- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- Plazma TV topic
- GoPro Topic
- Huawei MediaPad M3 - a médiának bejön
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- SSD kibeszélő
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- Bemutatkoztak a Microsoft aktuális Surface gépei
Hirdetés
-
Bemutatkoztak a Microsoft aktuális Surface gépei
ph A Surface Laptop és Pro hamarosan megjelenő iterációi a 45 TOPS-os NPU-val érkező Snapdragon X platformra épülnek.
-
A két Poco F6 mellett érkezik a Poco Pad is
ma A Poco első táblagépe is egy Redmi termék más néven.
-
V Rising - Végre tudjuk hogy mikor érkezik a PS5-ös kiadás
gp A PC-s teljes verzió már egy ideje játszható, hamarosan konzolra is megérkezik a játék.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Doze
aktív tag
válasz tboldi #18673 üzenetére
Hát egy mocsok erős autónál, ahol egy kilóra sok lóerő esik akkor talán bejön, egyébként elvész a gyorsítgatásokkal a sok benya. Viszont a kigurulás sokkal rövidebb lesz, másrészt tényleg kuplongolgatni elég fárasztó.
Bár itt a súly/lóerőn van a lényeg, és azért egy 200lovas Zx14r mégis csak más mint egy 50 lovas 1000-es suzuki. ...
Ha annyira "bejövős" lenne akkor a kamionokat 70-90 között látnád állandóan ingázni. Csak ott pl hamarabb visszalassul a 70-re, utána meg 40tonnát visszagyorsítani 90-re elég nehéz... ua. autónál is. feltéve ha nem valami 1000 lóerős szörny.
Egyébként marad a motorfék, és a dombok ésszerű kihasználása. (ott pl működik ez a vitorlázás).
De ha így megerőltetem a pici agyamat, és előhúzom a fizikát (már amennyire emlékszek). Szerintem az az oka hogy kevesebbet fogyaszt "vitorlázva" egy ilyen motor: Mert állandó sebességen valószínűleg 100km/h nál, abban a ford. szám tartományban a motor hatásfoka nagyon alacsony (le-nm görbe lenn van a fenébe, viszont üzemanyagból elég sokat éget), ha vehemensen gyorsít, akkor ugyan nő kismértékben a fogyasztás, de, optimálisabban égeti a tüzelőanyagot---> nő a hatásfok... majd behuzva a kuplungot nullára esik.
Ebből az az következik hogy az állandó gyorsítás+kigurulás alacsonyabb fogyasztást eredményez, mint az ha folyamatosan azonos sebességgel haladnál.
Viszont egy 180km/h-s utazónál már érdekesebb a dolog, ott a kigurulás+gyorsítás már lehet többet emészt fel mint az állandó haladás (már csak a légellenállás leküzdése sem kevés energia)...
Ebből kiindulva, minél gyengébb autónál egyre alacsonyabb sebességnél következik be az "átbillenés" a gyorsítgatós módszer javára. mondjuk négyesben 50 és 70 közt ... vagy még kevesebb.
Új hozzászólás Aktív témák
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK BOTI ÁR FELÉÉRT!
- NETATMO időjárás állomás eladó!
- Delonghi mobilklíma eladó, megkímélt, hibátlan
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen