- Milyen notebookot vegyek?
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Alapértelmezett konfiguráción sok Core CPU-nak lehet stabilitási gondja
- Házimozi belépő szinten
- Milyen TV-t vegyek?
- Szünetmentes tápegységek (UPS)
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kompakt vízhűtés
- Gaming notebook topik
Hirdetés
-
A virágcsokor mellé hardvert is ajándékozhatunk anyák napján
ph A héten desktop PC-k, monitorok, gamer kiegészítők és házak vannak a kirakatban.
-
Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
ma Részletes képek, specifikációk és euróban megadott ár is van a legendás modell újraélesztett verziójához.
-
A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
it Vissza akarják szorítani a gyerekek és tinédzserek közösségi média- és okostelefon-használatát.
-
PROHARDVER!
A Sony 2010. május 11-én bejelentette a MILC (tükörnélküli cserélhető lencsés) fényképezőgépcsaládjának első két tagját, a NEX-3, és NEX-5 gépeket, APS-C méretű szenzorral. A piaci várakozásnak megfelelően az APS-C vázak rövid, de gyors evolúciója után 2013.október 13-án megjelent az első full frame méretű érzékelővel szerelt Sony MILC ILCE-A7 néven. Az összefoglaló a rendszert átlátni próbál segítséget nyújtani.
Új hozzászólás Aktív témák
-
FEDman
addikt
Ha már szóbakerült az új 24 Mp-es lapka, mára azért már jól látszik, hogy azért messze nem olyan rossz az a szenor, mint amilyennek elsőre tűnt, csak nagyon nem mindegy, hogy egy SLT vázvban van előtte egy félig áteresztő tükörrel, vagy épp egy NEX-ben anélkül.
A dpreview tesztben is jól látszik, hogy a félig áteresztő tükör egyrészt fényveszteséggel jár, aminek plusz erősítés és több zaj az eredmény, másrészt meg ráadásul picit életlenebb kép is az eredménye. Kicsit olyan mintha 2 AA szűrő is roncsolná az élességet.
Ezzel szemben a NEX-ben extra vékony szűrőt tettek aminek az eredménye, hogy bitang mód éles és részletgazdag nyers képeket köpköd. (Jó obival persze.)Erre most a soundimageplus egy NEX-7 kontra A77 összevetés után kihozza hogy a NEX-7 kicsit kevésbé éles, valószínű az erásebb AA miatt.
"Interestingly it seems the NEX-7 files are slightly less noisy and slightly less sharp. Indicating possibly a slightly stronger Anti-Aliasing / Low Pass filter?"
Mindezt egy olyan teszt alapján aminél az egyik géppel az ideálisnál kicsit hátrébb van az élességi sík, a másikon megy egy picit előrébb.
Mindezt állványról olyan gépekkel amikkel belengyaítva a pontos élességállítás még egy óvodásnak se lenne túl nagy falat.
Szórakoztató olvasmánynak mondjuk nem rossz, probléma csak hogy aki nem megy utána azt az ilyenek könnyen félrevezetik..
-
FEDman
addikt
Kicsit helyesbítenem kell az előző hozzászólásomat, van egy lényegi különbség az eddigi NEX7 - A77 összehasonlítások és az alábbi között.
Ugyanis itt már az új AF motoros és ami a legfontosabb féligáteresztő tükröt is tartalmazó adaptert alkalmaztak a NEX-7 vázon. Tehát féligáteresztő tükör az volt mindkét esetben.
Végülis ez is ez egy jó összehasonlítás, még ha ez nem is mutatja meg a NEX-7 igazi erejét.Megint más szempontból meg ez is jól mutatja azt, hogy a tesztelőknek talán ideje lenne levonni a következtetést, hogy a félig áteresztő tükör bizony nem pusztán fényveszteséggel = + erősítés = több zajjal jár, hanem bizony az élességre is negatív hatással jár.
Ezt jelenséget amúgy gyönyörűen le lehetne tesztelni, csak egy NEX-7 váz kéne, egy jóféle SLR obi meg a két gyári adapter, az egyik a féligáteresztős a másik meg az anélküli. Na így hamar kiderülne mennyi az annyi.
Mindettől függetlenül az előző tesztel kapcsolatban még mindig él, hogy ha élességet akarunk összevetni akkor azért nem árt ha az élességi sík mindkét esetben ugyanoda esik.
-
FEDman
addikt
-
FEDman
addikt
Hát igen, ez a NEX-5n Jpeg motor..
Brutál zajszűrés után még brutálabb élesítés.
(Kb, mint az Olympus alapból, csak ott ebből gyönyörűen vissza lehet venni.)Sajnos ez fajta feldolgozás ápol, eltakar és emiatt nem könnyíti meg az obi értékelését.
Ettől függetlenül egyáltalán nem tűnik ez olyan rossznak. Leszámítva persze, hogy bokeh CA-zik vastagon.
E téren azért a M.ZD 45/1,8 jobb.De azért ez egy kellemes obi és ha legalább egy kicsit is hosszabb lenne (kb. 60-70mm) akkor azt mondanám, hogy ez az első értelmes obi NEX-re.
A kínai sajnos nem épp az erősségem.
De egy obinál amúgy is a beszédesebbek a képek minden szónál. -
FEDman
addikt
Új NEX lens roadmap.
Pancake obi 2013-ra, hát nem mondhatnám, hogy elkapkodják..
-
FEDman
addikt
válasz sebgutkopf #488 üzenetére
Ügyes, ez így már majdnem olyan jó, mint a 2008-as G1-em.
-
FEDman
addikt
válasz sebgutkopf #492 üzenetére
Igen, önmagához képest egyértelműen előrelépett a Sony!
Mondjuk jobban örültem volna ha a csóka nem nagylátó végén teszteli a kit obit kontrasztos egymástól kb 20 centire lévő tárgyakon, mert ez így nem egy nagy kihívas, nagyon kis utat kell ilyen esetben bejárnia az obinak.
De ezzel együtt is egyértelműen látszik az előrelépés. Nem lett szerintem gyorsabb, hanem inkább határozottabban (panásabban ) áll rá a témára.
Ettől persze végeredményben picit gyorsabb is lesz a folyamat, meg sokkal kellemesebb is az élet egy határozott AF-el.A következő ugráshoz már a elengedhetetlen lesz, hogy a Sony is "gyorsabb" szenzorokat gyártson.
A Pana G1-em pl. 60fps szenzorkiolvasási sebességre képes, ezzel szemben a GH2 (E-P3) azért tud gyorsabb lenni mert megduplázták ezt a sebességet 120fps-re.
Ami meg a sorozat melletti követő AF-et e téren meg, ha Nikon 1 kivesszük a kalapból, akkor valószínű az Olympus E-M5 jelenleg a legjobb.
Ez is részben a szenzor kiolvasási sebességének köszönhető. Az OM-D AF-e normál esetben 120fsp kiolvasás mellett dolgozik, de követő AF esetén átkapcsol 240fps sebességre!
Itt egy orosz teszt, van benne egy elég szemléletes videó, hogy működik a sorozatlövés + követő AF + AF tracking gyakorlatban az OM-D esetében.
Ha nem is tökéletes, de már ezen a téren is kezd ez egész használható lenni.[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
-
FEDman
addikt
Döbbenet milyen gyenge az a macro.
Ezen a képen már csak a színeket kell kicsit eltorzítani és máris olyan lesz mintha egy Holgából esett volna ki.Az 50-es már egy fokkal jobb. Ha elvonatkoztatunk a mérési eredményektől és csak a képeket nézzük akkor be kell valljam nekem is tetszik a képe!
Nyitva is kontrasztos, szép telített színek, nagyon kellemes bokeh.
Egyedül a brutális bokeh CA-ja lehet néha zavaró. Néha még monitor méretben is üvölt és hát ezt korrigálni se nagyon lehet.
Meg lehetne kicsit hosszabb is, de ez egy abszolút vállalható obi.Ami meg a 30-as macrot illeti..
Korábban írtam, hogy a Sigma 30/2,8-nak igazából NEX-en sincs túl sok értelme, hát most már ezt másképp látom.[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
válasz sebgutkopf #531 üzenetére
Remek, ezek szerint már van NEX-7-re egy fix AF-es alap obi. Igaz nem kicsi és nem is fényerős és cserébe nyitott rekeszen f/2,8-on kicsit puhácska, vignettál mint állat + ezzel is lilul a kép kicsit a sarkokban.
f/5,6-on már szódával elmegy (még itt is lilul), de kérdem én akkor hol a csoda APS-C szenzor előnye?[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
Közben a PZ-n is elég érdekes eredmények születtek.
Azonos obival a 24Mp-es NEX-7-es kevesebb részletet rögzít a képszéleken, mint a majdnem fele felbontású 14Mp-es NEX-5.
NEX-7 + 18-55/3,5-5,6
NEX-5 + 18-55/3,5-5,6Komolyan mondom csodálom, hogy még nincs botrány a NEX-7 körül.
Olyan szinten nincs hogy ezzel együtt is veszik, mint a cukrot!
-
FEDman
addikt
válasz sebgutkopf #529 üzenetére
Ellenben az az egy dolog biztató lehet a számodra, hogy az 50/1,8 a NEX-5n-eden a PZ eredményekből kiindulva vélhetően egész kellemesen fog teljesíteni.
-
FEDman
addikt
Érdekes vélemény.
A NEX kit obijával nincsenek személyes tapasztalataim, ellenben a Pana 14-45 szerintem nem csak a kit obik között nyújt átlagon felüli teljesítményt. Nem sok olyan zoom obit tudnék mondani ebben a kategóriában ami ennyire penge lenne már nyitott rekeszen is.A NEX kit obi ezzel szemben már nem tűnik ennyire meggyőzőnek.
De hogy ne csak grafikonokat nézzünk, itt van 4db kép.
Az egyik kit obi a szélek felé erősen lágyul, hogy melyik azt mindenki döntse el maga. -
FEDman
addikt
"Na most arra alapoztam hogy volt 2db 14-42-m ami állítólag felépítésében rosszabb, de élességében nem mint a 14-45."
Na látod ebben tévedsz, nem csak építésben jobb a 14-45.
A 14-42 semmilyen szintem nem egy nagy eresztés, eddig egy embert hallottam aki dicsérte a fórumon, de ő is tök véletlenül épp akkor árult egy ilyen obit. -
FEDman
addikt
válasz sebgutkopf #703 üzenetére
Ez teljesen rendben van.
Az ilyen jellegű obiknál nem csak az a fontos, hogy optikailag jó legyen nyitott rekeszen is, hanem hogy lehetőleg minél pontosabban fókuszáljon, mert ilyen kis mélységélességnél legtöbbször nem is feltétlen az obi rajzol gyengén, hanem a gép téveszt egy nagyon picit és máris kaptunk egy baromi lágy képet.
Na ilyen téren nagyon kellemesek a mirrorles gépek a DSLR-ekkel szemben, könyörtelenül pontosak.Ehhez hasonló távolságból lőhetnél majd még olyan portrét amikor a háttér valami erősen tagolt (pl. természet lombok), amin élvezkedhetünk kicsit a bokeh-ján is.
-
FEDman
addikt
Hát, ha ez igaz...
Mióta mirrorless-ek léteznek mondom, hogy jobban is ki lehetne használni a rövidebb bázistávolságot. Nem csak kisebb obikat lehet így tervezni, de adott esetben más átfogásokat is. Például az olcsó kit obi itt simán indulhatna ekv. 24mm-ről, itt ezt sokkal könnyebb megoldani.
Ilyen szempontból egy Sony 16-50/3,5-5,6 akár jó is lehetne, no de mindez G jelöléssel?Ha jól tudom a Sony-nál a G az olyan mint a Canonnál az L, azaz profi építés és magas ár.
Kérdés tehát az, hogy ki fogja ezt az obit megvenni, mert hát az átfogása kellemes, de a vélhetően igen magas ár és a 3,5-5,6 találkozása nem hiszem hogy annyira csábító lesz.
No de majd meglátjuk, nem csodálkoznék, ha két obi is érkezni és a G jelölés majd a másikon lesz, csak pletyka szinten összekombinálták a kettőt.
-
FEDman
addikt
válasz sebgutkopf #732 üzenetére
De ez történetesen nem igaz.
A Pana pancake zoom obija megy az összes mFT vázzal. Már a megjelenésekor kipróbálták a dpreview-s srácok több vázon és nem csak a régebbi Panákon, de a régebbi Olympus vázakon is tökéletesen működött.Később az újabb vázakra kijött egy ezzel obival kapcsolatos firmware, ezt értelmezték sokan tévesen úgy, hogy akkor csak ezekkel a vázakkal kompatibilis. De valójában nem így van, megy az összes vázzal, ezek meg pár olyan extra tulajdonságot kaptak, mint pl. hogy bekapcsolás után a motoros zoom ugyanabba az állásba áll vissza mint amilyenben előtte a kikapcsolás állapotában volt, azaz hasznos aranyos funkciók, de a kompatibilitást ezek nem befolyásolják.
De hogy ne csak off legyek, ez a NEX 16-50/3,5-5,6 ha pancake lesz akkor az úgy már mindjárt más, így már van benne ráció. Még akkor is ha én nem pont ezekre az obikra gyúrok, de sokaknak lesz remek választás. Persze ha az árát nem szúrják el, az a G jelzés nem túl biztató.
Viszont stabi az szerintem biztos lesz benne. Ha belefért a Pana pancake zoom obijába akkor bele fog ebbe is.
-
FEDman
addikt
válasz sebgutkopf #737 üzenetére
A fényerő miatt a G jelzés ellenére is 150-re tippelném az árát. Ami persze még így is magas, de kit obiként már lehet az új belépőknek egy érdekes alternatíva lesz.
Hamarosan itt a NEX-5n utódja is, nem lepődnék meg ha első körben az ő kit obija lenne ez a palacsinta zoom.Egy ilyen cucc újabb pofon lenne a butácska Canon G1X-nek.
Főleg ha majd egymás mellé téve a cserélhető obis NEX lesz a kisebb, amit simán el tudok képzeni egy ilyen összecsukható zoom obival. -
FEDman
addikt
válasz sebgutkopf #740 üzenetére
Szerintem minden szempontból a Pana pancake zoom obija ihlette ezt az obit, annak állít alternatívát ezzel a Sony és többek között pont ezért rak rá G jelzést és nem azért, mert olyan extra minőséget nyújt majd.
Kicsit bővebben kifejtve a Pana palacsinta zoom obija X jelölést kapott, ami a Panánál a prémium obikat jelenti. Ami azért érdekes kicsit, mert ezzel szemben ez az obi képminőség szempontjából egy teljesen átlagos kit obi szintjét hozza. Igazából szerintem nehéz is ekkora méretben ennél sokkal jobbat elérni, a Sonytól se várnék ilyen téren túl sokat.
Ezek alapján gondolom a Panánál az X jelölést a palacsinta zoom elsősorban nem a profi képminősége, hanem trükkös építése és a döbbenetesen kis mérete miatt kapta.A Sony palacsinta zoom obijánál is szerintem a G jelzés elsősorban a trükkös építésnek fog szólni és emiatt árban nem a többi G obihoz lesz belőve, hanem sokkal inkább a Pana zoom palacsintájához, ami 130ezer FT szemben a szintén X jelölésű 12-35/2,8-al, aminek az árának a boncolgatásába most inkább ne menjünk bele.
Na ezért számítok én ennél az obinál olyan kb. 150ezres árra.
-
FEDman
addikt
válasz sebgutkopf #768 üzenetére
Már hogy ne tudna, a GH kamerák 16:9-es képarány mellett is tartják az eredeti képátlót ezzel maximálisan kihasználva a rendszer obikat, ezt semmi más nem tudja a kategóriájában.
-
FEDman
addikt
Szerintem is egy hibás következtetés az hogy a Sony-nál az SLT-k azért crop-olnak videónál, hogy ne melegedjenek túl.
Biztos termel valamennyi hőt a szenzor stabi is, de az biztos hogy a szenzorhoz képest ez elenyésző. Az hogy a NEX-ek jobban melegszenek az szerintem is egész egyszerűen a nagyon durva miniatürizálásnak köszönető, egy papírvékony vázban nem olyan meglepő az ha a hőelvezetés nem olyan tökéletes.
Az viszont, hogy márkán belül az SLT miért crop-ol a NEX meg miért nem, az viszont tényleg a stabi miatt van, csak nem a melegedése, hanem annak elhelyezése miatt.
A NEX-ekben ugyanis a stabi az obikban van, ez a megoldás gond nélkül megy videó mellett is. Ezzel szemben az SLT-éknél a vázban van a stabi, aminek a működtetése videó mellett problémás. Hogy ennek pontosan mi az oka azt most meg nem mondom, de az biztos hogy ez az Olympusnál ugyanilyen problémát okozott. Ha jól tudom az összes PEN váznál videó mellett nem megy a szenzor stabi, helyette szoftveres megoldást használ, ami meg croppal jár.No de hogy a végén kicsit tovább bonyolítsam a képet van azóta egy kakukk tojás is ilyen téren, mégpedig az OMD E-M5. Na itt az Oly-nak sikerült az a feladat ami eddig másnak nem, videó mellett is használható fizikai szenzor stabit fejlesztett.
[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
Na látod ezt nem is tudtam, mármint hogy a Sony-nál már volt olyan váz ahol videó mellett is ment a szenzor stabi.
Viszont ez a melegedés témakör még mindig olyan nehezen emészthető számomra. Az pl hogy hogy két eltérő típus esetén a szoftveres stabilizálásra áttérve megszűnt a melegedési gond az nekem még nem feltétlen jelenti azt hogy bármilyen összefüggés van a kettő között. Változhatott egy csomó minden más is a háttérben amiről mi nem tudunk.
De ha mondjuk ez a jelenség egy adott típusnál is kimutatható, például ha egy A55 kevésbé melegszik kikapcsolt stabi mellett, mint stabival akkor meggyőzhető vagyok az alább említett elmélettel kapcsolatban.
-
FEDman
addikt
Csak most jutott eszembe ezzel az állítólagos NEX 16-50/3,5-5,6 palacsinta zoom obival kapcsolatban, hogy van is már ilyen ehhez nagyon hasonló paraméterekkel megáldott APS-C-re tervezett mirrorless obi. Konkrétan a Ricoh A16-os modulja, ami ha másra nem viszonyítási alapnak nem rossz.
Kikapcsolt állapotban ekkora, bekapcsolt állapotban tele állásban pedig ekkora.
Tehát ez minden csak nem kicsi.Azaz ha ezt a Sony tényleg megoldja palacsinta méretben akkor az azért nem lesz semmi teljesítmény.
[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
válasz sebgutkopf #841 üzenetére
Felsorolod nekem mik azok a területek ahol a NEX-7 tényleg érdemben jobb mint az OMD?
Csak mert túl sok ilyet én nem tudnék mondani.
Akármilyen meglepő szenzorban, jel/zaj arányban, dinamikában nagyságrendileg egy kategóriában van a kettő. A kicsit nagyobb szenzor kicsit kisebb mélységélességet akár sorolhatnánk a NEX-7 erényei közé, csak hát ha obi nincs ami ezt kihasználná..
Egyedül a váz felépítése, a sarokba helyezett EVF és a kompakt mérete amit egyértelműen a NEX-7 javára tudok írni, mást nagyon nem.
Az OMD ezzel szemben sokkal gyorsabb AF-el, a nagyon komoly szigetelt vázával és a mára a köré épített rendszerrel elég komoly előnyöket tud felmutatni. -
FEDman
addikt
válasz sebgutkopf #848 üzenetére
A NEX-7-nek van 3 vezérlőtárcsája és 0 programtárcsája, az OMD-nek 2 vezérlő és egy 1 programtárcsája, mondjuk akkor ez 1-1
Videóban nem vagyok annyira képben, simán lehet hogy ott a Sony jobb. Bár videó erén is nagyot lépett ám előre az Oly, ott is sokkal jobb lett a dinamika (csúcsfények) és a szenzor stabija valami zseniális videó közben.Ami a nagyobb szenzor kisebb mélységélesség terén rejt magában lehetőségeket, de hogy ez egy olyan egyértelmű előny lenne a NEX-7-nek ami ráadásul sose fog megváltozni azzal azért én vitatkoznék. Legfőképpen mert a mélységélességet megítélni csak a szenzor mérete alapján nem lehet.
Vegyük például a NEX-7 szenzorával egyedül jóban lévő Zeiss 24/1,8-at. Felteszem a kérdést ezzel az obival kisebb mélységélessége lesz a Sony-nak, mint az OMD + Leica 25/1,4-nek, bizony hogy nem.Ami a szenzort illeti itt van a két váz jó obival tesztelve iso6400-as Raw LR alapkonverziója:
Ami a csúcsfényeket illeti tele van net ehhez hasonló tapasztalatokkal. Itt tűző napsütésben iso3200-on sikerült nagyon durván túlexponálni egy képet és ennyit lehetett belőle visszahúzni. Nem tudom hol van ehhez képest a NEX-7, de nem hiszem hogy olyan nagy lehet a különbség a kettő között.
Tehát nem véletlenül mondom, hogy nagyságrendileg egy kategória a kettő.
Amúgy nem értem egy ilyen kijelentésből hogy szűrted le azt, hogy szerintem akkor ez akkor az Olympus előnye?? Nem azt mondtam, hogy jobb, hanem nincs köztük érdemi különbség, nem jobb, de nem is rosszabb. Máshogy fogalmazva a sokat hangoztatott APS-C előnye e két váz között e téren gyakorlatilag elolvadt.
De azt se értem hogy lehet egy rendszer vázat a hozzá tartozó rendszertől függetlenítve megítélni.
Persze lehet ezzel kisebbségben vagyok és a legtöbb embernek nem okoz gondot, hogy egy vázat pusztán önmagában értékeljen, talán pont ez a fajta mentalítás is magyarázza miért lehet a méregdrága NEX-7 még objektívek nélkül is ilyen sikeres. -
FEDman
addikt
válasz sebgutkopf #856 üzenetére
Igaz, az ekv. 36 és az 50 az két eltérő látószög, de ugyanakkor gyakorlati szempontból ugyanarra való mind a kettő, egy általános mindenes fix alap objektív mint a kettő és hogy ezen belül erre a feladatra ki melyiket preferálja az gyakorlatilag már ízlés kérdése.
Egyrészt ezért is gondoltam összevetni ezt a két obit, másrészt meg a realitás talaján maradva ez még mindig ésszerűbb szerintem, mint a méregdrága és nagy dög Zeiss-t és a hozzá képest töredékébe kerülő és össze hasonlíthatatlanul kisebb Pana palacsinta obi közti párhuzam.
A Lumix 20/1,7 még a megfizethető kategóriába esik nálam, a NEX-7-re ilyet csak egyet tudok mondani, a Sigma 30/2,8. A Sigma kicsit olcsóbb, ellenben jó nagy és a NEX-7 egy ilyen obival megint csak nem lesz jobb mélységélességben, sőt.. !
Abban amúgy egyet értünk, hogy önmagában elég szoros a közdelem a NEX-7 és az OM-D között. Az már más kérdés hogy veled szemben nekem az nem megy, hogy egy rendszer vázat a hozzá tartozó rendszertől teljesen függetlenül ítéljem meg így aztán végeredményben nálam mégiscsak van a kettő közül egy egyértelműen győztes.
-
FEDman
addikt
válasz sebgutkopf #880 üzenetére
Hangos AF? Én mintha pont azt olvastam volna róluk, hogy nagyon finom csendes AF-e van az új Sigma fixeknek. Ha esetleg van már valakinek akkor erről beszámolhatna..
Amúgy a 19/2,8 és a 30/2,8-as obikból túl sok következtetést én még nem vonnék le arra vonatkozóan hogy akkor ezek alapján mire lehet majd számítani a Sigmától.
Már csak azért se mert ez a két obi még nem a cserélhető obis mirrorless vázakra lett tervezve, hanem a Sigma saját DP kompaktjára. Gyanítom ez most amolyan kompatibilitási előtapogatás, ha már az APS-C DP kompaktokra megterveztek két fix obit akkor már semmibe nem került számukra kidobni ezeket NEX, meg mFT bayonettel, miközben meg értékes tapasztalatokat szereznek a későbbiekre.
[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
Hát nem egy M.Zukio 45/1,8 az biztos.
Ettől függetlenül én nem tartom annyira rossznak ezt az obit. Nem üti meg a kis M.Zuiko szintjét, de pl. Sony 16/2,8-hoz képest ez egy teljesen használható obi akár nyitott rekeszen is. Mert bár nyitva nem karcolja szét a szenzort, picit puhácska a képe, de 16-os palacsintával ellentétben sokkal kiegyensúlyozottabb a teljesítménye. Nem csúcs obi, de szerintem vállalható ez az obi akár nyitott rekeszen is. Ha 50 helyett 70mm-es lenne talán még el is gondolkoznék rajta.
Így viszont boldogan használom tovább a kis M.Zuikomat.
-
FEDman
addikt
Elszomorítasz, most akkor írjam le még egyszer, hogy miért?
Legtöbb esetben én is ellene vagyok annak, hogy eltérő látószög mellett vessünk össze obikat, de jelen esetben azt hiszem nem beszélhetünk olyan nagy különbségekről, hogy ne lehessen a kettőt összevetni. Már csak azért is mert mind a kettő pontosan ugyanazt a feladatot látja el, mindkettő egy nagyon természetes térrel megáldott fix alap obi és csak ízlés kérdése, hogy ki melyiket preferálja, ki melyiket választja a kettő közül. Olyan ez mint portré obinál van aki a 100 és van aki 135mm-re esküszik és ha van rá mód akkor e szerint választ a kettő közül és közben eszébe se jut mindkettőt egyszerre birtokolni, mert itt is mind a kettő ugyanazt a feladatot látja el.
No most tegyük fel van egy NEX-7-esem és szeretném rá a legjobb fix mindenes alap obit, a pénz nem számít, akkor ilyen feltételek mellett az 1100 $-os Zeiss 24/1,8 lesz a választott. Ugyanezen logika szerint egy E-M5 bírtokában hasonló feltételek mellett meg nyílván az 540 $-os PanaLeica 25/1,4 és akkor máris ott tartunk, hogy összevetjük a kettőt.
Vagy ha ennyire precízen szeretnéd tartani a látószöget akkor ott a Sony 16/2,8 kontra M.Zuiko 12/2. Bizony itt is ködbevész a nagyobb szenzor előnye é akkor a képminőségről már ne is beszéljünk.
Persze mondhatnánk nem fer a 16-os sokkal-sokkal olcsóbb. És ez így is van, viszont ha kicsit számolgatunk:
Sony 16/2,8 + Zeiss 24/1,8 = 1.350 $
M.Zuiko 12/2 + PanaLeica 25/1,4 = 1.340 $Hupsz..
-
FEDman
addikt
válasz sebgutkopf #905 üzenetére
A mérete az szerintem nagyon rendben van, az ára az már kevésbé.
-
FEDman
addikt
válasz sebgutkopf #917 üzenetére
A helyedben én megvárnám amíg kijön a NEX-f5, aztán utána beszereznék minél olcsóbban még egy NEX-5n vázat. Majd az egyik vázra tenném a 16/2,8-at, a másikra meg az 50/1,8-at. Aztán ha ez megvan onnantól magasról tennék az általad áhított zoom obira.
Brutálisan jó fényerőd lenne, két vázzal piszok gyorsan cserélhetnéd a kettőt és hát őszintén szólva méretben is lehet jobban járnál. Csak gondolj bele NEX-re egy 16-50mm-es zoom obi értelmes fényerővel mekkora lenne..
Ezzel szemben egy +1 NEX váz nem sok plusz helyet foglalna a táskádban.[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
válasz sebgutkopf #947 üzenetére
Ez nem hangzik rosszul, ha ebbe kevésbé obigyilkos szenzort tesznek akkor ez lesz az első NEX váz amin már el is gondolkoznék.
És akkor már csak obik kellenének.. -
FEDman
addikt
No nem mintha ez olyan nagyon meglepett volna, már az első NEX megjelenésekor boritékolható volt, máskülönben minek lenne minden NEX-nek ekkora "szája"?
-
FEDman
addikt
Hehe, hát ez így elég durva!
Úgy néz ki nem is szándokoznak az FF NEX-re külön obikat tervezni, mondván jók lesznek rá adapterrel a Sony DSLR obijai is azt gatya.Hát nem tudom, ez így nem hangzik túl biztatóan..
Lehet olyan szinten nem tudtak mit kezdeni szenzorra tolt obikat legyilkoló érzékeny lapkájukkal, hogy FF-re már nem is próbálkoznak ilyesmivel. Csak hát akkor meg mi értelme egy FF NEX-nek?Lehet jobb ha megvárjuk az első konkrét modelleket, mert ez így egyre zavarosabb.
-
FEDman
addikt
Hát ha olyan érzékeny szenzort pakolnak bele, mint amilyen a NEX-7 lapkája akkor még a legjobb méregdrága Leica üvegek is sírni fognak rajta.
Nem tudom mi lesz ebből, de ami a lényeg hogy egye érdekesebb mozgások indultak el FF vonalon. Állítólag az A99-ben és a D600-ban is új fejlesztésű 24Mp-es szenzor lesz. Van egy olyan érzésem, hogy itt most ebben az esetben nem feltétlen a teljesítmény fokozása érdekében cserélik le a 24-es szenzort, hanem mert rájöttek hogy tudják ugyanazt lényegesen olcsóbban előállítani. Ami tegyük hozzá nekünk csak jó lehet. Lehet pont ezért lesz olyan "olcsó" a D600 és ezért kerülhet bele olyan koncepciókba is az FF lapka amikbe eddig már csak annak ára miatt se volt elképzelhető. Persze mindez csak spekuláció a részemről.
Mindenesetre kíváncsian várom mit hoz az elkövetkezendő pár év.. -
FEDman
addikt
válasz sebgutkopf #1018 üzenetére
Nem tűnik kamunak, szerintem tuti így fognak kinézni. Bár az lehet, hogy ezek még kicsit amolyan félkész belső használatra szánt teszt készülékek. Gondolom ezt a NEX-6 végtelenül buta vaku sarujából, meglepődnék ha a végleges modellen is így nézne majd ki.
Kezelés szempontjából nagyon jónak tűnik mind a két váz.
Ami a formatervet illeti, hát.. Nekem a NEX-5n és a NEX-7 nagyon tetszik, a maguk különc módjukon még szépnek is mondanám őket. Ezzel szemben az újabb NEX-ek formára valahogy kezdik elveszteni a karakterüket. A NEX-5r teljesen jellegtelen lett azzal hogy lekerekítették a határozott éleit. A NEX-6 meg simán ronda mint a bűn.Ettől függetlenül ha kijön még egy két használható fix obi akkor egy NEX-6-al el tudnám magam képzelni.
[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
válasz sebgutkopf #1023 üzenetére
Nem hiszem hogy ehhez képest sokat fognak változni a végleges modellek. Nézd csak meg a NEX-f3-at, az is mennyivel esetlenebbül néz ki mint az elődje.
Ezek alapján a pozitív hozzáállás, hogy a NEX-5n-ed nem elavult, hanem épp most kezd klasszikus szépséggé érni! -
FEDman
addikt
Közben megoldódni látszódik a rejtély, az FF NEX egy top kategóriás videokamera lesz.
Így mindjárt tisztább a kép. Gondolom ezt elsősorban mozi filmek forgatására fejlesztik, az meg nem épp egy méret érzékeny műfaj, az FF Sony obik ott még talán kicsinek is számítanak.Ehhez kapcsolódik némiképp, hogy nemrég jelentették be a szintén NEX bayonettes NEX-EA50-et, amihez a kiadták a E 18-200-as obi videos power zoomos verzióját is. Na a fent vázolt brutál FF NEX kamera ezzel az obival APS-C módban mindjárt átváltozik egy rohangálós riporter cuccá. Úgy hogy közben az operatőr zsebében még ott lapulhat mondjuk egy pici 50/1,8 amivel adott esetben ha a helyzet épp úgy kivánja akkor nagyon finom dolgokat tud művelni.
Tehát profi filmezés, videózás terén egy elég érdekes hibrid gép várható.Ellenben fotós szemmel, már csak a várható ára miatt is gyakorlatilag teljesen érdektelen.
[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
válasz sebgutkopf #1024 üzenetére
Biztos hogy nem állították le a 16-os palacsinta gyártását, ez a NEX-5r kép se erről árulkodik.
[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
válasz sebgutkopf #1045 üzenetére
Ha egy rumor oldal azt írja, hogy egy év mulva esetleg talán lesz valami az részemről még nem az a kategória amivel érdemes akár csak foglalkozni is.
Ettől függetlenül én már az első NEX bejelentésekor biztos voltam benne, hogy lesz ebből FF verzió is. Sőt szerintem a Sony ha tehetné már most kidobna egyet, csak hát a jelenlegi technikájuk mellett ez szinte kivitelezhetetlen.
Egy FF NEX fényképezőgépnek szerintem csak onnantól kezdve lesz értelme, ha ki tudnak adni hozzá pár rátervezett szenzorra tolt obit is. Ehhez viszont előbb valami erre kevésbé érzékeny szenzort kell kifejleszteniük, ilyenük egyenlőre nincs.
Szerintem az FF NEX onnantól várható amikortól ezt a kérdést megoldották, ez lehet 1 év, de lehet 5, majd meglátjuk.Jelenleg az új APS-C obik engem is jobban érdekelnek. Leginkább a 35/1,8 de a 16-50-ről is megnéznék már egy képet. Már csak azért is, mert olyan hihetetlen számomra hogy ez a 16-os palacsinta méretébe ki tudják hozni, még akár gyenge fényerő mellett is. És akkor a képminőség még mndig erősen kérdéses.
A csöpögtetés mindenesetre elkezdődött, szerintem hamarosan láthatunk az obikról is "véletlen" kiszivárgott képeket.
Új hozzászólás Aktív témák
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Elektromos autók - motorok
- Társasjáték topic
- Hálózati / IP kamera
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- SkyShowtime
- Energiaital topic
- Rise of the Ronin (PS5)
- További aktív témák...
- Panasonic Lumix G X VARIO 12-35mm f/2.8 II ASPH. Power O.I.S. (H-HSA12035)
- Panasonic Lumix DC-G9 (V-Log L kiegészítéssel, 4 akkuval)
- Commlite CM-EF-NEX Auto-Focus Adapter (Canon EF - Sony E)
- Sigma 10-20mm f/4-5.6 EX DC HSM (Canon EF bajonett)
- Viltrox EF-M2 II Speed Booster adapter 0.71x (Canon EF - Micro 4/3)
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen