- Masszív előrelépésnek tűnik a Zen 5
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- E-book olvasók
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Internet Rádió építése (hardver), és programozása
- Milyen TV-t vegyek?
- Átlátszó OLED kijelzőket építenek az ablakok helyére a koreai metróban
- Milyen processzort vegyek?
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
Hirdetés
-
Anyagi katasztrófára figyelmezteti az Apple-t a brit média
it AI-alapú adatvédelmi funkciót (reklámblokkolót) kaphat a Safari böngésző az iOS 18-ban, de brit médiacsoportok arra figyelmeztetik az Apple-t, hogy ez anyagi katasztrófát okozhat az ágazatban.
-
Új Arc meghajtó a görög mitológia alvilágához
ph A 31.0.101.5448-as, WHQL aláírással rendelkező csomag a Hades II-höz kínál profilt.
-
Redmi Turbo 3-ból készül a Poco F6, megvan a start dátuma
ma Bejelentette a Xiaomi, hogy mikor esedékes a Poco F6 és F6 Pro premierje, a fotón pedig egyértelműen látszik, melyik Redmiből készül az új modell.
Új hozzászólás Aktív témák
-
M_AND_Ms
addikt
válasz US.Army #34249 üzenetére
Nem istenítésről van szó, de azt, hogy akárhogyan is de itt elkezdjük bizonygatni, hogy más márka mennyivel jobb, az egyszerűen értelmetlen dolog. Lehet (sőt kell is) a hibákról beszélni, de a Suzuki ellen protest megnyilvánulások tök feleslegesek.
Ide azok járnak, akiknek van Suzukijuk és akik szeretnének Suzukit, vagy ez is a lehetséges opciók között van. Ha ez utóbbiak közül valaki arra jut, számára egy másik márka sokkal megfelelőbb, akkor mondjon szépen búcsút ennek a topiknak (esetleg köszönje meg, hogy itt lehetett), de ne kezdjen hittérítésbe, igazolva a saját döntését.
(anno én is autókeresés közben tévedtem ide úgy, ahogy más márkák topikját is látogattam, kérdezgettem, infót gyűjtöttem. Döntésem után itt maradtam, mert Suzukit választottam. A többi márka topikjába viszont nem mentem vissza, hogy megmondjam nekik mennyire jó az én döntésem, mert nem azt a márkát választottam)Aki tejszínhabot szeretne, az inkább verje ki a fejéből!
-
blakey
titán
Vezettem az 1.6-os Vitarát, hát elég megfontoltnak tűnt - első 1-2e km olyan de ez minden motortípusnál elég furcsa, a turbós is később lesz elemében, utána lehet neki adni és megy is. Azt kell eldöntened, hogy a használati körülményeidnek melyik fekszik jobban, napi néhány km bejáráshoz nem túl jó a turbó.
[ Szerkesztve ]
"Eladó: X96 Max+ Amlogic box" - *** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
Kornel
veterán
1.6 szívó és 1.0 turbo egy árban van/lesz a Suzuki-nal.
Euro6 az utolsó szeg a szívó motorok koporsójába, euro7-el végleg eltűnnek.Ujan csak turbóst vennék, pedig én aztán nagy paragép vagyok, de normális használattal (hidegen nem rúgva, melegen nem leállítva - bár a suzuki szerint ez ellen is védve van a vízhűtéses turbó) 10k-s olajcsere periódussal 300.000 km-enkent belefér egy turbó ára a keretbe
Blakey: napi néhány km esetén még az autó is felesleges, de leginkább akkor elektromosban kell gondolkozni már most akár.
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz M_AND_Ms #34251 üzenetére
Nem hittérítésről van szó, pont én vagyok az, aki mind itt, mind élőben, mind a saját autóm FB csoportjában leírja a hibákat.
Ellenben ha vakaki valótlanságot állít, azt általában nem hagyom szó nélkül, főleg ha személy szerint nekem címzik.
Leírtam miben jobbak az említett OFF topic márkák, és miben jobb a Suzuki.
-
blakey
titán
válasz Kornel #34254 üzenetére
A 15-20 km is néhánynak számít, az, hogy ki mit vesz ne menjünk bele, de 20 km-re nem túl jó a turbónak, lehet ott bármilyen védelem. Én használom a lábaimat, nem félek 3 km-től, de 20 km-t nyugottabban teszek meg egy szívóval, mint turbóval. Lehet dicsérni a turbót, de nem kell lenézni a szívót, tud az menni rendesen.
[ Szerkesztve ]
"Eladó: X96 Max+ Amlogic box" - *** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
Sza_Sa
senior tag
-
Kornel
veterán
válasz Sza_Sa #34261 üzenetére
Semmi, HOAX.
Ismerős ismerősének az ismerőse mondta, hogy tönkrement a turbója, mert nem ment napi 100 km-t az autóval, persze kintről behozott nem tekert órás megkímélt első svájci nyugdíjas orvos nemdohányzó tulajdonostól karbantartott állapotban...
Ja nem.Biztosan állítom, hogy 10 km után már az olaj is üzemmeleg, a turbó olajmelegítő "funkciójáról" se feledkezzünk meg.
-
blakey
titán
válasz Kornel #34260 üzenetére
Írtam egy véleményt, nem hallottam senki ismerősétől, semmilyen hoax, stb. Tényleg egy picit kulturáltabban kéne társalogni.
[ Szerkesztve ]
"Eladó: X96 Max+ Amlogic box" - *** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
Kornel
veterán
válasz blakey #34263 üzenetére
Teljesen kulturáltan mondtam, hogy maximum 10 km után üzemmeleg a motor, az olajjal együtt.
Nem tudom milyen egyéb kívánsága lehet a sokat emlegetett mumusnak, a turbónak.Személy szerint ha félni akarok, akkor sokkal jobban félnék a 200 bar nyomáson működő befecskendezőrendszertől, mint lehetséges hibaforrástól.
-
blakey
titán
válasz Kornel #34264 üzenetére
Nem arra írtam, hogy kulturáltabban hanem általában és a hoaxos rész az már gúnyosnak hangzik még így leírva is. A másik, hogy lehet szapulni a szívót, 1500-2500-as fordulat között gyengébb, utána azért van rendesen kraft.
Személy szerint nem félek a turbóstól, de majd meglátjuk, hogy melyik milyen szervízköltségekkel fog bírni, valamint neked nyilván nem származik hátrányod hiszen te napi szinten több 10km-eket autózol, én otthonról dolgozom, olyan munkám van ami sajnos géphez kötött, ha meg nem gép előtt ülök akkor nem autóval fogok kikapcsolódni, nincs rá időm, hanem inkább mást csinálok, persze később, máskor autóval is "játszadozok".
[ Szerkesztve ]
"Eladó: X96 Max+ Amlogic box" - *** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
Kornel
veterán
Ha visszaolvasol, azt írtam, hogy már most érdemes csak városba elektromos autóban gondolkozni.
Vegyes üzemben nem gondolom, hogy a tervezett élettartam előtt baja lenne a turbónak.Blakey: személy szerint annyit írtam, hogy a szívó motorokat az euro 7 normával ki fogják vezetni.
Sőt a dízelek 90%-át is.Nyilván a hybrid irány sokkal jobb lenne, de a turbós benzines (később részecske szűrővel majd euro 7-től) sokkal olcsóbb. Szívesebben ülnék egy hybrid atkinson ciklusú benzinmotoros autóban, de az 2x-ese újan árban, mint ez. A különbségből kétszer motort cserélek kompletten.
A turbó meg tényleg felhasználás mód és karbantartás függő.
Csak városi üzemben drasztikusan lerövidítve az olajcserét sem lesz baja, ahogy a gepkonyv is írja, városi vagy terepen való használat mellett 7500 km az olajcsere periódusa.[ Szerkesztve ]
-
hcs57
őstag
Találtam egy 9 éves SX4 Sedant 190 e km, full extra, minimális sérülések a kasznin, téli, nyári gumi... mennyi a reális ára egy ilyen autónak?
Okos vagy, ha csak a felét hiszed el annak, amit hallasz. Zseniális, ha tudod, melyik felét. forrás: mozaik.bloglap.hu
-
blakey
titán
Sedant szeretnél? Mondjuk árazásban nem vagyok jártas, de a "piacon" kéne körülnézni, hogy mik vannak haspnló felszereltségben.
"Eladó: X96 Max+ Amlogic box" - *** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
Kornel
veterán
-
-
dnelb
veterán
válasz Kornel #34275 üzenetére
sokkal több sedan van ettől, 10 felett, csak ferdehatunak van beirva.
amúgy arra értettem hogy egy nagyobb méretkategorias autó nyilván több pénzt ér mint egy kis semmi Swift.amúgy továbbra is várjuk a költségek osszeirasat amiben bizonyítod, hogy egy 1.3m-s Swift nagyobb bukó mint egy 4m-s uj, a '' hatalmas `' alkatrész árak miatt.
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
Rendben, hétvégén megpróbálok időt szakítani rá.
A végébe kalkuláld bele az eladási árat is, ami 8 év után az újnál a fele lesz, a 10 évesnél meg az új árának maximum 10%-a.Tehát ha egy gombóc Swiftet akarsz hasonlítani, akkor egy azonos kategóriájú mostani új swifthez hasonlítsd, ami 3,5M.
Almát az almával, körtét a körtével.Szóval hol vannak a 2M-rol induló SX4 Sedan árak???
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
Igen, 18 évesen az új árának maximum 10%-at fogja érni.
Menj fel, keress egy 1999-es Swiftet, gyakorlatilag semmit sem érnek.
De lehet az Ford vagy bármi más is, nem olyan nehéz ezt belátni.Egy autó üzemeltetésénél ugyanúgy érdemes - sőt kell is - az értékcsökkenéssel is számolni.
Lehet érv az is, hogy 2-3 evenete autót cserelsz, amíg ugye viszonylagosan egy szűk ársávban mozog az adott modell, de ilyenkor pluszban számolhatsz az átírási költségekkel, és az éppen következő autó vásárlása utáni első nagyszerviz költségével, illetve a használt autó vásárlás során fennálló rizikó faktor növekedésével, több vétel esetén nagyobb eséllyel lesz hibás az autó. (Igen, a leggondosabb kiválasztás esetén is bele lehet futni rollerekbe)
[ Szerkesztve ]
-
dnelb
veterán
válasz Kornel #34279 üzenetére
azért írtam 4m-s swiftet mert az a GLX a párja az akkori GS-nek, így korrekt hasonlítani.
egyébként, ezek a turbos suzukik már szerintem nem fogják úgy tartani az árukat..
Egy jobb swift is azért kerül még mindig 1-1.2m-be gyakorlatilag 3 éve, mert megbízható szívó.
Az 1.5öm használtam 3 évig és 100al kevesebbért adtam el mint ahogy vettem.[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
1.2 szívó az 1.3 párja.
A 4M-s mostani GLX volt anno GS, de az is 3,2M felett volt 2008-ban újonnan.
Számolhatnánk reálértékben is, akkor az jönne ki, hogy igen olcsó a mostani 4M-s Swift.Mod: közben átírad, és ráköltötték mennyit is? (Optikan és tuningon kívül, de a kopókat és kötelezőket beleszámolva)
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
Tehát ha 8 évig meglenne az új, és 3 évente ezt eljátszod, akkor 3 x 440k = 1.320k és akkor még nem futottál bele a 3 használt vétel során semmilyen aknába. Emelett nyugodtan számolhatsz futóműv is 8-10 éves autóknál, ha ráméretsz a lengéscsillapítókra ilyen korban, műszakin még átmennek, de a gyári értékeknek már a közelében sincsenek, a maradó talperő a gyári 60-65%-os első értékei helyett 45-50% körül van, a műszakin 40% a határ elől.
-
dnelb
veterán
válasz Kornel #34283 üzenetére
3 évente kuplungcsere? ne fárassz kérlek.
az első szervizembe minden benne volt, még ablaktörlő lapátok is.
ezen a 440k-n kívül pontosan ugyanannyi összeget költesz erre is meg 1 újra is, nem többet.
A komplett futomu meg 60k amugy, szóval ne is folytasd, fölös.ha meg arra gondolsz hogy 3 autóm lesz 9 év alatt, még így is csak 9 év alatt bukom el azt az összeget amit egy új autóval 2 alatt
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
Hallod mit nem értesz?
3 évente eladod az autót, és buksz 100k-t, azt írtad.
Akkor 8 év alatt 3 autót veszel, amin ezeket jó eséllyel mindig megcsinálod, ha 8-10 éves autót veszel.
Vagy mit értettem félre?
Esetleg a 3 év után marad a BKV?
Arról nem beszélve, hogy ezek tényleg csak alap karbantartások, és még mindig nem volt akna egyikben sem ebben az esetben.Ha meg megtartod 10 évig, akkor a végére az újkori árának a 10%-át fogja érni.
Mod:
60k egy komplett futómű?
LOL.
A 4 lengéscsillapító drágább, ami mondom minden 8-10 éves autóban cserés lenne a magyar utakon.8 év alatt egy mostani új Swift 4M helyett 2 M-t fog érni megkímélt karbantartott állapotban.
[ Szerkesztve ]
-
dnelb
veterán
válasz Kornel #34285 üzenetére
Az alapfeltevés, összeírás kérés nem rám vonatkozott, hanem onnan indult hogy egy 1.3m használt swift hosszútávon nagyobb bukó mint egy 4m-s új. Nem is értem én és az én autós szokásaim hogy jönnek ide. Mivel te írtad hogy akkor már vegyen új autót, ne régit.
innen
gyari lengőkar 6.6k...[ Szerkesztve ]
-
hcs57
őstag
Visszatérve az SX4-re.. a szervizkönyve szerint végig szervizelt. A motor fülre csendesen jár. Az alját megnéztem, sehol sincs rozsda nyoma. Vezetve semmi furcsa nem tapasztalható.
Mi szokott hiba lenni, amit így ki lehet szúrni?
A gumik szemre olyan 50-60 % körüliek, mivel viszonylag keveset megyek, gondolkozom a 4 évszakos gumin. Mit érdemes venni?
Okos vagy, ha csak a felét hiszed el annak, amit hallasz. Zseniális, ha tudod, melyik felét. forrás: mozaik.bloglap.hu
-
-
hcs57
őstag
Úgy tűnik jeges úton már nem jó a MichelinCC [link]
Okos vagy, ha csak a felét hiszed el annak, amit hallasz. Zseniális, ha tudod, melyik felét. forrás: mozaik.bloglap.hu
Új hozzászólás Aktív témák
- Linux - haladóknak
- Masszív előrelépésnek tűnik a Zen 5
- Filmvilág
- Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
- Milyen program, ami...?
- Mr Dini: Mindent a StreamSharkról!
- Ukrajnai háború
- Anyagi katasztrófára figyelmezteti az Apple-t a brit média
- Metal topik
- Programozás topic
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest