Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
AMD-s alternatívát ajánl az NVIDIA AI ellen a Microsoft
it AMD-s alternatívát kapnak az NVIDIA AI-processzorokra a Microsoft felhős ügyfelei.
-
Négy játékkal is szemez az új Arc meghajtó
ph A 31.0.101.5522-es, WHQL aláírással rendelkező csomag egy hibát is javít
-
PROHARDVER!
A Sony 2010. május 11-én bejelentette a MILC (tükörnélküli cserélhető lencsés) fényképezőgépcsaládjának első két tagját, a NEX-3, és NEX-5 gépeket, APS-C méretű szenzorral. A piaci várakozásnak megfelelően az APS-C vázak rövid, de gyors evolúciója után 2013.október 13-án megjelent az első full frame méretű érzékelővel szerelt Sony MILC ILCE-A7 néven. Az összefoglaló a rendszert átlátni próbál segítséget nyújtani.
Új hozzászólás Aktív témák
-
FEDman
addikt
válasz konyi79 #5546 üzenetére
Csak elektronikus első redőnyt kéne belerakniuk és akkor onnantól a probléma kipipálva.
A Olympus féle Anti-Shock is illyen móka.
[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
válasz konyi79 #5549 üzenetére
Lehet ehhez kell egy bizonyos kiolvasási sebesség. Azt meg el tudom képzelni, hogy a nagy felbontású szenzorokkal ez problémásabb.
Ez persze csak találgatás a részemről, de ha így van, akkor emiatt pont mindig ott nem lesz elektronikus első redőny ahol arra a legnagyobb szükség volna. -
FEDman
addikt
Ezen a reklámfotón elég jól látszik miért voan borzalmas helyen az A7 II-n az első tárcsa.
[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
válasz konyi79 #5611 üzenetére
Van egy olyan érzésem, hogy ez a sok bizonytalanság azzal kapcsolatban, hogy ez most pontosan minek is lesz az utódja abból fakadhat, hogy ez lehet most nem a tipikus NEX formát viszi majd tovább.
Ezt abból gondolom, hogy úgy tűnik ez most tényleg egy pro váz lesz. Egy ilyenbe meg egy komolyabb EVF is dukálna. Viszont egy X-T1 szintű kereső egy NEX-7 méretű és típusú vázba már nem fog beleférni.
Ha ekkora keresőt kap, akkor szinte biztos SLR like "púpos" formát kap majd.
Kíváncsian várom mi lesz végül, az A6000-ből kiindulva biztos finom lesz.
-
FEDman
addikt
válasz konyi79 #5613 üzenetére
No de én itt nem is a felbontásra gondoltam.
Az sose jelentett gondot, maga a kijelző panel a legkisebb elem ezekben az EVF-ekben. Az igazi helyigényes elemek az ez elé tett lencsék.Az X-T1-ben ez így néz ki:
Ez dönti alapvetően, hogy mekkora lesz a keresőképed és hogy mennyire lesz majd kényelmes abba beletekinteni.
-
FEDman
addikt
válasz konyi79 #5618 üzenetére
A Fuji keresőkben nem a méret az egyedüli jó dolog. De ez már egy olyan dolog, hogy bele kell nézni, ahhoz, hogy érzékeld a különbséget.
Az X-E2 keresője is tényleg nagyon jó a maga kategóriájában. De most ha jól értem a Sonytól egy időjárásálló bőven A6000 fölé pozicionált "profi" APS-C váz jön majd. Azt gondolnám egy ilyet az X-T1 ellen indítanák.
Az meg hogy az A7-ben mi van még önmagában nem jelent semmit. DSLR vonalon se ritka, hogy a csúcs APS-C vázat jobban felszerelnek, mint egy alsó kategóriás FF vázat.
-
FEDman
addikt
Véletlenül se szeretném ezt a vitát újra indítani, de amúgy én is használok ám APS-C vázon FF manuál obit.
Ehhez képest viszont egy kicsit más tészta több ezer dollárt kiadni profi méregdrága rendszer FF obikra és közben meg megmaradni APS-C vázon. Na ez az ami egy picit már számomra túl van az ésszerűség határain. -
FEDman
addikt
-
FEDman
addikt
válasz konyi79 #5643 üzenetére
Na az tipikusan az az objektív, ami a NEX-7 érzékeny 24Mp-es szenzorán sírt a képszéleken.
Felmerült azóta párszor a kérdés, hogy az A6000 milyen ilyen szempontból? Sokak szerint azon már biztos fejlesztettek és ilyen szempontból már nem olyan rossz.
Hát nem tudom, lehet csak eddig senki nem tesztelte ezt, de amúgy megnéztem itt az első képet és hát én nem látom, hogy itt olyan hatalmas változások lettek volna.
Teljesen ideális körülmények, szikrázó napsütés és a szélek szempontjából optimális f8-as rekesz. Ehhez képest ha belenagyítasz a nádasba, akkor középen szép éles, de jobbra balra haladva elég csúnyán elkenődik a szélek felé haladva.
Persze ez csak egy objektív, de ilyen szempontból nem túl biztató.
-
FEDman
addikt
válasz konyi79 #5647 üzenetére
Ez így van, de ezzel nem győztél meg, hogy az A6000 más lenne ilyen téren, mint a NEX-7.
A probléma nagyjából az amit leírtál. De az érzékeny szenzorok esetében lehet a jelenség ellen úgy is védekezni, hogy direkt erre fejlesztenek objektívet. A 10-18 is ilyen, az a NEX-7-en se olyan rossz.
Ez a fajta érzékenység inkább a nagyon szenzorra tolt kisebb fix obiknál problémásabb. A sokkal komplexebb zoom obikat meg eleve próbálják úgy megtervezni, hogy az ilyen lapkákon is jól teljesítsenek.
-
FEDman
addikt
válasz rumos14 #6156 üzenetére
A Sonynál aztán tudják mi kell a felcsigázott APS-C júzereknek, bejelentik a Sony A7sII-t!
Viccet félre téve, azt a múltkori Sony-s interjút a legtöbb helyen elég csúnyán túltolták. Valójában ott is csak arról beszéltek, hogy az FF vonalra koncentrálnak. Ez meg nagyon nem egyenlő azzal, hogy az APS-C vonalat el is felejtik, ahogy azt sok helyen tálalták.
Ha most nem is, de szerintem napokon belül tuti bejelentik az A6000 utódot is.
-
FEDman
addikt
A Leica SL egy komoly cucc, a Nikon 300/2 szintén. A Mitakon 135/1,4 viszont inkább csak egy zsonglőrmutatvány egy olyan gyártótól, aki korábban még semmi komolyat nem tett le az asztalra.
Most őszintén mi értelme volt 3Kg-os és 3000$-os objektívkülönlegességet tervezni úgy, hogy eddig még egy tisztességes tükröződésgátló bevonatot se tudtak magukból kipréselni?
Ez így minimum aránytévesztés a részükről és akkor még nagyon finoman fogalmaztam. -
FEDman
addikt
Úgy érzem kicsit elbeszélünk egymás mellett, az élességet meg se említettem, csak a tükröződésgátló bevonatot. Ami amúgy itt is "jól" teljesít, koszos rossz színek és 0 mikrokontraszt. Azt már nem is akarom tudni milyen lehet kicsit problémásabb környezetbe, mikor kicsit bevág neki a fény.
De ha már az élességet illeti, még szép, hogy nem életlen ilyen szűk portrénál. Nem ez a kihívás egy ilyen obi számára, hanem mondjuk egy egész alakos. Na ott viszont tényleg kijönnek az esetleges gyengeségek. Ehhez képest ez ilyen szűk portré mellett is már max szódával elmegy kategória.
Csak viszonyítási alapnak itt egy nyitott rekeszes kép az ehhez képest nevetségesen olcsó Samyang 135/2-vel.
-
FEDman
addikt
válasz #40935168 #7073 üzenetére
Nem tudom miről beszélsz, EZ minden Sony mirrorless topikja.
Ahogy a Sony A6000 is, úgy a FF A7 vázak is kvázi NEX-ek. Más kérdés, hogy az idióta Sony, ki tudja milyen okból kifolyólag menet közben hivatalosan elhagyta a NEX nevet. Ráadásul mindezt úgy tette, hogy most már a DSLR (SLT) és a mirrorless vázait is Aplha-nak hívja. Így viszont ha a régi NEX nevet se használjuk csak még nagyobb zavar lesz a fejekben, hogy melyik-melyik. Nem látom hirtelen mi lehetne ennél jobb.
Ha csak nem nevezitek ezt át valami hosszabb szájbarágós nevűre.
Na de ezt már szerintem döntsék el a Sony-sok. -
FEDman
addikt
válasz konyi79 #7078 üzenetére
Na de pont ezért lenne időtállóbb és Sony kompatibilisebb t72killer név választása. Sose lehet tudni mikor jön rá a gyártóra megint az agybaj. Ha tegyük fel 2 évente megváltoztatják a rendszer nevét, akkor úgy egyre hosszabb és hosszabb lenne a topik neve. A Sony MILC név ellenben jó eséllyel maradhatna hosszabb távon is.
Feltéve persze, hogy nem keverik meg még jobban a ...
-
FEDman
addikt
Tegnap már én is kimérgelődtem magamat rajtuk, mondhatni megint nagyot alkottak.
Persze egész teszt metódusukba bele van kódolva a hülyeség. Ahogy korábban is írtam ez a pár mért érték önmagában nem igazán mond el túl sokat egy objektív valós teljesítményéről. Ezeknél az is hasznosabb lenne, ha lőnének pár használható képet és azokat elemeznék. De nem, tesztképek vagy nincsenek, vagy pár jellemzően semmire se jó a végén.
A felbontás adatot meg rendre keverik az élességgel, pedig pusztán előbbiből nem lehet utóbbit egy az egyben levezetni. A másik meg hogy sokszor még azt a kevés saját adatot se nagyon tudják értelmezni amit így megszülnek.
Lassan jönnek a 40+ Mp-es vázakkal végzett obi tesztek, ezek értelmezése egyelőre nem igen megy ahogy elnézem. Ezt is már a 42Mp-es A7R II-n tesztelték, a kapott értékeket ehhez képest kell értékelni. Ahogy írtad is képközépen ver mindent, de ennél beszédesebb, hogy a "szörnyű" képszéleken hoz olyan felbontást, mint Canon, Nikon obik 20-24Mp-es vázakon jobb obik képközépen.
Akkor ez most tényleg olyan rossz lenne?Máshogy fogalmazva, ha jelenlegi CaNikon 50mm-es obikat tesztelnék le 40+ Mp-es vázon, akkor lenne aztán csak igazán sírás.
A másik dolog a pontozás, amit nem nagyon szoktam szóvá tenni, de most annyira üvölt számomra az aránytalanság, hogy nem tudok elmenni mellette.
Nem csak FF-en, de APS-C vázon is tesztelték az obit.
APS-C Zeiss FE 55/1,8
FF Zeiss FE 55/1,8Végén a képminőség értékelésekor képesek voltak különbséget tenni aszerint, hogy min lett tesztelve. Ami tök oké, de hogy FF-re adtak neki kevesebb csillagot..
Hát ez megint egy olyan dolog, hogy a mért adatok és táblázatokba mélyedve ki lehet hozni ilyen eredményt is, csak hát köszönőviszonyba sem lesz a valósággal.Aztán a végét megkoronázzák azzal, hogy az ár/érték kategóriánál az előzővel szemben itt nem tudtak különbséget tenni aszerint, hogy min teszteltek. Mindkét esetben 2 és fél csillagot kapott. Pedig szerintem itt van talán a legnagyobb különbség. Az előbbire ennyit se adtam volna, APS-C vázra eszméletlenül rossz ennek az obinak az ár/érték aránya. FF váz esetében viszont annál is több csillagot adtam volna, mint amit a PZ adott.
A tanulság pedig, hogy jó dolog, hogy van PZ, de alapvetően azért nem itt érdemes informálódni.
-
FEDman
addikt
válasz rumos14 #7362 üzenetére
Nagyon kíváncsi leszek erre a 36Mp-es szenzorra, meglepődnék ha ne lenne majd nagyon jó.
No meg olyan szempontból is érdekel majd, hogy pletykákat összerakva jó eséllyel ezt szánta a Fuji is eredetileg az X-Pro2-be. És pont a Sony miatt csúszott a top Fuji váz is többször. Ráadásul állítólag van egy olyan megállapodás is, hogy ezt az új APS-C szenzort az első fél évben csak Sony vázban lehet majd használni és csak utána kaphatják meg más gyártók.
Innen nézve ha ez igaz, akkor nem csodálom, hogy a Fuji úgy döntött inkább nem húzza tovább a már 4 éves X-Pro1 frissítését és inkább használ abban egy 24Mp-es szenzort. -
FEDman
addikt
válasz rumos14 #7368 üzenetére
A laposabb BSI szenzor elvileg meredekebb szögben képes gyűjteni a hasznos fényt. Ez akár azt is jelentheti, hogy ilyen téren is lesz némi előrelépés.
Aztán hogy mindebből gyakorlatban érzékelhető e lesz bármennyi is az persze jó kérdés. No de hát a puding próbája az evés, várjuk meg amíg kijön a gép, meg az első tesztek, fikázni bőven ráérünk majd azután.
-
FEDman
addikt
válasz rumos14 #7368 üzenetére
Hogy bizonyos új technológiákat ténylegesen stoppol e önmagának adott ideig a Sony azt valószínű sose tudjuk meg. Ezekről jellemzően nem nagyon szoktak hivatalosan beszélni. Ugyanakkor ha belegondolsz a Sony remek 1" 20Mp-es érzékelőjének is elég érdekes útja volt mostanáig. Már 2012-ben megjelent az RX100-ban és úgy tűnhetett mintha mintha mást nem is érdekelte volna, mert innentől kezdve 2 évig csak és kizárólag Sony gépekben találkozhattunk vele. Aztán 2014-ben egyszer csak átszakadt az a bizonyos gát és boldog boldogtalan elkezdett gépet építeni a szenzor köré. Ez most vagy azért volt mert a többiek lassan kapcsoltak, vagy mert ...
-
FEDman
addikt
válasz konyi79 #7373 üzenetére
Szerintem az A6000-nél összességében simán jobb lesz egy kicsit az utód jel-zaj arányban, megnövelt felbontás ide vagy oda. Bár hozzáteszem, hogy 24-ről 36-ra növelni a felbontást az egy nagyon minimális különbség, szóval már csak emiatt sem érdemes ezt annyira túlreagálni.
Ami meg a Fujit illeti, kár abból messze menő következtetéseket levonni, hogy a 24Mp-es szenzor milyen volt az A6000-ben. Egyrészt attól, hogy a felbontás azonos még simán lehet, hogy így 2016-ban egy picit leporolt 24-es lapkát ad már a Sony a Fujinak. Megint más, hogy például a Nikonokban is kicsit máshogy viselkednek a Sony szenzorok, a Fuji meg végképp egy speciális kezelésnek veti alá az így úgy beszerzett szenzorokat.
Szóval majd meglátjuk mit mutat a gyakorlat.Deadpapa
Ha már crop, szerintem képközépen pont még a jelenlegi APS-C Sony objektívek többségében is simán van plusz tartalék. -
FEDman
addikt
válasz jit1120 #7380 üzenetére
A DXO számai nagyságrendileg rendben vannak, csak a kapott értékek közti különbség mértékét úgy érzem nem igazán sikerült lefordítanod a való életre. Hogy mondjak egy példát az A7s és A7s II vázak között a DXO sem mért nagy különbségeket. Ez a Sport táblázatban elért 3702 illetve 2993 messze nem olyan nagy különbség, mint amilyennek elképzeled.
Ha most eléd raknék két iso6400-as Raw konverziót az A7s és A7s II vázakkal, akkor szerintem most vakargatnád a fejed, hogy melyik-melyik annyira egyforma lenne a kettő. -
FEDman
addikt
válasz jit1120 #7383 üzenetére
"Legalább a 3200 ISO beállításon még jó lenne zajmentesen."
Na ne, még a végén eljutunk oda, hogy az A7s II-t nem érdemes iso1600 fölé tekerni.
Na de komolyra fordítva a szót, egyelőre tényleg jobb ha kerülöd a DXOmark méréseit. Jelenleg jól láthatóan nem tudod az ott kapott értékeket átültetni a gyakorlatba, így meg semmi értelme az egésznek, csak magadat vezeted félre vele.Szerencsére ahhoz hogy egy vázzal ilyen téren gyakorlati tapasztalatot szerezz nem kell feltétlen megvenni és konkrétan használni is azt. Tele a net remek tesztekkel, kezdésnek nézz meg sok tesztképet a géppel, hidd el még ezek is hasznosabbak lesznek mint pár olyan szám ami mögött igazából nem is tudod mi van egészen pontosan.
Itt van például egy iso12800-as kép azzal a szörnyen alulteljesítő A7s II-vel.
[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
válasz fotobolond #7387 üzenetére
Miért is csalna a DXOmark?
Se nem csaltak, se nem rosszabb, az A7s II, na erre varrjál gombot.
De akkor kicsit távolabbról indítok. Nagyon nem szeretném elindítani ezzel a szokásos hitvitát, de sokan szerintem túlértékelik a felbontás mértéket, azt hogy adott pixelek mekorák. Nyilván ez is befolyásoló tényező, de messze nem olyan mértékben, mint azt sokan gondolják. Ma már szerintem szoftveres finomhangolás is többet számít, mint az hogy mekkorák az adott pixelek. A mai CMOS szenzorok mellett gyakorlatilag már mindenki zajt is szűr már Raw előtt is. Kérdés már inkább csak az ki milyen mértékben és milyen ügyesen.
Az meg hogy a Sony kínálatában pont a legkisebb felbontású FF szenzor a legjobb magas iso-n az szerintem elsősorban annak köszönhető, hogy a szoftveresen magas érzékenységre hangolás más területekre gyakorolt negatív hatásait 12Mp-en, ha ügyesen csinálják szinte észre se vesszük.A Sony lehet itt úgy ítélte, hogy az A7s-nél kicsit túlhegyezték a szenzort és kicsit máshogy hangolva bár lehet a DXOmark mérésein kicsit kevesebb pontot szerez így de máshol meg lehet, hogy nyertek ezzel.
De valószínű sose tudjuk meg pontosan mi van a háttérben. Már csak azért se, mert teljesen jelentéktelen mértékű változás történt, ennek jelentőségét szerintem most itt csak ti nagyítjátok fel irreálisan. Ezek max ilyen műszeresen kimutatható eltérések, gyakorlatban az A7s II pont ugyanolyan jó, mint amilyen az elődje volt.
És igen, a DXOmark se mért ám ennél nagyobb különbségeket, csak nem kell megállni a főoldalon mutatott pár adatnál.
Itt van a részletesebben grafikon formájában az általuk mért zaj:
És itt van a dinamika:
Így azért mindjárt szemléletesebb a dolog és az is jobban átjön, hogy a DXOmark mérései alapján sincs a kettő között érdemi különbség.
-
FEDman
addikt
Kicsit csodálkozom, hogy a nagyobb markolat szenzorra gyakorolt negatív hatását még senki se jegyezte meg..
-
FEDman
addikt
válasz Vyndree #7411 üzenetére
Hát ez az A3000 kontra NEX-3 kérdés elég bizarr. Már az is fura, hogy egyáltalán felmerül egy ilyen csere lehetősége.
De persze olyan szempontból érthető, hogy a Sony még a belépőkategóriát figyelembe véve is pofátlanul alacsony felbontású keresőt és kijelzőt rakott az A3000-be. Én már akkor kiakadtam mikor kijött, gyártó ilyen durván rég babrált ki a gyanútlan belépő kezdőkkel.De ezzel együtt se olyan egyértelmű ez a csere. Amit még nem említettek, hogy azon is érdemes elgondolkoznod, hogy Raw-ban, vagy Jpeg-ben fotózol jellemzően. Ha Raw-ozol, akkor a két gép szenzora között nem lesz azért olyan durva különbség. Ha viszont jellemzően Jpeg-ben fotózol, akkor viszont már jelentős lehet a különbség. Elég sok idő eltelt a két gép között és ez idő alatt ha valami sokat változott az a Sony Jpeg motorja.
Erre egy példa, iso6400-as gépből kipotyogó Jpeg képek.
-
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen