- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Apple notebookok
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Logitech Z906
- Vezetékes FEJhallgatók
- Milyen egeret válasszak?
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
ph Az ASTRIA 600 ARGB ráadásul a hűtési teljesítmény szempontjából sem szégyenkezhet.
-
Saját Redmi Note 13 Pro+ a világbajnok focicsapatnak (és indiai rajongóiknak)
ma Argentína nemzeti válogatottjának mezével díszítik az új Redmi különkiadást.
Új hozzászólás Aktív témák
-
VaniliásRönk
nagyúr
Na ez érdekes lesz, úgy tűnik az nVidia nagyon is maradni akar, és nem kíván ujjat húzni az Intellel...
janpotocki: Ilyenkor hír? Mi a szösz?
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." (Albert Einstein)
-
ByB
addikt
válasz VaniliásRönk #1 üzenetére
Biztos van wifi a pubban!
-
Winner_hun
félisten
Mi az a ray-tracing?
► "Kicsit olyan webcaritas" ◄ ヅ
-
Alex91
félisten
válasz Winner_hun #3 üzenetére
Sugarkovetes .
Dicsõséges nagyurak, hát Hogy vagytok? Viszket-e ugy egy kicsit a Nyakatok? Uj divatu nyakravaló Készül most Számotokra... nem cifra, de Jó szoros.
-
leviske
veterán
Nem tudom, hogy ekkora lemaradással hogy tudják majd magukat felhozni az Intellel és az AMD/ATi-val szemben...Bár, ha arra gondolok, hogy nem rég az nV felvásárolta a RayScale-t...
Akkor sem hiszem, hogy ezzel a húzásával sokkal tovább bírná. 1 év pluszt adok nekik az eddigi 3-4-hez... A Larrabee féle felépítés ellen ugyis csak az AMD tud majd harcra kelni.
-
ADAM1337
nagyúr
hmm 4db G92-es GPU egyenként 1gb memóriával.
Az kemény... -
Kriza
őstag
válasz Winner_hun #3 üzenetére
Ja-ja, ezt akartam én is kérdezni.
Ejj, tényleg érdekes időpontban született ez a cikk.
Fenntartom magamnak a jogot, hogy a kéretlen reklámban szereplő terméket nagy mennyiségben, kamu címre rendeljem.
-
MODERÁTOR
A shadow ray-eket viszont nagyon lebutították, nyilván azzal már nem birkózott volna meg a 4 csoda GPU... A reflection is kettőnél vagy háromnál nem többre van állítva, nyilván ezt sem bírta volna a gép.
Az autó üvegét direkt elsötétítették, hogy refraction-t ne kelljen alkalmazni...Nagyon számításigényes egy ilyen scene lerenderelése. 10 év talán, mire normális szintre fejlődik ez a technológia (ha egyáltalán lesznek még addig ilyen formában számítógépek).
Harrrr!!!!
-
MODERÁTOR
Azért azt lehagytam hogy ez így is nagy teljesítmény, hiszen ekkora felbontásnál már egy alap kép kiszámítása is több perc. Nyilván a bevált trükköket itt is alkalmazták (statikus árnyékok előre kiszámítása és tárolása), de akkor is.
Harrrr!!!!
-
rankesz
veterán
válasz Winner_hun #3 üzenetére
-
rocketeer
csendes tag
Jó lesz az, hadd szálljanak csak bele... aztán tükröződünk, fényt szórunk, áttetszünk...
Pár év, pár milliárd dolcsi aztán csak elérik hogy pl egy városi száguldozást külső nézetből ne lehessen megkülönböztetni a valóságtól.
Szvsz a karakteranimáció terén sokkal durvábban kellene gyúrni, be kellene már biflázni a biomechanikát.... -
Jim Tonic
nagyúr
Inkább fel kellene vásárolniuk a VIA-t.
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
N4r4ncs
aktív tag
Éljen a ray-tracing
viszlát Directx[ Szerkesztve ]
Mátyással együtt az igazság is meghalt
-
siriq
őstag
Emlekszem mikor meg anno P100 on szamoltattam kepeket meg animaciokat. Tobb hetet is kellett varnom amig elkeszult. Most meg ha van penze az embernek ilyen gpu szornyekre, mar egesz elvezheto.
Meg mindig nincs 1000 oras BF3 nev, kozben mar masok is erdeklodnek utana... Mar bevallottan nincs 1000 ora neki... Varjunk Dec 31-ig a Mantle-a.
-
Depression
veterán
Hát ez azért igen kínkeserves, az ATI prezentációjához képest. Igaz, ezt valszeg néhány óra alatt dobták össze.
Orr alatt hordott szájmaszk pont annyit ér, mint a herére húzott koton.
-
Teaway
veterán
-
Loader
tag
[link] Még több kép. Bár én inkább videóra lennék kíváncsi, csak azt nem találok
''Te! Hogyis van ez?''
-
T.Peter
őstag
A kocsi nekem nem tetszik. Túl mű. A környezet jobb. Például az oszlopok, a táblák, a lámpák még jók is, persze jó lenne tudni, hogy mennyi idő alatt dobták össze, és akkor érteni lehetne, hogy miért így néz ki. Amúgy szerintem ez rossz bemutató volt. Nem úgy néz ki, mint ahogy kéne, ráadásul 4 gpu kell hozzá, amivel csak elrettentik az érdeklődőket.
Mindez persze csak a saját véleményem, ha valaki máshogy gondolja, ossza meg velem, örömmel fogadom, mert lehet, hogy nagyot tévedtem.
#15 N4r4ncs: Miért viszlát directx?[ Szerkesztve ]
-
#95904256
törölt tag
"A kocsi nekem nem tetszik. Túl mű. A környezet jobb."
Pedig talán egyedül a Veyron nem agyszülemény.
A 4 GPU-val meg nincs semmi gond, mivel ez a teljesítményt 1-2 év múlva akár kispolgár által megfizethető 1 GPU-s rendszer is tudni fogja. Szerencsére gyorsan fejlődik a technika. Viszont jó látni hogy merre is fog haladni a (közeli) jövőben a grafikai megjelenítés.
[ Szerkesztve ]
-
#95904256
törölt tag
"Ha már sugárkövetés, akkor a larrabee."
Ááá... Miből gondolod hogy az lesz a megváltó?
A Larrabee x86-os utasításkészletre alapozó általános processzormagokat fog tartalmazni, így várható hogy elmarad a hasonló tranzisztormennyiséget felvonultató grafikus célprocesszoroktól. Persze összetettebb matematikai számításoknál ( pl. kódfejtés, spektrumanalízis, stb. ) fordított lesz a helyzet.
-
Johnny Cage
addikt
Az, amit a képen látok, nagyon gyenge. Főleg az ATI legújabb Ruby techdemójához képest.
-
Crytek
veterán
Tök jó hogy mutogatnak mindenféle jót ati is azt mire ezekből játék lesz
Next PC Upgrade: 2022
-
Drizzt
nagyúr
válasz Johnny Cage #24 üzenetére
Tény, hogy egyelőre realtime grafikában a raszterizációs megoldások nyújtják a legtöbbet, de olyan fénytöréseket, s visszaverődéseket sose fognak tudni megjeleníteni, mint a raytracing. Másik hatalmas előny, hogy nem kell poligonháló, tehát például a gömb az tényleg gömb lesz, s nem egy poligonhálós közelítés. Sebességben viszont az Rt nagyon elmarad a raszterizációs képszintézisnél. De míg az Rt valós fizika fénytulajdonságokat szimulál, addig raszterizációval csak közelítő megoldást lehet adni.
Írtam én már raytracert, de ezt a képet is majd 10 mp-ig számolta c2d e6750-nel: [link] Valami amúgy fura benne, nem tökéletes lett, de nem jöttem rá mi.
Szóval engem eléggé lenyűgöznek az ilyen realtime raytrace dolgok. Persze azóta ebben is vannak bőven trükkök a számolások gyorsítására, de mélyen nem mentem ezekbe bele, csak amennyi egy tárgy teljesítéséhez kellett.I am having fun staying poor.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Vegyük bele a számításban, hogy elég sok Ray-Tracing-en alapuló algoritmus van. Amit a hírben látunk az a kezdete valaminek ... csak az idő tud erre választ adni, hogy ez mennyire válik majd be.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
bteebi
veterán
Ez konkrétan nem szebb, mint amit a raszterizáció nyújt. De az, hogy már ezt (ami nem is annyira szép) is tudják real time-ban, az nagyon nagy szó. Ez néhány éve még kb. elképzelhetetlen lett volna, és még mindenképp jópár év (5? 10?) kell neki, hogy egyáltalán egy sima asztali PC-ben is lehetségessé váljon normális sebesség és minőség mellett persze . Egy bonyolult kép renderelése régebben igen sok óráig is eltart(hat)ott, de még most is legalább percekig, szóval a realtime (>20 fps) az igenis nagyon nagy cucc .
És majd szebb lesz, mint amit a DirectX-szel el lehet érni. Sőt szebb lenne most is, de össze kellene hozzá kötni néhány mai mainstream gépet, hogy legalább pár fps-sel menjen a dolog .
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
Sutty66
tag
válasz Johnny Cage #24 üzenetére
A ruby féle techdemot honnan tudnám letölteni. Szombat du a gugli sem segít
-
Ati_X_321
aktív tag
sima raytracing nem jelent minőségbeli ugrást
rt global illumination majd igen, de az még egy nagyságrenddel több számítást igényelamúgy meg directx/opengl alá is vannak global illumination effektek
-
T.Peter
őstag
válasz #95904256 #23 üzenetére
Nem mondtam, hogy megváltó, csak annál említette meg az intel a raytracinget, mint lehetőség ( persze ki tudja, hogy mi lesz majd).
#27 Drizzt: Mi köze van a sugárkövetéshez annak, hogy a gömb gömbnek néz ki, vagy sem? Meg mi ez, hogy nem kell poligonháló? Kérlek világosíts fel, mert érdekel. -
Ati_X_321
aktív tag
az inkrementális képszintézis (opengl/directx) csak háromszögekkel dolgozik, ha gömböt akarsz megjeleníteni, akkor háromszögekből kell felépíteni (gömböt tesszelálni), ez ugye kevés háromszög esetén szögletes lesz
sugárkövetésnél dolgozhatsz ugyanúgy poligonokkal is metszéspont számításnál, de a gömb egyenletével is
-
Drizzt
nagyúr
A gömb azért néz ki gömbnek, mert a számításoknál a gömb saját egyenlete reprezentálja a gömböt. Raszteres képszintézisnél vannak bizonyos matematikai transzformációk, amiket muszáj végrehajtani, s ezeknek az a tulajdonsága, hogy háromszögtartók. Ha viszont bonyolultabb alakzatokra szeretnénk alkalmazni őket, akkor azok eltorzulnának. Ezért mindenféle sima felületet csak sokszögekkel közelítve lehet megadni a raszterizációs képszintézisnél. Persze az eredményen sokat javít, ha például nagyon finoman bontod a gömböt, vagy egyéb sima felületet háromszögekre. Ezen kívül még az árnyalási normálok használata, meg egyéb, pl.: textúrázási megoldások azért nagyban javíthatnak a végső képen a megjelenített kép minőségén. A finom felbontás annyiban rossz, hogy a kép ugyan szebb, de nő a háromszögek száma, s így a szükséges számolókapacitás is. Bár mostmár azért irdatlan sok háromszöggel megbírkóznak a hardverek.
sokszügekre felosztott gömbök, textúrákkal is.
Ray tracingnél a legfontosabb feladat, hogy az objektumok és egyenesek között minél gyorsabban lehessen metszéspontot számítani.I am having fun staying poor.
-
T.Peter
őstag
#35 Ati_X_321, #36 Drizzt : Köszönöm.
-
ByB
addikt
Ez "demonstrációnak" elég kevés: a textúrázás gyengeségeit (autófényezés, gumi, szabálytalanságok és koszok hiánya...), már csak a Veyron modellezése (kipufogó, rácsok...) múlja alul. Ennek ellenére irreálisak a hardver követelmények!
Egy erődemonstrációtól, vagy essen ki a néző szeme, vagy igényeljen irreálisan kis teljesítményű hardvert, de így...
-
félisten
Értem, amit írsz, de mégsem teljesen...
Ezek szerint a ray-tracing esetén nincs szükség térhálóra, mert a test adott képponjának színét a test egyenlete, és a sugár metszéspontja által kiadott ponthoz rendelik hozzá? Oké, de texturát is lehet így használni? (diffuse map, normal map, stb...) Hogy mappolod? Unwrap?
Feltételezem, hogy ez csak egyszerű testekre igaz, mert kicsit nehéz lenne egy középkori lovag páncélzatának egyenletét megadni...[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
edipqe
senior tag
optimalizálni optimalizálni optimalizálni és akkor majd ha kiforrik a technologia majd nem kell 4 db GPU
I aint fightin! I would not give a f. if I would see a russian tank drivin flat bush on avenue. I aint shootin nobody, so call me a fagget! When the wars over Im gona be the fagget with two legs!
-
edipqe
senior tag
válasz #06658560 #38 üzenetére
ebben biztos vagy?
csinálj egy csavaralátétet, és nagyítsd ki a végtelenségig. kockás lesz ha eléggé belenagyítasz.
I aint fightin! I would not give a f. if I would see a russian tank drivin flat bush on avenue. I aint shootin nobody, so call me a fagget! When the wars over Im gona be the fagget with two legs!
-
adm
őstag
ööö realtime raytracinget két olyan állóképpel demonstrálni, amit bármilyen (modern) engine alapbeállításaival meg lehet csinálni? esetleg egy videó?
azt sem szabad elfelejteni, hogy az nvidia-é a mentalimages ->mentalray. vajon mennyire kötödik a technológia a mentalray-hez és mennyire a quadro-hoz/cuda-hoz?
16core - 32thread - 64gb
-
Drizzt
nagyúr
Lehet. A lényeg, hogyha megvan a metszésekből, hogy melyik tárgy van ott, s mi a metszéspont koordinátája, akkor azt behelyettesíted a paraméteres egyenletébe a tárgynak, s meglesz belőle az u,v paraméterek értéke. Most pontosan nem tudom, hogy hogy, de ki lehet számolni. A textúra meg nem más, mint az objektum felülete kiterítve 2d-be, u az egyik koordinátatengely, v a másik.
Mondjuk ezt így konkrétan raytrace-szel kapcsolatban nem láttam sehol, de így tűnik logikusnak. Persze a tévedés jogát fenntartom.
Egyenletet megadni nehéz lenne bonyolult tárgyakra, az igaz, de létezik azért Nurbs-nubs("felületszobrászat"), bár megjelenítésükre raytrace-nél nem tudom mennyire hatékony algoritmusok léteznek.Ezt találtam. Úgy tűnik nem is nagyon lőttem mellé.
I am having fun staying poor.
-
félisten
Értem, de még mindig nem látom világosan, hogy pl. egy karaktermodell esetén ez hogy fog működni. A ruhának van mintázata, amit valami raszteres formátumban eltárolnak, és az UV map elkészítésénél a low-poly modell vertexeit szépen kézzel belövik, van úgy, hogy egyenként.
A linkelt képen alap formák vannak textuázva, amikre vannak megfelelő transzformációk, de egy bonyolult organikus modell más tészta.
Egy megoldást látok erre, ha elterjed az, hogy a polygonokból álló modellből valami progi csinál egy procedurális változatot, és a texturát közvetlenül erre festi rá a grafikás, és a gép megoldja a mappolást magának.
Biztos nem lehetetlen, de nem vagyok meggyőződve róla, hogy jó ötlet a testek formáját is valós időben számoltatni. Ígyis-úgyis el kell készíteni a modellt, és ha addig növeljük a polygonok számát, hogy egy poly a legrosszabb esetben se legyen nagyobb egy képpontnál (ez esetben nincs képminőségbeli különbség a két módszer között), akkor is kisebbre saccolom a számítás igényt, mint függvényekkel megadni egy testet. Ez utóbbi saccom a logikán, és az eddig tapasztaltakon alapszik; pl. vektorgrafika <-> rasztergrafika esetében minél bonyolultabb egy ábra, annál nehezebb mozgatni és tárolni a vektoros változatot, míg egyszerű ábra esetén fordítva van.
Itt is azt tudom elképzelni, hogy az egyszerű dolgok függvényekkel lesznek majd leírva, a bonyolultabbak meg raszteresen, azaz térhálóval.[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
Grayraven
csendes tag
Nem szabad elfelejteni, hogy ez a demó a Siggraphon ment le, szakmai célközönségnek, akik túllátnak azon (valójában nem ez érdekli őket...), hogy nincsen mindenre kitökörészett frankó textúra, hogy egyhangú, hogy látványilag vacak, és lapos. A bemutató célközönsége tökéletesen tudja, mit jelent az, hogy ez realtime ekkora felbontásban raytrace algoritmussal egy ipari szempontból egész megfizethető hardveren futott.
Szerintem szép teljesítmény, főleg, hogy a a jelenlegi processzorarchitektúra nem feltétlen kedvez a raytracelésnek.
[ Szerkesztve ]
-
edipqe
senior tag
na ezek nekem már magasak. más irányban kockulok inkább.
de jó olvasgatni, respect.
I aint fightin! I would not give a f. if I would see a russian tank drivin flat bush on avenue. I aint shootin nobody, so call me a fagget! When the wars over Im gona be the fagget with two legs!
-
shabbarulez
őstag
válasz Grayraven #48 üzenetére
Nekem is ez a véleményem. Egyébként Siggraphon tudtommal a Nvidia nem először demonstrált gpu-n alapuló ray-tracing megoldást(a legelsőt talán még valamikor 2002-2003 körül volt, amikor a shaderek megjelentek), épp azért a cikk első mondata sem igazán állja meg a helyét. A mostani demonstrációban a real-time képesség volt az ami pluszként jelentkezett a korábbi demosntrációkhoz képest. Azok a fejlesztők akik Siggraphra járnak hosszabb ideje biztos jobban mögé látnak ennek, hogy évről-évre milyen plusz tudnak letenni ilyen téren a gyártók. Az idő előrehaladtával, ahogy egyre nő az eszközök teljesítménye egyre inkább meglesz a potenciál a real-time ray-tracinghez, főleg akkor ha az eszközök felépítése és programozhatósága is egyre inkább alkalmazkodik majd ehhez a kihíváshoz.
Új hozzászólás Aktív témák
- Apple notebookok
- Anime filmek és sorozatok
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- DIGI kábel TV
- Premier előzetesen a Gray Zone Warfare
- Windows 10
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Ukrajnai háború
- További aktív témák...