Komolyan visszaesett az eladott tv panelek száma az első félévben

2020 első hat hónapjában így is 129,05 millió kijelzőt értékesítettek.

A globális koronavírus-járvány a televíziós szektort, és azon belül a panelgyártókat is sosem látott kihívások elé állította, derült ki a TrendForce nevű piackutató cég legfrissebb felméréséből. Amint kiderült az első negyedév közepén, hogy az egész világon felbukkanó, nehezen kontrollálható betegségről van szó, jelentősen csökkent az érdeklődés a televíziós panelek iránt a partnerek részéről. A második negyedév kezdetén erre a kijelzőgyártók az árak csökkentésével és átstrukturálással reagáltak. Ennek köszönhetően sikerült többé-kevésbé megszabadulniuk a felhalmozódott árukészlettől, és betölteni az üressé vált kapacitást.


(forrás: DisplayDialy)

2020 májusának közepére normalizálódni látszott a helyzet, amit az is mutatott, hogy hirtelen sürgős megrendelésekkel kezdték bombázni a kijelzők előállításával foglalkozó vállalatokat, de ez sem tudta tökéletesen korrigálni a korábbi visszaesést. A TrendForce elemzései szerint ugyanis 2020 első félévében 129,05 millió tévébe szánt panelt értékesítettek, ami jelentősen, 8,4 százalékkal elmarad az egy évvel korábbi adatoktól.

Egyelőre még értelemszerűen nem lehet tudni, hogy hogyan alakul majd az év további része. Elméletileg van esély arra, hogy a gyártók behozzák a lemaradást, de ha tényleg jön a járvány második (sokadik?) hulláma, akkor 2020 végére még gyászosabbak lehetnek a számok.

Előzmények

Hirdetés