Drágulhatnak az LCD kijelzők a harmadik negyedévben

A focivébé hagyományosan egy második karácsonyt jelent a tévégyártók számára, hiszen az eseményt megelőző időszakban jelentősen megugrik az értékesített készülékek száma. Ez többnyire idén is így volt az egész világon (az USA-t kivéve), sőt még Magyarországon is. Ennek ellenére az LCD monitorok és tévé gyártók arról panaszkodnak, hogy az első féléves bevételek közel nyolc százalékkal elmaradnak a várttól.

Ezt elsősorban az euró gyöngélkedésével magyarázzák, hiszen az árakról már korábban megállapodtak a viszonteladókkal, ám azzal akkor még nem számolhattak, hogy az európai fizetőeszköz az első hat hónapban ilyen komoly lejtmenetbe kezd. Ráadásul az idei VB állítólag a szokásosnál is gyilkosabb versenyt hozott, így a piaci résztvevőknek a tervezettnél többet kellett költeniük promócióra és arra, hogy a konkurenseknél olcsóbban tudják adni a készülékeket. A válság utáni első évben igen fontos volt mindenki számára, hogy milyen piaci részesedéssel zárja ezt a fontos időszakot, hiszen ez a későbbi tárgyalások során döntő fontosságú lehet.

Mindez viszont azzal járt, hogy a bevételek, a nyereség elmaradt a tervezettől, és ennek a végfelhasználók várhatóan az év második felében isszák meg a levét. Egybehangzó vélemény, hogy szeptembertől 7-10%-kal drágulhatnak az LCD tévék és monitorok, ám ettől még nem várnak csodát a gyártók. Meglátásuk szerint csak a negyedik negyedévben lesz komolyabb érdeklődés a készülékek iránt, és ez az időszak – reményeik szerint – kompenzálja az eddigi gyengébb teljesítményt.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés