak egyenes háttal tud majd, illetve lapockából kicsit tud gömbölyíteni majd, de a háta nem fog domborodni.
Ebbe belegondolva jött a kérdés, hogy lehet így egyáltalán MTB-zni sportszerűen? Sportszerű alatt gondolok arra, hogy trükközés, ugratás, lazán mozogni a bringán előre-hátra, egyik oldalról a másikra, stb. Nem biztos, hogy sokat kell menni bringás parkba ezután. Egy manuált is nehezen tudok így elképzelni, ami eddigi korlátozott tapasztalatomból kiindulva éppen arra épít, hogy domborodik a hát a hátsó tengely felett.
Ezért érdekelne van-e itt vki, aki komolyabban MTB-zik gerincműtéttel.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
-
Teasüti
nagyúr
válasz Mezga Aladár #193177 üzenetére
-
Teasüti
nagyúr
Régen volt ilyenem, mikor aktívan élsportoltam. Nekem a kilazult térd ízület okozott ilyet, ami bringázáskor úgy 30 km után jött elő és szinte megbénított a fokozódó fájdalom, ahogy erőltettem. Térd körüli izmok erősítésével lehet enyhíteni (ha a laza ízület a ludas). Na meg a terhelés csökkentésével, ami ha versenyző vagy, akkor gáz. Ha hobbista vagy, akkor meg van egy rossz hírem: túl sokat tekersz.
Ha leállsz az állóképességi sportokkal és áttérsz izomépítésre, akkor teljesen helyrejön pár év alatt. Legalábbis nekem ez úgy 10 éve volt aktuális, most már csak hébe-hóba tekerek, igaz nagyrészt 20 km-nél többet nem megyek (mtb), de évek óta nem jött elő ez a térd probléma.#193333peterkeT
Igen, ezek a manométerek relatív nyomást mérnek, vagyis a nulla a légköri nyomás.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Teasüti #193377 üzenetére
Jah és hozzátenném, hogy nekem a nyújtásra nem reagált jól a laza ízület. Sőt, régen tudtam spárgázni is. De mikor elkezdtem erősíteni az izmokat, akkor kifejezetten az volt a cél, hogy merevedjen le kicsit minden a térd körül, szóval zéró nyújtás, még levezetésnek sem.
Spárgázni azóta nem tudok, de már nem fájdul meg a térdem.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Melorin #193400 üzenetére
Minden felnifék háklis a kerék egyenesfutására. Ha pici nyolcas vagy tojás van benne, akkor a féked se lesz patent. Meg folyamatosan utána kell állítani a fékpofának, ahogy kopik. Főleg ha hosszú kinyúlása van a pofának a felniig.
Féktestből ajánlom a drótosokat, azokat könnyebb beállítani, mint a csavarrugósokat. Utóbbit nem lehet finomhangolni, hogy egyszerre mozogjanak. A drótost lehet feszegetni és kiegyensúlyozni a kettőt, hogy egyszerre mozduljon.
Ha nem sportolásra kell, akkor Shimano Alivio már egy értelmes belépő szerintem.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Hali!
Kéne nekem lehet egy futár bringa, ami másodállásban kivihető a hegyre is, illetve át-, fel-, lemegy mindenen ami városban szembe jöhet. Lehetőleg pedelec, simítsa az utat rendesen (sajnos egy egészségügyi probléma miatt káros a szemem világára a vibráció) és max 1 misi.
Létezik ilyen? Kinek mi jut eszébe?
Ismerem úgy nagyjából a bringákat, de magam sem tudom merre induljak. Vmi pedelec fat bike talán?Jelenleg van egy AM fully-m is, ami azért városban hintaló kategória, meg jó lenne fürgének lenni, ezért kéne a motor is.
Virsli gumi szóba se jöhet a fenti okból.Köszi!
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Kicsit ránéztem a pedelec árakra és dobtam egy hátast.
Komolyan 6000 font egy e-fully? Nem is high-end, hanem belépő-közép kategória, amit megkapnál kb harmada ennyiből ha nem elektromos.Értem én, hogy sport eszköz meg minden. De ennyiért már elektromos supermoto-t is lehet kapni jó fékkel és jó felfüggesztéssel, ami megy egy országúti sebességet. A high-end e-bike árából ott van egy e-cross motor is már, ami semmivel se kevésbé sport eszköz. A városi lekorlátozott 125-el egyenértékű elektromos motorok meg konkrétan olcsóbban mennek, mint (a jobb fajta városi) e-bringák. Lemaradtam valamiről az elmúlt pár évben? Értem, hogy a Covid alatt nem lehetett biciklit kapni, de ennek már vége.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Hali!
Ez mennyire éri meg az árát első e-mtb-nek?
Spec kicsit semmitmondó, csak nagyvonalakban írja le a dolgokat.
Köszi!Szerk: lehet ezeket hekkelni? 15 mérföldes sebességlimit kiütése mondjuk?
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpár matrica a legjobb minőségben azonnal! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Gepida Alboin 900 28 56 cm
- ELADÓ DJI AIR 3 FLY MORE COMBO (DJ RC 2) KIEGÉSZÍTŐK
- DJI AVATA Pro-View Combo drón (DJI goggles 2) +Fly more Combo FMC +Motion Controller +RC2 +koffer
- DJI FPV Racer Combo drón +Fly more Combo FMC +Motion Controller