Új grafikus motort írt a Detroithoz a Quantic Dream

A Quantic Dream nemrég sokkolta a világot a Detroit: Become Human című, PlayStation 4-re érkező játék bemutatójával, amelyet a programhoz készült videojáték-motorból vettek fel.


Detroit: Become Human

A fenti videóban már látható, hogy az új alap igen jól sikerült, különösen a fények kezelése és az emberek kidolgozása tekintetében. Ami viszont meglepő és részben új információ, hogy nem ugyanez a grafikus motor dolgozott a PlayStation 4 megjelenésével párhuzamosan bemutatott The Dark Sorcerer technikai demonstrációban. Ezzel kapcsolatban megtudtuk, hogy a Quantic Dream egy teljesen új játék kiadása előtt ki szerette volna tapasztalni a PlayStation 4 új hardverének lehetőségeit, így első körben a PlayStation 3-ra megjelent Heavy Rain és Beyond: Two Souls című játékok motorját dolgozták át.

Hirdetés

Ezzel a csomaggal készült a Sony által igényelt technikai demonstráció, és ennek volt is értelme, mert az előbb említett két játéknak lesz PlayStation 4-es felújítása is, vagyis a munka nem veszett kárba. Ezzel párhuzamosan azonban készült egy teljesen új videojáték-motor is, amelynek a képességeit a korábban gyűjtött tapasztalatok alapján alakították ki. Ez a motor már nem kompatibilis a PlayStation 3-mal, de ezt a Sony eleve nem várta el, viszont ez lesz az első olyan belsős fejlesztés, amely a Sony új, nagymértékben módosított fejlesztőkörnyezetét használja, így jelentősen hatékonyabban bánik majd a konzolban rejlő erőforrásokkal.


[+]

A leképező szempontjából radikális változás igazából nincs a The Dark Sorcerer technikai demonstrációban használtakhoz képest. Az új motor teljesen támogatja a PBR-t, a 3D-s mélységélességet, a volumetrikus fényeket, illetve az áttetszőséget a rendkívül élethű bőrmegjelenítésért, valamint a részecskeszimulációért felelős rendszert is onnan örökölte. Újításnak tekinthető viszont az eső és a füst szimulálása. Előbbi fontos szerepet játszik a játékban és nemcsak vizes lesz tőle a világ, hanem például az esőcseppek megtapadnak a karaktereken, és felgyűlve például a fülcimpáról lecsöppennek, míg a füst interakcióba léphet a karakterekkel. Mindkét effektért egy olyan algoritmus felel, amely a CPU-t és az IGP-t egyszerre dolgoztatja, persze más-más részfeladatokkal.

Az új motor alapvető előnye, hogy sokkal több compute futószalagot használ, mint a korábbi generációs motor feljavítása, illetve az olyan tradicionálisan CPU-n végzett feladatok kerülnek át az IGP-re, mint az útkeresés, emellett nagyon erősen épít a rendszer az aszinkron munkavégzésre.

A Quantic Dream számára egyébként általában némileg egyszerűbb a fejlesztés, mint más játéknál, mert leginkább interaktív filmeket terveznek, így bizonyos kötött kameramozgású jeleneteknél rendkívül specifikusan tudnak arra építeni, hogy az összhatás lenyűgöző legyen akár több tucatnyi apró trükköt bevetve, amely egy mondhatni átlagos játékban nem igazán működne. Emiatt is tudnak olyan zseniálisan kinézni a játékaik. Persze ez interaktív filmeknek is megvannak a maguk nehézségei.

Hirdetés

  • Kapcsolódó cégek:
  • Sony

Előzmények

Hirdetés