Elég régóta pletykálják, hogy az NVIDIA az idei év elején leplezi le a mobil GeForce GTX 1050 és 1050 Ti jelzésű MXM modulokat, és ezt a pletykát a notebookgyártók lényegében megerősítették azzal, hogy jó előre elárulták ezeket a típusjelzéseket az új mobil gépek specifikációiban.
Nagy titok persze amúgy sincs mivel mindkét újdonság a GP107-es kódnevű GPU-ra épül, ami a Samsung 14 nm-es LPP node-ján készül, vagyis ezek konkrétan az asztali modellek mobil verziói.
A A specifikációkról az alábbi táblázat ad bővebb tájékoztatást:
Típus | GeForce GTX 1050 |
GeForce GTX 1050 Ti |
---|---|---|
GPU kódneve | GP107 | GP107 |
Architektúra |
Pascal | Pascal |
Mag- és GPU boost órajel |
1354/1493 MHz |
1493/1620 MHz |
Shader részelemek száma | 640 | 768 |
Textúrázó csatornák száma | 40 | 48 |
Blending egységek száma | 16 | 32 |
Z/Stencil egységek száma | 128 | 128 |
Memória típusa | GDDR5 | GDDR5 |
Effektív memória-órajel | 7 GHz |
7 GHz |
Memóriabusz | 128 bit | 128 bit |
VRAM kapacitása | 2 vagy 4 GB | 2 vagy 4 GB |
A fogyasztás tekintetében a GeForce GTX 1050 60, míg a GTX 1050 Ti 70 wattos TDP osztályú megoldás. A GeForce GTX 1050 Ti egyébként eléggé hasonlít az asztali verzióra, bár azt ki kell emelni, hogy a mobil változatok órajelei magasabbak, különösen széles a GPU Boost tartomány. Utóbbi leginkább azért van, hogy legyen a hardvernek mozgástere, hiszen szűkös helyre van beépítve és a felmelegedésre mindenképpen az órajel visszavételével kell reagálnia. A GeForce GTX 1050 esetében ki kell emelni, hogy a mobil verzió feleannyi ROP blokkot tartalmaz.
Az NVIDIA kiemelte, hogy a több éve bemutatott BatteryBoost technikát is továbbfejlesztették, és ennek az új verzióját támogatják a friss jövevények. Ezt a rendszert a GeForce Experience programból lehet vezérelni, és lényegében arról van szó, hogy mesterségesen korlátozni lehet a másodpercenként elkészülő képkockák számát. Amennyiben a hardver nagyobb sebességre lenne képes, mint az igényelt tempó, de a korlát miatt csak annyit számol amennyit kér a felhasználó, akkor lényegében növekszik az elérhető üzemidő. Az eredeti BatteryBoost problémája viszont az volt, hogy mindez jól hangzott a elméletben, de a gyakorlat már nem volt ilyen rózsás. A beállított sebességet leginkább körbelőtte a rendszer, tehát hiába várt 30 fps-t a felhasználó, bőven előfordulhatott, hogy 25-öt vagy 35-öt kapott, és ebben a tág tartományban volt szinte minden. Az új BatteryBoost technika ezt próbálja orvosolni, és lényegesen pontosabban tartja az igényelt teljesítményszintet.
Az új mobil GeForce-okra épülő notebookok a CES-en mutatkoznak majd be.