Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • dezz

    nagyúr

    válasz pakriksz #452 üzenetére

    "ha nagyon elterjed a HSA lehetővé tenné hogy a processzor valós utasításkészletétől elszakadjanak a programok"

    A HSA jelenleg alapvetően a GPU specifikumaitól való függetlenedést és kezelésének könnyebbé és gyorsabbá tételét célozza. Ennek CPU-ra való kiterjesztése csak távlati terv, jónéhány év múlva lehet belőle valami.

    Bár a HSA már most is némileg nagyobb veszélyt jelent az Intelre és az x86 dominanciájára nézve, mint pl. az OpenCL, de egyelőre csak az általános számítások GPU-ra ültetésének nagyobb elősegítésével.

    (#453) ddekany: Elég nagy nyomást fog kifejteni az Intelre, hogy a konzolokon előbb-utóbb eléggé ráállnak majd a HSA-ra, hiszen abban nem csak az egységes szoftver a lényeg, hanem a GPU jobb és könnyebb kihasználása is általános számításokra (mégpedig jobban megférve a hagyományos grafikai műveletekkel).

    Ráadásul ARM vonalon is terjedőben van a HSA, így sok erre alapozó multiplatfom fejlesztés születhet. (Itt szolídabb programokra kell persze gondolni, ami ARM alapú gépeken is elfut.)

    Ha az Intel nem akarja, hogy lassan leszokjanak a játékfejlesztők az alapvetően konzol alapú, de multiplatform fejlesztések PC-re való kiterjesztéséről, be kell majd adnia a derekát.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák