- Elkészült Oroszország első litográfiai berendezése
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Viszonylag pénztárcabarát lett az AOC 280 Hz-es VA monitorja
- Gaming notebook topik
- Samsung LCD és LED TV-k
- Milyen TV-t vegyek?
- Intel Core i3 / i5 / i7 8xxx "Coffee Lake" és i5 / i7 / i9 9xxx “Coffee Lake Refresh” (LGA1151)
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Notebook hibák
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
Hirdetés
-
[SoP] Mozgásban a Concord, a Firewalk új játéka
gp A program a tervek szerint egy 5v5 felállású aréna shooternek készül továbbra is.
-
Mobvoi TicWatch Pro 5 Enduro - kitartás kartárs?
ma WearOS 3.5, két kijelző, hosszú üzemidő, és zavaró apróságok a legújabb TicWatch modellben.
-
EU: a bankoké a felelősség, ha AI-t használnak
it Az EU tőzsdefelügyelete szerint ha AI-t használnak a bankok és befektetési cégek, akkor övék a felelősség.
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
válasz Tomasz72 #32203 üzenetére
nem véresen komolyan gondoltam azért én sem, mert csak ebben az országban lakunk, és tudjuk a problémákat. Nem akar senki senkinek fizetni, de munkát minőséget maximálisat vár el.
Egy tender kiírásakor a mindenkori döntő tényező az ár. Aki a legolcsóbbat adja, az nyeri. A fenntarthatóság, környezetvédelem, karbantartásigény stb nem számít. Így lehet csak 10%-al kéne többet fizetni, és kétszer annyit bír de ez nem érdekel senkit.
Jobban vagy már? -
Tomasz72
tag
válasz Pulsar #32205 üzenetére
Jól látod a helyzetet, bentről ismerős a probléma... :-)
Azért már jobb.
Tegnap lemásztam a dokihoz, írt fel pipamocskot (flector), meg feküdjek sokat...
Ja, mondom tudom én mi a dolgom, csak egy 10 hónapos gyerek mellett...Hotel Golf Seven Whiskey Bravo Foxtrott @ HG6RVA
-
demars
addikt
válasz Tomasz72 #32208 üzenetére
Én sajnos gyakran szedem. Ha tehetem inkább pihentetem a derekamat, de ha begyullad az ideg nincs mit tenni. Olyankor napokig nem tudok menni, aludni stb.
Pulsar: Cigivel úgy vagyok, hogy szeretm Szeretek bagózni, viszont zavar a füst. Meg zavar ha cigi szagú a ruhám, hajam, kezem. És tudom azt is, hogy ezt mások is megérzik és zavarja őket is. Én inkább emiatt gondolkodtam el azon, hogy le kellene szoknom! Ha belevágok akkor tuti, hogy a kávét is elhagyom egy ideig, a kettő együtt jár!
Csak ugye most sikerült lefogynom kicsit ( kisebb életmód változás miatt), ha letenném a cigit biztosan vissza szedném a dupláját minimum. Azt meg nem szeretném
Végre tudok "konfekció" ruhák közül válogatni és nem kell "túlméretes" cuccokat magamra húzniAz áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
-
flymi
addikt
válasz Tomasz72 #32203 üzenetére
40-50 éves konstrukciókról beszélünk, már ami a mozdonyokat illeti. Igaz, hogy anno még ~100 évre tervezték ezeket, de az újabb építésűek semmivel nem üzembiztosabbak (lásd flirt).
Nem vagyok főrendelkező, de legjobb tudomásom szerint egy vonat a meghirdetett menetrend szerint 3 perccel korábban, de akár 5 perccel később is indítható úgy, hogy nincs semmi féle rendkívüli esemény.
Gondoljunk bele, hány utas ér a jegypénztárhoz az utolsó előtti percben és emiatt ha csak 1 perccel is később indul el a vonat, ha ezt minden állomáson eljátsszák, máris tekintélyes mértékű a "késés".
Másik példa, a csatlakozásokból adódó késés. Vannak vonatok, amik "bevárják" a másikat, hogy az utasok átszállhassanak és zakatolhassanak az úticéljuk felé. Ha az amiről átszállnának késik, értelem szerűen a másik indulási ideje is borul, ez evidens.
Vonategyesítés. Zágrábból jön Dombóvárig, itt kell egyesíteni a Pécsről érkező IC-vel és irány a Keleti. Kihúz, rátol, a féklakatosok megpróbázzák a vonatot, ez technológiai idő. Vagy belefér, vagy nem, de általában igen. Megjön az evtk, felhatalmazzák a külsőst és már mehet is a vonat.
Sok apró szarság miatt is összejöhet 5-10-15 perc késés és ehhez még nem is kell, hogy félméteres hó essen. A vezér (mozdonyvezető) meg nem hozhatja be a késést azzal, hogy kitapossa a szemét a gépnek.
És akkor még nem mondtam a legtrágyább dolgot, mikor személycsoport kellős közepén átmenesztenek egy-, rosszabb esetben két tehervonatot. No komment.Japánokat hagyjuk most. Itt is lehetne mágnesvasút, meg 500km/h-val száguldó csodavonat. Ott van rá zseton, itthon nincs. Tupírozzuk, szépítgetjük, újrafestjük, de attól még minden marad ugyanaz. Dombóvár-Kaposvár közt már 100-al suhanhatnak a vonatok a tavalyi pályafelújítás után. Ez Magyarországon a "haladás", meg a németektől levedlett személykocsik.
Nagy csinnadrattával bejelentették, hogy szakmunkás minimálbér, emeljük a fizetéseket. Aham. Hiába van érettségim, szakmám (igaz nem ide vág), nem kaptam lófüttyöt se. És akkor én még ne szóljak semmit, mert csak 1 éve dolgozom a cégnél, vannak kollégák, akik 30-40 év munkaviszonnyal is mehetnek a levesbe. De ebbe nem mennék bele jobban.
"meg vannak személyi problémák...
De az állam is magasan szarik rá, ugyanakkor elvárja, hogy működjön..." -> Röviden és tömören. Ennyi.(Ennek a vasutas topicban lenne a helye, de mivel itt PH-en rajtam kívül nem nagyon jelentkeztek mások, meg ez a téma merült fel, hát ide írtam, remélem nem untattam senkit.)
No joccakát![ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
fant0mi
addikt
válasz Tomasz72 #32204 üzenetére
Az elso par lepes fekves utan rossz. Ha mar megyek, akkor konnyebb.
Valszeg valami ideg lehet a derekamba, eloszor tegnap este ereztem, hogy ha ugy fordulok, akkor ott is erzem, hogy van valami.Pulsar: koszi!
Ja a Flector tenyleg jo, en tapasz formajaban kaptam anyukamtol kettot, az ugy nem terheli az emesztorendszert.
A doki Brexin tablettat irt fel nekem, az is jo cucc. -
veterán
én igazából az elvre gondoltam, de mint írtam, értem én hogy mi áll a háttérben, ebben az országban élek már 35 és fél éve
De szerintem nem zavar senkit a vonatos sztori, valahol minden férfiban ott lapul a sínek utáni vágyódás
Ezt a mávos linket köszi. Nem is tudtam, hogy van olyan mozdony kishazánkba ami képes lenne a 230km/h-ra. Azért az már nem rossz. Ugye én Monoron lakom, és felén járnak ezek az új vonatok, de még a régiek is, amelyik zónázó, és nem áll meg minden bokornál, csak ferihegyen, a két állomás között végig nyomja a 120-at. A piroson, vagy a még újabb szürke/kéken nem is érezni. Úgy tudom az a pálya is már 160km/h-s, csak azt nem értem, akkor miért nem mennek gyorsabban, mert a vonatok képesek lennének rá. Vagy erre van valami állami vonatkressz?Tomasz72 örülök, hogy javulsz, csak így tovább
radi8tor a kávéval semmi, imádom is, de nekem már eléggé össze nőt a kv a cigival, így ha lerakom a cigit, biztos hogy kávézni sem fogok egy ideig
-
fant0mi
addikt
válasz Pulsar #32214 üzenetére
Harom dolog kell, hogy lehessen 160-nal szaguldani: megfelelo palya, jarmu es biztositoberendezes.
Az osszes infrastrukturalis feltetel jelenleg csak Tata-Hegyeshalom kozott van meg.
Ahol meglesz, ha lesz hozza biztositoberendezes: Szajol-Puspokladany, Szajol-Bekescsaba, Bp-Szekesfehervar.
Jelenleg Tata-Hegyes kozott lehet menni 160-nal, ott a regi bizt.ber. egy modositott valtozataval lehet 120 feletti sebesseget alkalmazni, melyre az engedelyt a hatosag evrol-evre meghosszabbitja, mert a nagy dirreldurral hangoztatott uj bizt.ber. meg nagyon odebb van. De az iment sorolt uj szakaszokra nem ad engelyet regi berendezessel. Szoval meg varni kell ra eveket, addig meg csak legatyasodik az uj palya is.230 meg ja, Nemetorszagban lehet, de oda meg nem jarnak ki. Nincsenek meghajtva az az igazsag.
[ Szerkesztve ]
-
-
fant0mi
addikt
válasz demars #32217 üzenetére
Komplett rendszer. Sot igen komplex. Vannak palyaoldali berendezesei es van jarmuoldali berendezes. A jarmuoldali azt tudja hogy a palyaoldali es sajat sebesseg adatok alapjan kikenyszeritse a fekezest esvagy megallitast, ha arra szukseg van. A palyaoldali eleg komplex cucc. A valtok allitasatol ellenorzesetol a jelzokig, sot a jelzok jelzesenek a mozdonyra valo feljuttatasa realtime a sineken keresztul (digitalis jelek futnak a sinekben).
Aztan vannak mar modernebbek, ennek a kiepitese zajlik most europa szerte, csak nalunk nagyon nyogvenyelosen.
Errol jo par napot el lehetne beszelgetni anelkul, hogy tulzottan elvesznenk a reszletekben. -
fant0mi
addikt
válasz demars #32219 üzenetére
Igen, eleg sok biztonsagi berendezes van, emellett egy szekrenynyi utasitas. Flymit meg kell kerni, fotozza le az utasitasait, en amikor leleptem a MAV-tol, akkor visszaadtam a konyveket. Volt egy rahedli.
Ugy szoktak mondani, hogy egy ember (vagy berendezes) hibajabol baj nem szokott tortenni. Hogy valami baj legyen, ott tobb dolognak kell rossznak lenni esvagy tobb embernek egyszerre hibazni.A nagy tomegre es egallasra: legtobb helyen az altalanos fekut, ami alatt meg kell tudni allni minden korulmenyek kozott az 1000 meter.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz demars #32215 üzenetére
fant0mi köszi a felhomályosítást. bár számomra érthetetlen, hogy amikor arról beszélnek hogy egy szakaszt felújítanak akkor a biztosító berendezés miért nem tartozik hozzá.
Ez olyan mintha otthon kicserélném az összes villanyvezetéket, de a kacsolókat nem, aztán meg pislogok, hogy miért ég le a ház.[ Szerkesztve ]
-
demars
addikt
Utolsó nap!
Holnap délelőtt pici pihenő, délután kis otthoni munka, ejtőzés. Este meg dorbézolás!Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
-
demars
addikt
válasz Pulsar #32228 üzenetére
Nem vagyok nagy ivó ( na jó, a sört szeretem, de mostanában nem iszok egyáltalán ), a rövid italokat meg amúgy sem bírom ( az ízviláguk nem jön be), de egy jó whiskyt azért megkóstolok szívesen!
A ma éjjelt (reggelt) jól be..optuk, az egyik gép kuplungos lett, 1,5 órán át javították, 5:55-re végeztünk. Se takarítás, se többi meló. A hőkezelés még tart, maradnom kell, lesz vagy 8 óra mire hazaérek
Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
-
Janaboy
veterán
Halihó,
Bár nem éjszakai műszak, de azért "jó" kis 6-14 mára
[ Szerkesztve ]
Janaboy
-
veterán
válasz demars #32229 üzenetére
hát én sem tudnám megmondani mikor ittam utoljára
Ezért is volt vicces jó pár éve, mikor pozitív szondát fújtam a rendőrnek. Aztán kiderült hogy a kék airwaves rágó miattTegnap 16:30ig bírtam a fennlétet, de az utolsó órában már csak vevetatívban működtem
Janaboy Kitartás neked
[ Szerkesztve ]
-
radi8tor
MODERÁTOR
-
demars
addikt
válasz Pulsar #32231 üzenetére
Mondtam én, hogy nem bírom a páleszt! kb 4-kor keltem ki az ágyból, reggel 7 re arra ébredtem, hogy iszonyatosan hasogat a fejem. 4-körül már egyenesen tudtam menni
Szabolcsi vegyesRadi8tor: Jóféle kutyus!
Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
-
radi8tor
MODERÁTOR
Na sziasztok!
⭐ Stella
-
demars
addikt
válasz Pulsar #32235 üzenetére
Korán keltetek srácok
Én se bírtam aludni, délután 4 -kor keltem, egész éjszaka forgolódtam, TV t bámultam. Fel is keltem már.Egyébként valóban nem bírom az italt Le is szoktam teljesen róla. Meg is lett az eredménye.
Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
-
flymi
addikt
Óra múlva kezdődik a meló.
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
flymi
addikt
válasz radi8tor #32242 üzenetére
Én puhány vagyok, már nem bírom úgy a gyűrődést, mint rég, pedig relatív fiatal vagyok.
Ez olyan mint amit korábban írtatok a piával kapcsolatban. Egy héten megnézek egy meccset, egy sört elszopogatok mellé aztán szunya.1 műszak? Nem tom miről beszélsz. Mi az?
[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
flymi
addikt
válasz Tomasz72 #32247 üzenetére
Most jöttünk be, de mindjárt mehetek ki, még jön két vonat, amit bactatni kell. Pfuj. A nappalos kicsit nyugisabb, plusz világos is van.
A nyárban is csak azt szeretem, h még este 9kor is süt a nap, korán pirkad. Ha nem lenne olyan böszme meleg még szeretném is azt az évszakot. Kiegyeznék fix 25 fokban, persze ha dolgozni kell én képes vagyok mínusz tízben is izzadni, mint egy harci mén.
Egy fülledt nyári melós napon 3x is cserélek pólót. Ez van. Hiperhidrózisnak csúfolják magyarul.Az vigasztal, h mindjárt megyünk haza.
Jó múltkor is éccakás után, mondom lefekszek 9-kor, délben meg fel. Aham. Fél négykor riasztott az asszony, h menjek érte. Muszáj volt kidörgölni a csipát és hazafelé még bemenni 3 különböző boltba...
Sokszor érzem úgy, ha éjszakás után 8-10 vagy 12 órát alszok (képes vok rá), mint akit agyonvertek.[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
Tomasz72
tag
Nem vagy könnyű helyzetben...
Nekem annyiból jó, hogy vagy 28 fokban kell a kötelező hősszúujjú felsőben flangálni, vagy egy légbeömlő alatt gépet szerelni, úgy, hogy kb 10 perc alatt ízületi gyulladást lehet kapni...
Plussz a két sornyi gép, soronként 5 vagy 6 lánnyal, a főnökökről nem is beszélve...Hotel Golf Seven Whiskey Bravo Foxtrott @ HG6RVA
Új hozzászólás Aktív témák
- Háztartási gépek
- Ukrajnai háború
- Mobvoi TicWatch Pro 5 Enduro - kitartás kartárs?
- CADA, Polymobil, és más építőkockák
- Milyen légkondit a lakásba?
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Elkészült Oroszország első litográfiai berendezése
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Viszonylag pénztárcabarát lett az AOC 280 Hz-es VA monitorja
- További aktív témák...
- Eladó Palit RTX 4070 Dual 12GB GDDR6X videokártya
- Fujitsu Lifebook E546 , 14" Kijelző, I3-6100U, 8GB DDR4, 128GB SSD, WIN 10, Számla, garancia
- Fujitsu Lifebook E544 , 14" Kijelző, I7-4712QM, 16GB DDR3, 128GB SSD, WIN 10, Számla, garancia
- Dell Latitude E6430, 14" HD+ Kijelző, I7-3720QM, 8GB DDR3, 320GB HDD, Nvidia 1GB, WIN 10, Számla,
- Dell Latitude E5540, 15,6" Kijelző, I7-4600U, 16GB DDR3, 500GB HDD, Nvidia 2GB, WIN 10, Számla, gar
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs