Néhány hónapot szinte biztosan késik a PS3

Akár egy évet is csúszhat a PlayStation 3 játékkonzol piaci bevezetése – állította a Merrill Lynch egyik elemzője a Financial Times vasárnapi cikkében. Hitosi Kurijama szerint könnyen előfordulhat, hogy a hatalmas durranásként beharangozott, de egyelőre legfeljebb csupán a tervezői által látott csodamasina néhány kulcsfontosságú piacon nem lesz kapható az idén. Ha csak 6 hónapot késik – és így őszre tolódik – a japán premier, az amerikai és az európai bemutató átcsúszhat 2007-re – spekulált az elemző.

A Sony mai nyilatkozatában gyakorlatilag megerősítette a késéssel számoló elemzői forgatókönyvet. A vállalat szóvivője a Reutersnek elmondta, hogy ugyan továbbra is a tavaszi startra készülnek, de ha a gépben használt új technológiák specifikációjának véglegesítése tovább késik, késni fog a premier is. A véglegesítésre váró új megoldások között van a Blu-ray DVD-szabvány és a videomegjelenítés (itt alighanem a nagy felbontású – közismertebb néven HD- – filmek másolásvédelmének még vitatott kérdéseire utalt a szóvivő). „A végső pillanatig fogunk várni, de ha nem születik döntés hamarosan, tolódhat a piaci debüt” – mondta a szóvivő, hozzátéve, hogy ebben az esetben a következő legjobb időpontot fogják választani.


Fantom-kép

A Merrill Lynch úgy becsüli, hogy kezdetben a konzol gyártási költsége eléri majd a 900 dollárt. És bár ezen a piacon bevett gyakorlat a hardver áron aluli értékesítése – amit a gyártók az eladott szoftverekből szerzett részesedéssel igyekeznek kompenzálni –, a kiskereskedelmi árnál több száz dollárral magasabb költség igen tetemes veszteséget termelhet a Sonynak. Elemzők szerint a késlekedés miatt a japán vállalat akár 20 százalékot is átadhat jelenlegi nagyjából 70 százalékos piaci részesedéséből a Microsoftnak, amely már november óta kínálja új generációs játékgépét, az Xbox 360-at.

A PlayStation 3 hivatalos honlapján – melyre csupán a múlt héten kerültek fel a gép részletes műszaki adatai – továbbra is az olvasható: „[Megjelenik] 2006 tavaszán”. Azonban a Reuters által megkérdezett szakértők mindegyike kizártnak tartja, hogy a PlayStation 3 még tavasszal piacra kerül. Ők a japán bemutatót nyárra – a júliusi iskolakezdési és egyben nagy bevásárlási szezon előttre – várják, és egybehangzóan állítják, hogy a vállalatnak csupán arra kell figyelnie, hogy Amerikát még karácsony előtt el tudja árasztani az új gépekkel. A gyorsaságnál fontosabb a piacképes ár – mondják.

  • Kapcsolódó cégek:
  • Sony

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés