Acer blog: Aspire 5560G - van-e értelme a Dual Graphicsnak?

A grafikus teljesítmény mérésével búcsúzunk a llanós Aspire 5560G-től. A hozzánk érkezett konfigurációban a Llano alap grafikus magja mellé sajnos egy nem túl izmos HD 6470M került egy gigabájt memória társaságában, tehát Dual Graphicsban nem számítottunk túl nagy előnyre, de előbb vessünk egy pillantást az értékekre, majd ezt követően elemezzük az eredményeket!

Grafikus alrendszer megnevezése Integrált (AMD Radeon HD 6480G) Dual Graphics (HD 6480G + HD 6470M)
GPU kódnév Sumo Sumo + Seymour
Shader egységek száma 240 240 + 160
DiRT3 - 1366x768, közepes min. 24 / átlag 29 min. 18 / átlag 27
Far Cry 2 - DX10 - 1366x768, optimal profil min. 16 / átlag 22 min. 17 / átlag 25
Metro 2033 - DX10 - 1366x768, közepes min. 4 / átlag 17 hibás megjelenítés
Metro 2033 - DX10 - 1366x768, alacsony min. 5 / átlag 18 min. 7 / átlag 18
Starcraft II -1366x768, alapbeállítás min. 18 / átlag 24 min. 18 / átlag 24

Hiába a legújabb meghajtóprogramok és profilok, gyorsulást nem igazán láttunk kétkártyás működés esetén, sokkal inkább csak a problémákat. A DiRT 3 alatt is volt 1-2 hibás grafikai elem, de a Metro 2033 egyfolytában hibázott, tehát ez utóbbinál inkább nem is közöltük az eredményt, hiszen nem sok értelme lett volna. Ami még ennél is furcsább, hogy Dual Graphicsszal átlagban rosszabb eredményeket kaptunk, mint amikor csak az integrált Sumo vezérlőt használtuk, ez alól az egyetlen kivétel a Far Cry 2 volt.

A Starcraft 2 viszont DirectX 9-es, tehát ezt nem támogatja a Dual Graphics, de azért tettünk egy próbát ezzel is, így persze nem meglepő, hogy ugyanazokat az eredményeket kaptuk.

Hogy miért nem javultak eredményeink "kétkártyás" kiépítésben, annak pontos okát nem tudjuk. Lehet, hogy a BIOS még nem kiforrott, de annyira nagy meglepetést ez nem okozott nekünk azután, hogy hasonló tapasztalatokat szereztünk első mobil Sabine platform tesztünk során is.

  • Kapcsolódó cégek:
  • Acer

Azóta történt

Előzmények