Csak az új generációs konzolok kapják meg az új technológiákat a FIFA 21-ben

A PC-s verzió inkább a PlayStation 4 és Xbox One konzolcsalád szintjéhez közelít.

Az EA Sports október elején adta ki a FIFA 21 című játékot, amelyről már egy ideje tudni, hogy az aktuális platformok mellett lesz új generációs portja is, méghozzá december elején. Új információ azonban, hogy ez lényegesen fejlettebb, mint a korábbi rendszerekhez tervezett verzió, amit a fejlesztők csak "gen four" névvel illetnek. A PlayStation 5, illetve az Xbox Series S és X viszont a "gen five" alapot kapják meg, ami számos extra képességet kínál még a PC-s verzióhoz viszonyítva is.

A legfőbb különbséget a leképező fogja jelenteni, ugyanis az új generációs konzolok a LiveLight nevű deferred lighting rendszert használják, ami javítja a stadionok, illetve a játékosok megjelenítését, utóbbi esetben különösen haj tekintetében. Emellett olyan szimulációs technológiák kerülnek bevezetésre, amely a labda deformációját, illetve a játékosok izomdefinícióját is figyelembe véve alakítja ki a valósághoz jobban közelítő mozgásokat.

Az EA Sports a PC-s port esetében az új technológiák elvetését azzal magyarázta a Eurogamer számára, hogy az alkalmazásukkal növelni kellene a játék minimum gépigényét. Ez reális lehet, a szimulációra vonatkozó újítások egy része nem skálázható, így aligha futna a friss rendszer kétmagos processzorokon, miközben jó esély van rá, hogy a PC-s vásárlóbázisuk elég nagy része még nem rendelkezik erősebb hardverrel.

Jó hír viszont, hogy a négymagos, erősebbnek tekinthető processzorok egyre inkább a megfizethető árkategóriába csúsznak, nem beszélve a még combosabbnak számító hatmagos modellekről, tehát a következő évben, vagy utána már van esély rá, hogy a PC-s port is megkapja az újításokat.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés