Nekiesett a média a Resident Evil Village Denuvo DRM-jének

Állítólag akadásokat okoz, de valójában nem. A Capcom saját DRM-jének vannak ilyen problémái.

A Denuvo talán az egyik leggyűlöltebb DRM-nek számít a játékosok körében, és számos legenda kering róla, hogy hatalmas teljesítményvesztést okoz. Utóbbit még sosem sikerült bizonyítani, de az nem kétséges, hogy lehet némi többletterhelése a másolásvédelmi eljárásnak, viszont az ebből eredő lassulás mértéke inkább 1-3% között marad. Ebből átlagosan 1-2%, bizonyos konfigurációkon ki is mérhető azokban a címekben, amelyekből a fejlesztők a megjelenés után kioperálták a Denuvót.

Most a figyelem a Resident Evil Village-re irányult, ugyanis megérkezett hozzá a törés, amit a Eurogamer ki is próbált, és arra lettek figyelmesek, hogy a feltört futtatási állománnyal eltűntek a játékon belül tapasztalható akadások az Intel Core i9-10900K CPU-val és GeForce RTX 3080-as VGA-val rendelkező tesztgépen. Ez így igaz is, de a média nagy része az előbbi anyagot úgy vette át, hogy a Denuvo DRM felel az akadásokért, holott a Resident Evil Village a Capcom saját védelmét is alkalmazza, amely a Denuvo mellett működik.

A fentiek azért lényegesek, mert a Resident Evil Village töréséből a Denuvo nincs kiszedve, a Capcom saját védelme lett megnyirbálva, és a Denuvo esetében annyi változás történt, hogy mostantól elfogadja a hamis hitelesítést is. Ez ráadásul így van szinte az összes, Denuvo DRM-et használó játéknál, tehát még a tört futtatási állományban is működik a Denuvo, csak bármilyen generált licencet jónak talál, ellentétben a hivatalos fájllal.

Természetesen a Resident Evil Village esetében látszik, hogy valami nincs rendben a hivatalos verzióval, mert az sosem szokott jó jelnek számítani, ha a tört változat jobban fut, de nem érdemes rögtön a sokak által gyűlöld Denuvót kikiáltani a bűnbaknak, mert lehet, hogy azt nem is szedték ki a törésből, ahogy például most sem. A Capcomnak viszont a saját DRM-jét vagy javítania kell, vagy hivatalosan is érdemes eltávolítania az ominózus játékból, elvégre a törés megléte mellett ezzel már csak azoknak ártanak, akik fizettek a játékért.

Kiegészítés: A Capcom a hír megjelenését követően bejelentette, hogy tudnak a teljesítményproblémákról, és hamarosan elkészül egy javítás, amely megszünteti az akadásokat.

Előzmények

Hirdetés